Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
smallstang

 postitati 13.12.17 13:24
Ülevaatusel käidud ning nähtud, et 4x4 masinal stend keerutab iga ratast eraldi ja teine ratas keerleb vastupidises suunas kaasa.
tnx

 postitati 11.12.17 07:30
Mitsul on mehhaaniline keskdiffer küll, aga viskosiduriga piiratud libisemisega.
Kui Volvol süütelukk katki oli ja süüde väljas, siis ongi Haldex lahti ja tagarattad käivad vabalt.
urmas66

 postitati 08.12.17 09:50
Käisin eile Pet teel ÜV tegemas ja küsisin kohe ekstra,et kuidas nad teevad 4x4 autosid.Kui on täitsa jäik siis pidi kasutama tagasilla või siis esisilla alla rullikuid,aga seda pidavat vaja minema ainult mingitel ürgvanadel USAkatel.Isegi LC vanad mudelid lasevad teha kui käivitad ratas haaval ja uuemad stendid pididki ainult nii tegema kõiki autosid ka veokaid.
Mis Mitsusse puutub,siis sellel esimese põlvkonna Outlanderil oli ikka mehhaaniline keskdiffer,mitte visko.Ehk siis EVOIII analoog oli kogu veermik.
Volvol 2007 Haldex 4 oli kord selline asi,et süütelukk andis otsad.Siis sai see Volvo autoabi poolt ära veetud, kang oli P asendis ,aga ka siis käisid tagumised rattad vabalt ringi(treilamees küll tõstis ka need rullikutele).
tnx

 postitati 04.12.17 09:11
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Seda juhul kui keskdiffer on lukus,aga muidu ei tohiks see olla segav?Haldexi puhul on see üldse kõik vabajooksu peal.


Päris ilma lukuta mehhaanilist keskdifrit pole vist ühelgi autol, sest see teeks läbivuse halvemaks, kui 2wd. Sinu mainitud mitsubishidel on viskolukk ja see on ühte ratast üles tõstes ja keerutades selgelt tunda.

4wd masinaid olen ülevaatusel näidnud mitmeid ja erineva konstruktsiooniga. Siiani on alati pidureid ühe ratta kaupa mõõdetud.
M.Jaaska

 postitati 02.12.17 11:59
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
............... mehaanilise süsteemi puhul ei saa mingit küsimust olla, et kui kiiresti tagasild rakendub.


Seda juhul kui keskdiffer on lukus,aga muidu ei tohiks see olla segav?Haldexi puhul on see üldse kõik vabajooksu peal.

Tekib küsimus,et kas keegi teist on ikka 4x4 autoga ÜV käinud ka ja oma silmaga seda protsessi näinud?


Golfiga tahtis ÜV mees, mul haldexit ribadeks lasta, niiet vähemalt mina küll tean.
urmas66

 postitati 02.12.17 10:17
Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
............... mehaanilise süsteemi puhul ei saa mingit küsimust olla, et kui kiiresti tagasild rakendub.


Seda juhul kui keskdiffer on lukus,aga muidu ei tohiks see olla segav?Haldexi puhul on see üldse kõik vabajooksu peal.

Tekib küsimus,et kas keegi teist on ikka 4x4 autoga ÜV käinud ka ja oma silmaga seda protsessi näinud?
smallstang

 postitati 01.12.17 13:45
Tsitaat:
Algselt postitas: M.Jaaska
Panen väljavõtte VW AMETLIKUST Hooldus- ja remondijuhendist ErWin.


https://s8.postimg.org/kj0whem9d/awd1.jpg

https://s8.postimg.org/te1qrxirl/awd2.jpg


Tänud, nüüd pilt olulisemalt selgem kuidas ÜV-l toimetada.
tnx

 postitati 01.12.17 06:56
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Piduri kontroll sisaldab ju endas ka sama telje rataste võrdlevat pidurdamist,mille vahe ei tohi teatud piire ületada.Kuidas seda siis teha,kui üks ratas haaval seda teha?


Päris õige meetod oleks kasutada pedaali survemõõdikut, aga sellist asja pole näinud. Ühe ratta kaupa tehes mõõdetakse ära iga ratta maksimaalne pidurdusjõud eraldi ning võrreldakse neid tulemusi omavahel. Ohuolukorras vajutad ju nagunii pidurit (suhteliselt) kõvasti ja siis on määrav just see, et maksimumtulemused võrdsed oleks. Teine asi, et mida kõvemini pidurdada, seda suuremaks läheb erinevus kinni jäänud või kulunud ja korras piduri vahel. Sellist asja, et vale reguleeringu tõttu ühe poole pidur "võtab sügavamalt" ja lõpuks saavutavad mõlemad võrdse tulemuse, ilmselt tänapäeval väga ei juhtu, kui niiviisi ühe ratta kaupa testitud saab.

Korras pidurivõimendi töötab pärast mootori seiskamist veel mõne vajutuse jagu, millest piisab mõõtmise teostamiseks. Ning pidur peab ka ilma võimendita rakenduma.

Mis puutub piduri testi tegemisse sild haaval, siis mitte väga hoolikalt jälgides ehk ei pane tähelegi seda, kas tehakse üks või kaks ratast korraga. Eemalt vaadates paistab ju sama välja, auto sõidetakse ühe otsaga rullikutele, need kolksuvad ja keerutavad ja arvuti näitab midagi. Mitsubishi testitulemuste raportist on veeretakistuse numbri järgi kohe näha, kas tehti ühe või kahe ratta kaupa, mehaanilise süsteemi puhul ei saa mingit küsimust olla, et kui kiiresti tagasild rakendub.
M.Jaaska

 postitati 30.11.17 22:54
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Samas ÜV tehes on asi ikka alati neutraali peal ja see asi toimib hoopis teisti.Mootorit välja ei tohi suretada,sest siis ei tööta ka piduri võimendi.


Siis on tegu EOV ja auto ei kuulu liiklusesse!!!

Panen väljavõtte VW AMETLIKUST Hooldus- ja remondijuhendist ErWin.
Veel küsimusi/väiteid?

https://s8.postimg.org/kj0whem9d/awd1.jpg

https://s8.postimg.org/te1qrxirl/awd2.jpg
urmas66

 postitati 30.11.17 14:48
Tsitaat:
Algselt postitas: smallstang
AWD test on rollers: V70, XC90, VW Golf, Maverick, Montero sport, Land Cruiser, Lexus GX470, LX470 https://www.youtube.com/watch?v=CQPNH4XRbWA
Alates 6:35 Golf 4x4 test, sealt näha kuidas 4 ratast veavad.


Volvo XC90 on siin videos esimene põlvkond ilmselt,aga teine käitub juba palju paremini,kui veojõu välja lülitad.Aga see teema pole ju võrreldav ÜV piduri kontrolliga,kus käik on väljas ja rattaid veab ringi rullik,mitte rattad rullikut.

Samas ÜV tehes on asi ikka alati neutraali peal ja see asi toimib hoopis teisti.Mootorit välja ei tohi suretada,sest siis ei tööta ka piduri võimendi.
Mul on olnud 4 4x4 autot
Mitsu Outlander 2003 1 põlvkond
Mehhanilise keskdifriga(EVO3 analoog) puidev 4x4.Ülevaatusel tehti pidureid sild haaval.
Volvo XC90 2007 facelift 136kw
Haldex 4 oli vist? ÜV tehti sild haaval.
Octavia Scout 2015 4x4 Haldex 5
Piduri stendi saab teha sild haaval,küsisin ÜV punktist üle(naaber)
Praegusele Mersu 2017 pideva 4x4-ga pole teinud veel midagi,aga naabri sõnul tehakse ka seda sild haaval.Aprillis käin ära eks siis näeb.

Kindlasti on piduri stendis tema sõnusi ükskõik milline auto N peal.
Minul muidugi kõik automaadid ka olnud nii,et teist valikut nagu pole olemaski.

Piduri kontroll sisaldab ju endas ka sama telje rataste võrdlevat pidurdamist,mille vahe ei tohi teatud piire ületada.Kuidas seda siis teha,kui üks ratas haaval seda teha?
smallstang

 postitati 30.11.17 09:35
AWD test on rollers: V70, XC90, VW Golf, Maverick, Montero sport, Land Cruiser, Lexus GX470, LX470 https://www.youtube.com/watch?v=CQPNH4XRbWA
Alates 6:35 Golf 4x4 test, sealt näha kuidas 4 ratast veavad.
tnx

 postitati 30.11.17 07:28
Selle peale ei tulnudki, et mootorit seisma jätta :)

Aga Haldex, eriti uuemad põlvkonnad, rakenduvad küll ka aeglase pöörlemise peale. Esimese ja tagurpidi käiguga on auto nelivedune isegi pöörlemisest sõltumata, vaid rakendatakse käigukangi asendi järgi, nii et tulemus võib sõltuda isegi sellest, kuidas ülevaataja käitub: kas võtab testi ajaks käigu välja või hoiab lihtsalt sidurit all. Ühel autol olen niiviisi avastanud isegi Haldexi rikke, kui auto hakkas piduristendis käituma nagu esiveoline. Viskoluku ja keskdifriga neliveolisel on samuti kasvõi käega ühte ratast keerates selgelt tunda, et ei pöörle kaugeltki mitte vabalt, aga sellest jõust muidugi ei piisa auto ära liigutamiseks.

Kusagilt foorumist on meelde jäänud, et Haldex hoiab 2-3kN jõuga, mis on pidurdusjõuga samas suurusjärgus. Isegi kui autot stendis kuidagi kinni hoida, ei saa sellise vabaveeremise takistusega mingit mõistlikku tulemust. Libedal ajal või kulunud rullide-rehvidega võib juhtuda, et hakkab isegi ilma pidurdamata rullik libisema.
Youtubest leidsin isegi pildi lisarullide kasutamisest: https://youtu.be/-L5PzR6apg4?t=20
M.Jaaska

 postitati 29.11.17 21:15
Juu siis minu haldex on eriline, kui tahtis välja sõita stendist, kui tagasild paigal seisis.

Juhul kui on kartus kuidas teha ja stendil pole vastupidist keerlemise võimalus, siis haldexil võib lihtsalt mootori seisma jätta.
urmas66

 postitati 29.11.17 16:19
Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
4x4 stendid jah täiesti olemas, eriti edevatel juhtudel (kui sildades ka lukud) pannakse teise otsa alla rullikud, aga enamasti piisab tõesti nupuvajutusest arvutis ja stend keerutab iga ratast eraldi ning teine ratas veereb siis vabalt tagurpidi. Boonusena saad täpsema tulemuse, kuna fikseeritakse iga ratta maksimaalne pidurdusjõud, mitte ei lõpetata testi kohe, kui üks ratas kahest blokeerub. Ülevaataja peab suutma passist tuvastada, mitmeveoline auto on ja kuidas seda kontrollitakse. Korras 4x4 peaks ühest otsast kahte ratast korraga keerates ju pingist maha sõitma.


Mul on olnud nii mehaanilisi,kui ka haldex tüüpi 4x4 autosid ja kõigil saab sild haaval pidureid kontrollida ja siiani on ka nii tehtud.See piduri stendi pöörlemine on nii aeglane,et ükski lukk ega differ selle peale ei rakendu.
tnx

 postitati 28.11.17 08:35
4x4 stendid jah täiesti olemas, eriti edevatel juhtudel (kui sildades ka lukud) pannakse teise otsa alla rullikud, aga enamasti piisab tõesti nupuvajutusest arvutis ja stend keerutab iga ratast eraldi ning teine ratas veereb siis vabalt tagurpidi. Boonusena saad täpsema tulemuse, kuna fikseeritakse iga ratta maksimaalne pidurdusjõud, mitte ei lõpetata testi kohe, kui üks ratas kahest blokeerub. Ülevaataja peab suutma passist tuvastada, mitmeveoline auto on ja kuidas seda kontrollitakse. Korras 4x4 peaks ühest otsast kahte ratast korraga keerates ju pingist maha sõitma.
urmas66

 postitati 28.11.17 08:26
Ei tee ÜV kontroll ühelegi 4x4 autole midagi.On neid olnud juba üsna mitmeid ja kõik on ära kontrollitud ning töötavad edasi ka peale seda.Pole ausalt öeldes kohanudki 4 ratta piduri stendi.
frequency

 postitati 27.11.17 14:51
Kõik ülevaatuspunktid peaksid suutma 4x4 autosi kontrollida. 4x4 autodel lihtsalt teatud juhtudel kontrollitakse ainult ühte ratast korraga (ühe silla veoga auto puhul kontrollitase sama telje rattaid korraga).
smallstang

 postitati 27.11.17 14:17
Kellegi vast rohkem kogemusi, kuidas kastile ja haldex-ile mõjub tagarataste paigalolek, kui esimesi kontrollitakse ja vastupidi?

Kas tuleks külastada 4x4 stendi omavat ülevaatuspunkti või saab tavalises hakkama?

Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 62.6% - SQL: 37.4%]