Teema ülevaade |
Enrico
|
postitati 14.06.21 09:41 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Enrico
Tsitaat: | Algselt postitas: Marek001
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav
kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on. |
sama siin mina pole ka kunagi lahti ühendanud juhtmeid. kas see mõjub siis millelegi halvasti? |
Minu teada võib pärast aku lahti ühendamist auto elektroonika lolliks minna ja pärast uuesti akult toite saamist võib auto ilusti puksiiriga esindusse
viia, et seal IT mehed selle uuesti ellu ärataksid. |
Käisin hiljuti ise selle protsessi läbi ja tulin eluga välja
Alguses ehmatas ära küll see vigade nimekiri, mida auto pärast aku vahetamist näitas, ent pärast kümnekonna kilomeetrist sõitu olid kõik näitajad taas
korras. Ju siis taastab ise kõik settingud.
Minu eelmainitud legend ei pea minu auto puhul õnneks paika.
|
klemmikas
|
postitati 09.06.21 20:53 |
Ma ei tea Skodadest rääkida täpselt, aga üldiselt sõltub see autost, kas aku lahti ühendamine teeb midagi halba või mitte.
Tean seda, et 2009a Passatiga ei juhtunud igatahes midagi, mingeid tulesid vist pidi sõbra sõnul pärast põlema lööma, mis ära kustuvad hiljem, aga ma
ei küsinud peale akuvahetust sõbralt, kas lõi midagi põlema.
|
Enrico
|
postitati 01.03.21 14:24 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Marek001
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav
kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on. |
sama siin mina pole ka kunagi lahti ühendanud juhtmeid. kas see mõjub siis millelegi halvasti? |
Minu teada võib pärast aku lahti ühendamist auto elektroonika lolliks minna ja pärast uuesti akult toite saamist võib auto ilusti puksiiriga esindusse
viia, et seal IT mehed selle uuesti ellu ärataksid.
|
klemmikas
|
postitati 29.01.21 18:57 |
Akulaadija kulub ikka marjaks ära jah, kui on võimalus sellega laadida.
Kui autot muidugi õigesti kasutada, sedasi, et aku päeva lõpuks alati laetud on, siis ei teki ka akuga mingeid probleeme aastaid.
Teine asi, et aku laetuse taset madalale ei lase ja külmaga alati kindlasti laetud on, et läbi ei külmu.
Loomulikult on akule kasulik, kui ta suhtleliselt tühjaks lasta, mitte liiga ja siis aeglaselt täis laadida.
Sedasi vahel teha.
Selles mõttes on 24 tundi laadimine eriti hea, aga see eeldab kas vastavat laadijat või ise arvestamist, et üle ei laeks.
|
JaanusS69
|
postitati 25.01.21 22:57 |
Tsitaat: | Algselt postitas: klemmikas
Küll vana teema, aga ütlen ka oma sõna sekka, ehk on kellelgi abi.
Üldiselt ei juhtu sellest mitte midagi, kui jätad aku auto külge, laadimise ajaks.
Kuid ma ei saa rääkida mõndade uuemate autode eest, kus on väga suur elektrooniline kontroll aku üle ja lausa aku parameetrid arvutis sees.
Samuti ei pruugi selliste autode puhul aku lahti ühendamine alati hea olla, väidetavalt osad autod ei käivitu peale seda enam.
Kuid autod, mis laevad akut klassikaliselt generaatori kaudu ning erilist elektroonikat vahel pole, ei juhtu küll midagi, kui laed akut sedasi, et ta
auto peal on.
Minu teada valdav enamus autosid siiski on sellised, kuigi jah, osad on vaikselt muutumas.
Osad kallimad autod juba enne 2010 aastat vajavad aku programmeerimist arvutisse. |
Minul oli 2014 a 1,4 TSI Octavia,2019 suvel ostsin samuti CTEK impulsslaadija, esinduses garantiilise ülevaatuse ajal näitas aku eluiga 80%, suvel
panin esimest korda laadima, päris täis oli ca 8 tunni pärast, sügisel laadisin veel ning kui talvel uuesti hooldusesse läksin, siis esinduse
ülevaatuse paberil oli sama aku eluiga 100%. Praegu 1 xsuvel hoolduslaadimine, auto ls 125 000 km. see 80 eur tasub igati koduses majapidamises ära,
kui on veel motikas ja roller ka.
|
klemmikas
|
postitati 25.01.21 17:40 |
Küll vana teema, aga ütlen ka oma sõna sekka, ehk on kellelgi abi.
Üldiselt ei juhtu sellest mitte midagi, kui jätad aku auto külge, laadimise ajaks.
Kuid ma ei saa rääkida mõndade uuemate autode eest, kus on väga suur elektrooniline kontroll aku üle ja lausa aku parameetrid arvutis sees.
Samuti ei pruugi selliste autode puhul aku lahti ühendamine alati hea olla, väidetavalt osad autod ei käivitu peale seda enam.
Kuid autod, mis laevad akut klassikaliselt generaatori kaudu ning erilist elektroonikat vahel pole, ei juhtu küll midagi, kui laed akut sedasi, et ta
auto peal on.
Minu teada valdav enamus autosid siiski on sellised, kuigi jah, osad on vaikselt muutumas.
Osad kallimad autod juba enne 2010 aastat vajavad aku programmeerimist arvutisse.
|
v6sa
|
postitati 29.09.10 11:20 |
Eks see soovitus tule kahest asjast. Esiteks puhas mugavus - mitte iga akulaadija klemmid ei anna akujuhtme kingade ümber nii panna, et need ka
reaalselt ühendust annaksid.
Teiselt poolt on aeg-ajalt kuulda olnud elektroonikaprobleemidest, mis algasid peale aku laadimist. Kas on siin põhjuseks aku tühjenemine või
vastupidi - laadimine välise laadijaga, kuid huvitavaid asju on juhtunud. Kas on põhjuseks kehv akulaadija või odava laadija skeemist tingitud
kõrgemate harmooniliste läbipääsemine, ei oska arvata. Kuid viiamsel ajal tõepoolest soovitatakse aku laadimise ajaks skeemist lahti ühendada (mis
omakorda põhjustab huvitavaid hetki aku tagasiühendamisel).
Mnulgi on Cteki 3600 ja olen sellega rahul - kaks uimast akut on peale tühjendamis-laadimistsüklit selle abil oluliselt paremini toimetama hakanud.
Tõsi, mul on üks vanem Ca aku, mille laadimisel laadimise lõpetamsie märgutli ei süttigi - jääbki laadima (ükskord sai prooviks kolmeks ööpäevaks
peale jäetud, et näha, mis saab. Midagi ei saanud...). Kuigi laadija jahtub maha, aku ei kee ja nupust välja lülitamise järel enam laadima ei hakka.
Liigitan seda aku anomaaliaks.
Eriti rahul olen klemmidega - avanevad laialt, on plastiga kaetud korralikult ja juhtme küljes pistikuga.
Lisaks on inverterlaadija võimeline toimetama ka kehvema vooluga - minu kodupistikusse jõuab enamasti 218V, mis Einhelli odavlaadija jaoks on natuke
vähe - tühjale akule ajab küll särtsu sisse, kuid laadija klemmipinge üle 14V ei tõusegi... Aga peaks olema (ja näiteks Saku garaaides ongi)
14,7V.
Osta oli seda kallis, kuid kasutamine on selge rõõm. Ruumi võtab kah vähem.
|
wigry
|
postitati 27.09.10 22:13 |
Sõidan pidevalt Tallinnas umbes 5 km otsi ja seda juba kokku kuuendat aastat ja endiselt ei tea, mis aku mul autol peal on - pole veel vaja olnud
laadimise peale mõelda. Kuus kord või kaks saab 100-200km otsa tehtud
|
Marek001
|
postitati 26.09.10 17:59 |
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav
kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on. |
sama siin mina pole ka kunagi lahti ühendanud juhtmeid. kas see mõjub siis millelegi halvasti?
|
M8DSwordfish
|
postitati 23.09.10 14:29 |
Auto on öösel DEFA soojenduse juhtmega seina küljes kinni, et ära joosta ei saaks ja laadimine käib läbi selle. Juba kolmas auto nii ja seepärast ei mäletagi aku probleeme (isegi kui talvel ainult lühikesi otsi
sõita...)
|
diesel
|
postitati 23.09.10 07:31 |
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav
kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on.
|
laurih2
|
postitati 22.09.10 21:09 |
Kevadel hoolduses käies soovitati enne talve akut laadida. Kuna laadimise võimalus on endal olemas, siis sai pärast pikki otsinguid soetatud laadija CTEK.
Antud mudeli eelis teiste ees oli see, et too võimaldab akut laadida ilma juhtmeid autolt lahti ühendamata. Teooria kõlas hästi.
Praktikas sai siis ka veendutud, et tegu on igati asjaliku riistapuuga. Tehnilisi parameetreid saab iga huvline lingilt vaadata, aga isiklikud plussid
oleksid:
+kompaktsed mõõtmed (nagu laptopi laadija)
+selge ülevaade hetkel toimivast funktsioonist (testid, põhilaadimine, hoolduslaadimine)
+saab kinnitada kiirühendusotsa akule mugavuse lisamiseks (pole vaja krokodille)
Kuna aku polnud mul täiesti tühi toimus kogu protsess mõne tunni jooksul. Antud laadijal peaks olema võimsust kuni 90Ah akusid ellu äratada,
hoolduslaadida veel võimsamaid.
Hind 1390.- pole just odav kuid kui peres mitu autot ja pole aega autot teenindusse laadima viia ja endal huvi on siis tundub väga hea valik.
Selline ülevaade siis laadijast, loodan, et sellest ka kellelegi abi on otsustamisel.
|
|