Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti koda Klubi
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Kütusekulu
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: reFFLex[/i] Las ma ka nüüd natsa pritsin numbreid :D ...kuivõrd [b]S.S.D.D.[/b] selle küttekulul silma peal hoidmise teema mõttekuse/mõttetuse tõstatas ning diiselmootorite tasuvuse teema ka siia sekka sattus. [b]diesel[/b]i tasuvusarvutustele lisaks pakun omapoolse põhjenduse, miks tegelikult on majanduslikult mõistlik ja odavam(!!) osta auto (Octavia II-st eelkõige jutt) justnimelt diiselmootoriga. Kahjuks hetkel A100 hinnakirjad on offline, seega täpseid autohindu ei tea öelda, Helkama-ajal igatahes oli 1.6MPI ja 1.9TDI hinnavahe 25k. [b]Timur[/b]il on selles osas tõesti õigus, et väiksemate kuu-läbisõitude korral on diiselmootoril (liiga) pikk tasuvusaeg, oluline aga on see, et tasuvust võib mõista ka natsa teistpidi. Kui näiteks sõita aastas 30k läbi, mina, muide endalegi üllatuseks pea punktipealt niipalju maha vurasingi, siis kuus tähendab see 2500 km. Nii - oletame, et bensu- ja diiselmootori soetusmaksumuse vahe on ikka 25k, seega autode hinnad vastavalt 250k ja 275k. Arusaadavalt inimesed tänapäeval liisivad autosid, mitte ei lähe pakiga kohale ja ei loe paberis summat lauale. Kui korraga välja osta, siis ei hakka see diisli soodsus nõnna eredasti (vist - mai viitsi arvutada) välja paistma. Liisingu puhul aga sissemakse ja kuumakse summa muutuvad selle 25kilose hinnavahe puhul suht vähe. Nii - numbreid teile siis eeltoodud soetusmaksumusi arvesse võttes - mõlemad arvutused tegin hansa liisingukalkulaatoriga kapitalirendina, mille sissemaksuks panin 20%, perioodiks 60 kuud, intressiks 5.0% ja jäägiks 20%. [u]mootor | läbisõit, km | kulu 100km-le | liitri hind | küttekulu kuus, EEK[/u] [b]bensiin[/b] | 2500 | 8.0 | 15.30 | 3060.- [b]diisel[/b] | 2500 | 5,7 | 14.30 | 2038.- * küttehinnad paistsid sellised olema Statoilis [color=Red]edit: kuidagi suutsin diisli hinna valesti meelde jätta, mõtlesingi ise, et kuda see 95 ja diisli hind nii suure erinevusega on Statoilis. Korrigeerisin hinna ning sellest sõltuvad kalkulatsioonid.[/color] Vahe diisli kasuks 1022 krooni. Samal ajal kuumaksed oleksid MPI-l 3081.- ja TDI-l 3389.- ehk 308.- diisli kahjuks. Kokkuvõtlikult kuluks ilma kindlustuseta: 1.6MPI peale [b]6141.-[/b] 1.9TDI peale [b]5427.-[/b] ehk 714 eeku vähem. Mina teen selle põhjal järelduse, et diiselmootoriga auto on mõistlikum soetada :) Ok, selge see, et soetushetkel tuli 5k raha rohkem välja käia ning ka jääk on 5k suurem. Selliseks puhuks mina vähemasti suutsin punnitada sobivas summas ekvivalenti kokku ning sain asjad aetud ning asjad unustet (sissemaksest jutt arusaadavalt). Praegu aga iga kuu ca 710 rutsi kokku hoida ning selle arvelt midaiganes muud osta, on mu meelest suur võit. Kuivõrd reaalsed küttekulud MPI mootoril linnasõidul on suuremad kui arvutuslik 8 liitrit, siis on diisli soodsus sedavõrd suurem. Selge - maanteed mõõtes vahed jällegi vähenevad, kuid igaljuhul diisel jääb juhtima :) Niisiis tasuvuse teemat teise nurga alt vaadelda - see 30k limiit ei pea paika juhul, kui võrrelda kuus kuluvaid summasid. Nojah, iseasi muidugi, kellele niisugune kokkuhoid kuus on "võit", kellele mitte. Arvutasin siin sedagi, et muutes kuuläbisõidu 1250 peale (aastane 15k) on kuus kulu diiselmoto peale 511 krooni väiksem, ning 10tuhandese (kas selleks on ikka mõtet autot osta, pigem jalgratas? :P) aastaläbisõidu korral kulub diiselmootoriga auto peale 408 krooni vähem, kui bensukale. Asi on paljuski selles kinni, et kes midamoodi asjale läheneb ja mida "tasuvuse" all keegi mõistab. Ma olen kunagi ka arvutanud, kui palju on vaja läbi sõita, et see 25kilone hinnavahe "tasa teha" - siis tõesti on tarvis sõita üle 80 tuhande, et diiselmootoriga autoga saavutatava kokkuhoiu summa kasvaks 25 tuhandeni (arvutasin eelpool toodud kokkuhoidu arvesse võttes). Aga nagu [b]ERMS2[/b] ennist asjalikult ütles, pole seda jahu mõtet nõnna peeneks jahvatada :cool: Küttekulul silma peal hoidmine on minu puhul paljuski vana harjumus, kuna mu eemised autod olid Opel Senatorid, küttekuluga tubli 13-15 lirtsu, pluss oluline oli nende puhul asjaolu, et kütteandurid paagis kas ei töötanud üldse või valetasid hirmsasti - nii pidingi kogu aeg küttekulul ja läbitud kilomeetritel silma peal hoidma, et JÄLLE ei peaks kanka näpus kütte järele jooksma. Paaki täis võtta ka ei saanud, kuna ülemine ots oli neil kõigil ebatihe ning sealt jooksis palju välja (Senatoridel oli üks totter konstruktiivne lahendus, mis paagid pealt läbi mädandas). Pluss korraga mingi 75 liitrit mittetöötava üliõpilase "rahadega" paaki osta oli ka "tiba" palju. Küttekulu jälgimine on imelihtne samas ning annab aimu auto "tervisest". Ääkene küll - uute autode puhul on see suht savi, kuna mootorid veel õhtale ei tohiks minna. Ometi aga teeb mind jätkuvalt pisut ärevaks (kurjaks?), et ma no mitte ei jõua tehaseandmetes toodud kulude vahetusse lähedusse. Sestap mind huvitabki, kas Eestis ringivuravatel 1.9 TDI PD mootoritel see väiksem on, kui mul. Sai pikk jutt, ärge pikka viha pidage :D [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti koda Klubi
»
Mootor, ülekanne & veermik
»
Kütusekulu
» Vasta
XMB koda Club Edition
Arendanud
Aventure Meedia
&
XMB Grupp
© 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti koda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
46.3%
- SQL:
53.7%
]