Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Skoda 4x4 & ülevaatuse piduristend (Vastuseid: 17 | Vaatamisi: 3423)
smallstang
huviline

Avatar


Registreerunud 14.02.06
Postitusi: 52

Asukoht: Tallinn-Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: FOX Mustang & Octavia II 1.9 TDI & Superb 4x4 2.0 TDI

postitati 27.11.17 13:17 Tsiteeri
Skoda 4x4 & ülevaatuse piduristend



Kellegi vast rohkem kogemusi, kuidas kastile ja haldex-ile mõjub tagarataste paigalolek, kui esimesi kontrollitakse ja vastupidi?

Kas tuleks külastada 4x4 stendi omavat ülevaatuspunkti või saab tavalises hakkama?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
frequency
huviline



Registreerunud 04.06.09
Postitusi: 78

Kasutaja on eemal


postitati 27.11.17 13:51 Tsiteeri


Kõik ülevaatuspunktid peaksid suutma 4x4 autosi kontrollida. 4x4 autodel lihtsalt teatud juhtudel kontrollitakse ainult ühte ratast korraga (ühe silla veoga auto puhul kontrollitase sama telje rattaid korraga).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
urmas66
huviline

Avatar


Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690

Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015

postitati 28.11.17 07:26 Tsiteeri


Ei tee ÜV kontroll ühelegi 4x4 autole midagi.On neid olnud juba üsna mitmeid ja kõik on ära kontrollitud ning töötavad edasi ka peale seda.Pole ausalt öeldes kohanudki 4 ratta piduri stendi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 28.11.17 07:35 Tsiteeri


4x4 stendid jah täiesti olemas, eriti edevatel juhtudel (kui sildades ka lukud) pannakse teise otsa alla rullikud, aga enamasti piisab tõesti nupuvajutusest arvutis ja stend keerutab iga ratast eraldi ning teine ratas veereb siis vabalt tagurpidi. Boonusena saad täpsema tulemuse, kuna fikseeritakse iga ratta maksimaalne pidurdusjõud, mitte ei lõpetata testi kohe, kui üks ratas kahest blokeerub. Ülevaataja peab suutma passist tuvastada, mitmeveoline auto on ja kuidas seda kontrollitakse. Korras 4x4 peaks ühest otsast kahte ratast korraga keerates ju pingist maha sõitma.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
urmas66
huviline

Avatar


Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690

Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015

postitati 29.11.17 15:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
4x4 stendid jah täiesti olemas, eriti edevatel juhtudel (kui sildades ka lukud) pannakse teise otsa alla rullikud, aga enamasti piisab tõesti nupuvajutusest arvutis ja stend keerutab iga ratast eraldi ning teine ratas veereb siis vabalt tagurpidi. Boonusena saad täpsema tulemuse, kuna fikseeritakse iga ratta maksimaalne pidurdusjõud, mitte ei lõpetata testi kohe, kui üks ratas kahest blokeerub. Ülevaataja peab suutma passist tuvastada, mitmeveoline auto on ja kuidas seda kontrollitakse. Korras 4x4 peaks ühest otsast kahte ratast korraga keerates ju pingist maha sõitma.


Mul on olnud nii mehaanilisi,kui ka haldex tüüpi 4x4 autosid ja kõigil saab sild haaval pidureid kontrollida ja siiani on ka nii tehtud.See piduri stendi pöörlemine on nii aeglane,et ükski lukk ega differ selle peale ei rakendu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
M.Jaaska
huviline



Registreerunud 13.01.14
Postitusi: 134

Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Välismaa auto

postitati 29.11.17 20:15 Tsiteeri


Juu siis minu haldex on eriline, kui tahtis välja sõita stendist, kui tagasild paigal seisis.

Juhul kui on kartus kuidas teha ja stendil pole vastupidist keerlemise võimalus, siis haldexil võib lihtsalt mootori seisma jätta.


levwfreaks.eu - Meie uus koduleht._________ Sõidad jälle ja naeratad! Forss
... Magnus
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 30.11.17 06:28 Tsiteeri


Selle peale ei tulnudki, et mootorit seisma jätta :)

Aga Haldex, eriti uuemad põlvkonnad, rakenduvad küll ka aeglase pöörlemise peale. Esimese ja tagurpidi käiguga on auto nelivedune isegi pöörlemisest sõltumata, vaid rakendatakse käigukangi asendi järgi, nii et tulemus võib sõltuda isegi sellest, kuidas ülevaataja käitub: kas võtab testi ajaks käigu välja või hoiab lihtsalt sidurit all. Ühel autol olen niiviisi avastanud isegi Haldexi rikke, kui auto hakkas piduristendis käituma nagu esiveoline. Viskoluku ja keskdifriga neliveolisel on samuti kasvõi käega ühte ratast keerates selgelt tunda, et ei pöörle kaugeltki mitte vabalt, aga sellest jõust muidugi ei piisa auto ära liigutamiseks.

Kusagilt foorumist on meelde jäänud, et Haldex hoiab 2-3kN jõuga, mis on pidurdusjõuga samas suurusjärgus. Isegi kui autot stendis kuidagi kinni hoida, ei saa sellise vabaveeremise takistusega mingit mõistlikku tulemust. Libedal ajal või kulunud rullide-rehvidega võib juhtuda, et hakkab isegi ilma pidurdamata rullik libisema.
Youtubest leidsin isegi pildi lisarullide kasutamisest: https://youtu.be/-L5PzR6apg4?t=20


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
smallstang
huviline

Avatar


Registreerunud 14.02.06
Postitusi: 52

Asukoht: Tallinn-Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: FOX Mustang & Octavia II 1.9 TDI & Superb 4x4 2.0 TDI

postitati 30.11.17 08:35 Tsiteeri


AWD test on rollers: V70, XC90, VW Golf, Maverick, Montero sport, Land Cruiser, Lexus GX470, LX470 https://www.youtube.com/watch?v=CQPNH4XRbWA
Alates 6:35 Golf 4x4 test, sealt näha kuidas 4 ratast veavad.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
urmas66
huviline

Avatar


Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690

Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015

postitati 30.11.17 13:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: smallstang
AWD test on rollers: V70, XC90, VW Golf, Maverick, Montero sport, Land Cruiser, Lexus GX470, LX470 https://www.youtube.com/watch?v=CQPNH4XRbWA
Alates 6:35 Golf 4x4 test, sealt näha kuidas 4 ratast veavad.


Volvo XC90 on siin videos esimene põlvkond ilmselt,aga teine käitub juba palju paremini,kui veojõu välja lülitad.Aga see teema pole ju võrreldav ÜV piduri kontrolliga,kus käik on väljas ja rattaid veab ringi rullik,mitte rattad rullikut.

Samas ÜV tehes on asi ikka alati neutraali peal ja see asi toimib hoopis teisti.Mootorit välja ei tohi suretada,sest siis ei tööta ka piduri võimendi.
Mul on olnud 4 4x4 autot
Mitsu Outlander 2003 1 põlvkond
Mehhanilise keskdifriga(EVO3 analoog) puidev 4x4.Ülevaatusel tehti pidureid sild haaval.
Volvo XC90 2007 facelift 136kw
Haldex 4 oli vist? ÜV tehti sild haaval.
Octavia Scout 2015 4x4 Haldex 5
Piduri stendi saab teha sild haaval,küsisin ÜV punktist üle(naaber)
Praegusele Mersu 2017 pideva 4x4-ga pole teinud veel midagi,aga naabri sõnul tehakse ka seda sild haaval.Aprillis käin ära eks siis näeb.

Kindlasti on piduri stendis tema sõnusi ükskõik milline auto N peal.
Minul muidugi kõik automaadid ka olnud nii,et teist valikut nagu pole olemaski.

Piduri kontroll sisaldab ju endas ka sama telje rataste võrdlevat pidurdamist,mille vahe ei tohi teatud piire ületada.Kuidas seda siis teha,kui üks ratas haaval seda teha?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
M.Jaaska
huviline



Registreerunud 13.01.14
Postitusi: 134

Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Välismaa auto

postitati 30.11.17 21:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Samas ÜV tehes on asi ikka alati neutraali peal ja see asi toimib hoopis teisti.Mootorit välja ei tohi suretada,sest siis ei tööta ka piduri võimendi.


Siis on tegu EOV ja auto ei kuulu liiklusesse!!!

Panen väljavõtte VW AMETLIKUST Hooldus- ja remondijuhendist ErWin.
Veel küsimusi/väiteid?

https://s8.postimg.org/kj0whem9d/awd1.jpg

https://s8.postimg.org/te1qrxirl/awd2.jpg


levwfreaks.eu - Meie uus koduleht._________ Sõidad jälle ja naeratad! Forss
... Magnus
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 01.12.17 05:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Piduri kontroll sisaldab ju endas ka sama telje rataste võrdlevat pidurdamist,mille vahe ei tohi teatud piire ületada.Kuidas seda siis teha,kui üks ratas haaval seda teha?


Päris õige meetod oleks kasutada pedaali survemõõdikut, aga sellist asja pole näinud. Ühe ratta kaupa tehes mõõdetakse ära iga ratta maksimaalne pidurdusjõud eraldi ning võrreldakse neid tulemusi omavahel. Ohuolukorras vajutad ju nagunii pidurit (suhteliselt) kõvasti ja siis on määrav just see, et maksimumtulemused võrdsed oleks. Teine asi, et mida kõvemini pidurdada, seda suuremaks läheb erinevus kinni jäänud või kulunud ja korras piduri vahel. Sellist asja, et vale reguleeringu tõttu ühe poole pidur "võtab sügavamalt" ja lõpuks saavutavad mõlemad võrdse tulemuse, ilmselt tänapäeval väga ei juhtu, kui niiviisi ühe ratta kaupa testitud saab.

Korras pidurivõimendi töötab pärast mootori seiskamist veel mõne vajutuse jagu, millest piisab mõõtmise teostamiseks. Ning pidur peab ka ilma võimendita rakenduma.

Mis puutub piduri testi tegemisse sild haaval, siis mitte väga hoolikalt jälgides ehk ei pane tähelegi seda, kas tehakse üks või kaks ratast korraga. Eemalt vaadates paistab ju sama välja, auto sõidetakse ühe otsaga rullikutele, need kolksuvad ja keerutavad ja arvuti näitab midagi. Mitsubishi testitulemuste raportist on veeretakistuse numbri järgi kohe näha, kas tehti ühe või kahe ratta kaupa, mehaanilise süsteemi puhul ei saa mingit küsimust olla, et kui kiiresti tagasild rakendub.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
smallstang
huviline

Avatar


Registreerunud 14.02.06
Postitusi: 52

Asukoht: Tallinn-Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: FOX Mustang & Octavia II 1.9 TDI & Superb 4x4 2.0 TDI

postitati 01.12.17 12:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: M.Jaaska
Panen väljavõtte VW AMETLIKUST Hooldus- ja remondijuhendist ErWin.


https://s8.postimg.org/kj0whem9d/awd1.jpg

https://s8.postimg.org/te1qrxirl/awd2.jpg


Tänud, nüüd pilt olulisemalt selgem kuidas ÜV-l toimetada.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
urmas66
huviline

Avatar


Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690

Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015

postitati 02.12.17 09:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
............... mehaanilise süsteemi puhul ei saa mingit küsimust olla, et kui kiiresti tagasild rakendub.


Seda juhul kui keskdiffer on lukus,aga muidu ei tohiks see olla segav?Haldexi puhul on see üldse kõik vabajooksu peal.

Tekib küsimus,et kas keegi teist on ikka 4x4 autoga ÜV käinud ka ja oma silmaga seda protsessi näinud?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
M.Jaaska
huviline



Registreerunud 13.01.14
Postitusi: 134

Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Välismaa auto

postitati 02.12.17 10:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
............... mehaanilise süsteemi puhul ei saa mingit küsimust olla, et kui kiiresti tagasild rakendub.


Seda juhul kui keskdiffer on lukus,aga muidu ei tohiks see olla segav?Haldexi puhul on see üldse kõik vabajooksu peal.

Tekib küsimus,et kas keegi teist on ikka 4x4 autoga ÜV käinud ka ja oma silmaga seda protsessi näinud?


Golfiga tahtis ÜV mees, mul haldexit ribadeks lasta, niiet vähemalt mina küll tean.


levwfreaks.eu - Meie uus koduleht._________ Sõidad jälle ja naeratad! Forss
... Magnus
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 04.12.17 08:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Seda juhul kui keskdiffer on lukus,aga muidu ei tohiks see olla segav?Haldexi puhul on see üldse kõik vabajooksu peal.


Päris ilma lukuta mehhaanilist keskdifrit pole vist ühelgi autol, sest see teeks läbivuse halvemaks, kui 2wd. Sinu mainitud mitsubishidel on viskolukk ja see on ühte ratast üles tõstes ja keerutades selgelt tunda.

4wd masinaid olen ülevaatusel näidnud mitmeid ja erineva konstruktsiooniga. Siiani on alati pidureid ühe ratta kaupa mõõdetud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
urmas66
huviline

Avatar


Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690

Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015

postitati 08.12.17 08:50 Tsiteeri


Käisin eile Pet teel ÜV tegemas ja küsisin kohe ekstra,et kuidas nad teevad 4x4 autosid.Kui on täitsa jäik siis pidi kasutama tagasilla või siis esisilla alla rullikuid,aga seda pidavat vaja minema ainult mingitel ürgvanadel USAkatel.Isegi LC vanad mudelid lasevad teha kui käivitad ratas haaval ja uuemad stendid pididki ainult nii tegema kõiki autosid ka veokaid.
Mis Mitsusse puutub,siis sellel esimese põlvkonna Outlanderil oli ikka mehhaaniline keskdiffer,mitte visko.Ehk siis EVOIII analoog oli kogu veermik.
Volvol 2007 Haldex 4 oli kord selline asi,et süütelukk andis otsad.Siis sai see Volvo autoabi poolt ära veetud, kang oli P asendis ,aga ka siis käisid tagumised rattad vabalt ringi(treilamees küll tõstis ka need rullikutele).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 11.12.17 06:30 Tsiteeri


Mitsul on mehhaaniline keskdiffer küll, aga viskosiduriga piiratud libisemisega.
Kui Volvol süütelukk katki oli ja süüde väljas, siis ongi Haldex lahti ja tagarattad käivad vabalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
smallstang
huviline

Avatar


Registreerunud 14.02.06
Postitusi: 52

Asukoht: Tallinn-Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: FOX Mustang & Octavia II 1.9 TDI & Superb 4x4 2.0 TDI

postitati 13.12.17 12:24 Tsiteeri


Ülevaatusel käidud ning nähtud, et 4x4 masinal stend keerutab iga ratast eraldi ja teine ratas keerleb vastupidises suunas kaasa.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 65.7% - SQL: 34.3%]