Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Auto aku laadimine. (Vastuseid: 11 | Vaatamisi: 6320)
laurih2
huviline

Avatar


Registreerunud 15.04.08
Postitusi: 56

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Rapid 1.2TSI

postitati 22.09.10 20:09 Tsiteeri
Auto aku laadimine.



Kevadel hoolduses käies soovitati enne talve akut laadida. Kuna laadimise võimalus on endal olemas, siis sai pärast pikki otsinguid soetatud laadija CTEK.

Antud mudeli eelis teiste ees oli see, et too võimaldab akut laadida ilma juhtmeid autolt lahti ühendamata. Teooria kõlas hästi. Praktikas sai siis ka veendutud, et tegu on igati asjaliku riistapuuga. Tehnilisi parameetreid saab iga huvline lingilt vaadata, aga isiklikud plussid oleksid:
+kompaktsed mõõtmed (nagu laptopi laadija)
+selge ülevaade hetkel toimivast funktsioonist (testid, põhilaadimine, hoolduslaadimine)
+saab kinnitada kiirühendusotsa akule mugavuse lisamiseks (pole vaja krokodille)

Kuna aku polnud mul täiesti tühi toimus kogu protsess mõne tunni jooksul. Antud laadijal peaks olema võimsust kuni 90Ah akusid ellu äratada, hoolduslaadida veel võimsamaid.
Hind 1390.- pole just odav kuid kui peres mitu autot ja pole aega autot teenindusse laadima viia ja endal huvi on siis tundub väga hea valik.

Selline ülevaade siis laadijast, loodan, et sellest ka kellelegi abi on otsustamisel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 23.09.10 06:31 Tsiteeri


väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
M8DSwordfish
klubiliige



Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212

Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.

postitati 23.09.10 13:29 Tsiteeri


Auto on öösel DEFA soojenduse juhtmega seina küljes kinni, et ära joosta ei saaks :D ja laadimine käib läbi selle. Juba kolmas auto nii ja seepärast ei mäletagi aku probleeme (isegi kui talvel ainult lühikesi otsi sõita...):)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Marek001
huviline

Avatar


Registreerunud 19.10.08
Postitusi: 165

Asukoht: Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II HB L&K 2.0 TDI

postitati 26.09.10 16:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on.


sama siin mina pole ka kunagi lahti ühendanud juhtmeid. kas see mõjub siis millelegi halvasti?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 27.09.10 21:13 Tsiteeri


Sõidan pidevalt Tallinnas umbes 5 km otsi ja seda juba kokku kuuendat aastat ja endiselt ei tea, mis aku mul autol peal on - pole veel vaja olnud laadimise peale mõelda. Kuus kord või kaks saab 100-200km otsa tehtud


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
v6sa
huviline



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60

Kasutaja on eemal


postitati 29.09.10 10:20 Tsiteeri


Eks see soovitus tule kahest asjast. Esiteks puhas mugavus - mitte iga akulaadija klemmid ei anna akujuhtme kingade ümber nii panna, et need ka reaalselt ühendust annaksid.

Teiselt poolt on aeg-ajalt kuulda olnud elektroonikaprobleemidest, mis algasid peale aku laadimist. Kas on siin põhjuseks aku tühjenemine või vastupidi - laadimine välise laadijaga, kuid huvitavaid asju on juhtunud. Kas on põhjuseks kehv akulaadija või odava laadija skeemist tingitud kõrgemate harmooniliste läbipääsemine, ei oska arvata. Kuid viiamsel ajal tõepoolest soovitatakse aku laadimise ajaks skeemist lahti ühendada (mis omakorda põhjustab huvitavaid hetki aku tagasiühendamisel).

Mnulgi on Cteki 3600 ja olen sellega rahul - kaks uimast akut on peale tühjendamis-laadimistsüklit selle abil oluliselt paremini toimetama hakanud. Tõsi, mul on üks vanem Ca aku, mille laadimisel laadimise lõpetamsie märgutli ei süttigi - jääbki laadima (ükskord sai prooviks kolmeks ööpäevaks peale jäetud, et näha, mis saab. Midagi ei saanud...). Kuigi laadija jahtub maha, aku ei kee ja nupust välja lülitamise järel enam laadima ei hakka. Liigitan seda aku anomaaliaks.
Eriti rahul olen klemmidega - avanevad laialt, on plastiga kaetud korralikult ja juhtme küljes pistikuga.
Lisaks on inverterlaadija võimeline toimetama ka kehvema vooluga - minu kodupistikusse jõuab enamasti 218V, mis Einhelli odavlaadija jaoks on natuke vähe - tühjale akule ajab küll särtsu sisse, kuid laadija klemmipinge üle 14V ei tõusegi... Aga peaks olema (ja näiteks Saku garaažides ongi) 14,7V.

Osta oli seda kallis, kuid kasutamine on selge rõõm. Ruumi võtab kah vähem.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
klemmikas
huviline



Registreerunud 20.02.18
Postitusi: 25

Kasutaja on eemal


postitati 25.01.21 16:40 Tsiteeri


Küll vana teema, aga ütlen ka oma sõna sekka, ehk on kellelgi abi.
Üldiselt ei juhtu sellest mitte midagi, kui jätad aku auto külge, laadimise ajaks.

Kuid ma ei saa rääkida mõndade uuemate autode eest, kus on väga suur elektrooniline kontroll aku üle ja lausa aku parameetrid arvutis sees.
Samuti ei pruugi selliste autode puhul aku lahti ühendamine alati hea olla, väidetavalt osad autod ei käivitu peale seda enam.

Kuid autod, mis laevad akut klassikaliselt generaatori kaudu ning erilist elektroonikat vahel pole, ei juhtu küll midagi, kui laed akut sedasi, et ta auto peal on.
Minu teada valdav enamus autosid siiski on sellised, kuigi jah, osad on vaikselt muutumas.
Osad kallimad autod juba enne 2010 aastat vajavad aku programmeerimist arvutisse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
JaanusS69
huviline



Registreerunud 10.06.20
Postitusi: 87

Kasutaja on eemal


postitati 25.01.21 21:57 Tsiteeri
hoolduslaadimine



Tsitaat:
Algselt postitas: klemmikas
Küll vana teema, aga ütlen ka oma sõna sekka, ehk on kellelgi abi.
Üldiselt ei juhtu sellest mitte midagi, kui jätad aku auto külge, laadimise ajaks.

Kuid ma ei saa rääkida mõndade uuemate autode eest, kus on väga suur elektrooniline kontroll aku üle ja lausa aku parameetrid arvutis sees.
Samuti ei pruugi selliste autode puhul aku lahti ühendamine alati hea olla, väidetavalt osad autod ei käivitu peale seda enam.

Kuid autod, mis laevad akut klassikaliselt generaatori kaudu ning erilist elektroonikat vahel pole, ei juhtu küll midagi, kui laed akut sedasi, et ta auto peal on.
Minu teada valdav enamus autosid siiski on sellised, kuigi jah, osad on vaikselt muutumas.
Osad kallimad autod juba enne 2010 aastat vajavad aku programmeerimist arvutisse.


Minul oli 2014 a 1,4 TSI Octavia,2019 suvel ostsin samuti CTEK impulsslaadija, esinduses garantiilise ülevaatuse ajal näitas aku eluiga 80%, suvel panin esimest korda laadima, päris täis oli ca 8 tunni pärast, sügisel laadisin veel ning kui talvel uuesti hooldusesse läksin, siis esinduse ülevaatuse paberil oli sama aku eluiga 100%. Praegu 1 xsuvel hoolduslaadimine, auto ls 125 000 km. see 80 eur tasub igati koduses majapidamises ära, kui on veel motikas ja roller ka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
klemmikas
huviline



Registreerunud 20.02.18
Postitusi: 25

Kasutaja on eemal


postitati 29.01.21 17:57 Tsiteeri


Akulaadija kulub ikka marjaks ära jah, kui on võimalus sellega laadida.

Kui autot muidugi õigesti kasutada, sedasi, et aku päeva lõpuks alati laetud on, siis ei teki ka akuga mingeid probleeme aastaid.
Teine asi, et aku laetuse taset madalale ei lase ja külmaga alati kindlasti laetud on, et läbi ei külmu.

Loomulikult on akule kasulik, kui ta suhtleliselt tühjaks lasta, mitte liiga ja siis aeglaselt täis laadida.
Sedasi vahel teha.
Selles mõttes on 24 tundi laadimine eriti hea, aga see eeldab kas vastavat laadijat või ise arvestamist, et üle ei laeks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Enrico
klubiliige

Avatar


Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb Sportline

postitati 01.03.21 13:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Marek001
Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on.


sama siin mina pole ka kunagi lahti ühendanud juhtmeid. kas see mõjub siis millelegi halvasti?


Minu teada võib pärast aku lahti ühendamist auto elektroonika lolliks minna ja pärast uuesti akult toite saamist võib auto ilusti puksiiriga esindusse viia, et seal IT mehed selle uuesti ellu ärataksid.


www.golfikaubad.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
klemmikas
huviline



Registreerunud 20.02.18
Postitusi: 25

Kasutaja on eemal


postitati 09.06.21 19:53 Tsiteeri


Ma ei tea Skodadest rääkida täpselt, aga üldiselt sõltub see autost, kas aku lahti ühendamine teeb midagi halba või mitte.
Tean seda, et 2009a Passatiga ei juhtunud igatahes midagi, mingeid tulesid vist pidi sõbra sõnul pärast põlema lööma, mis ära kustuvad hiljem, aga ma ei küsinud peale akuvahetust sõbralt, kas lõi midagi põlema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Enrico
klubiliige

Avatar


Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb Sportline

postitati 14.06.21 08:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Enrico
Tsitaat:
Algselt postitas: Marek001
Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
väga huvitav. mina olen siis elu aeg valesti laadinud. pole nimelt mitte kunagi akut lahti ühendanud. hetkel laadijaks mingi suvaline boschi odav kräpp, laeb väga edukalt. keegi targem võiks valgustada, mis teema selle lahti ühendamisega on.


sama siin mina pole ka kunagi lahti ühendanud juhtmeid. kas see mõjub siis millelegi halvasti?


Minu teada võib pärast aku lahti ühendamist auto elektroonika lolliks minna ja pärast uuesti akult toite saamist võib auto ilusti puksiiriga esindusse viia, et seal IT mehed selle uuesti ellu ärataksid.


Käisin hiljuti ise selle protsessi läbi ja tulin eluga välja :)
Alguses ehmatas ära küll see vigade nimekiri, mida auto pärast aku vahetamist näitas, ent pärast kümnekonna kilomeetrist sõitu olid kõik näitajad taas korras. Ju siis taastab ise kõik settingud.
Minu eelmainitud legend ei pea minu auto puhul õnneks paika. :D


www.golfikaubad.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 59.5% - SQL: 40.5%]