Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Diiselmootori sissesõit (Vastuseid: 34 | Vaatamisi: 8803)
Elegantne_Fobik
huviline



Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance

postitati 18.01.07 18:50 Tsiteeri
Diiselmootori sissesõit



Tere

Lähinädalatel on ka minust saamas Skoda omanik. Sedapuhku tegemist minu esimese diiselautoga. seega siit küsimus / abipalve / nõu küsimine - kuidas diiselmootorit sisse sõidetakse ja mida kindlasti ei tohiks teha ja mida tegema peaks jne...


Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
S.S.D.D.
huviline



Registreerunud 28.05.06
Postitusi: 234

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.07 22:06 Tsiteeri


vahet pole kas diisel või bens. Esimesed 2000km soovitav sõita nii, et tahhomeeter üle kolmveerandi ei läheks. Esimese käiguga viimast pole mõtet veel taga ajada. Piduriklotsid kettad kuluvad sisse esimese 3-400 kilomeetriga, kui pole vajadust, siis esmalt vältida ka üliäkilist pidurdamist. Mootor läheb lahti alles kusagil 15 000 km pealt, peale seda peaks mootor tiksuma nii nagu vaja. Dislat võtab esimese 2-3000 km juures ettenähtust rohkem, see on normaalne, mootor "töötab end sisse". Rohkemat polegi vist:D
Ja veel, kui sa kõike eirad ja jubedalt kohe lappad siis pole ei sinul ega ka auto järgmisel omanikul suurt kottigi vahet, vahe tuleb võibolla 4-5 omanikul kui läbisõit üle 100 000km juba ja seda ka võibolla;)


"Külaline"
Powered by BMW, aga üks pisike 2008a Fabia on veel peres :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
morden
meeskond



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210

Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb 1,9td 96kW 05.a.

postitati 18.01.07 22:31 Tsiteeri


alguses soovitav tõesti hoida pöörded madalamal. Mõjub mootorile hästi. Ise hoidsin, nüüd on hooldevälba vahel õlikulu 0. Olen kindlamast kindel, et just tänu rahulikule sissesõidu perioodile.


RRRRRRRs
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype
Elegantne_Fobik
huviline



Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance

postitati 18.01.07 23:06 Tsiteeri


Ja eeldan et pikk, ühtlane sõit meeldiks mootorile rohkem, kui mingi linnavahel jõnksutamine?


Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
morden
meeskond



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210

Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb 1,9td 96kW 05.a.

postitati 19.01.07 05:46 Tsiteeri


ei saa öelda! suurem osa sisse sõidust toimus siiski linnas. Aga kindlasti teeb maantee sõit head. Kes teab võibolla tänu sellele, et sõitsin linnas saabub minu mootori õlivõtu aeg lihtsalt tunduvalt hiljem, aga tulemata ta ei jää? :P


RRRRRRRs
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype
Valts
klubiliige

Avatar


Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci

postitati 19.01.07 09:35 Tsiteeri


omalt poolt ka niipalju, et sisse sõites üritasin vältida pöördeid üle 2500 (väga hästi õnnestus, kuigi jah, suurem osa oli linnast väljas sõites). Mõne korra läks ka kogemata 4000 peale peateele sõites, kuid see rohkem nagu omast lollusest, bensakaga harjunud ja pilk peeglis. tulemuseks mitte tilkagi õli ei ole pidanud hoolduste vahel lisama ja kütusekulu viimase 10000 km jooksul 5,13 L/100 (u40/60 linn/maantee). Aga linnas saab ka rahulikult sõita, pöördeid mitte lakke lüüa ja tõmmelda vähem, käiguga pidurdada ja hinnata olukorda pikalt ette, siis et juhtu miskit hullu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Elegantne_Fobik
huviline



Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance

postitati 19.01.07 09:48 Tsiteeri


Ja kas kilomeetrite poolest 2000-3000km oleks see aeg, kus rahulikult toimetada?


Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 19.01.07 13:02 Tsiteeri


Mul küll bensukas, kuid sissesõidu koha pealt on ka manuaalis suht selgelt öeldud, et esimesed 1500 kilomeetrit sõita ettevaatlikult ja tagasihoidlikult ning vältida mootorile äkilise koormuse andmisest.

Ses suhtes hoiatan sind kekllelegi uut autot proovida andmast, kuna võib juhtuda, et tahetakse katsetada, et kuidas siis auto ka edasi läheb ning lastakse 500 km sõitnud auto piirajasse. Oma autoga selline asi peaaegu juhtus Küll õnneks üle 4500 RPMi ei lastud, kuid kripeldab mul siiani sees. Tänaseks auto 45000 läbi sõitnud ning probleemi pole, kuid see üks kiirendus võis auto mootoriresursilt mingi osa ikkagi maha võtta.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Octavianus
huviline

Avatar


Registreerunud 25.10.05
Postitusi: 205

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Superb III 2015 280HP Elegance

postitati 19.01.07 13:16 Tsiteeri


õli söömise koha pealt ma ei tahaks nõusse jääda.
see on täiesti normaalne nähtus, et hooldusvälba jooksul seda vedeliku kulub.
kui mälu ei peta, siis kuni 1.3l on normi piires.
endal on läinud alla liitri hoolduste vahel.
jutt on siis diislist. ja ei usu et vanemal diislil see vähem oleks kui TDI-l, pigem vastupidi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
stefan
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230

Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG

postitati 19.01.07 19:42 Tsiteeri


Valaks veidi õli tulle ;)

On olemas vastasleer, mis väidab, et liigne tagasihoidlikkus uue mootori sissesõitmisel ei ole tulevikku silmas pidades mootori tervisele parim. On tehtud katseid stendil ja saadud tulemusi kus "anname valu" stiilis sisse sõidetud mootorite maksimaalsed võimsusnäitajad on paremad kui alguses hellitatud mootoritel. Ja samuti on valu saanud mootorid olnud seest puhtamad kui need, mis pikka aega ainult madalatel pööretel tiksusid.
Midagi taolist, antud juhul küll pigem bike'de kohta, kirjeldatakse ka siin lehel: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
brake in engine (am. ing. k) = running in engine

Mina leian ka, et ei tasu uut mootorit liialt pikalt nunnutada. Esimene tuhatkond kilomeetrit ehk jah pöördeid mitte üle 3/4 maksimumist. Ehk siis diislite umbes 3500 rpm ja bensukatel 4500 rpm. Ja mitte vedada rasket haagist. Põhiline on et koormusi suurendataks algusest peale järk-järgult ja et külma mootorit ei peenestaks. Hiljem on kasulik vahel pöördeid ka lakke ajada - saab lõõrid puhtaks :)
Turbole on pika eluea seisukohalt kasulik, kui peale aktiivsemat piitsutamist saab mootor natuke (15-20 sek) tühikäigul käia, et mitte kohe plaks väljasuretada.
TDI-PD mootoritel on esialgne õlikulu täiesti normaalne ja nii on ette nähtudki. Hiljem väheneb õlikulu märgatavalt, pea olematuks.
Nagu ka vanematel TDI-del (66kW ja 81kW) on normaalne, et õlikulu ongi olematu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lare
meeskond

Avatar


Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154

Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal

Auto: Scout

postitati 20.01.07 10:21 Tsiteeri


Mu oma masin oli Helkama proovikas ja kasutati teda sihtotstarbeliselt.Jälgides moto tööd ja meeldivat kütusekulu tundub mullegi,et stefan jutul on tõetera sees.
Meil Auto 100-s oli proovikas 1,9TDI,mis sai üsna tihedat kasutust ja mille keskmine kütusekulu oli müües märgatavalt väiksem teistest sama motoga masinatest.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
petst
huviline



Registreerunud 03.04.06
Postitusi: 114

Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 & VW e-UP!

postitati 20.01.07 12:32 Tsiteeri


Kas keegi on ostnud auto selleks et see hauda kaasa viia?
Üldjuhul vahetatakse uuena soetatud auto enne välja kui selle mootori resurss ammendub. Seega ei oma üldse eriti tähtsust, kuidas mootor sisse sõidetakse.

RSi ja ilmselt ka teiste Octaviate manuaalis oli kirjas, et 500 km rahulikult sõita, teine 500 km võib gaasi lisada ja pärast 1000 km on vaba voli. Olen uurinud ka seda turbo asja, et kas ikka peaks enne mootori välja suretamist selle maha jahutama? Manuaalis ei ole mitte sõnagi selle kohta. Järeldus - mootor on konstrueeritud selliselt, et see ikka igasuguse kasutuse korral töötaks.

Lõppude lõpuks on auto ikkagi üks asi paljude teiste asjade seas. Soovitan nautida sõitu ja vähem muretseda psisasjade pärast :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Elegantne_Fobik
huviline



Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance

postitati 20.01.07 12:47 Tsiteeri


Ok - mingi pilt asjast ees. Aga üks asi veel - "naised saunas rääkisid" et osad diislimehed kallavad kütusele mingit õli lisaks? Mis Skoda omanikud sellest arvavad. Tankima hakkan Nestes, kui see miskit mõjutab


Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Olle
huviline



Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI

postitati 20.01.07 20:23 Tsiteeri


Olen isegi seda kuulnud, aga õli pidavat katalüsaatori ära rikkuma. Kui midagi lisada, siis ainult spets. diisli lisandeid. Mina küll muud ei julge panna.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 20.01.07 21:15 Tsiteeri


mina kallan 2 taktilist paadimootoriõli - see on nimelt kõige puhtama põlemisega nodi (katalüsaatorisse küll õli ei tahaks) - kuradima kallis ka :P
pisike korgitäis, kordan pisike enne tankimist ca 3-4 paagitäe tagant - hoiab pumbad jms. nodi kenasti liikuvana - eee tõenäoliselt, ega ta halba ka tee - EV diisel sisaldab kindlasti sihukest hapet, et see õlikorgike on nohu selle kõrval.

ma arvestan lihtsalt sellega, et kauni kodukese eestimaa diisel pole just sulakuld ning igalpool on kondents.

Iseenesest parem on mitte mingit sitta kallata, eriti seda reklaamitud paska.
Autotootja soovitus on parim - nemad ei soovita midagi peale kütuse paaki panna - nii on ka kõige õigem, kui just pole tegu leedu neftiga :D

Seega parem ära kalla midagi.

-----------------------
Sissesõit on normaalne tegevus, kõik mis liigub tahab koos töötama hakata ja seda rahulikult lubada on täiesti okei.
Mina sõidan oma tehnikat nii sisse, et ei lase üle 3/4 pöörete, samas kasutan enamvähem kõiki pöörete vahemikke - ehk ma ei harjuta mootorit ära mingi nunnu 1400rpm tiksuma, siis ta ongi hiljem sitema kuluga kui korralikult kõiki pöördeid nämmutav isend.
EHk selle kohapealt olen ma stefaniga nõus, aga tuliuut mootrit piirajas kiunuda lasta - ei iial, küll aga lasen piirajasse ja hoian seal kuni 5min 6h sõitnud paadimootorid jms elik harjutan talle õigeid töörezhiime :)

Turbo tühjakslaskmine on mingi linnalegend minu arvates, mingu nad puu taha kui 3 aastase garantii jooksul see maha sureb ja ei usu mina iial, et tehas teeb auto nii, et 2-3 aastat või 100000 km peab turbo vastu igasugusele kasutusele, siis aga kärvab.
Elu sees ei kavatse autot veel minuti pärast iga jumala peatust seisma jätta - selle nädalaga, mis raisatud 3 aasta jooksul teenin 3x rohkem kui see turbo maksab.


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Valts
klubiliige

Avatar


Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci

postitati 21.01.07 08:51 Tsiteeri


See turbo jahutamine oli rohkem aktuaalne subarule, et kui kuskilt lauluga tuled, siis lasta minutikese kohapeal tiksuda, muidu kuumeneb ta üle ja sulatab laagrid seal kokku.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 21.01.07 11:32 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Valts
See turbo jahutamine oli rohkem aktuaalne subarule, et kui kuskilt lauluga tuled, siis lasta minutikese kohapeal tiksuda, muidu kuumeneb ta üle ja sulatab laagrid seal kokku.


seega rallimeeste värk, mu santa fe mehest sõber ka jahutab turbot :D


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Olle
huviline



Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI

postitati 21.01.07 11:48 Tsiteeri


Mul on "võrriajast" ähmaselt meelde jäänud, et bensiinupaagi ja karburaatori vahel ei saanud paberfiltrit kasutada sel põhjusel, kuna see filtreeris bensiinist õli välja. Seal oli tegemist ühekordse filtriga. Disla filter peaks olema mitmeid kordi tihedam. Aga eks praegused 2T-õlid on oluliselt kvaliteetsemad ja lahustuvad paremini.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 22.01.07 08:17 Tsiteeri


ausalt öeldes ma ei tea, panen nii öelda moepärast, kuna mul on õli kõvasti käes :)
spetsiaalselt ma kohe kindlasti ei viitsiks mingit õli tuliuude autosse valada, kui siis 15 aastat vana diisel mesasse.

ehk veel kord: sittagi pole vaja valada. ne mesai sto rabotats.


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 22.01.07 08:48 Tsiteeri


minu traktoriga läks tuttav kodanik proovisõidule kui autol oli läbisõitu umbes 200 km. kuulasin vaid eemalt kuidas "spetsialist" lasi esimese käigu piirajasse ja siis sõitis nii mõned sekundid ja siis teine käik ja jälle asi kordus ja ...
arvasin tõsimeeli, et nüüd tuleb keps välja ja hakkab protesteerima, a ei miskit. nüüd poole miljoni verstapost juba usinalt ligineb ja äi saa küll veel aru, et miskit väsind oleks. tõsi ühe korra olen nüüd enne hooldusse minekut ka törtsu õli pidand juure valama. a esialgu lohutan ennast sellega, et ehk pandi viimse vahetuse ajal veidi vähe teist.

ja mis turbodesse puutub, siis säält teatavaste pumbatakse õli hoolega läbi, lisaks määrimisele siis asjal ka jahutav funktsioon. määrimise poolest võiks kohemaid seisma jätta, kuna seisev vidin ju õlitust ei vaja. aga jahutamise pärast just tõsise talla andmise järel oleks mõistlik veidi õli keerutada. mina pole kunagi seukse jahutamisega tegelenud ja pasun puhub endiselt. ja üsna kindlalt võin väita, et on saand teist ikke korduvalt hõõguvaks aetud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Elegantne_Fobik
huviline



Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance

postitati 22.01.07 11:04 Tsiteeri


Tänud vastuste eest - ühesõnaga minu otsus järgmine, et mingit sodi esialgu kütusele lisaks ei pane ja sissesõit suht julgelt sõites- mitte liiga uimaselt kuskil kössitades, vaid vahel ikka koormust ka andes ja pöördeid kogudes :)


Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 23.01.07 11:13 Tsiteeri


Natuke kütusekuludest.

Autoks 1.6MPI ning sai just tehtud 45000 hooldus. Seepeale läks auto sõit tuntavalt sujuvamaks ning suureks üllatuseks avastasin, et kütuse kulu oli taas robinal 0.3 l/100 linnas langenud.

Kui auto kätte sain, oli linnakulu 9.5 l/100
30 000 peal oli kulu 9.2 l/100
45 000 peal on kulu 8.9 l/100

Tehas aga lubab linnakuluks 9.8 l/100

Ju siis toimin mootoriga hästi. Üks asi on mulle sisse harjunud, et käike vahetan 2500 pöörde pealt ning üle 3000 RPMi lasen mootorit harva (enamasti maanteel möödasõidul).

Eks näis mis edasine toob aga siiani on küll auto ainult paremaks läinud :)


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
S.S.D.D.
huviline



Registreerunud 28.05.06
Postitusi: 234

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 23.01.07 22:24 Tsiteeri


Tsitaat:


Üks asi on mulle sisse harjunud, et käike vahetan 2500 pöörde pealt ning üle 3000 RPMi lasen mootorit harva (enamasti maanteel möödasõidul).



Mul ka MPI 1,6 ja üllatuseks on sellel tillul ühe nukaga mootoril powerit küllaga;) Ei kurda üksi kaksi sõites. Käike vahetan tavalisel 3000-3500 vahel. Korra kuus lasen löörid puhtaks ka kusagil sirgel. Siit aga küsimus, kui rahvas peal kas mootor detoneerima ei hakka kui käike juba 2500 p/min peal vahetad?


"Külaline"
Powered by BMW, aga üks pisike 2008a Fabia on veel peres :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 24.01.07 12:54 Tsiteeri


Ei ole nagu probleemi näinud. Sõidan alati sama moodi olenemata sellest, kas üksi või viiekesi ning mina pole mootori töös mingit erinevust näinud.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Olle
huviline



Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI

postitati 24.01.07 17:16 Tsiteeri


Ega tänapäeva mootor nii lihtsalt detoneerima hakka. Kui tekib detonatsiooni oht, siis aju muudab süüdet hilisemaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 71.5% - SQL: 28.5%]