Ripcurl
huviline
Registreerunud 15.08.10
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.07.13 10:20
|
|
|
Octavia 2,0 TDI 103kw jõnksutab
Tervist!
Autoks on Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw
Mure selline, et mootor hakkab 1500 pöörete juures jõnksutama. Gaasi andes ja suurematel pööretel probleemi ei esine.
Esimese hooga arvasin, et pihustid on töölepingu lõpetanud. Käisin tegin diagnosti ja see näitas justkui oleks kõik korras.
Remondimehed soovitasid muidugi kohe lahti kakkuda ja üle vaadata/katsuda aga mõtlesin uurida, et äkki kellelgi veel sellised probleemid olnud ja
oskab täpse vea öelda.
|
|
|
raiku
huviline
Registreerunud 27.05.13
Postitusi: 42
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.07.13 12:37
|
|
|
mis aasta masin ?
pumbaga? või pumppihusti ?
vanamee vanema generatsiooni pumbal oli miski elektroonika junn pumbal läbi mis tartus hirmsa raha eest korda tehti.
ja täpselt sama asi oli, et teatud pööretel jonkas.
ja pöörded olid täpselt nii et linnas 50ga jonkas ja maanteel 90 ilgelt närvidele käis ja seda ka diagnost ei näitand.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 23.07.13 06:54
|
|
|
kindlasti ei saa välistada ka pedaali anduri kala.
|
|
|
Ripcurl
huviline
Registreerunud 15.08.10
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.07.13 09:30
|
|
|
Aasta on 2006.
Kõige paremini seletades on nii, et kui linnas jõuan mõne aeglasemalt liikuva sõiduki taha ja lasen hoo maha ning siis hakkan vaikselt jälle gaasi
andma, kuid mitte kiirendama, siis hakkab jõnksutama ja kui rohkem gaasi anda, siis kaob jõnksutamine ära.
Maanteel antud probleemi ei ole esinenud praeguseni.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 23.07.13 12:58
|
|
|
Seda viga olen mina ja paar vennikest siit aastaid otsinud.
Vahetatud on egridest, pihustitest, turbodest, õhukulu loenduritest kuni kurat teab milleni ... ei muhvigi.
Kõige totakam, et see viga esineb mingitel teatavatel välisõhu temperatuuridel.
Mul näiteks eile jõnksutas, täna on kõik jälle korras Alla +5c seda viga
ei esine üldse ja üle selle kraadi ka aegajalt.
Proovida võiks kütuse temperatuuri anduri vahetamist, kuskil keegi Dzon olevat selle vahetanud ja asja korda saanud - ei mäleta millises foorumis asja
kajastati.
Samas jälle Dzimm vahetas ja abi polnud.
Mina olen leppinud, esineb haruharva tegelt, lihtsalt jõhkralt viha teeb - 1300-1500 pöörde vahemikus stabiilse gaasiga sõites. Sõida 3ndaga linnas ja
otsi välismaa foorumitest. Mina enam ei viitsi. Juhtub ju loetud päevadel aastas.
Siin ka kuskil oli teema, kus pikem arutelu käis.
Naudi, ma ise veel teemagi teinud
http://foorum.skodaclub.ee/viewthread.php?tid=1971
hannes
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 24.07.13 06:29
|
|
|
ahhaa, peale täpsema kirjelduse lugemist olen juba nõus limonaadipudeli peale kihla vedama, et see on pedaalianduri teema.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 28.07.13 15:26
|
|
|
Miks ta temperatuurist sõltub?
Hommikuti jõnkab, õhtuti mitte.
Ajuvaba, aga seda andurit võiks proovida.
hannes
|
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.08.13 06:05
|
|
|
Õ–ösel jahtub rohkem ära ja läheb ehk kergelt niiskeks ka, päeval seda ei juhtu. Kehva ühenduse korral sellest piisab, et parameetrid natuke muutuksid
ja kui nad niigi piiri peal on, siis võibki olla, et ühel juhul mahub normi piiresse, teisel mitte. Ma ei tea, mis tehnoloogiaga see pedaali andur
tehtud on, aga kui seal liugkontakt on, siis see on eriti keskkonnatundlik.
|
|
|
Ripcurl
huviline
Registreerunud 15.08.10
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.08.13 20:07
|
|
|
Kahjuks või õnneks pole probleem veel siiani ise lahenenud Peab vist
ikkagi hakkama raha raiskama ja proovima variante. Mis see pedaaliandur maksta võib? Alustaks siis sellest äkki.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.08.13 06:15
|
|
|
Proovi diagnostikast alustada. Pedaali asendit näitab isegi kõige lihtsam OBD-II tester.
|
|
|
seal
huviline
Registreerunud 15.01.09
Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.08.13 18:53
|
|
|
Tere.
Kontrolli esmalt vaakumvoolikute ühendusi. Mitu aastat vaevas suvisel ajal minu autot ka sama jõnksumise teema. Eelmisel suvel, kui järjekordselt
A100-s seda muret kurtsin ja palusin uurida, olevat diagnostikas vaakumvoolikute otsad ükshaaval lahti katkutud ja vaakumit mõõdetud. Voolikutest viga
ei leitud ja pakuti, et vaakumsolenoidklapp tuleb ära vahetada, kuna viga kõige tõenäolisemalt seal. Klapi vahetuseni aga jõudnud ei ole, kuna pärast
diagnostikas käimist jõnksumist enam ei esine. Ise järeldan, et mõni vaakumvoolik oli arvatavasti kehvasti ühendatud/remondi käigus paigast nihkunud
ja kontrollimise käigus see viga (kogemata) kõrvaldati. Siiani igatahes enam jõnksumist esinenud ei ole.
|
|
|
Ripcurl
huviline
Registreerunud 15.08.10
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.10.13 14:06
|
|
|
Tervist kaasfoorumlased.
Käisin Aasta Autos oma muret kurtmas ja rääkisin seda varianti, et kas võib viga peituda gaasipedaali anduris. Selle peale põhimõtteliselt naerdi ja
öeldi, et nemad pole kordagi kuulnud, et oleks sellist asja olnud ja kui andur on läbi siis on kohe nii läbi, et ei tööta üldse. Ja hakkasid raiuma
uuesti oma pihustite teemat.
Ühesõnaga seletan uuesti oma probleemi ja äkki keegi oskab arvamust avaldada.
Probleem siis selline, et umbes 1400 pöörde peal õrna gaasiga sõites, hakkab auto jõnksutama, kui gaasi rohkem anda siis kaob jõnksutamine ära ja
madalamate pööretega ka ei jõnksuta. Kui kohapeal gaasi anda, siis ei lase hoida gaasi 1400 pöörde peal. Sealt vajub kohe umbes 1300 peale ja ilma
jõnksutamiseta või kui proovid rohkem anda siis läheb juba üle 1400.
See probleem ei olene absoluutselt ilmaoludest. Asi toimub iga ilmaga ja iga kell 1400 pöördega.
Autoks 2006. aasta Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw.
|
|
|
Ripcurl
huviline
Registreerunud 15.08.10
Postitusi: 18
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.04.14 16:53
|
|
|
Tervist!
Sain enda probleemile siin kunagi lahenduse, kuid unustasin siia kirjutada.
Nimelt sai siis ikkagi pihustid üle kontrollitud ja nendes probleem polnud, kuid tänu ühe teise foorumi teemale leidsin vea ülesse.
Jõnksutamist põhjustas õhulugeja ja seda kontrollida on väga lihtne- võtad pistiku tagant ära.
Ühesõnaga mina sain korda ja loodan, et kui kellelgi sama probleem siis googeldades leiab ta selle teema.
Parimat!
|
|
|
tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.08.16 03:37
|
|
|
skoda oktavia 1,6/74kw, 1998.a.
Mul jõnksutab vahel ja vahel mitte. Bensiinimootor. Kas õhulugeja pistik on peale õhufiltrit? Paar päeva tagasi puhastasin seda , aitas nagu aga nüüd
jälle ja jõnksutab kõigil kiirustel sooja mootoriga.
|
|
|
Lapik
huviline
Registreerunud 14.10.15
Postitusi: 10
Asukoht: Vinni
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.11.16 00:06
|
|
|
Seda õhulugeja asja peaks proovima.
Enda omal olen täheldanud ka nimetatud madala koormuse jõnksutamist sooja mootoriga, aga kiirusest sõltumata - alati on esinenud see siis, kui
hetkekulu kompuutris vahemikus 5-7l/100km. Peale jõnksutamise esinemist muutub ka tühikäik pisut ebaühtlasemaks ja kiirendamisel on tajutav ka
vibratsioon. Karla autost soovitasid targad vahetada ära pihustite seibid - võib lüüa törtsu põlenud gaase kütusekanalisse ja siis need gaasimullid
teevad madalatel koormustel paksu pahandust. Aga kui reaalne see võimalus on, ei oska öelda. Ise ootan soojemat ilma, et kontrollida
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.16 06:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tiitroos2016
Mul jõnksutab vahel ja vahel mitte. Bensiinimootor. Kas õhulugeja pistik on peale õhufiltrit? Paar päeva tagasi puhastasin seda , aitas nagu aga nüüd
jälle ja jõnksutab kõigil kiirustel sooja mootoriga. |
Jah, õhulugeja mõõdab juba filtrist läbi käinud õhku. Õ•hulugeja võib ka ise seest must olla, mitte ainult pistik.
Aga sellest võiks eraldi teema teha, diisel- ja bensumootori jutud vaheldumisi tekitavad nii vastajates kui hiljem samasuguste hädade vastu abi
otsijates segadust.
|
|
|
Risto82
huviline
Registreerunud 20.05.19
Postitusi: 1
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.05.19 11:47
|
|
|
Läbisin just sarnase asja. Yeti, 2015, 2,0, 103kw.
Rahulikult kiirendades 1600-1900 pöörde juures oli jõnksutav vedu. Remondis pandi arvuti järgi ja vaadati, et pihustite töö on paigast ära (ühel
eriti), mis seal ikka, vahetame ära. Sai siis üks ära vahetatud aga tulemus null. Ok, uuesti juhe järgi ja kahel pihustil ikka näit paigast ära,
lubatud piirides küll aga siiski, äkki ikka on selles viga. Sai kaks tk veel ära vahetatud. Tulemus ikka null, jõnksutas samamoodi edasi. Hakkasin
siis ingliskeelseid foorumeid lappma ja jäi silma kaks asja, kas kütuse filter või õhumassi lugeja. Vahetasin kütuse filtri ära, tulemus null. Lõpuks
ostsin endale hiinast 6 euri eest OBD-II vidina ja jälgisin sõidu ajal erinevaid graafikuid. Ainus graafik milles, mingeid anomaaliaid esines oligi
MAF. Kiirendamisel täpselt jõnksutamise ajal toimus graafikus järsk langus, kui aga pöörded üle 2000 läksid siis graafik ilus sujuv. Võtsin prooviks
õhulugeja juhtme ära ja kõik toimis ideaalselt, ainult, et mootori tuli läks põlema. Ostin mingi KLEEN FLO puhastusvahendi ja loputasin sellega
õhulugeja läbi, juhe külge tagasi. Tulemus: eimingit jõnksutamist, OBD-II graafik ilus sujuv ja kõik toimib nii nagu peab. Kokkuvõttes siis sai ca 900
euri eest jubinaid vahetatud aga asja tegi korda pool purki 6,40€ maksev puhastusvahend.
Ühest küljest nagu saan remondi kohtadest ka aru, et kui probleem veateateid ei genereeri siis ongi keeruline leida ja vaadatakse ikka seda, et kas
kuskil diagnostikas mingeid anomaaliaid on aga noo kurat. Esindusest öeldi ka, et kui veateateid pole siis nemad ei oska midagi muud teha kui kogu
tarkvara üle kirjutada, et äkki on siis selles viga.
|
|
|