Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Aku saab tühjaks (Vastuseid: 14 | Vaatamisi: 3603)
aare100
huviline



Registreerunud 28.01.08
Postitusi: 3

Asukoht: Kiili vald
Kasutaja on eemal


postitati 28.01.08 20:55 Tsiteeri
Aku saab tühjaks



99 aasta Felicia. Suht väike läbisõit. Ise olen sõitnud umbes kuu aega. Endine omanik hoiatas ka järgneva asja eest.
Aku saab mingi aja jooksul tühjaks. Iga paari nädala tagant vajab lisalaadimist. Aku 2 aastat vana umbes. Käin tööl umbes 6 km kaugusel, vahel sõidan ka pikemaid otsi - 30-50 km.
Milles asi võiks olla? Kas üks ots 6 km sõitu ei jõua akut täis laadida? Eelmise autoga seda probleemi ei olnud (natuke teine mark oli). Proovisin teist akut... sama probleem. Mootori töötamise ajal tester näitab aku klemmidel mingi 15V lähedal.
Kas on soovitusi, ideid? Kuhu pöörduda Tallinnas (endine omanik käis Auto 100-s)?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
hqs
huviline



Registreerunud 26.11.05
Postitusi: 150

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Roomster Comfort 1,6 '07

postitati 28.01.08 22:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: aare100
Milles asi võiks olla? Kas üks ots 6 km sõitu ei jõua akut täis laadida?


heh, olenevalt aku tühjusest ja 100'st muust pisiasjast võib ka 50-60km pikkusest otsast väheks jääda, et aku korralikult täis laadida


O: Antiikset tehnikat (ürg-arvutid, lamptelekad ja -raadiod, sidetehnika jms)
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 29.01.08 01:00 Tsiteeri


Põmst ei kesta tänapäeva akud kaua, jah. Minul läks viie aastaga kaks akut. Aga ma ostsin suht suvalisi odavaid akusid ka, peale oli ikka kirjutatud Turbo ja Super ja Power :P

Arvestades, et selle 6 kilomeetri jooksul põlevad tuled, kütab ahi, mängib raadio, huugab tagaakna soojendus jne võib arvata, et aku väga palju just ei lae selle otsaga. Seega ei ole su aku tühjenemises midagi väga imelikku -- esmapilgul.

Aga mine mingi pädeva elektrimehe juurde ja lase kontrollida
a) aku vedeliku taset ja happesisaldust,
b) generaatoriharju,
c) ega mõni tarbija taga ei istu (nt on võimalik jumala vabalt, et su tagaakna soojendus huugab ööpäevaringselt, mul on siuke asi Felicial juhtunud :)),
d) kõike muud mis tal pähe tuleb. Võid jamale jälile saada -- aga võid ka mitte saada. Võib olla tuleb ikkagi uus aku osta ;)

Edit: oi, ma panin alles hiljem tähele, et sa oled teise akuga ka proovinud. Siis b)-st edasi, arvan. Kuigi mõneti arvestatav variant on ka mõlemad akud peetis...


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
hqs
huviline



Registreerunud 26.11.05
Postitusi: 150

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Roomster Comfort 1,6 '07

postitati 29.01.08 08:10 Tsiteeri


uute akude kohalt veel nii palju, et sai 2005 aastal Feliciale uus aku ostetud (tootjaks oli vist Varta vms tuntud nimi), seisuga 2007 sügis oli ka sealt pool vedeliku ära auranud. Nii et firma nimi ei ole just eriline näitaja :P


O: Antiikset tehnikat (ürg-arvutid, lamptelekad ja -raadiod, sidetehnika jms)
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
aare100
huviline



Registreerunud 28.01.08
Postitusi: 3

Asukoht: Kiili vald
Kasutaja on eemal


postitati 09.02.08 10:29 Tsiteeri


Ise vastan:
Käisin teeninduses ära (Auto 100). Vahetati ära generaatoril pingeregulaator ja dioodsild. Pidavat olema nende viga, sest laadimispinge oli ikkagi madal, kuigi armatuurlauas indikaatortuli ei põlenud... eks siis on näha, kas läheb aku veel tühjaks või mitte. Kokku (töö +jupid) läks 2100 kr.
Teiseks oli ka aku omadega ikkagi läbi kuigi 2 aastat vana kõigest (seda öeldi Akuexperdist testides akut).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 11.02.08 13:33 Tsiteeri


Eks see ole tingitud vigasest generaatorist, et aku läbi läks, ma arvan.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Plinn
huviline

Avatar


Registreerunud 06.11.09
Postitusi: 43

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Oli Skoda

postitati 29.07.10 20:46 Tsiteeri


Hei!
Kaevasin ühe vana teema üles, sest omal ka üldistades suht lähedane mure - aku saab tühjaks. Siinne teema alustati talvel, aga mul (2000 a. Skoda Felicia, sissepritsega 1,3 mootoriga) on see rohkem suvekuumusega seotud. Ja just kuumaks sõidetud kapotialusega - lihtsalt "lambist" ei lae siis aeg-ajalt akut. Nagu mingi suur koormus lisanduks käigupealt ja hakkaks ohtralt voolu tarbima. Armatuuris süttib samal ajal ka laadimise hoiatustuli. Sigaretisüütajasse topitud mõõduriist näitab neil hetkedel järsku pinge langemist allapoole normi. Rohkem juhtub seda muidugi tühikäigu lähedastel pööretel ja gaasi andes enamasti tuleb laadimine tagasi. Kuid seda ikkagi kuuma mootori ja kuuma ilmaga. Mõnikord on pika kuuma maanteesõidu ajal ka sellist asja ilmnenud mootori norm- ja kõrgemate pöörete juures - mingiks ajaks pinge järsult langeb ja süttib laadimise tuli ja mõne aja pärast on kõik jälle normis.
Suurem osa igapäevasõitte on aga linnasõidud koos ristmikel seismistega ja ootamistega ja siin häirib see "kiiks" ikka päris korralikult.
Eile andsin Tartus mitmel ristmikul päris korraliku etenduse oma kuumakoomas autoga. Aku sai kuumusest säriseva kapoti all totaalselt tühjaks ja laadimist taha ei tulnudki... :mad::( Samas õhtul maha jahtunud auto läks täkust käima ja laadimised värgid kõik toimisid. No praeguseks muidugi aku laadija taga eraldi ära laetud ja jälle sõidus käidud.
Aku oli autot möödunud sügisel ostes eelmise omaniku sõnul suht uus. Ja võrreldes muu kapotialuse kraamiga nägi ta üsna värske välja küll. Selle vahepealse külma talve elasin probleemideta üle. Mistahes külmaga polnud käivitusprobleeme ja toda laadimise tulekest ka ei vilgutanud.
Autol mingeid kuumusest automaatselt rakenduvaid lisasid (kliimat) ei ole. Teadaolevad suuremad tarbijad (näiteks tagaakna soojendus) omapäi ei käi. Jahutusradika küljes olev ventilaator lülitub ja töötab korrektselt, kuid laadimiseprobleem pole sünkroonis tolle tööga ja esineb ka siis, kui ventilaator üldse lahti ühendada.
Vana omaniku sõnul olevat sellel autol kunagi generaatorit vahetatud. Et siis "ei laadinud". Kas vahetati siis tegelikult töötavat seadet ja rike jäi mujale või ongi feliciate generaatorid selline kuluosa? Või mingi osa generaatorist/aladist/...? Või on kusagil laadimisega seotud mingi elektrooniline vidin või relee kuumatundlik? Aku? Või ikkagi tekib kuumaga aeg-ajalt mingi vinge tarbija akule koormaks?...
Mul mõistus otsas, Mida arvate teie?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 30.07.10 08:17 Tsiteeri


Väike Offtopic, aga minu auto on üks kummaline näide tehase aku vastupidavusest, kuna 2004 ostetud autol pole ma veel kordagi aku karbi kaant lahti võtnud ega teda laadinud. Endiselt käivitub kenasti. Sõitude osas 90% on sellised tillukesed 15 minutilised sutsakad linnas, ehk siis kõige hullem akule, mis olla saab. Aku aga endiselt kestab isegi peale 6 aastat kasutamist ja mitte kordagi laadimist.

Seega jah tasub veenduda, et elektrisüsteem oleks korras.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
aare100
huviline



Registreerunud 28.01.08
Postitusi: 3

Asukoht: Kiili vald
Kasutaja on eemal


postitati 31.07.10 21:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wigry
Seega jah tasub veenduda, et elektrisüsteem oleks korras.


Minu Skoda aku hakkas jupsima uuesti umbes aasta pärast. Sama jama, et saab mingi aja jooksul tühjaks ja vajab lisalaadimist. Uuesti teenindusse ja seal selgus, et cd-maki esipaneel olla vigane ja tarbib pidevalt voolu. Makk autost välja ja rohkem probleemi ei olnud... nii et tasuks ilmselt külastada mõnd teenindust, kus teadjamad inimesed. Selline liigne tarbimine võib lõpuks ka aku ära rikkuda, kui seda juba juhtunud pole. Mina pidingi uue aku ostma järjekordselt.

Nüüdseks kahjuks enam mitte Skoda omanik...:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Suslik
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619

Kasutaja on eemal

Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI

postitati 31.07.10 21:31 Tsiteeri


Ma igaks juhuks küsiks, et kas geneka rihm ikka on korralikult pingul?:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
testuser3
huviline



Registreerunud 01.04.06
Postitusi: 160

Kasutaja on eemal

Auto: Felicia 1.3 GLX

postitati 01.08.10 16:05 Tsiteeri


A&O peaksid olema kaitsmed, nende korrasolekut kontrollides saab kenasti sadasid kokku hoida.

Kuumusega seonduvalt, sai sõidetud ligi 100km põhimõtteliselt otsas vedelikuga ja näidik oli punasest veidikene puudu, jätsin pärale jõudes auto seisma, võtme ette ja läksin eemale, mõne minuti pärast kuulsin müra ja mida ma näen- ventilaator töötas! Mootor oli väljas, süüde väljas. Sõidu ajal ei jahutanud ta midagi, mis siis et ohupiir polnud kaugel, jahutas aga siis kui auto juba seisis. Korraks mootor tööle ja kinni ning vent rahunes.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kallur
huviline



Registreerunud 01.11.11
Postitusi: 3

Kasutaja on eemal


postitati 01.11.11 20:38 Tsiteeri
Palun abi Felicia 1.3 43kw 99a sureb välja ja sööb aku tühjaks



Tere, palun veidi abi.
Tuli hea idee osta talveks felicia! 4 päeva omanik olnud, aga esimene jama algas ostu päeval. Nimelt 150km ja suri välja sõidupealt. Vaatasin, et aku täiesti tühi ja ei luba ka midagi. Laed aku täis kõik ok. jälle 150km ja surnud (mõlemad korrad tipptunnil ja kuramuse ülemiste keskuse lähedal). Testeriga mõõdetud genekas ok ja laeb umbes 13-13,5. aku 12,3V sai soetatud pingeregulaator ja testeriga mõõdetud tulemus sama mis vana regulaatoriga. Välja suri mõlemal korral kohapeal seistes punase taga. Kas peaks mingit lühist otsima või mida arvavad vähe targemad felicia mehed???? ps! orig. maki viskasin välja sealt see lühis ei tulnud. Panin tähele et, starter on mingi muu auto oma sama arvas esinduse mees. Mulgi jutt oli muidugi selline, et pole kunagi teele jätnud ja heas korras ja uus aku jne usun et mustlaste käest oleks vähem peest saanud. Muidu viisakas auto aga 4päevaga kaks korda slepis koju saada teeb kurjaks.:mad:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
v6sa
huviline



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60

Kasutaja on eemal


postitati 02.11.11 15:09 Tsiteeri


Kasutatud auto rõõmud. Garantiiga auto saab esindusest.

13 V on vähe. Seega, genekas on kahtlusalune. Lase kontrollida mõnes pädevas asutuses, Hiiul näiteks. Tabletist üksi ei piisa, kui mähis kalane või dioodsild vigane.

Ning alalaadimine tapab aku kiiresti. seega, akugi on juba kahtlane.

Mõõda tarbimine ka ära - seisval autol ei tohiks miski voolu tarbida rohkem, kui mõnekümne milliampri ulatuses. Kui on rohkem, otsi süüdlast. Kaitsmeid välja tirides on võimalik leida, millises ahelas süüdlane on. Siis aitab ainult ülekuulamine.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kallur
huviline



Registreerunud 01.11.11
Postitusi: 3

Kasutaja on eemal


postitati 02.11.11 16:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: v6sa
Kasutatud auto rõõmud. Garantiiga auto saab esindusest.

13 V on vähe. Seega, genekas on kahtlusalune. Lase kontrollida mõnes pädevas asutuses, Hiiul näiteks. Tabletist üksi ei piisa, kui mähis kalane või dioodsild vigane.

Ning alalaadimine tapab aku kiiresti. seega, akugi on juba kahtlane.

Mõõda tarbimine ka ära - seisval autol ei tohiks miski voolu tarbida rohkem, kui mõnekümne milliampri ulatuses. Kui on rohkem, otsi süüdlast. Kaitsmeid välja tirides on võimalik leida, millises ahelas süüdlane on. Siis aitab ainult ülekuulamine.





Uus päev ja pisut targem....genekas laeb siiski 13,6V ...Aga seisvalt tarbis 40mA kui makk oli juhtmetega ühendatud, kiskusin maki küljest ja oli tarbimine alla 10mA seega viga maki juhtmetes ilmselt. Kahtlane on vaid praegu starter, kuna see nagu loksub kahtlaselt , ehki on poltidega kenasti kinni. kahtlustan, et mingi tihend v midagi on jätud vahelt ära. Kaitsmed olid kõik terved aga jah süüdlaset ahela selgitan õhtul välja. Nüüd läheb testimiseks ilma makita ja kui siis ära ei koole on viga maki juhtmetes. Tänan vastuse eest, igatahes


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Vanakoolimees
huviline



Registreerunud 10.01.12
Postitusi: 3

Kasutaja on eemal


postitati 10.01.12 00:52 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: v6sa
Kasutatud auto rõõmud. Garantiiga auto saab esindusest.

Ega garantii ei välista veel rikkeid tee peal. Lihtsalt saad ehk tasuta ära remonditud.



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 62.7% - SQL: 37.3%]