Lehekülgi: 1 2 |
Elegantne_Fobik
huviline
Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance
|
postitati 18.01.07 17:50
|
|
|
Diiselmootori sissesõit
Tere
Lähinädalatel on ka minust saamas Skoda omanik. Sedapuhku tegemist minu esimese diiselautoga. seega siit küsimus / abipalve / nõu küsimine - kuidas
diiselmootorit sisse sõidetakse ja mida kindlasti ei tohiks teha ja mida tegema peaks jne...
Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad
|
|
|
|
S.S.D.D.
huviline
Registreerunud 28.05.06
Postitusi: 234
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
morden
meeskond
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb 1,9td 96kW 05.a.
|
postitati 18.01.07 21:31
|
|
|
alguses soovitav tõesti hoida pöörded madalamal. Mõjub mootorile hästi. Ise hoidsin, nüüd on hooldevälba vahel õlikulu 0. Olen kindlamast kindel, et
just tänu rahulikule sissesõidu perioodile.
RRRRRRRs
|
|
|
|
Elegantne_Fobik
huviline
Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance
|
postitati 18.01.07 22:06
|
|
|
Ja eeldan et pikk, ühtlane sõit meeldiks mootorile rohkem, kui mingi linnavahel jõnksutamine?
Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad
|
|
|
|
morden
meeskond
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb 1,9td 96kW 05.a.
|
postitati 19.01.07 04:46
|
|
|
ei saa öelda! suurem osa sisse sõidust toimus siiski linnas. Aga kindlasti teeb maantee sõit head. Kes teab võibolla tänu sellele, et sõitsin linnas
saabub minu mootori õlivõtu aeg lihtsalt tunduvalt hiljem, aga tulemata ta ei jää?
RRRRRRRs
|
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 19.01.07 08:35
|
|
|
omalt poolt ka niipalju, et sisse sõites üritasin vältida pöördeid üle 2500 (väga hästi õnnestus, kuigi jah, suurem osa oli linnast väljas sõites).
Mõne korra läks ka kogemata 4000 peale peateele sõites, kuid see rohkem nagu omast lollusest, bensakaga harjunud ja pilk peeglis. tulemuseks mitte
tilkagi õli ei ole pidanud hoolduste vahel lisama ja kütusekulu viimase 10000 km jooksul 5,13 L/100 (u40/60 linn/maantee). Aga linnas saab ka
rahulikult sõita, pöördeid mitte lakke lüüa ja tõmmelda vähem, käiguga pidurdada ja hinnata olukorda pikalt ette, siis et juhtu miskit hullu.
|
|
|
Elegantne_Fobik
huviline
Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance
|
postitati 19.01.07 08:48
|
|
|
Ja kas kilomeetrite poolest 2000-3000km oleks see aeg, kus rahulikult toimetada?
Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad
|
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 19.01.07 12:02
|
|
|
Mul küll bensukas, kuid sissesõidu koha pealt on ka manuaalis suht selgelt öeldud, et esimesed 1500 kilomeetrit sõita ettevaatlikult ja
tagasihoidlikult ning vältida mootorile äkilise koormuse andmisest.
Ses suhtes hoiatan sind kekllelegi uut autot proovida andmast, kuna võib juhtuda, et tahetakse katsetada, et kuidas siis auto ka edasi läheb ning
lastakse 500 km sõitnud auto piirajasse. Oma autoga selline asi peaaegu juhtus Küll õnneks üle 4500 RPMi ei lastud, kuid kripeldab mul siiani sees.
Tänaseks auto 45000 läbi sõitnud ning probleemi pole, kuid see üks kiirendus võis auto mootoriresursilt mingi osa ikkagi maha võtta.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
Octavianus
huviline
Registreerunud 25.10.05
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb III 2015 280HP Elegance
|
postitati 19.01.07 12:16
|
|
|
õli söömise koha pealt ma ei tahaks nõusse jääda.
see on täiesti normaalne nähtus, et hooldusvälba jooksul seda vedeliku kulub.
kui mälu ei peta, siis kuni 1.3l on normi piires.
endal on läinud alla liitri hoolduste vahel.
jutt on siis diislist. ja ei usu et vanemal diislil see vähem oleks kui TDI-l, pigem vastupidi.
|
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 19.01.07 18:42
|
|
|
Valaks veidi õli tulle
On olemas vastasleer, mis väidab, et liigne tagasihoidlikkus uue mootori sissesõitmisel ei ole tulevikku silmas pidades mootori tervisele parim. On
tehtud katseid stendil ja saadud tulemusi kus "anname valu" stiilis sisse sõidetud mootorite maksimaalsed võimsusnäitajad on paremad kui alguses
hellitatud mootoritel. Ja samuti on valu saanud mootorid olnud seest puhtamad kui need, mis pikka aega ainult madalatel pööretel tiksusid.
Midagi taolist, antud juhul küll pigem bike'de kohta, kirjeldatakse ka siin lehel: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
brake in engine (am. ing. k) = running in engine
Mina leian ka, et ei tasu uut mootorit liialt pikalt nunnutada. Esimene tuhatkond kilomeetrit ehk jah pöördeid mitte üle 3/4 maksimumist. Ehk siis
diislite umbes 3500 rpm ja bensukatel 4500 rpm. Ja mitte vedada rasket haagist. Põhiline on et koormusi suurendataks algusest peale järk-järgult ja et
külma mootorit ei peenestaks. Hiljem on kasulik vahel pöördeid ka lakke ajada - saab lõõrid puhtaks
Turbole on pika eluea seisukohalt kasulik, kui peale aktiivsemat piitsutamist saab mootor natuke (15-20 sek) tühikäigul käia, et mitte kohe plaks
väljasuretada.
TDI-PD mootoritel on esialgne õlikulu täiesti normaalne ja nii on ette nähtudki. Hiljem väheneb õlikulu märgatavalt, pea olematuks.
Nagu ka vanematel TDI-del (66kW ja 81kW) on normaalne, et õlikulu ongi olematu.
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 20.01.07 09:21
|
|
|
Mu oma masin oli Helkama proovikas ja kasutati teda sihtotstarbeliselt.Jälgides moto tööd ja meeldivat kütusekulu tundub mullegi,et
stefan jutul on tõetera sees.
Meil Auto 100-s oli proovikas 1,9TDI,mis sai üsna tihedat kasutust ja mille keskmine kütusekulu oli müües märgatavalt väiksem teistest sama motoga
masinatest.
|
|
|
petst
huviline
Registreerunud 03.04.06
Postitusi: 114
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 & VW e-UP!
|
postitati 20.01.07 11:32
|
|
|
Kas keegi on ostnud auto selleks et see hauda kaasa viia?
Üldjuhul vahetatakse uuena soetatud auto enne välja kui selle mootori resurss ammendub. Seega ei oma üldse eriti tähtsust, kuidas mootor sisse
sõidetakse.
RSi ja ilmselt ka teiste Octaviate manuaalis oli kirjas, et 500 km rahulikult sõita, teine 500 km võib gaasi lisada ja pärast 1000 km on vaba voli.
Olen uurinud ka seda turbo asja, et kas ikka peaks enne mootori välja suretamist selle maha jahutama? Manuaalis ei ole mitte sõnagi selle kohta.
Järeldus - mootor on konstrueeritud selliselt, et see ikka igasuguse kasutuse korral töötaks.
Lõppude lõpuks on auto ikkagi üks asi paljude teiste asjade seas. Soovitan nautida sõitu ja vähem muretseda psisasjade pärast
|
|
|
Elegantne_Fobik
huviline
Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance
|
postitati 20.01.07 11:47
|
|
|
Ok - mingi pilt asjast ees. Aga üks asi veel - "naised saunas rääkisid" et osad diislimehed kallavad kütusele mingit õli lisaks? Mis Skoda omanikud
sellest arvavad. Tankima hakkan Nestes, kui see miskit mõjutab
Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad
|
|
|
|
Olle
huviline
Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI
|
postitati 20.01.07 19:23
|
|
|
Olen isegi seda kuulnud, aga õli pidavat katalüsaatori ära rikkuma. Kui midagi lisada, siis ainult spets. diisli lisandeid. Mina küll muud ei julge
panna.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 20.01.07 20:15
|
|
|
mina kallan 2 taktilist paadimootoriõli - see on nimelt kõige puhtama põlemisega nodi (katalüsaatorisse küll õli ei tahaks) - kuradima kallis ka
pisike korgitäis, kordan pisike enne tankimist ca 3-4 paagitäe tagant - hoiab pumbad jms. nodi kenasti liikuvana - eee tõenäoliselt, ega ta halba ka
tee - EV diisel sisaldab kindlasti sihukest hapet, et see õlikorgike on nohu selle kõrval.
ma arvestan lihtsalt sellega, et kauni kodukese eestimaa diisel pole just sulakuld ning igalpool on kondents.
Iseenesest parem on mitte mingit sitta kallata, eriti seda reklaamitud paska.
Autotootja soovitus on parim - nemad ei soovita midagi peale kütuse paaki panna - nii on ka kõige õigem, kui just pole tegu leedu neftiga
Seega parem ära kalla midagi.
-----------------------
Sissesõit on normaalne tegevus, kõik mis liigub tahab koos töötama hakata ja seda rahulikult lubada on täiesti okei.
Mina sõidan oma tehnikat nii sisse, et ei lase üle 3/4 pöörete, samas kasutan enamvähem kõiki pöörete vahemikke - ehk ma ei harjuta mootorit ära mingi
nunnu 1400rpm tiksuma, siis ta ongi hiljem sitema kuluga kui korralikult kõiki pöördeid nämmutav isend.
EHk selle kohapealt olen ma stefaniga nõus, aga tuliuut mootrit piirajas kiunuda lasta - ei iial, küll aga lasen piirajasse ja hoian seal kuni 5min 6h
sõitnud paadimootorid jms elik harjutan talle õigeid töörezhiime
Turbo tühjakslaskmine on mingi linnalegend minu arvates, mingu nad puu taha kui 3 aastase garantii jooksul see maha sureb ja ei usu mina iial, et
tehas teeb auto nii, et 2-3 aastat või 100000 km peab turbo vastu igasugusele kasutusele, siis aga kärvab.
Elu sees ei kavatse autot veel minuti pärast iga jumala peatust seisma jätta - selle nädalaga, mis raisatud 3 aasta jooksul teenin 3x rohkem kui see
turbo maksab.
hannes
|
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 21.01.07 07:51
|
|
|
See turbo jahutamine oli rohkem aktuaalne subarule, et kui kuskilt lauluga tuled, siis lasta minutikese kohapeal tiksuda, muidu kuumeneb ta üle ja
sulatab laagrid seal kokku.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 21.01.07 10:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Valts
See turbo jahutamine oli rohkem aktuaalne subarule, et kui kuskilt lauluga tuled, siis lasta minutikese kohapeal tiksuda, muidu kuumeneb ta üle ja
sulatab laagrid seal kokku. |
seega rallimeeste värk, mu santa fe mehest sõber ka jahutab turbot
hannes
|
|
|
|
Olle
huviline
Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI
|
postitati 21.01.07 10:48
|
|
|
Mul on "võrriajast" ähmaselt meelde jäänud, et bensiinupaagi ja karburaatori vahel ei saanud paberfiltrit kasutada sel põhjusel, kuna see filtreeris
bensiinist õli välja. Seal oli tegemist ühekordse filtriga. Disla filter peaks olema mitmeid kordi tihedam. Aga eks praegused 2T-õlid on oluliselt
kvaliteetsemad ja lahustuvad paremini.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 22.01.07 07:17
|
|
|
ausalt öeldes ma ei tea, panen nii öelda moepärast, kuna mul on õli kõvasti käes
spetsiaalselt ma kohe kindlasti ei viitsiks mingit õli tuliuude autosse valada, kui siis 15 aastat vana diisel mesasse.
ehk veel kord: sittagi pole vaja valada. ne mesai sto rabotats.
hannes
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 22.01.07 07:48
|
|
|
minu traktoriga läks tuttav kodanik proovisõidule kui autol oli läbisõitu umbes 200 km. kuulasin vaid eemalt kuidas "spetsialist" lasi esimese käigu
piirajasse ja siis sõitis nii mõned sekundid ja siis teine käik ja jälle asi kordus ja ...
arvasin tõsimeeli, et nüüd tuleb keps välja ja hakkab protesteerima, a ei miskit. nüüd poole miljoni verstapost juba usinalt ligineb ja äi saa küll
veel aru, et miskit väsind oleks. tõsi ühe korra olen nüüd enne hooldusse minekut ka törtsu õli pidand juure valama. a esialgu lohutan ennast sellega,
et ehk pandi viimse vahetuse ajal veidi vähe teist.
ja mis turbodesse puutub, siis säält teatavaste pumbatakse õli hoolega läbi, lisaks määrimisele siis asjal ka jahutav funktsioon. määrimise poolest
võiks kohemaid seisma jätta, kuna seisev vidin ju õlitust ei vaja. aga jahutamise pärast just tõsise talla andmise järel oleks mõistlik veidi õli
keerutada. mina pole kunagi seukse jahutamisega tegelenud ja pasun puhub endiselt. ja üsna kindlalt võin väita, et on saand teist ikke korduvalt
hõõguvaks aetud.
|
|
|
Elegantne_Fobik
huviline
Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 23.01.07 10:13
|
|
|
Natuke kütusekuludest.
Autoks 1.6MPI ning sai just tehtud 45000 hooldus. Seepeale läks auto sõit tuntavalt sujuvamaks ning suureks üllatuseks avastasin, et kütuse kulu oli
taas robinal 0.3 l/100 linnas langenud.
Kui auto kätte sain, oli linnakulu 9.5 l/100
30 000 peal oli kulu 9.2 l/100
45 000 peal on kulu 8.9 l/100
Tehas aga lubab linnakuluks 9.8 l/100
Ju siis toimin mootoriga hästi. Üks asi on mulle sisse harjunud, et käike vahetan 2500 pöörde pealt ning üle 3000 RPMi lasen mootorit harva (enamasti
maanteel möödasõidul).
Eks näis mis edasine toob aga siiani on küll auto ainult paremaks läinud
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
S.S.D.D.
huviline
Registreerunud 28.05.06
Postitusi: 234
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.01.07 21:24
|
|
|
Tsitaat: |
Üks asi on mulle sisse harjunud, et käike vahetan 2500 pöörde pealt ning üle 3000 RPMi lasen mootorit harva (enamasti maanteel möödasõidul).
|
Mul ka MPI 1,6 ja üllatuseks on sellel tillul ühe nukaga mootoril powerit küllaga Ei kurda üksi kaksi sõites. Käike vahetan tavalisel 3000-3500 vahel. Korra kuus lasen löörid puhtaks ka kusagil sirgel. Siit aga
küsimus, kui rahvas peal kas mootor detoneerima ei hakka kui käike juba 2500 p/min peal vahetad?
"Külaline"
Powered by BMW, aga üks pisike 2008a Fabia on veel peres
|
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 24.01.07 11:54
|
|
|
Ei ole nagu probleemi näinud. Sõidan alati sama moodi olenemata sellest, kas üksi või viiekesi ning mina pole mootori töös mingit erinevust näinud.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
Olle
huviline
Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI
|
postitati 24.01.07 16:16
|
|
|
Ega tänapäeva mootor nii lihtsalt detoneerima hakka. Kui tekib detonatsiooni oht, siis aju muudab süüdet hilisemaks.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |