Teema ülevaade |
AzA
|
postitati 08.08.06 13:17 |
Tsitaat: | Algselt postitas: wigry
Ehk siis ilma ESP-ta sõidab juht ettevaatlikumalt ja hoolikamalt. ESP aga tekitab liigse turvatunde. |
see on siiski puhtalt ülemineku puhul.
ning ka siis tõenäoliselt on veres piir, mida ületades enese alalhoiu refleks hakkab segama.
palju hirmsam on juht kui tulevikus noor juht istub isa ESPiga autost oma esimesse isiklikku ronti. siis toimib refleks tuntavalt matsu kasuks.
ja nii ehk naa on asi kiiruses ning ulme julguses, eestis on sõrmedel loetavad kurvid, milliseid läbides EESKIRJADE ning kõhutunde järgi satuks auto
külglibisemisesse.
Enamjaolt on põhjus suur kiirus, olematud pastlad, ajuvabad manöövrid.
ma pole kordagi suutnud autot libisema saada, välja arvatud see 1 kord, kui meelega 50 ga rooli risti keerasin.
ikkagi jõuame sinnani, kus mikrolaine ahju manuaalis on hoiatus, et ärge kuivatage ämma - eluohtlik.
|
wigry
|
postitati 08.08.06 13:09 |
ESP olevat ikka karm abiline. Sõber ostis kah mõni aeg tagasi ESP ja automaatkastiga Saab 9-5 ning käis siis jääväljal talvel proovimas, kuidas on
90-ga rool risti keerata. Tuli välja, et auto kuuletus ning võimalikud olid pöörded täiesti ulmelistelt kiirustelt, mida ilma ESP-ta kuidagi ei suuda
teha. Niisiis ESP lükkab lihtsalt piire edasi, kuid teatud kiirusest lates ei aita enam ka ESP ning siis on kabelimats kindel. Ehk siis ilma ESP-ta
sõidab juht ettevaatlikumalt ja hoolikamalt. ESP aga tekitab liigse turvatunde.
|
stefan
|
postitati 08.08.06 10:02 |
To AzA ja ehk pakub teistelegi huvi.
Jätkates veidi offtopicut. Minu jaoks ei ole tagaveoga kiirelt sõitma üritamine libedal üldsegi fun â kuratlikult palju aeglasem esiveost. Enamus
aega muudkui ürita masinat sirgelt hoida et mingigi veojõud maha ja kiirenduseks kaapida. Kui just piigid all ja lisaraskus taga hakkab veidi fun.
Lisaraskust aga ei tohi teadupärast kasutada isegi rahvaspordi jääraja üritustel. Muuseas nende 20 aastat vanade âsirjedeâ pamprid on ülirabedad
ja lähevad lausa kildudeks tugevamalt kõvemale lumevallile toetudes..
Endal tekkis hoopis mõte VAZ2108 koos piigijooksuga soetada talvisteks âhardcoreâ funnimisteks. Nimelt käisin nädal tagasi ekspromt ühel
vigursõiduvõistlusel, kus võtsin osa laenatud tavaseades 08-ga. Oi, polnud aastaid Lada roolis olnud ja Samaras üldse esimest korda elus : )
Vaatamata raskele roolile ja lähestikku asuvatele pedaalidele oli fun ning auto avaldas muljet oma gabariitide ja kergusega. (Muuseas sain tubli 6-nda
koha â parema kui autoomanikust sõiduõpetaja ). Ehk siis suurepärane
âpassatkaâ, see on siis pikkuse-laiuse-kaalujaotuse suhe ja roolitunnetus, jäärajasõitudeks. 15000 EEK-ga peaks sellise päris kobedas olekus
riista 1.5 motoga kätte saama küll.
Aga jah tavateedel ja kergeks fanniks jään manuaalkasti juurde. Tallinna ummikutes mul istuda tuleb haruharva. Ja palju on sõitmist sellistel teedel
kus ESP krabiseb oma 10% ajast, ASR-st rääkimata. Arvestage, et ida poolne osa eestist (kus ka minul palju sõitmist) on siiski selline, kus
libedusetõrjet tehakse valdavalt ainult A-kategooria teedel: Tallinn-Narva, Jõhvi-Tartu-Võru, muu on vahel kuude kaupa jää ja lume all.
Mina leian, et automaatkastiga masinatel peaks ESP kohustuslik olema, eriti põhjamaades.
|
AzA
|
postitati 08.08.06 08:06 |
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
mis loom on see kaheliitrine sirje?
ma vist liiga vana, et slängi taibata?
või siis lihtsalt maakad seukest matsu ei jäga.
ja dsg puhul poleks siduripedaalist kasu. sääl ju kaks sidurit ja üks neist vähemalt kogu aeg lahutatud. peris keeruline on ette kujutada, et kaks
siduripedaali põrandal oleks ja neid siis kordamööda mudima peaks.
ja mida rohkem ma teooria peale mõtlen, siis selle dsg-ga peaks ju saama täitsa edukalt kiirelt ja kurviliselt sõita küll. |
sorry, pidasin silmas 2 liitrist ford sierrat hinnaklassist ca 5000-15000, ehk siis keretut plönni, millega fanni kui palju.
aga miks 2 siduri pedaali, kindlasti on tänapäeval võimalik möllida elektroonilisi sidureid, mis vastavalt käigule kasutab emba kumba sidurit
eks ta kallis tule ning jabur ka pisut.
seega jään ikkagi diisel dsg ja vana tagaveolise bensuka juurde.
need all-in-one lahendused on minu arvates siiski sellised midagi kõigest, aga ei midagi vägevat.
|
wigry
|
postitati 05.08.06 18:11 |
Tsitaat: | Algselt postitas: S.S.D.D.
Krt, ma ei tea, lisan ainult, et mulle meeldib manuaal. Tee või tina... ja uue autoga pole ummikus ka midagi hullu. Kõik toimib ju nagu õlitatult. Kui
väike hoog sees kannatab juba 2 nõkerdada edasi.
Parim variant mida olen proovinud ja sobib ideaalselt on minu jaoks BMW-l kasutusel olev sportlik SMG käikkar. Tegu oli M6-ga ja peale seda oli pool
päeva näos jokker kinni Selle auto ostuni läheb mul aga veel aega Põhjus lihtne- ühe korraliku M6 hinna eest saab keskmiselt kaheksa minu O2 osta
O2 diisliga sõitnud ei ole ja sellepärast ei tea ka mida arvata Skoda automaadiga diislist |
Paistab, et sulle istub autoga sõitmine ning naudid just auto juhtimist ning seega soovid alati aktiivselt auto juhtimisest osa võtta. Mina aga
näiteks olen täielikult teise ala inimene ning auto lihtsalt igapäevaseks kulgemiseks kodust tööle ja tagasi. Seega soovin vaid, et see kulgemine
mööduks võimalikult muretult ning vaevata. Selle tõttu on ka manuaalkast segav asjaolu, kuna nõuab pidevat tähelepanu. Mind see näiteks segab.
Teiseks suureks erinevuseks meie vahel on see, et sina ihkad M6-te, minule aga on 1.6 MPI octaviast maa ja ilm. Lihtsalt sõidustiil on selline, et
pigem kulgen rahulikult ning naudin ümbrust. Sai täna tehtud Tallin-Põltsamaa-Tallinn sõit ning selle vahemaa jooksul tegin kaks möödasõitu: ühest
bussist, mis sõitis veidi aeglaselt ning ühest autost, mille kiirus kõikus liiga palju, et kruiisiga tema järel liikuda. Ülejäänud aeg aga oli
püsikiiruse hoidja aktiveeritud lubatud kiirusele lähedasele kiirusele ning tegin rahulikult oma sõitu. Seega ei tundnud võimasmast autost puudust.
|
Timur
|
postitati 05.08.06 14:53 |
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
mis loom on see kaheliitrine sirje? |
kaheliitrine sirje = 2l Ford Sierra
|
diesel
|
postitati 05.08.06 09:17 |
mis loom on see kaheliitrine sirje?
ma vist liiga vana, et slängi taibata?
või siis lihtsalt maakad seukest matsu ei jäga.
ja dsg puhul poleks siduripedaalist kasu. sääl ju kaks sidurit ja üks neist vähemalt kogu aeg lahutatud. peris keeruline on ette kujutada, et kaks
siduripedaali põrandal oleks ja neid siis kordamööda mudima peaks.
ja mida rohkem ma teooria peale mõtlen, siis selle dsg-ga peaks ju saama täitsa edukalt kiirelt ja kurviliselt sõita küll.
|
S.S.D.D.
|
postitati 04.08.06 16:50 |
Krt, ma ei tea, lisan ainult, et mulle meeldib manuaal. Tee või tina... ja uue autoga pole ummikus ka midagi hullu. Kõik toimib ju nagu õlitatult. Kui
väike hoog sees kannatab juba 2 nõkerdada edasi.
Parim variant mida olen proovinud ja sobib ideaalselt on minu jaoks BMW-l kasutusel olev sportlik SMG käikkar. Tegu oli M6-ga ja peale seda oli pool
päeva näos jokker kinni Selle auto ostuni läheb mul aga veel aega Põhjus lihtne- ühe korraliku M6 hinna eest saab keskmiselt kaheksa minu O2 osta
O2 diisliga sõitnud ei ole ja sellepärast ei tea ka mida arvata Skoda automaadiga diislist
|
AzA
|
postitati 04.08.06 10:34 |
Eks sul õigus ole Stefan, aga ...
99% pole libedat ega fanni ka jääraja vantidel, on ainult tuim kruis linnas või maanteel ning selle paarisaja kildi pärast ennast koormata manuaali
ilmse ebamugavusega on tegelikult jabur.
Mõistlikum on jääraja jaoks vana 2 litrane sirje soetada ja fanni on kordades rohkem kui diisel octII-ga vast Jumala ykstaspuha kui lumevall kapoti minema viib
Sellel Dsg kastil võiks siduri rutska olla piduri kõrval, mis toimiks manuaalseade puhul, siis ei ostetaks vist muid kaste üldse olenemata
hinnavahest
Aga seevastu DSG mõnu linnas ja maanteel möödasõite tehes, oeh, ma siiani onan seda varba vajutust ja samas teise käega rahumeeli kyyslaugu leivakeste
näsimist.
Ja muide see 2 käiguga 60 km/h kulgemine on nii kord kaks päevas kindel
Mina igatsen manuaali puhul järjestik lülitust nagu autokastide manuaalseade puhul või tsiklitel.
Kui vaid see sidur oleks
|
stefan
|
postitati 04.08.06 09:42 |
Ma viskan siia paar rida manuaalkasti õigustuseks : )
Kõigepealt muidugi tunnistan, et DSG on suurepärane asi ja ülimõnus linnas kasutada ja toimib mõnusalt kiirelt ja arukalt maanteel. Nüüdsest hind ka
väga hea. Aga ikkagi valisin teadlikult käsikasti kuna sõidumõnu talvel on see, mis mind võlub. Ja linnas tiksumist on vähe, pigem suht palju
kurvilisi B- ja C-kategooria teid ning maanteel kruiisimist. Automaatkasti puhul ei ole sellist kiirelt kasutatavat sõiduvõtet nagu lahuta sidur ja
see aeg korrigeeri sõidusuunda. Libedal käänulisel teel võib niimoodi imet, ma mõtlen turvalist, kiiret ja kontrollitavat sõitu, teha ka suht suure
esiveolise autoga. Tõsi, tänapäeval aitab suunda korrigeerida ESP, kuid see pidurdab tuntavalt ka auto hoogu. Ja kuna nüüd on ESP standardis ainult
vist RS-l ja 4x4-l siis enamus seda ei raatsi tellida ja laos olevatel masinatel seda samuti üldjuhul pole (shame on you Auto100 )
Kiirematel jääradadel kus valdavalt 3.s käik ja sirgetel ka 4.s, on selline suur masin nagu Octavia korraliku rehvivaliku puhul täitsa arvestatav
riistapuu. Ja DSG oleks siin segajaks. Mäletatavasti oli ka ühes autoajakirjas Golf R32 DSG test kusagil jäärajal eesti rallimeeste poolt ja hinnati
masin väga heaks, aga DSG siiski segab (ei võimalda kõiki juhtimisvõtteid) libedal.
Selge see, et valdav enamus juhte ei vaja oma igapäevaautot sellisteks libedal funnimisteks. Nii et see on täiesti mõistetav, miks üha enam inimesi
automaadi usku pöörab. Vanast peast tellin ka DSG : )
|
wigry
|
postitati 04.08.06 08:57 |
Mul kah manuaal Octavia. Aegajalt tuleb jah selline ahastus peale, et miks ma küll manuaali võtsin. Peale tööpäeva väsinud, kulgen kodu poole ja no ei
viitsi käiku vahetada. Mootoril juba 3500 pööret peal, aga ei viitsi käiku vahetada. Auto ju teab, et käiku tuleb vahetada, aga ta ei tee seda. Nii et
see käigu lappamine on täiesti üleliigne tegevus seal roolis. Noh vähemalt selles hea, et bensukaga pole see esimene käik nii lühike, kui diisliga.
|
AzA
|
postitati 04.08.06 08:16 |
ma tahtsin DSG kasti, olin nõus loobuma sisuliselt kõigist vidinatest va diiselkone, isegi oleks leppinud 1.9 TDI'ga, aga kurat naine nõudis manuaali
- viimane kord ka kui alla annan, nimelt sains elle dsg-ga proovida hiljem.
Volkargrupi parim lahendus on - 2.0 TDI PD koos DSG automaadiga ja selle peale MOTT.
Tegemist siis täpselt ideaalse asjaga eestisse, olematu küttekulu, hea dünaamika juures.
Kui vaid keegi veel 4 vedu kommenteerida saaks
Mida enamat tahta kui 6l linnas sajale, mega vääne, peaaegu jalaga perse kiirendus, ülisuur pakiruum sisuliselt sedaankerega auto kohta (kui valida
luukpära octII), Ülihea hind omas klassis, elegance varustusega on sisuliselt kõik vajaminev pask kaasas.
Kaaluda võiks rehvirõhu kontrolli ja vihmasensorit, aga muu träni on rohkem luksus.
Kui sa ostad manuaali, siis umbes 1-2 kuu pärast kirud ennast maapõhja! Ja su hing ei jõua õlut välja teha enda veenjatele kui DSG peale lähed.
PS: uuri DSG tööpõhimõtet (tip: 2 käiku korraga sees), siis kaob sul igasugune isu manuaali järele ja igasugune mõte peast, et automaat laagib. See
volkari dsg on minu arvates perse tunde järgi väledam kui minusuguse algaja manuaalne võime käike vahetada.
|
reFFLex
|
postitati 03.08.06 09:57 |
Tsitaat: | Algselt postitas: morden
Vaadates viimase aja müüginumbreid ja TM ajakirjaniku kommentaari (8/2006 lk 37) . Siis kahtlen kas Auto 100 peab tegema auto müügil mingit erilist
soodust. Klubi liikme ale on loomulik, aga midagi enamat - neil on vast saba uksetaga ja päris pikk. |
Kuivõrd ilmselt peale minu on meil siin veel teisigi kodanikke, kes ei ole kursis viimaste aja automüügitrendidega ning võibolla pole ka TM-i sattunud
sirvima, oleksin tahtnud sind paluda natukene viidatud kommentaari sisulist poolt refereerida ning müüginumbrite orienteeruvaid arvväärtusi siia kirja
panna.
Pliiiiizz...
Seda, et Octaviat palju müüakse, näitab linnapilt. Arusaadavalt siis tuleb seda rauda taguda, mis kuum on ning võtta nii palju kui võtta annab. Aga
eks ikka ole neil vastutulekuruumi hinnas. Kuigi jah.. konkurentsi puudumine võib neid ennast täis ajada nii, et ei lubatagi müügimeestel palju hinda
allapoole ümardada..
|
morden
|
postitati 03.08.06 08:40 |
Vaadates viimase aja müüginumbreid ja TM ajakirjaniku kommentaari (8/2006 lk 37) . Siis kahtlen kas Auto 100 peab tegema auto müügil mingit erilist
soodust. Klubi liikme ale on loomulik, aga midagi enamat - neil on vast saba uksetaga ja päris pikk.
|
reFFLex
|
postitati 03.08.06 06:29 |
Parim valik - selge see - oleks 2.0 TDI pluss DSG
Mul üks hea tuttav tellis omale 2.0 FSI ja automaadi - selle hind võrreldes diiselmootoriga on vaid 14k väiksem, kuid viimatinimetet kombinatsioon on
Octavia II-le IMHO kõige mõttetum, kui auto ekspluatatsioonikuludest rääkida. Kõige kallim bensiiniliiter ning kõige suurem küttekulu. Ka kiirenduses
jääb FSI TDI-le alla - no milleks osta niisuguse mootoriga auto - mina oma mõtlemisvõime piiratuses aru ei saa. Andke andeks
Ära sina sellist totravõitu valikut tee ning võta kas 1.9 või 2.0 TDI (vastavalt rahakotile), kuid kindlasti DSG - pärast tänad meid, et manuaali ei
võtt. Manuaalil - nii 5- kui 6-käigulisel on 1. käik idiootselt lühike ning sellega ei ole võimalik hoogu üles võtta. Alles 2. käik hakkab autot
jõuliselt kiirendama. DSG-l seda käikudega madistamist ei ole.
Sa küll räägid, et sihid pruugit masinat, a mina kaaluksin pigem uut Ambiente'i (või isegi Elegance'i), millele nipetnäpet juurde võtta ning hinnas
Auto100-s alla kaubelda. Saad mõni raha kallima, kuid TUTIKA. Mu meelest see võrreldes 60k läbisõitnud masinaga on parem diil.
|
AzA
|
postitati 02.08.06 18:11 |
mootor on lihtsalt musi
pappi hakkad edaspidi kütuse asemel õlle alla panema.
minu käru on läbinud 29k kilomeetrit ja siiani on otsad andnud sigaretisüütaja - juhe oli lahti. Tagaluugi plastiku hoidmis metall vidin andis otsad,
muidugi see tobe võrk pagassi paremas nurgas on lääpas. Raadio ka jupsib teinekord, karjub mingeid arusaamatuid cd erroreid ja ei tee piuksugi või
siis paugub.
Kaalu autokasti. See 6 käigu vahel jeebeldamine on ikka nüri, pole ju tegemist sport autoga, kuigi see 103kw aitab hädast välja ka 100+ kiirustel
möödasõite tehes.
Muide 1 mene käik on väga lühike ja teisega saad 2k pöörde pealt istmele unustatud õuna kannika vahele kinni, tahab harjumist turbo sekkumine, mis on
tõsiselt järsk. Enne turbot on see mootor nagu vanaisa muruniiduk.
Nagisevaid asjandusi on salongis silmini, mul käriseb juhi ukse sees mingi juhe
Aga noh rõõmu on sellest autost ikka silmini, kuigi salongi kvaliteet on rämps. Aga 150 tuhhi mingi passati eest rohkem ka ei maksa.
Õlikulu on ca 1 liiter 10k kilomeetri kohta. Shell Diesel Plus VA 10-w40 ca 135 eek liiter.
Sajepiss valik, kaskokindlustus on 7k aastas :|
|
S.S.D.D.
|
postitati 28.07.06 13:29 |
Octavia kohta võin ainult öelda, et selle raha eest parim ( sõltumata
mootorivariandist)
Kindlasti on temast palju paremaid/kiiremaid/ilusamaid autosid aga nende hinnalevel on siis samuti märksa teisest klassist
|
Octavianus
|
postitati 27.07.06 21:43 |
eeltoodule pole eriti lisada, ainult kiidusõnu. endal 42 000 läbitud 14 kuuga, selja taga reis 9000km, k.a. Albaania põhjatud teed.
Vastupidavus mega, pagassi mõõtmed 10+, dislakulutus linn/maa pooleks umbes 5.8l
Eesti krobelisel asfaltil võiks vähem kosta sisse, teistes riikides polnud seda hädagi.
Soovitan
|
stefan
|
postitati 27.07.06 21:18 |
Minu käru on suht sama mootor ja varustus mis sul huvi pakub, küll mitte nii vana.
Juppe on loomulikult saada, kui pole maaletoojal kohapeal, siis tellitakse tehasest ja tulevad suht kiiresti. Raha eest loomulikult. Minu masinal on
vahetatud konditsioneeri radikas, mis sai õnnetult hoobi pampri vahelt sisse lennanud kivilt ja hakkas lekkima.
Mõnedel esimestel mudelitel oli väikseid lastehaigusi kaa, näiteks tuulevihin taga salongis, mis oli põhjustatud tagumise ukse kolmnurkaakna veidi
valest paigaldusest (vist oli mingi imeväike pilu kuskil). See muidugi tehti korda. Veermik on Ok, seni pole halvad teed ja augud probleeme
põhjustanud. Karedal teekattel on salongi kostev rehvi- ja teemüra suhteliselt märgatav, sõltub ka palju rehvimargist. Muidu vaikne. Laiasid rehve
225/45R17 ja jäigemas seades vedrustust eestimaa teedele ei soovita. Standardseades vedrustus on väga hea.
Mootor on nauditav, võib vajada veidi harjumist 1 ja 2 käiguga opereerimine (2000 pöörde juures toimub midagi jalaga tagumikku sarnast, kui pedaal
põhjas on). Selge on see, et tehase pakutav keskmine kütusekulu (5.5L/100-le) on saavutatav ainult väga ontlikult sõites. Ehk siis reaalses elus kui
masina võimekusest rõõmu tunned siis 6.5 L/100-le. Loomulikult tuleb arvestada et diisel võtab veidi ka õli.
|
reFFLex
|
postitati 27.07.06 20:49 |
Teretulemast meie vaikselt suureneva liikmetearvuga skodahuviliste/omanike klubisse!
Auto, mida sihid, olgugi, et sa suurt olulisi detaile praeguses postis ei avaldanud, on kindlasti äärmiselt suurepärane valik. Tegelikult ongi nii, et
sa võiksid alustuseks pisut täpsustada, kas auto, mida sihid, on siit pärit või piiritagant ning mis ta varustus täpsemalt on.
Vastupidavuse ja juppidega on lood parimas korras, esiti juba sellepärast, et see mudel on väga uus, pärinedes 2004. aastast, ning Eestis on seda
müüdud alates 2004. a lõpust. Seega kõik O II omanikud Eestis on ilmselt endi sõidukitega väga rahul ning ei saa sulle mitte üks paha sõna
vastupidavuse kohta öelda ega ka varuosade kulust ja/või hindadest rääkida (loomulik kulumine on seni veel väga väike olnud). Ka saksakeelsed
skodafoorumid, mida ma perioodiliselt jälgin, ei ole teemaks võtnud mingeid probleeme, mis neil oleks tekkinud (arvestama peame siinkohal asjaolu, et
Saksas on autode aastane keskmine läbisõit palju suurem, kui meie keskmine).
Minu enda auto on pisut üle aasta vana ja 31k läbi sõitnud. Selle aja jooksul on tehtud 2 korralist hooldust ning mitte midagi midagi erakorralist
pole tarvis olnud parandada. Eelmise generatsiooni Octavia on näidanud kõrget kvaliteeti ning head vastupidavust. Seda kinnitab ka tõsiasi, et
kasutatud O I hinnad püsivad suhteliselt kõrged võrreldes nende oletatava soetusmaksumusega ning et O I võeti tagasi tootmisesse ning seda
valmistatakse paralleelselt O II-ga jätkuvalt suurest nõudlusest lähtuvalt.
Niisiis kindel valik on sul see auto ning kui hinna ja varustuse suhe on hea, siis anna aga minna!
|
Hernand
|
postitati 27.07.06 19:56 |
Tere Skodalised.. Astusin teie klubi liikmeks praegu sellepärast,et mul on
ka plaanis Skoda osta.Tahtsin kysida,et mida te targemad arvate sellisest autost kui octavia II 2,0 tdi...2004 a kas kellegil teist on selline auto ?
äkki valgustate mind ja räägite sellest nii head kui halba et kuidas
vastupidavus on...kuidas juppidega lood jne. autol mida plaanin osta on täis varustus...väljaarvatud nahkistmed,aut.kast ja luuk...läbisöit on 60000
km...(hooldus tehtud )karantii on 2007 a löpuni...ja hind peaks olema kuskil 250 tuh. kui keegi viitsib midagi arvata vöi kirjutada siis jään
ootama....ette tänades
|
|