Lehekülgi: 1 2 3 |
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 07.11.08 20:54
|
|
|
Arutelu teemal bensiin või diisel
Tsitaat: | Algselt postitas: reFFLex
skoda.de peal on tekkinud infot OII FL-i uute mootorite kulude jm näitajate kohta - link
Kuram, minule täitsa imponeerib Octavia II FL-i 1.4TSI DSG variant, veelgi pullim on aga 1.8TSI DSG. Selle mootori hind saab küll miskine 25k kallim
olema (Superb II-l vähemasti on), kuid selline auto on ilmselgelt super - kiirendus nagu mürsul (7,8 sek), küttekulu nagu diislil (6,6 l/100km).
Minu arvates on need bensumootorid oma mahajäämust diislitest TSI tulekuga parandanud ning möödagi läinud. Nüüd on pall diiselmootorite väravas ning
selleks, et mind uuesti diisli poole vaatama saada, peaks tulevaste generatsioonide õlipressidel kas küttekulu või hind drastiliselt
langema. |
Tapke või ära,aga ei taha bensukat,isegi kolme turboga üliökonoomset mitte!
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 08.11.08 06:18
|
|
|
heh, vot viimase postitusega olen ma küll 101 prossa nõus.
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 08.11.08 13:40
|
|
|
Tapke või ära,aga ei taha diislit, isegi kolme turboga üliökonoomset mitte!
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 08.11.08 17:32
|
|
|
Selle kohta võiks öelda,et igaühel meist on õigus oma isiklikule rumalale arvamusele!
|
|
|
jyrisa
huviline
Registreerunud 13.11.07
Postitusi: 38
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: OII 1.9 TDI '07 Fabia 1.4 '08
|
postitati 08.11.08 20:51
|
|
|
Kellele traktor, kellele auto.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 09.11.08 07:40
|
|
|
ega bensukail miskit häda pole, läevad hästi soojaks talvel ja puha.
traktori valivad seuksed inimesed, kel vaja näiteks rasket käru vedada või kel meeldib kui auto heaste edasi läeb, odavast pidamisest ma ei
räägigi.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 09.11.08 12:26
|
|
|
Lühikese,kuid sisutiheda elu jooksul päris paljude autodega sõitnud. Kolmeteistkümnest viimased neli diislid ja sellesuunalise orientatsiooniga väga
rahul. Diisliga reeglina muresid vähem.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 10.11.08 23:54
|
|
|
Tavaliselt on niimoodi ju, et iga lits kiidab oma patsi - minu puhul nii ei ole enam. No on siiber sellest 1.9TDI-st, millel esimese-teise-kolmanda
käigu vahetamine tuleb isukal kiirendumisel teha kahe-kolme sekundi jooksul.
See ühe hetke kestev istmesseimemine ei ole eriline boonus võrreldes 2liitrise RSi-ga, isegi mitte mu tööautoks oleva 1.6 C4ga. Sellel 1.9-sel
õlipressil saab kasutada pöördeid kuni ca 3k, rohkem üles ei taha enam lasta ega pole pointi ka.
Niisiis - kui diisel üldse, siis kindlasti mitte enam manuaalkastiga. Inimeste mõnitamine on see diisel+manuaal.
Aga miks ma üldse niisuguse väite lendu lasin, et diisli soetamisel ei tundu erilist pointi olevat - 1.8TSI DSG saab ilmselt odavam olema, kui 2.0CR
TDI DSG, küttekulus on dislal pisitilluke eelis, bensukas on vaikne ja astub edasi sama vägevalt, kui diisel. Lisaks on viimaste aegade tendents
jäänud püsima, et diisel on kõige kallim küte tanklates. Head dislasõbrad - OII FL-le mootori valimisel öelge mulle üks hea põhjus, miks peaks valima
diisli? Kui võrdlemisele tuleksid veel 1.4TSI DSG ja 2.0CR TDI DSG, siis oleks IMHO veelgi raskem leida trumpe diisli kasuks.
Arvestagem sellegagi, et enamus inimestest kasutab uuena ostetud autot ikka vaid mõne aasta ning siis vahetab järgmise (uuema) vastu välja - sellisel
juhul pole kuidagi reaalne, et tüki kõvem soetusmaksumus saaks väiksema küttekuluga tagasi tehtud aja jooksul.
Kui diiselmootoril oleks odavam hind võrrelduna bensukaga, siis suurema tõenäosusega vaataksin just selle poole.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 11.11.08 09:14
|
|
|
Tuleb tunnistada,et reFFLex`il põhimõtteliselt õigus. Kahese diisliga õnneks lood paremad. Üle linnakiiruste vaid kuues käik ja ei
mingit käigukangiga jeblamist.
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 11.11.08 09:23
|
|
|
Ma ka väga ei viriseks selle lappamise osas , suurem osa sõitudest ikkagi linnast väljas. Kuigi jah, diislite hinnad suht krõbedad, arvestades veel,
et konkurendid pakuvad üldiselt juba CR mootoreid enamuses. Linnas sõitmiseks oleks ikkagi DSG poole vaja vaadata
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 11.11.08 11:59
|
|
|
Väike kõrvalepõige diislite osas
Võtame kaks korralikult edasi liikuvat mootorit (Superbi peal näiteks) ja linnakulu:
1.8 TSI DSG: 10.0
2.0 TDI PD DSG: 8.9
Võtame aastaseks läbisõiduks 20 000 km. Bensu hinnaks 15 ja diisli hinnaks näiteks 16 EEKu
bensukaga läheks aastas kütuse peale 10 x 15 x 200 = 30 000 EEKu
diisliga läheks aastas kütte peale 8.9 x 16 x 200 = 28 480 EEKu
Seega sääst diisliga autol aastas 30 000 - 28 480 = 1 520 EEKu.
5 aastase kasutuse puhul ainult kütuse pealt sääst 7 600 EEKu
Kahjuks nende autode hinnavahe on 30 000
Maanteel on vahed veel olematumad ning seega point veelgi väiksem.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
Bobik
huviline
Registreerunud 13.10.08
Postitusi: 33
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III FL Elegance+
|
postitati 11.11.08 12:17
|
|
|
Octavia puhul linnas vanemate mootoritega on sutsu vahe suurem. Uutega on vist tõesti vahed väikesemad.
linnas:
1,6 MPI Aut 11.2
1.9 TDI DSG 7.7
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 11.11.08 12:22
|
|
|
Tänu turbote kasutusele võtuga bensukate juures muutub kütusekulu oluliselt väiksemaks ja bensukas hakkab väga tõsiselt konkureerima diisliga. Turbo
kasutamine aga bensuka hinda pole tõstnud ning see põhjustabki väga suure eelise bensukatele.
Ülaltoodud 1.6 MPI aut näites on kaks aegunud asja: esiteks 1.6 mootor millel pole turbot ja teiseks Tiptronic käigukast. Omal on manuaalkast ja
linnakulu 9 kanti (tehas ütleb 9.8)
Et on valida kas diisel või bensukas koos aasta küttega Hind sama.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 11.11.08 13:05
|
|
|
Huvi pärast filtreerisin veidi reaalset kasutajate kütusekulu statistikat saidilt www.spritmonitor.de Octavia kohta. Algandmeteks võtsin
manuaalkastiga masinad toodetud alates 2007 ja igaühega läbitud vähemalt 3000 km (et välistada 1-2 paagitäiega tehtud teste).
1.8TSI mootoriga leiti 33 autot mis läbinud kokku 400tkm kulutades kütust 8,49 l/100km kohta.
2.0TDI (103kW) mootoriga leiti algandmete põhjal ~70 autot mis läbinud kokku 1.3 mkm keskmise kuluga 6.41 l/100km. Kuid tuleb silmas pidada, et neist
neljandik olid 4x4 (Scout).
Võimalik et diislitega sõidetakse veidi rohkem pikki otsi, kuid kokkuvõttes julgen ma teha siiski järelduse, et tavalisel kasutamisel (keskmisel
juhil) kulub bensiinimootoriga 2 liitrit enam kütust saja kilomeetri kohta.
Võimalik, et Facelift Octavia puhul suudetud 1.8TSI mootori bensiinikulu vähendada veidi veelgi ja DSG kast teeb linnasõidu ökonoomsemaks. Samas jääb
alati nii, et parema momendiga diiselmootori puhul tõstab vastutuul, kare teekate, katuseraamid, raske koorem või nelivedu, kütusekulu märksa vähem
kui bensukal.
Hetkel tootmises oleva mootorivalikut vaadeldes, mina eelistaks Octavia puhul vist 1.8TSI, Superbil 125kW TDI-CR (aga see on puhtalt isiklik eelistus
lähtudes rohkem sõidumõnust ja jooksvatest kuludest, mitte nii väga soetushinnast)
Tsitaat: | Algselt postitas: wigry
Väike kõrvalepõige diislite osas
Võtame kaks korralikult edasi liikuvat mootorit (Superbi peal näiteks) ja linnakulu:
1.8 TSI DSG: 10.0
2.0 TDI PD DSG: 8.9
Võtame aastaseks läbisõiduks 20 000 km. Bensu hinnaks 15 ja diisli hinnaks näiteks 16 EEKu
bensukaga läheks aastas kütuse peale 10 x 15 x 200 = 30 000 EEKu
diisliga läheks aastas kütte peale 8.9 x 16 x 200 = 28 480 EEKu
Seega sääst diisliga autol aastas 30 000 - 28 480 = 1 520 EEKu.
5 aastase kasutuse puhul ainult kütuse pealt sääst 7 600 EEKu
Kahjuks nende autode hinnavahe on 30 000
Maanteel on vahed veel olematumad ning seega point veelgi väiksem. |
|
|
|
HenriTeine
huviline
Registreerunud 25.07.06
Postitusi: 222
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.11.08 14:30
|
|
|
Mina isiklikult ei oskagi hetkel öelda mis tüüpi mootori ma järgmiseks võtan. Dizelit on mul läinud hetkel 60 000 kilomeetri peale keskmiselt 7
liitrit sajale, vahet pole, kas ma sõidan päev otsa maanteel või linnas. Paagiga saan sõita 800 kilomeetrit. 1,9 TDI 77KW
Minu jaoks on see kerge pettumus, kuna ma ullike lootsin, et keskmine kulu saab siiski olema kuskil allpool 6 liitrit. Võttes roosade prillidega aluseks tehase lubatu.
Kui saaks samasse kulu ja dünaamika suurusjärku (7l) jääva bensuka, siis ilmselt vist võtaks selle.
|
|
|
|
alarallin
huviline
Registreerunud 25.10.07
Postitusi: 193
Asukoht: Kiili
Kasutaja on eemal
Auto: Fiesta ST 210HP
|
postitati 11.11.08 14:49
|
|
|
Tsitaat: | Dizelit on mul läinud hetkel 60 000 kilomeetri peale keskmiselt 7 liitrit sajale, vahet pole, kas ma sõidan päev otsa maanteel
või linnas. Paagiga saan sõita 800 kilomeetrit. 1,9 TDI 77KW |
Ma saan oma Fabial kütusekulu maanteel hea tahtmise korral isegi alla 5 l/100km kohta. Olen selle autoga sõitnud üle aasta ja kõikide sõitude keskmine
on 5,8 l/100 km. Kulu on nii väike vast seetõttu, et töögraafiku tõttu ummikutes ei istu. Mootoriks muidu 1,9 TDi ja 96kW.
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 11.11.08 14:52
|
|
|
aga kuidas sa saad 7 keskmiseks? Mul on stabiilselt alla 6, nii 70% maantee (kuid jah, siin on 70 piirkiirus suuremal osal teest) ja 2 inimest autos.
suvel üks kiire võrumaa ots ja paagitäiega sain üle 1000 km sõidetud, keskmine jäi 4,9 kanti! Kas siis see uuem, O2 on niipalju janusem?
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 11.11.08 15:19
|
|
|
et siis mina:
mu 2.0 TDI Oct2 kütusekulu on keskmiselt 5.5 viimase 5000 kilomeetri kohta, lihtsalt tapa või ära, aga rohkem ei tule, kuigi sõidan viimasel ajal
palju ka Pernau aukudes.
7 saab nii, et üritad mootorist väänata seda, mida seal ei ole, 1.9 võtabki 2.0-st rohkem kui natuke järsem saabas kui 70 aastasel papil või savisaar
pagassis istub.
Seepärast ma 2.0 soetasingi OctII-le, fabia on tublisti kergem, talle on 1.9 täpselt paras.
1.9 TDI superb on ka naljanummer, ilmselt too 125kw pada oleks okei
Ärme siiski unustame, et väike mootor ei tähenda kohe väikest küttekulu, ikka keti tugevus selle määrab.
Aga H2 on kombi, mis ilmselt on raskem? no ja arvestades tsiklimehe hinge, mis see 7 siis ära ei ole
Kui ma nüüd peaks selle käru ära vahetama (vaid 105000 odokal, milleks?), aga kui peaks, siis arvestades mu ca 45 000 aasta läbisõitu, igatsorti
teeolusid, siis ei tuleks pähegi bensiinikat osta, olgu see küttekulu tal milline tahes.
Asi on diisli sõiduomadustes, mulle lihtsalt meeldib see pöördemoment.
Mingid lumevallid ei koti, paat käruga järel keset heinamaad ei koti. Sõbrad vaid naersid kui sõiduautoga rahumeeli merre sõitsin ja sealt plörinal
tagasi tulin, dsiibimees oli juba tellitud, et hakkame üleentusiastlikku AzA välja tirima, tutkit - mul on diisel, mis siis et madal kliirens ja
esisilla vedu. Kadus üle heinamaa ja läbi adru nagu Robini nool, bensumehed vantsisid õnged õlal 2 kilti järele
Kui nüüd aga peaks teise auto perre soetama, siis ei tuleks pähegi diisel võtta, miks peakski? Läbisõit tuleks tal paremal juhul 15000 aastas ja seda
ilmselt 99% ulatuses linnas last lasteaeda viies.
Ei tuleks pähegi üle fabia 1.4 või misiganes käru soodsam on soetada.
Skoda ilmselt sellepärast, et hea ühes kohas hooldada ja ühtede inimestega suhelda, suurt vahet neil punnidel niikuinii ei ole linnakana.
Prestiis käigu kuu peale, siis oleks pentlit vaja, mingid länkari mehed ei aja enam ammu blonde märjaks
Tehke või tina, aga point on nii sajas isiklikus vidinas, et mingil vaidlusel pole mõtetki.
Oleneb ju inimese harjumustest ja vajadustest, igal omad head ja vead.
Ma ei oma sülearvutit, ei vaja, msi siis, et oman itifirmat ja suisa tegelen nendega.
Ma ei näe läpparil mitte ühtki eelist vs mu 3000 kronane lauaarvuti.
Olen ma nüüd jobu?
Ei ole.
Need, kes läppareid kasutavad?
Ei ole, ju neil on vajadus.
Samuti ei tuleks mul kui mitte koeraomanikul pähe universaalkerega autot soetada, mis see 40L mahtu kuskil taga üleval laes mulle annab?
Et saan kord 7 aasta jooksul ise poest uue külmkapi tuua ja kõiks ee aeg vihast siniseks minna, et pagasiruumil pole ääri ja umbes 10 tonni rohkem
auto eest maksta?
Jälle vajaduse asi, koeraomanikuna ei tuleks pähegi sedaani soetada ju.
hannes
|
|
|
|
Puuriit
huviline
Registreerunud 10.12.07
Postitusi: 218
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline
|
postitati 11.11.08 17:01
|
|
|
Võtan ka arvamusavaldusest osa. Mina seni olnud diislikunn - põhjuseks võib tuua tõsiasja, et seda vedelikku on tihtipeale võimalik kuskilt mingit
kanalit pidi saada kas odavamalt või muidu. Kui ma täielikult oma rahakoti peal ringi sõidaks, siis kalduks ka tõenäoliselt 1,8 TSI DSG poole. Pealegi
on diisli klõbinast juba paras vint ees.
Samuti liitun refflexi arusaamaga diisli hinna suhtes. Kui diisel oleks odavam nagu varasem traditsioon on olnud (head mõned aastad
tagasi), siis tõenäoliselt kallutaks see mind reaalelus masuudipressi poole. Praguse seisu järgi selge eelis Turbo-benssudel.
|
|
|
HenriTeine
huviline
Registreerunud 25.07.06
Postitusi: 222
Kasutaja on eemal
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 12.11.08 08:17
|
|
|
nää, tehtigi ohvtopikust eraldi teema. no pläägutan siis veel veidi.
minu traktorid siis need lahjad 90 hobusega versioonid. praegu veel nii soe aeg, et 1000 versta saab ikke julgelt täis ja siis peab vaikselt hakkama
mõtlema tanklasse mineku pääle.
kui kellelgi siin võtab 1.9 rahulikul sõidul 7 ja rohkem, siis väidan täiesti kindlalt, et see auto on totaalselt p..s omadega.
kes mind lähemalt teavad võivad kinnitada, et minu parempoolne jalg on üldjuhul keskmisest eesti rullnoka jalast ka raskem. ja ühtepuhku on auto
tublisti kola täis ja viimastel aastatel saab nii päev-paar nädalas ka käruga sõidetud ja seegi sageli sellises koormas, et kaalumise korral maksaks
palju trahvi.
ja no lööge või maha aga 5-te liitrit ei suuda kuidagi kulutada, no ei suuda. ja kui peaks mingi tühja autoga võrumaa ots tulema, noo siis ei saa 4-ja
ka täis.
samas olen sõitnud ka 1.6 golfiga ja 2.0 boraga mõne päeva ja need mõlemad võtsid 8-9 kanti. võõraste autodega sõitsin küll pensionäri stiilis aga
vaevalt see väga mõjutas.
no ja kui arvestada, et mina liigun nii umbes 5tkm iga kuu, siis saab vast lasteaia lapski aru, et minu traktorid ei ole mitte ainult bensukaga
võrreldes kallimat ostuhinda tasa teeninud vaid on terve auto ostuhinna mul kokku hoidnud.
aga jah, olgu kulu sama ja nafta veel poole kallim, ikka eelistaks diislit, kuna mul tõesti meeldib, et diisli sees on rammu tublisti. seda praktilist
ja reaalselt kasutatavat väänet pean silmas.
|
|
|
Ranger
huviline
Registreerunud 28.03.08
Postitusi: 39
Asukoht: Eesti, mõnikord Välismaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Ocatavia 1.8T Elegance
|
postitati 12.11.08 08:19
|
|
|
Olen sõitnud OI Combi 1.8T bensiin kütusekulu keskmiselt 7.1 liitrit. Õ–konoomseks kui eelmine Golf IV 1.6. Diislit eelistaks vast neljaveolisele
isendile. Aga bensiiniga olen sõitnud olematutel teedel, karjamaadel, heinamaadel võib olla on diisli madalast pöörde momendist puudus olnud ühel
kahel korral kui senini olen hakkama saanud. Kuid diislil on ka üks suur puudus. Olen sõitnud korra teelt välja ja kütuse tuli oli vahetult enne
põlema hakkanud. Auto nina jäi suht suure nurga all kraavi ja kütus vajus ühte nurka. Tänu sellele ise enam välja ei saanud. Suri lihtsalt välja, kui
oleks diisliga see juhtunud siis tõenäoliselt oleks ma sinna ka jäänud ka peale välja tõmbamist.
Nobody is perfect but I’m pretty f*cking close!
|
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 12.11.08 09:06
|
|
|
H2 - 90 kilo, ojaa, mul on paarimees umbes 110-120
jube nukker on kui ta linnas kõrval istub, maanteel suurt vahet pole, aga linnas on vaja kohe tuntavalt järsemat vajutust, et ära kerida koha
pealt.
ja su trykised sisuliselt on sul ju Savka + veel 2 paksu pagassis.
see 7 on ülihea kulu. tegemist ju siiski sõiduautoga, mitte kaubikuga.
ja tegelikult, see liiter siia sinna on nohu, muud kulud on vaat et suuremad.
mul õnnestus just siit 15" plekkveljed O2 omad hankida, krmuse 1 rehvi hinna vahe vs 16" on üle 500 eegu.
ma üldse ei imestaks kui kevadel 16" valud kuuri jätan.
lähen toon selverist tuunitud ilukilbid ja kingin lapsele 2 tonnise Juku kinkekaardi.
ja muide ma tulen reedel tlna, ilmselt jään laupäevani.
feel free seda 2st diislit proovima.
ja dieseliga olen ma igati ühel meelel, va. see, et H2 kössitab oma makulatuuriga tallinnas rõõmsalt, sina aga enamjaolt maanteel.
hannes
|
|
|
|
Zut
huviline
Registreerunud 03.07.08
Postitusi: 346
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: OII RS TFSI
|
postitati 12.11.08 09:14
|
|
|
Ma tahaks diisel RS'i proovida endaomaga kõrvuti. Võin bensiiniga isendit vastuproovida anda vabalt.
On mõni diisle RS'i omanik Tallinnas kellel nv mõnipäev vabamat aega on:D?
Proovisõitudel käies ei olnud mu arust disla varianti olemas esinduses proovimaks.
_______________________
-- Who stole my beer? --
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 12.11.08 09:31
|
|
|
täpsustuse mõttes lisan, et minu igapäeva sõitudest on tööle-koju edasitagasi marsruudil küll nii 70 versta maantee otsa, aga vähemalt teist niipalju
tuleb tööpäeviti tallinna linnas rõemsaste juure. amet selline, et mitte ei saa üheksast viieni kontoris paigal istuda.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |