Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: PTC eelsoojendi (Vastuseid: 32 | Vaatamisi: 12818)
ERMS2
huviline



Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 27

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia II Combi 1,9TDI

postitati 18.01.06 18:03 Tsiteeri
PTC eelsoojendi



Huvitav teada kuidas teistel dislaomanikel PTC eelsoojendi toimib.Enda omaga siiani rahul.Kuna auto seisab lageda taeva all on sellest seadmest päris hea abi.Võrreldes 2000 vl.Passat TDI-ga mis hakkab soojenema alles siis kui liikvele lähed.Octavial hakkab sooja õhku nii umbes 20 sek. järel juba tulema(kui väljas nt.-20 C)ja seda tühikäigul ning kohapeal!:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 18.01.06 19:47 Tsiteeri


Vahi, kus on ikka mugav seade diisli omanikele tehtud. Ma pean bensukaga ikka nii 15 min sõitma, ennem, kui hakkab mõistlik keskkond autosse tasapisi tekkima.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 19.01.06 08:13 Tsiteeri


kus te neid eelsoojendeid hangite ja mis raha eest? see webasto on krt kallis :(


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 19.01.06 11:22 Tsiteeri


Webasto on natuke teise suunitlusega: see on täielik eelsoojendi, mis soojendab Õli ja ka salongi mingiks kellaks üles. See PTC vist hakjkab aga usinalt alles käivitamisel toimetama?


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Octavianus
huviline

Avatar


Registreerunud 25.10.05
Postitusi: 205

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Superb III 2015 280HP Elegance

postitati 19.01.06 14:11 Tsiteeri


Rääkige lähemalt systeemidest ja hindadest:P
Teema on hetkel ju nii aktuaalne ka:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 19.01.06 14:18 Tsiteeri


ma olen nii aru saanud, et see ptc on tehasest küljes ja takkajärgi panna ei saa. webasto (või eberi või defa või ...) kohta ilmselt leiab netist otsides diilerite lehed ja säält siis ehk näeb. minu webasto jäi alt viiteteist kilo koos paigaldusega. ainult taimeriga, ilma distantsjuhtimise ja tagasisideta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Octavianus
huviline

Avatar


Registreerunud 25.10.05
Postitusi: 205

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Superb III 2015 280HP Elegance

postitati 23.01.06 10:41 Tsiteeri


teema minu jaoks ikkagi õhus.
rääkige sellest PTC-st lähemalt kes teab...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kihutaja
huviline



Registreerunud 06.01.06
Postitusi: 9

Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Super Combi

postitati 26.01.06 10:57 Tsiteeri


PTC eelsojendi kujutab endast soojenduküünlaid. Need küünlad asuvad kuskil jahutusvedelikus ja välistemperatuuri alanedes hakkavad tööle automaatselt. Kui oled tähele pannud, siis mõnikord külmema ilmaga soojeneb auto kiiremini kui +3 +5 kraadise soojaga. Oleks palju parem ,kui tehas paigaldaks lisa ahju. Kallimate volkaritel ja toyotal on see standardis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 27.01.06 09:13 Tsiteeri


Karmide külmade tulekul hakkas mind ennast ka see PTC eelsoojendi huvitama - mis loom see selline on, kus ta paikneb ja mis põhimõttega töötab. Pigem huvitas mind see, et kas siis, kui õues üle 20 kraadi miinust on, autot kuidagi kiiremini soojaks ei saaks. Kui õue temperatuur on umbes 0 kraadi ringis, siis on väga hästi tunda, et minutikene peale mootori käivitamist puhub ventilatsioonist tuntavalt sooja õhku ning salong saab soojaks enne, kui temperatuuriseier jõuab 50 kraadi pealt ülespoole liikuma hakata.

Karmi pakasega, nagu pea kõik me tähele panime, on autodel tõsiseid raskusi mootori tavatemperatuuri saavutamisega ja ka selle hoidmisega. Tegin kindlaks kurva tõsiasja, et jõhkrate miinuskraadidega see PTC soojendi auto salongi soojaks kütmisel jääb pisut jänni. Eks ilmselt sellepärast, et tõesti Skodad ei ole projekteeritud nii karmides miinustes sõitmiseks ning paigaldatud eelsoojendusseadmed ei ole eriti võimsad.
Üks asi, mida ma katsetanud olen, kuid lõplikule selgusele pole veel jõudnud, on see, kas auto salongi õhk soojeneb kiiremini, kui toimub vaid siseõhu soojendamine, või siis, kui auto võtab väljast õhku. Loogika ütleb, et siseõhku läbi soojusvaheti lastes soojeneb salong kiiremini, kuivõrd siseõhu temperatuur on kõrgem, kui väljast võetaval õhul. Samas aga ma ei tea, kas see PTC on paigaldatud nii, et ta kasutab nii sise- kui välisõhku või ainult välist. Ümberlülitamise ja käega ventilatsioonist tuleva õhu soojuse 'katsumise' tulemus mingeid selgelt eristatavaid tulemusi ei andnud - ei saanud aru mitte, et siseõhuringluse korral hakkaks soojemat õhku puhuma.

Oleks nüüd keegi spetsialist, kes sellele teemale oskaks selge ja ühese vastuse anda :) Peab vist Auto100 poole pöörduma, äkki nemad juba teavad.

Püüdsin googlest lisainffi leida selle PTC kohta ning jõudsin otsaga saksa firma Beru AG kodukale link, kus väidetakse, et just nemad toodavad PTC lisasoojendeid, mida paigaldatakse tehastes VAG kontserni masinatele, aga ka Fordidele, Mazdadele, Hyundaidele, Kiadele ning Volvodele (viimane ju selgelt põhjamaine masin).

Beru kodukal väidetakse erinevalt sellest, mida kihutaja eelnevalt kirjutas, et autotootjad paigaldavad PTC lisasoojendid auto salongiventilatsioonisüsteemi ning need toimivad nii külma käivituse järgselt, kui ka terve sõidu ajal.
Pilt sellest soojusvahetist, mis kusagil armatuuri all peidus on: http://www.hot.ee/octavia2/beru_209_1_700px.jpg

Beru lehelt võib leida alljärgnevaid PTC lisasoojendit iseloomustavaid lauseid:
- suure tootlikkuse ning kompaktse disainiga
- kerge kaalu ja madala õhutakistusega
- kiire soojenemine (kõigest 10 sekundit eelsoojenemisaega -20 kraadi juures (mis aga ei tähenda seda, et 10 sekundi pärast selgelt sooja õhku hakkaks tulema - minu autol vähemasti mitte))
- võimsus keskmiselt kuni 2 kW
- isereguleerimisvõime välistab ülekuumenemise
- ühilduvus auto teiste seadmetega (tea, mida nad siinkohal silmas peavad)
- auto mootorist sõltuv disain
- pika elueaga ja hooldusvaba; tolmu-, niiskuse- ja korrosioonikindel
- jne

Suutsin leida saksakeelsed PDF brožüürid link, kus on peenes kirjas teksti tihkelt sisse kirjutatud, kuid mida mul pole praegu mahti lähemalt uurida. Kes tahab, see saab tutvuda selle sisuga (kui fritzude keelest aru saab) :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jk
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170

Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal

Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf

postitati 27.01.06 09:35 Tsiteeri


Braavo! Väga sisukas eestikeelne kokkuvõte.
Huvitama hakkas aga järgmine küsimus: kui peale muude elektriliste tarbijate (tuled, vent, väike vool akulaadimiseks) on genekal peale käivitamist kohustus ka 2kW radikat toita, siis kuidas ta sellega hakkama saab? 2kW juures on voolutugevus ca 150 amprit - kui võimas diiselO2 genekas üldse on?
Ja veel: kui raske oleks see süsteem siduda mõne lihtsa 220V võrku torgatava stepsli ja taimerkellaga, et radikas hakkaks juba nt pool tundi enne käivitamist salongi kütma? Kui oleks võimalik, siis nii mõnelgi mehel jääks defa või calixi eelsoojenduse puhur ostmata :cool:


Vanade külgkorvide paradiis:
http://kylkad.blogspot.com
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
RS2vol
huviline



Registreerunud 14.01.06
Postitusi: 6

Kasutaja on eemal


postitati 11.02.06 18:34 Tsiteeri
fabia rs ja PTC



kas see fabia rs ile kah peale saaks panna?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
morden
meeskond



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210

Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb 1,9td 96kW 05.a.

postitati 12.02.06 00:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: RS2vol
kas see fabia rs ile kah peale saaks panna?


Kõsimus oleks ju ikkagi jälle auto müüale. Eks nemad teavad mis autol peal ja mida sinna paigaldada saab. Julgelt küsi!!!


RRRRRRRs
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype
morden
meeskond



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 210

Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb 1,9td 96kW 05.a.

postitati 12.02.06 00:47 Tsiteeri


sry. Õiged aadressid saad www.skoda.ee lehelt!


RRRRRRRs
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype
RS2vol
huviline



Registreerunud 14.01.06
Postitusi: 6

Kasutaja on eemal


postitati 12.02.06 10:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: morden
Tsitaat:
Algselt postitas: RS2vol
kas see fabia rs ile kah peale saaks panna?


Kõsimus oleks ju ikkagi jälle auto müüale. Eks nemad teavad mis autol peal ja mida sinna paigaldada saab. Julgelt küsi!!!


kas ma siin ei tohi kysida MORDEN!!!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 12.02.06 11:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: RS2vol
Tsitaat:
Algselt postitas: morden
Tsitaat:
Algselt postitas: RS2vol
kas see fabia rs ile kah peale saaks panna?


Kõsimus oleks ju ikkagi jälle auto müüale. Eks nemad teavad mis autol peal ja mida sinna paigaldada saab. Julgelt küsi!!!


kas ma siin ei tohi kysida MORDEN!!!

Küsida ju ikka tohib, morden kui valdkonnast (Skodadest ja nende hooldusest) siinsetest foorumlastest raudselt kõige rohkem teadja inimene lihtsalt soovitas heatahtlikult sulle kõige parema variandi saada oma küsimusele üks ja õige vastus.

Mina mitteteadliku inimesena oletan, et kuna see PTC paigaldatakse juba tehases ning seda ainult diiselmootoriga autole ning seda vidinat lisavarustusena hiljem juurde osta ei saa, siis tõenäosus, et konkreetselt sedasama PTC lisasoojendit, mis tehases paigaldatakse, hiljem enam juurde osta ei saa. Aga ka mina jõuan loogilisele järeldusele oma jutus, et palun pöördu Auto100 poole kas varuosa@skoda.ee või hooldus@skoda.ee (väga kiiresti ja asjalikult vastavad, kiitus neile siinkohal) ja sa saad oma küsimusele 'mitteoletaja-vastuse' asemel spetsialisti oma.

Ära ole kuri mordeni peale, kes ilmselt ei viitsinud oma vastuses hakata enda oletust kirja panema ja andis sulle parima võimaliku vihje - mina ilmselt olen palju jutukam ja mulle meeldib rohkem tähti klaveri peal sisse toksida :D

Kaunist pühapäeva kõigile ja rõõmustagem Kristiina kulla üle!!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ERMS2
huviline



Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 27

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia II Combi 1,9TDI

postitati 12.02.06 23:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jk
Braavo! Väga sisukas eestikeelne kokkuvõte.
Huvitama hakkas aga järgmine küsimus: kui peale muude elektriliste tarbijate (tuled, vent, väike vool akulaadimiseks) on genekal peale käivitamist kohustus ka 2kW radikat toita, siis kuidas ta sellega hakkama saab? 2kW juures on voolutugevus ca 150 amprit - kui võimas diiselO2 genekas üldse on?
Ja veel: kui raske oleks see süsteem siduda mõne lihtsa 220V võrku torgatava stepsli ja taimerkellaga, et radikas hakkaks juba nt pool tundi enne käivitamist salongi kütma? Kui oleks võimalik, siis nii mõnelgi mehel jääks defa või calixi eelsoojenduse puhur ostmata :cool:



Minu andmetel(kuigi pean veel korra kontrollima)on Octavia II 1,9TDI Gene võimeline andma kuni 200A voolu lühiajaliselt.PTC toimib softstart st.võimsuse lülitused -reguleerimised toimuvad elektroonilise juhtimise abil mis vähendab oluliselt genekale antavaid järske voolutõukeid ja mis omakorda säästab generaatoriharjade kulumist.
220V läheb asi mõttetult keeruliseks,kuna on vaja lisaks juhtelektroonikale ka min.3kW 220/13,5V muundurit või trafot alaldiga.Nende lisamisel kerkib hinnatase juba Webasto ahju lähedale(10-15kEEK-i):cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Elegantne_Fobik
huviline



Registreerunud 18.01.07
Postitusi: 10

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia Combi 1,9TDI Elegance

postitati 27.02.07 13:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ERMS2
Huvitav teada kuidas teistel dislaomanikel PTC eelsoojendi toimib.Enda omaga siiani rahul.Kuna auto seisab lageda taeva all on sellest seadmest päris hea abi.Võrreldes 2000 vl.Passat TDI-ga mis hakkab soojenema alles siis kui liikvele lähed.Octavial hakkab sooja õhku nii umbes 20 sek. järel juba tulema(kui väljas nt.-20 C)ja seda tühikäigul ning kohapeal!:cool:


Huvitav - minu Fabial hakkab tuntavalt soojemat õhku tulema alles mingi 15min pärast (-20juures). See vist päris õige pole???


Elu on õnnestunud siis, kui konjak mida joome on vanem, kui naised, kellega oleme....või mis sina arvad :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mirmps
huviline



Registreerunud 04.03.07
Postitusi: 3

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia 1,9TDI DSG

postitati 13.03.07 16:13 Tsiteeri


Peab tõdema jah, et üle -20 PTC minu Skodal salongi küll väga kiirelt soojaks ei küta. Aga siiski läheb 2007a. diisel Skoda salong külmal ajal paremini soojaks kui 2005a. bensu mazda6 või bensu corolla. Kahju et Skodal miinus kraadidega konditsioneer ei tööta, kui aknad niiskeks kisuvad siis peab ilgelt kuuma ja õhku keerama. Toyotal piisas AC tööle ja sai salongis normaalsete kraadidega hakkama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 13.03.07 20:05 Tsiteeri


huvitav, mul läheb 2005 lõpu tdi ocatvial kyll mis iganes temperatuuril kont tööle.


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
sckorpio
huviline

Avatar


Registreerunud 28.06.07
Postitusi: 112

Asukoht: Rae Vald
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II Elegasce TDI 2,0

postitati 27.11.07 08:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ERMS2
Huvitav teada kuidas teistel dislaomanikel PTC eelsoojendi toimib.Enda omaga siiani rahul.Kuna auto seisab lageda taeva all on sellest seadmest päris hea abi.Võrreldes 2000 vl.Passat TDI-ga mis hakkab soojenema alles siis kui liikvele lähed.Octavial hakkab sooja õhku nii umbes 20 sek. järel juba tulema(kui väljas nt.-20 C)ja seda tühikäigul ning kohapeal!:cool:
minu autol see PTC hakkab tööle ka siis kui on +1C sooja


Pole pahaaaa
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Talstar
huviline



Registreerunud 02.10.07
Postitusi: 6

Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II HB L&K 2.0 TDI PD DSG

postitati 27.11.07 20:13 Tsiteeri


Kas PTC hakkab ise tööle kui cont on auto asendis, või saab seda kuidagi eraldi sisse ja välja lülitada?
Eeldatavalt ei tööta see kui on valitud econ reziim?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
sckorpio
huviline

Avatar


Registreerunud 28.06.07
Postitusi: 112

Asukoht: Rae Vald
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II Elegasce TDI 2,0

postitati 28.11.07 07:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Talstar
Kas PTC hakkab ise tööle kui cont on auto asendis, või saab seda kuidagi eraldi sisse ja välja lülitada?
Eeldatavalt ei tööta see kui on valitud econ reziim?
(täisautomaatne kliimaseade)ECON reziim peab olema välja lülitatud kui paned ECON sisse siis näed kuidas diisel langeb ekraanil


Pole pahaaaa
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 28.11.07 08:15 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Talstar
Kas PTC hakkab ise tööle kui cont on auto asendis, või saab seda kuidagi eraldi sisse ja välja lülitada?
Eeldatavalt ei tööta see kui on valitud econ reziim?

Kuigi mul pole täisautomaatne see kliimaseade, siis ma nagu heaste ei tahaks uskuda, et PTC-d kohe pärast süüte sissekeeramist külma ilma korral käima ei lülitata. Idee järgi on ju see riistapuu ettenähtud salongi sooja tekitamiseks ajavahemikul, mis kulub diiselmootori jahutusmahlade soojenemiseks (see on teadupärast pikem, kui bensumootoritel). Kui ECON režiimis PTC-d käima ei panda, siis tähendaks see seda, et sõidad seni (jää)külmas autos (klaasidki jääs ntx), kuni mootor on piisavalt töötada saanud ning salongiradikasse hakkab mootorist soe jahutusvedelik jõudma. Kas tundub loogiline niimoodi? IMHO mitte, mulle on jäänud mulje, et Škodad on loogilised autod :D

A küsi kas siis nt lare käest või Auto100st järgi, saad täpseima vastuse.

Mumeelest külmal ajal selle ECON (laiemalt võetuna konditsioneeri kui sellise) sees hoidmisest eniveis tolku pole, kuna õuetemperatuur on liialt madal (on räägitud maagilisest piirist +5 kraadi), et konditsioneerimine toimima hakkaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
might
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.07
Postitusi: 62

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II RS 2,0 TDI DPF

postitati 28.11.07 08:15 Tsiteeri


ma tõsiselt kahtlen, kas ECON või AUTO lülitid kuidagi PTC tööd mõjutavad. Need nupud ikka rohkem vast selle jaoks, kas tahad, et konditsioneer oleks taga või mitte. Kütusekulu mõjutab konditsioneeri kasutamine nii suvel kui talvel sarnaselt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 28.11.07 08:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: AzA
huvitav, mul läheb 2005 lõpu tdi ocatvial kyll mis iganes temperatuuril kont tööle.

Mis selle tõestuseks on? Tuluke läheb põlema? Või puhub hoobilt (nii, nagu soojemal ajal) klaasid udust puhtaks? ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 75.2% - SQL: 24.8%]