Lehekülgi: 1 2 3 .. 6 |
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 09.02.06 11:42
|
|
|
Autopesula valiku lihtsustamiseks
Siit-sealt netist Küll on võimalik noppeid leida autoomanike arvamuste/kogemuste kohta pesulate kasutamisel, kuid kuna ma pole ühtegi head, põhjalikku
ja ülevaatlikku leidnud, siis püüaks alljärgnevalt ühe tekitada. Kuivõrd põhjalikuks meie hetkel veel väikses kasutajaskonnaga foorumis seda teha on
võimalik, on iseasi muidugi.
Niisiis püüaks välja uurida, kes Skoda-omanikest millist pesulat kasutab (mis aadressil asub) või on kasutanud, kas on hinna ja kvaliteedi suhtega
rahule jäänud ning kas ka teistele soovitab.
Kuivõrd pärast gümnaasiumi lõpetamist 97. a töötasin ise ~7 kuud Tartu tolle aja ilmselt suurima läbilaskevõimega käsipesulas Riia mäel vana
taksopargi territooriumil, olen autode pesemise ja puhtaks saamise tehnikaga kursis ning sestap võibolla evin eriliselt kriitilist meelt
Soojal ajal olen oma autot loomulikult ise pesnud kaevust voolikuga võetava vee ja poest ostetud pesuvahenditega ning teen seda kindlasti ka kohe
sooja tulekul, kuid külma aja algamise järgselt hakkasin ringi vaatama, kes, kus ja mismoodi peseb. Seni on mul kogemusi 2 erineva käsipesulaga
(harjade alla ma ei lähe mingil juhul) ja ühe nn 'laserpesulaga'.
Punase tn & Smuuli tee ristis Neste tanka kõrval asuv pesutänav
150 krooni eest kiire solgutamine (Hesburgerist ostetud burgerit ära süüa ei jõudnud), mis hõlmas endas mingi keemiaga auto ülepritsimist, siis veega
lödistamist ning lõpuks suruõhuga kuivatamist. Kui mind mõne minuti pärast välja visati ning olin suutnud kõrvale sõitnuna oma burgeri ära süüa,
astusin autost välja ja takseerisin kriitilise pilguga üle selle "puhta auto". Pesulaskäik jäi külmade ja lume tuleku eelsesse aega, seega roppu
saasta auto külgedele veel ei olnud tekkinud, küll aga oli minu must auto ühtlaselt kahvatu-hallikas ning silmnähtavalt mittepuhas. Puhta ja läikiva
pinna saavutamiseks lihtsalt PEAB svammiga kere üle käima, midagi pole teha.
Kokkuvõtteks: rahule ei jäänud, tulemuse korrigeerimist nõudma ei läinud, uuesti ühtegi laserpesu enam ei kasuta, kuna isegi tolmuse auto
(suvisel ajal) läikivpuhtaks saamisega jääb see tehnika ilmselt jänni (viimane on pelgalt oletus).
Peterburi mnt 92 SRD käsipesula
Esimene külma aja kättejõudmise järgselt tehtud pesuskäik (st et juba olid auto küljed jm piirkonnad talvele iseloomuliku s*ta ja pigiga kaetud, mille
eemaldamiseks on soovituslik kasutada pigieemaldusvahendit). Pesulasse saamiseks pidin eelnevalt endale aja kirja panema, järgmisel päeval võeti
jutule.
Pesijateks olid lühikest kasvu, jässakad vene keelt kõnelevad naisterahvad, kellest üks läks soojemasse kõrvalruumi oma kudumit edasi tegema ajal, mil
teine memm autost välja kougitud põrandamatid ära pesi ning pigieemaldusvahendit külgedele ja esi-tagaotsale pritsima hakkas. Kuduja liitus hetkel,
mil auto kallal askeldaja oli survekaga auto üle lasknud ning aeg svammidega kallale minna oli kätte jõudnud.
Üks ühelt, teine teiselt poolt autot madistasid ebaotstarbekalt pikkade (ca 30+ cm) svammidega, pesema ei hakatud mitte küll päris auto külgedest
alustades, kuid loogilist järjestust tädide liigutustes polnud (so katuselt alustades järjest allapoole liikumine ning eriti kõntsaste piirkondade
pesemisel hästi sage svammi loputamine). Lisaks olid memmed nõnna lühikesed, et auto katust keskelt pesema ei ulatanud
Pesukäsnade loputussagedus jättis soovida, pindade puhastamise kvaliteet samuti (selgus hiljem, kui auto olin välja ajanud), viimane ilmselt selle
tõttu, et svamm oli liiga pikk ning sestap liikusid selle kaugemad osad üle pleki ilma vajaliku surveta, mis mustuse oleks kaasa võtnud.
Ilukilpide ja sumpaotsa pesemist ei peetud ilmselt vajalikuks.
Enne vahu mahaloputamist pihustas see memm, kes enne kudus, auto vedela vahaga üle ning siis lasi survekaga vahust puhtaks. Pärast seda kaapisid tädid
mingisuguste minu jaoks uudse välimusega kummist lapakatega suure vee kiirete, lahmivate liigutustega auto pealt ära ning seejärel vettimavate
lappidega puhastati nobedasti auto ukseaugud. Matid visati sisse, minu käest küsiti 125 krooni ning siis kamandati mind välja külma kätte. Missiis, et
auto veel tilkus ning ukse taha ei tekkinud järgmist pesuhuvilist isegi ka mitmekümne minuti pärast, mil ma omapoolse auto
kuivatamise-kasimise-tihendite õlitamisega olin ühelepoole saanud. Just selle viimase tegevuse juures avastasin, et juhiuks oli jäänud piisava
tähelepanuta svammiga pesemisel ning pind oli krobeline ning ebapuhas. Oma õigust ja vea parandamist nõudma ei hakanud ma minema, tagasihoidliku ja
edasipüüdliku loomuga eestlane, nagu ma olen
Kokkuvõtteks: Töö kiire, kuid kvaliteet jättis pisut soovida (uks jäi mustaks, mujalt tipptopp); matid tehti kenasti puhtaks, ukseaugud
enam-vähem kuivaks-puhtaks, kilpe ega sumpaotsa ei vaevutud harjaga kasima (järgmisel korral tuleb neile ilmselt öelda). Hind oli soodne ning just
praegu avastasin, et SRD on oma kodukale tekitanud
võimaluse online broneerimiseks. Tsipa segane see tundub, kuid kui aru saan, siis lähen ilmselt proovin teist korda veel - äkki saab seekord ilma
vigadeta ja saab seda pesulat kui head ja korralikku teistelegi soovitada.
Autotäht pesula, Tammsaare tee 62 (Tondi Selveri kõrval)
Avastasin selle pesula suht kogemata, kui ettevõtte kodukal korra külas käisin link. Esimesel
käimisel oli neil jõulu-aegne soodukas 125.-, tavahind pesul 150.- Broneerimine toimus telefonitsi, tore ja ilusa häälega tips oli teisel pool
toru.
Pesu protsess suht tavaline - pigieemaldiga ring peale, survekaga suurem saast maha, sampooni/svammiga kere üle katuse pesemisest alustades ja
allapoole liikudes, seejärel loputus ning SRD pesulast tuttavate kummikaabitsatega suure vee mahatõmbamine. Pärast suurema vee eemaldamist võtsid
pesumehed suurest rullist pehmet paberit ning kuivatasid sellega auto välispinda ning ukseauke veel täiendavalt. Sumpaotsa enda initsiatiivil
korralikult pesema ei hakanud ning kilpide pesemiseks puudus isegi sobiv hari. Mulle anti mõista, et peenem ja korralikum nokitsemine rataste kallal
on neil lisatasu eest (wtf?!?). Nii ma siis teisel korral samasse pesulasse tulles võtsin oma autopesuharja ja püüdsin ise kilpe kasida (kuivõrd nende
vähem korraliku pesemise korral saastuvad nad kevadeks nii rõvedalt ära, et siis on juba tükk ettevõtmist nende puhtaks saamisega) ning sumpaotsa
samuti (no kurat, milleks ma ta sinna siis panna lasin, kui seda ilusti puhtaks ei pesta? naljakad tegelased).
Välja aeti pesulast jupp jagu enne poole tunni täitumist (iga poole tunni tagant peaks uus auto peale tulema) ning siit-sealt märjaks jäänud auto sai
karmis külmas "kaunid triibud" mõne hetkega olgugi, et püüdsin oma lapiga veel järelaitamist teha.
Kokkuvõtteks: Kere pesti kiiresti ja korralikult, mõningatele keredetailidele omal initsiatiivil pesijad tähelepanu ei pööranud,
'tuli-takus'-põhimõttel aeti auto enne välja, kui see korralikumalt kuivatatud sai. (tõsiasi, milleni ma ise pesulas töötades väga kiiresti jõudsin
- pese nii korralikult kui tahad - kui ikkagi korralikult ära ei kuivata, jääb auto tagantjärele väga inetu välja nägema). Vihje, et kilpide
korralikumaks pesemiseks tuleb lisaraha maksta, jättis väga imeliku mulje. Sestap kogu pesulaskäimine jättis natuke imeliku maigu man. Kuna 150 krooni
eest on olemas Tallinnas kindlasti alternatiivseid pesulaid, plaanin veel ringi vaadata ning Autotähe omale alternatiivi otsida, et leida kusagilt
niisugune koht, kus elementaarsed pesuoperatsioonid juba vaikimisi ära tehakse.
Nii. Sai kirja minu senine kogemus. Alljärgnevalt kutsuksingi kaasfoorumlasi üles enda kogemustest lähemalt kirjutama, kas just nii pikalt, nagu mina
seda tegin, on oma otsustada (ega minagi suur jutumees pole, ma lihtsalt räägin palju ). Äkki saame mingil hetkel ülevaate Tallinnas ja miks ka mitte mujal Eestis tegutsevatest autopesulatest, kuhu oma autoga tasub minna
ning oma raha viia. Selge on see, et niisuguse siledusega ja kriimuvabadusega värvkatet, nagu oli autol võtmete üleandmise hetkel, ei ole võimalik
hoida, ometi aga on nende mikrokriimude tekkimist võimalik oskusliku pesuga aeglustada.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 09.02.06 13:28
|
|
|
well, mina traktori pesemisele erilist rõhku ei pane. aga käsipesu pruugin ainult siis kui tõesti oma inimene peseb ja südametunnistusega asjaga
tegeleb. muidu ikka korralik harjapesu. kasutan siinsamas pärnu maanteel petra pesutänavat. täitsa saab saasta maha küll kui vaja on.
aga käsipesudega tasub ettevaatlik olla. harjapesu nn. kriimud on kukesupp selle kõrval, mida käsipesulad teevad.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 09.02.06 14:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
well, mina traktori pesemisele erilist rõhku ei pane. aga käsipesu pruugin ainult siis kui tõesti oma inimene peseb ja südametunnistusega asjaga
tegeleb. muidu ikka korralik harjapesu. kasutan siinsamas pärnu maanteel petra pesutänavat. täitsa saab saasta maha küll kui vaja on.
aga käsipesudega tasub ettevaatlik olla. harjapesu nn. kriimud on kukesupp selle kõrval, mida käsipesulad teevad. |
Hmm.. äkki täpsustad, mida selle kartuse all silmas pead?
Oma kogemusest (pesija-kogemusest) tean, et vahel õnnestus survekaga mõnedel siit-sealt kogemata värvi maha lasta, kuid enamuses oli selle peasüü
ikkagi värvitud pinna kvaliteedil - näiteks ise kerevärvi värvitud mustad plastikstanged ning mingit erilist vuffel-päritolu auto ilukilbid kippusid
joa jälge peale jätma ning värvi maha laskma.
Kui nüüd võrrelda suurte harjadega pesemisest tekkivaid kriime ja svammiga või spets pesuharjaga pesemisel tekkivaid kriime (otseloomulik on see, et
neid riistu pidevalt loputatakse pesemise ajal), siis igal juhul peaks suurte rullide jäljed paremini näha jääma. Ma küll ainult oletan,
'teaduslikke' katseid ei ole teinud.
Küll aga näiteks tagumistele nurkadele masinpesus käies tekkivaid pigi vms jälgi on hiljem käsitsi raske maha pesta ning kõikvõimalikud 'oksakohad'
jäävad suurte harjade poolt ligipääsematuks ning sestap mustaks.
Kindlasti kavatsen mina oma auto pesemise juures edaspidigi viibida ning tähelepanelikult jälgida, mida sellega tehakse. Kasvõi juba sellepärast, et
kui kutid kuivatama hakkavad, saan ise oma lapikesega selliseid kindlaid kohti töödelda-kuivatada, kuhu vesi kipub pikemalt sisse jääma ja raskemalt
välja tulema.
Krt et meil selvepesulaid ei ole... või on kusagil? Heameelega maksaks ja peseks ise.
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 09.02.06 15:58
|
|
|
Petra pesutänavat kasutatakse meil töö masinate pesuks. Võetakse mingi 100eek pesu ja jõrjekorras olles lastakse masin bituumeni eemaldajaga üle.
Paistavd üsna puhtad olevat.
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 09.02.06 16:25
|
|
|
Ise olen nüüd viimasel ajal Mustika Keskuse all parklas asuvat käsipesulat kasutanud. Tavapesu maksab 150.- ja tööga olen rahule jäänud. Väike
erinevus töökvaliteedis erinevatel kuttidel on, aga see selleks. Meeldib seal käia just talvel, sest pärast saab seal parklas rahulikult lasta
tihendeid kuivatada.
|
|
|
moanspot
klubiliige
Registreerunud 08.01.06
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Combi
|
postitati 09.02.06 17:50
|
|
|
Pärast ostmist käisin kohe Jazz-ist läbi:
http://jazzpesulad.ee/
Täitsa mõnus - teed väikese söögi kohvikus ja vahid läbi klaasi kuidas autot nühitakse. Kvaliteediga jäin igatahes rahule, puhastati matid, pesti ja
kuivatati uste servad ja lävepakk :-D, tihendid tehti silikooniga üle lisatasu eest.
Kiitvaid sõnu ole ka värviliste kohta kuulnud:
http://www.varvilised.ee/
Ise veel käinud pole. Seal saab ka aegu broneerida.
Vana autoga käisin pidevalt Statoilis. Käis kah.
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 09.02.06 19:12
|
|
|
Kui oma esimese auto sain, siis tuttav soovitas Tondi ärikeskuse taga asuvat käsipesulat: http://www.autopesu.ee
Olen nende klient olnud niisiis alates 2003 aasta kevadest ning pole absoluutselt mitte midagi ette heita. Auto on alati saanud ideaalselt puhtaks ja
läigib nagu pühade muna. Ei mingeid kriime ega midagi. Lisaks pakuvad nad ka võimalus näiteks autot vahatada (Octavia vahatamine läks viimati 800 EEKi
aga on ka korralikult tehtud.
Pesemise tehnika kohta ei oska eriti miskit öelda, kuna ei viibi auto juures sel hetkel, kui pestakse. Siiski 150 EEKu eest teevad välipesu +
jalamatid ning veel 100 krooniga saab ka salongi + klaasid seestpoolt puhtaks. Kuivatavad auto kenasti ära kah ning sellest annab tunnistust ka
asjaolu, et oma Octavial pole veel piiskagi silikooni tihenditele pannud, kuid ükski sõit pole jäänud uste külmumise tõttu tegemata.
Soovitan seda pesulat kateistele, liiatigi et seal saab üle neti broneerida juba ammusest ajast.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 10.02.06 06:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wigry
Kui oma esimese auto sain, siis tuttav soovitas Tondi ärikeskuse taga asuvat käsipesulat: www.autopesu.ee
|
Juh, todasama ma plaanisingi katsetada, kuivõrd kusagilt mujalt foorumist jäi nimi silma ning muljetaja-autoomaniku rahulolu.
Tänane hommik, krt, muidugi pesulasse mineku plaanid muutis natuke kahtlaseks - kui lund veel juurde pritsib, siis on see käimine päris mõttetu.
Samas on pesulas käimise edasilükkamine auto seisukohalt võetuna täielik kuritegu, kui mõtled kogu aeg selliselt, et mis tast pesta - kohe niikuinii
jälle pasane. Sellise suhtumisega autoomanikke käis mul Tartus pesulas vahel külas küll, pahatihti olid suht debiilikud, kes sõitsid korra aastas
pesulasse ja tahtsid vastu saada täiesti puhast autot. Kord oli aga üks universaalkerega valge Omega omanik piisavalt mõistlik, kes ei hakanud
mögisema selle peale, et me tavalise pesuga ei suutnud tema auto 'liivapaber-karedaid' külgi harjaga puhtaks rookida (meil oli toona pigieemaldus
täiendava lisatasu eest, ma ei tea, kuidas olukord täna on seal). Kutt tunnistas ise ka, et autopesula on tema auto jaoks võõras ning mittekülastatav
koht.
Tallinnas, Lasnamäe Peterburi tee poolses servas vihastas mind kogu aeg asjaolu, et õhtul puhtaks ja läikivaks pestud auto oli hommikuks kenasti hall,
kuna kaevandusest levis ropult tolmu (nüüd õnneks kolisime Viimsisse - eks näis, kuidas seal lood on). Siis kui veel törtsuke vihma tilgutas või
temperatuurist lähtuvalt autokere niiskeks läks, piisas paarist ööst, et värvkate näeks samasugune välja, nagu enne pesu. Polnud vaja Tallinna vahel
isegi mitte liikumas käia, et autot ära määrida! Normaalne, mis?
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 10.02.06 07:32
|
|
|
Sai ka ise paar aastat tagasi tööautodega Värvilistes käidud.
Üpris hästi tegivad, peale pesu kuivatati ka ilusti ära. Kuid teinekord kippus neil selle broneerimise ja tegeliku pesemisega probleeme olema, lähed
autole järgi, aga see veel pesemata. Muidu suht tublid vennad seal
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 10.02.06 07:34
|
|
|
reFFLex, sa ise juba vastasid oma küsimusele.
justnimelt on pesemise protsessis pidevalt vett vaja. minu kogemus aga on käsipesulatega selline, et kui ise kõrval ei passi, siis nühivad nö. niiske
kaltsuga nagu liivapaberiga. ühes pesulas pruugiti kord käsiharju, kus mingi nael suisa sees püsti oli. peris rõõm oli kuulata kui kriginal üle
autokülje tõmmati.
petras vähemalt veega kokku ei hoita.
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 10.02.06 13:56
|
|
|
Seal autopesu.ee-s ah veega ei koonerdata. Survepesur töötab ikka enamuse ajast.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 16.02.06 14:08
|
|
|
Kurat, ma ütlen!
Eile, värskelt pestud auto tagaklaasile kleepeka paigaldamise ajal tegin sokeeriva avastuse, et tagaluugil on laki peale MMÕ•NUSAD kriimud sisse
nühitud, teised Mustika keskuse parklasse kokku tulnud klubilised olid kaastunnistajateks ja -nägijateks. Kes, kus ja kuna need sinna oma
'oskusliku' pesu tulemusel tekitas, seda loomulikult enam kinni ei võta. Küll võin ma 'tagantjärele-targalt' väita, et see on juhtunud kas siis
Autotähe või Altestron Teenuste OÜ AKA autopesu.ee pesulas, ise kaldun arvama, et kahtlustama peaks pigem viimast.
Igal juhul olin ma väga ebameeldivalt üllatunud seda vaatepilti nähes. Sedavõrd ebameeldivam on mõelda, et kriimustatuks sai värv peale ainult 4
autopesulaskäiku - enne talve pesin ise ja tean väga täpselt, millise tulemuse ma saavutasin, samuti mäletan, milline nägi auto kere välja pärast SRD
pesulast väljasõitmist (kuna kuivatasin kogu autokere lapiga täiendavalt) ning siis paistis kõik veel korras olema.
Tean, et ei ole võimalik täielikult vältida kriimude tekkimist, kuid need kriimud seal olid mõned ikka täiega sügavad ning põhjustatud kindlasti
ebaproffesionaalsest tööst.
www.autopesu.ee autopesula
Mugav broneerimisvõimalus intenetist on tore ja mulle iseenesest meeldiv lahendus, sealjuures on tore, et kohe on võimalik näha, mis ajad on veel
vabad. Pesuprotsess oli samuti suht tavaline, koosnedes pigieemaldusvahendi pealepritsimisest, eelloputusest, sampooniga pesemisest, järelloputusest
ning lappidega kuivatusest. Selles pesulas täiendavalt pesti ära ka põrandamatid ning korralikult (wigryl oli õigus selles osas)
puhastati ära ukseaugud. Küll aga ei näinud ma, et mehed oleks kordagi svammi pesu ajal loputanud ning pesuliigutused samuti ei järginud põhimõtet
'puhastelt pindadelt mustemate suunas' - liiguti svammiga külgedelt kapotile jm. Niiet ma arvan, et need tublid töömehed mu auto värvkatte p..sse
panidki. 170 krooni eest.
Plääd, juures passimisest kasu ka ei olnud - tuleb vist hakata meestele ÜTLEMA, et mida ja kuidas teha, samas aga kui ma nendele hakkan ette
dikteerima, kuidas nad peaksid pesema, siis võibolla on eriliste karakteritega tegemist, kes võibolla solvuvad ning nimme kusagilt värvi kriimuliseks
nühivad.
Kokkuvõtteks:
Broneerimine mugav, pesu kiire ja saast pestakse maha. Matid ja ukseaugud tehakse ka ilusasti puhtaks ja viimased täiendavalt veel mõõdukalt kuivaks
ka. Rattakilpidele ja sumpaotsale pöörati pesemisel rohkem tähelepanu, kui varasemates pesulates, kuid mina oleks need ikkagi puhtamaks saanud Mega miinus, mis nullib kõik muu, on tõsiasi, et tõeliselt s.taseks lasid nad
oma pesusvammid muutuda ning mitte üks kord ei näinud ma, et nad oleks svamme loputanud. Ka kuivatamine oli väga kahtlane protseduur, mis viidi läbi
lappidega, mida ka vahepeal ei loputatud, vaid käe vahel kuivaks pigistati. Igatahes mina sinna enam ei lähe, kuna pesumeestel paistab olema täiesti
poohui, kas nende endi mugavusele suunatud tegevus (so tüütu svammi loputamisoperatsiooni ärajätmine) pestavate autode värvi kahjustab või ei.
Krt saaks see talv ometi kiiremini läbi, saaks ometi sellest ebameeldivast pesulas-käimise kohustusest lahti. Ja kurat ma nii neetud pedant pean olema
(pole minu süü ja minu muuta - neitsi tähtkuju maine kehastus tundub et olen ), et need rõvedad kriimud auto värvkattel mind nii endast välja ajavad. Must värv muidugi on veel eriti pretensioonikas, nagu tegi
tabava tähelepaneku morden.
Praegu reklaamivad Yes! Autopesulat raadios (manias), milles väidetakse, et nemad on sootuks spetsialistid pesemise alal ning mitte lihtsalt pori
laialihõõrujad. www.pesu.ee on nende kodukas ning asukohaks väidetakse olema Türi tn 6. Eks ma kannata, kuni kaka hakkab otsapidi auto küljest ära
kukkuma ja siis lähen pesema. Tegelikult hakkan otsapidi arvama, et pikaaegne auto pesematajätmine polegi nii kahjulik auto värvkattele, kui pidev
ebaproffesionaalne käsipesu - vähemalt ei teki mikrokriime.
Eks järgmine kord katsetan selle
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 16.02.06 19:23
|
|
|
Ei oska väga kriimude kohta öelda. Eelmine auto oli tume sinine ja praegune beež. Viimasel ei näe isegi parema tahtmise juures kriime aga ega
eelmisel ma ka kriime ei täheldanud. Samas muidugi on mõlemat autot ka regulaarselt vahatatud (2x aastas). Seega on jah must värv selline õnnetu
lahendus, et toob vead kohe väga tugevalt esile. Õ•nneks mina pole oma autode juures kriimimist täheldanud.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
moanspot
klubiliige
Registreerunud 08.01.06
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Combi
|
postitati 20.02.06 11:02
|
|
|
Ma päris kindel ei ole, kas see ikka haakub pesulaga, aga mingi kahtlus siiski on. Nimelt laupäeval käisin Statoili pesulas ja pärast seda avastasin,
et tagumisel lisapiduritule juurest on servas värv veidi nö üles punnitanud. Paar sellist väikest mulli. Eks seal pidi mingi kerge kahjustus ees juba
olema, aga ikkagi... Enne ei olnud nagu silma jäänud, auto ei olnud nii must ka et välja poleks paistnud või midagi säärast.
Kusagilt olen nagu kuulnud, et survepesuga võib nii juhtuda.
Tegelikult ongi nüüd küsimus, kas tormata asjaga kohe kuhugi keretöid tegema või oodata külma aja möödumine ära ja lükata asi kevadesse kui selge on
mis ja kui palju kahjustunud on. Või teeb ootamine asja ainult hullemaks?
|
|
|
morden
meeskond
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb 1,9td 96kW 05.a.
|
postitati 20.02.06 11:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: moanspot
Ma päris kindel ei ole, kas see ikka haakub pesulaga, aga mingi kahtlus siiski on. Nimelt laupäeval käisin Statoili pesulas ja pärast seda avastasin,
et tagumisel lisapiduritule juurest on servas värv veidi nö üles punnitanud. Paar sellist väikest mulli. Eks seal pidi mingi kerge kahjustus ees juba
olema, aga ikkagi... Enne ei olnud nagu silma jäänud, auto ei olnud nii must ka et välja poleks paistnud või midagi säärast.
Kusagilt olen nagu kuulnud, et survepesuga võib nii juhtuda.
Tegelikult ongi nüüd küsimus, kas tormata asjaga kohe kuhugi keretöid tegema või oodata külma aja möödumine ära ja lükata asi kevadesse kui selge on
mis ja kui palju kahjustunud on. Või teeb ootamine asja ainult hullemaks? |
Soovitan asjale kohe spetsialisti hinnang võtta. Kui kobrutab, siis on rooste juba alla tekkinud. Las spetsialist vaatab üle, kas on mingi vigastus
näha. kui ei paista, siis kaks varianti: Esindus ja keretöödesse või pesumajandusse ja jalgu trampima. Seda viimast soovitan teha siis kui on närvi ja
sportliku huvi asi lõpuni ajada.
Kui kobrutuse kohal - juures- on füüsiline kahjustus, siis gar korras seda esindus korda ei tee, aga jääb siiski võimalus nõuda pesulalt korda
tegemist. Kindlasti ei tasu ootama jääda, sest ise ta kuhugi ära ei lähe ja ainult suureneb. Hiljem võib igasugune tõestamine minna pea võimatuks.
Loomulikult võib ka juba hetkel igasugune tõestamine raske olla. Edu sulle. Kui vajad mingit nõuannet siis anna teada.
RRRRRRRs
|
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 20.02.06 12:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: moanspot
Ma päris kindel ei ole, kas see ikka haakub pesulaga, aga mingi kahtlus siiski on. Nimelt laupäeval käisin Statoili pesulas ja pärast seda avastasin,
et tagumisel lisapiduritule juurest on servas värv veidi nö üles punnitanud. Paar sellist väikest mulli. Eks seal pidi mingi kerge kahjustus ees juba
olema, aga ikkagi... Enne ei olnud nagu silma jäänud, auto ei olnud nii must ka et välja poleks paistnud või midagi säärast.
Kusagilt olen nagu kuulnud, et survepesuga võib nii juhtuda.
Tegelikult ongi nüüd küsimus, kas tormata asjaga kohe kuhugi keretöid tegema või oodata külma aja möödumine ära ja lükata asi kevadesse kui selge on
mis ja kui palju kahjustunud on. Või teeb ootamine asja ainult hullemaks? |
Kui värv 'punnitab', siis järelikult plekk värvi all roostetab. Skodadele teadupärast antakse x-aastat roostegarantiid. Mis ajast alates seda
tehakse, toda ma ei tea küll kahjuks. Mul omal vanematel Felicia 99. aastast, millel tagaluuk hakkab juba roostetama ja mujaltki on näha märke jama
saabumisest. Küll aga keegi kusagil ütles - kas isegi mitte siinsamas meie foorumis - et garantiikorras remondiks läheb alles siis, kui on auk sisse
mädanenud. See oleks nüüd küll täiesti idiootne seisukoht - oluline oli see (garantiitingimustes kirjutati nii), et rooste peab olema alguse saanud
kusagilt seestpoolt, mitte välise kriimu tõttu. Kui aga juba värv punnitab, on selgelt näha, et metall all roostetab - siis peaks juba garantiikorras
remondiks minema.
Survekaga on võimalik kehvasti värvitud autol värvi maha saada küll, kui liiga lähedalt ja liiga teravaks reguleeritud joaga lasta - tehases värvitud
ja korraliku värvkattega autodel seda probleemi esineda ei tohiks. Samuti niisuguse värvialuse rooste tekkimiseks ei tohiks survekas küll kuidagi
kaasa aidata. Ka tavaline masinpesu samas mitte.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 21.02.06 07:13
|
|
|
roostegarantii tavaliselt on ikka läbiva kahjustuse kohta.
ehk siis tõesti auk peab olema.
selle garantii idee ei ole mitte visuaalse poole säilimise tagamine vaid kandvate struktuuride ja kere omaduste püsimise garantii.
selle kohaselt tagab tehas, et roostetamise tõttu auto pehmeks ei mädane.
vaadake forde (sorry kui kellegi varvas nüüd alla jäi), need roostetavad ju enne müügisaalist välja saamist ja on ka neil roostegarantii, aga keegi ei
tekita sellest teemat. tiivaserva või pagassaluugi narmendamine pole ka veel asi mille pärast garantiipabereid täitma hakata.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 21.02.06 09:00
|
|
|
Nojah, eks see jutt ju ole teistpidi loogiline küll, et roostegarantii all mõistetakse peaasjalikult seda, et auto a'la kõveraks ei mädaneks (nagu
vanadel opelitel näiteks esimesed lansekad mõnusalt lääpa vajusid) või kusagile põhja alla tekkinud august porivett salongi ei pritsiks.
Krt a ikkagi nagu ei tahaks aktsepteerida seda, et ametlik hooldus garantii ajal su minema saadab olukorras, kus autokere roostetama on hakanud ning
värv mõnusalt punnitab - kui see värv sealt pealt maha lükata, võib alt leida augu juba. Võibolla esialgu küll tillukese, kuid ikkagi - läbiv rooste
Tea, kuidas sellesse suhtutakse?
morden - kas sa oskad kommenteerida, kuidas muidu kadunud Helkamas sellistes olukordades suhtumine oli? Kas vaadati mädanev auto üle
ja kui ilmnes, et tegemist seest lähtuva ning autokasutaja tegevusest mittetekkinud roostega, tehti garantiikorras ära või püüti igal juhul autoomanik
seenele saata?
|
|
|
morden
meeskond
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb 1,9td 96kW 05.a.
|
postitati 21.02.06 10:53
|
|
|
Olukord lihtne.
Kui roostetav koht seotud välis mõjuritest siis gar. alla asi ei kuulunud. Kui tegu oli millegiga mida tehas tunnistas, kui oma möödalaskmist siis
läks gar. korras tegemisele. Näide: Üks kõige viimasematest Feliciatest, mis helkama müüs sai endale uue tagaluugi kuna tehas tunnistas, et tagaluugi
roostetama minemine oli otseselt seotud taga klaasitihendi liikumisest sõiduajal ja ka tagaluugil asuvad liistud vibreerisid samamoodi ja hõõrusid
värvi maha. Kuid siin on konks, et seda ei võetud kui kere rooste garantiid vaid kui värvi garantiid. Loomulikult tegime me ka nii, et vanadele
kundedele ( loe püsi kliendid) tuldi võimaluste piires vastu. Ilmset kere defekti tagasi küll kunagi ei lükatud. Kui ikkagi oli näha, et välist
vigastust ei olnud, siis läks ludinal tehase kulusse.
RRRRRRRs
|
|
|
|
moanspot
klubiliige
Registreerunud 08.01.06
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Combi
|
postitati 12.04.06 06:45
|
|
|
Teemasse ka vahepeal. ~ pooleteise nädala eest käisin Marja tn Värvilistest läbi. Jättis sellise eriti nurgataguse pesula mulje. Auto sai küll puhtaks
ja puha, aga ei ole kindel kas kunagi tagasi lähen. Miski jäi nagu häirima, kuidagi väga lõdva suhtumine oli.
Ja täna hommikul käisin olude sunnil Tammsaare tee ja Sõpruse nurgal olevas Statoili harjavabas pesulas. Sinna kohe kindlasti enam ei lähe, eriti
mõttetu. Kuna auto ei olnud ju teap' mis mustaks jõudnud veel minna (nädalavahetusel korra kruusateel küll, aga ikkagi), siis oleks võinud ikka
puhtaks saada. Lasin veel enne mingi loputusvahendiga ka küljed üle, aga pärast pesulast väljasõitu olid alt servad kergelt hallid ikka.
Nii et kui automaatpesula, siis ikka harjadega.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 12.04.06 17:59
|
|
|
Eelmise korra käimise kirjeldamise jätsin ajapuudusel vahele, kuid nüüd, mil moanspot juba Statoili harjadeta pesula tulemuse
arvustada võttis, panen oma arvamuse asja kohta kah kirja.
Käisin Järvevana tee alguse Statoilis, kuna mu töökohale oli see lähedal ning Ülemiste keskuse Rimist käin niikuinii pidevalt lõunasööki papi vastu
lunastamas.
Igatahes sai mul pärast viimast käsipesulas käimist nii irmus siiber nendest "proffessionaalsetest käsipesijatest", et otsustasin, et jäägu auto või
shjitane (laserpesu tulemusena), aga teisi mehi/naisi enam kere kallale ei lase.
Oleksin võinud oma 'geniaalsele' mõttele varem juba talve jooksul tulla - oleksid mõnus-sügavad kriimud värvipinnal ehk olemata - tabasin ennast
mõtlemast, kui esimest korda Järveka Stati pesulast välja veeresin ning auto pesukvaliteeti vaatlema hakkasin. Küll aga rikkus minu objektiivse mulje
ära tõsiasi, et just oli suht tihedat lörtsisegust vihma sadama hakanud ning auto sai lühikese aja jooksul uuesti märjaks.
Igatahes tundus mulle, et auto küljed olid saanud suht puhtaks. Eks sellele aidanud kaasa tõsiasi, et enne pesumasinasse sissesõitmist olin kuni
klaasideni pigieemaldusvahendiga auto küljed ja esi-tagaotsa kenasti üle leotanud.
Teine kogemus oli mul täna, mis pigieemaldusvahendit jagus ainult esimeste uste peale sirtsutada. Uut ei viitsinud ostma minna - tahtsingi vaadata, et
mismoodi pesula omade vahendite ja võimalustega mu auto puhtaks saab.
Ei saanud. Nagu ka moanspot täheldas, olid küljed hallid, tugevalt pasased, vähem määrdunud kere oli rohkem puhas, kuid ometi vee
kuivamise järgselt jäi hallikas kirme peale.
Niisiis järeldus - ilma korralikult pigieemaldusvahendiga ülepihustamata laserpesusse mitte minna
Mul õemees pidavat nõudma uut pesu, kui autot puhtaks ei saa ning talle pidavat alati puiklemata uus pesu antama ka. Ise ei viitsinud hakata (tegelt
aega ei old, käisin lõunaajast) õigust taga nõudma, teinekord võiks proovida, kas topelt kuldpesu saavutab parema tulemuse või laserpesu ON ikka suht
pointless, kui tahad värvkatet kenasti läikima saada.
Aga jah - talvel suure pasa mahapesemiseks on laserpesu päris hea kaup - alega 121 rutsi maksta ning 10 minutiga sõiduriist solgutatud. Talvist
sõnnikut 'proffidel' käsipesulas lasta maha nühkida ei ole eriti hea mõte, olin sunnitud viimase käsipesus käimise järgselt kibedustundega hinges
tõdema.
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 12.04.06 18:11
|
|
|
Ma olen ikka õnnega koos, et beež auto on. Kogu pori, mis auto küljes, kuivab autoga sama värvi ning ainuke märk auto mustusest on see, et küljed on
matid ning iluvõre on kerevärvi, mitte must nagu peab. Tänu sellisele värvile ei paista ka see välja, mis pesulates mu auto värvkattega on tehtud,
sest eks seal ole ikka suured kriimud vastavalt teiste kogemustele.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 12.04.06 19:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wigry
Ma olen ikka õnnega koos, et beež auto on. Kogu pori, mis auto küljes, kuivab autoga sama värvi ning ainuke märk auto mustusest on see, et küljed on
matid ning iluvõre on kerevärvi, mitte must nagu peab. Tänu sellisele värvile ei paista ka see välja, mis pesulates mu auto värvkattega on tehtud,
sest eks seal ole ikka suured kriimud vastavalt teiste kogemustele. |
Ja minu õnnetuseks on olnud sündida Neitsi tähtkujus ning evida väga (liiga) hästi arenenud kriitika(sh enese-)meelt ning muid sellele tähtkujule
iseloomulikke karakteriomadusi. Mind on 'õnnistatud' miskipärast eriti tugeva pedantsusega ning perfektsuse saavutamise sooviga.
Mu eelmine auto oli valge - sellelt ei hakanud kriimud kohe üldse mitte silma, olgugi, et ka see värvkate sai minu omanikuksoleku ajal täies ulatuses
uuendatud ning alguses oli perfektselt sile ja läikiv. Must, tegelikult küll igasugune tume värv on hästi pretensioonikas ning näitab laki pinna sisse
tekkinud hõõrdumisjälgi väga kergesti välja. Samas on see kenasti puhas must kere vääga ilus ja elegantne, mul on kõigest hoolimata hea meel, et must
sai valitud. Neid värvitoone võiks veelgi rohkem olla, siis saaksid kõik omanikud valida enda jaoks parima võimaliku välja.
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 14.04.06 20:56
|
|
|
Tegelikult kui mõtlema hakkan, siis kui ma veel tumesinise autoga sõitsin, siis käisin max kahe nädala tagant pesus. Nüüd aga võib rahumeeli kuu aega
pesemata olla, ilma et oluliselt silma kriibiks.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 6 |
|