JMRS
huviline
Registreerunud 09.12.14
Postitusi: 55
Kasutaja on eemal
Auto: RS III
|
postitati 28.08.19 16:35
|
|
|
VRS 2.0 TSI turbo viga ja lahendus
Annan edasi oma saaga 2014 aasta masinaga. 100t.km läbimise järel lõi äkki põlema armatuuris EPC tulukese ja auto hakkas limpmode'is töötama.
Esinduses tuvastati, et turbo ise korras, kuid rõhuklapi hoovastikuga mingi kala ja diagnoosiks pandi turbo aktuaatori elektrooniline viga.
Lahenduseks kogu turbo vahetus, kuna detaile eraldi ei saa.
Mul tekkisid kõhklused ja kahtlused, kuna auto ei olnud pidevalt limpmode'is ja olin varasemalt lugenud, et VAG turbodel kipub pigem kinni jääma just
hoovastik ise, mis klappi liigutab.
Asub ta ju suht rajus keskkonnas, kui lisaks meeletule kuumusele lisada juurde meie kliima ning selle iseärasused.
Otsustasin, et uurin ennem rahakoti tuulutamist natuke selle hoovastiku elu. Üks pädev ettevõte oli valmis turbo maha kakkuma ja uurima, kas
hoovastiku liigendi puksikese otsas on splint, ehk kas üldse saab seda hoovastikku lahti kakkuda.
Ok, hoob asub kehvakeses kohas ja ligipääs kehva. Õ•nneks peale väljalaske eemaldamist sai turbole ikkagi ligi ilma turbot maha võtmata.
Kohe sai ka selgeks, et splint, tänu jumalale, oli olemas.
Liikuvad osad selle puksikese peal olid ilusti kinni kittinud ja oli tunda, et see koht poobki klapi liigutamist.
Külma, kuuma ning meisterlikke võtteid ja asi sai ikka lõpuks lahti. Lihvitud, puhastatud ja spets kuuma kannatava määrdega määritud.
Proovisõit näitab, et asi töötab ja säästsin 1800 euri seekord.
Kellel sama häda, siis soovitan klapi juhtvarrast kriitiliselt igaks petteks lasta kontrollida.
|
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 29.08.19 12:03
|
|
|
Aga mis selle põhjuseks on? Tootmiseks praak või midagi kasutaja kinni?
Mäletan, et Golf R 2014a omadel oli ka mingid turbo jamad, aasta nagu sama. Mootorid ju neil kõigil sarnased EA888 GEN3.
|
|
|
JMRS
huviline
Registreerunud 09.12.14
Postitusi: 55
Kasutaja on eemal
Auto: RS III
|
postitati 29.08.19 16:49
|
|
|
Ma ei ole nii pädev, et oskaksin mootorite koode jne.
Aga põhiline häda on selles, et see varras koos tifti peal oleva liigendiga asub ju turbost väljaspool, lisaks veel vähemasti skodal turbo all. Eks ta
saab mõnusalt kuuma, lisaks on ta ilmastikule ja kõigele muule kuradi hästi kättesaadav. Seega kõik saast, mis peale koguneb, see saab lõpuks kinni
põletatud.
Tifti peal asuv liigend nö. kasvab kinni, kuni hakkab pooma.
Kuna see hoob asub turbo all, siis juurdepääs on keeruline ja esinduses ei viitsita lihtsalt kontrollimiseks autot lahti lammutada. Ilmselt pole
sellist remondi juhist ka. Lihtsam on arvutiga veenduda, et hoovastikus on probleem ja seda detaili eraldi pole saadaval.
Õ•nneks anti leti tagant läbi lillede mõista, et ole hea lase asja uurida kuskil mujal ja uuri netist. Briskoda foorumist sain ka nõu.
|
|
|
roosteuss
huviline
Registreerunud 06.03.16
Postitusi: 101
Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Yeti Elegance ja mõned saksa autod
|
postitati 29.08.19 18:45
|
|
|
See liigend on lihtsalt liiga tihedalt tehtud ja ei arvesta klimaatiliste eripäradega.Kinni jäävad nad juba 30000 kilomeetriga ja pole vahet kas annad
pähe või mökutad.Remondi juhiseks ongi turbo vahetus aga peale garantiid on mõistlik muid lahendusi kasutada.
|
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 01.09.19 08:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: roosteuss
See liigend on lihtsalt liiga tihedalt tehtud ja ei arvesta klimaatiliste eripäradega.Kinni jäävad nad juba 30000 kilomeetriga ja pole vahet kas annad
pähe või mökutad.Remondi juhiseks ongi turbo vahetus aga peale garantiid on mõistlik muid lahendusi kasutada. |
Kas seda on muudetud mingi aeg või uuematel masinatel samad hädad ikka?
|
|
|
JMRS
huviline
Registreerunud 09.12.14
Postitusi: 55
Kasutaja on eemal
Auto: RS III
|
postitati 01.09.19 17:04
|
|
|
Mul ei ole pädevat infot. Esinduses küsisin, et kui lähen uue turbo lahenduse teed, siis kas on upgrade olemas, et 4-5 aasta pärast poleks sama häda-
vastus oli, et peab uurima, kas antud mudelile on midagi uuemat, kuid VAG olevat kõikide turbode süsteeme muutnud küllaldaselt. Eks probleeme on
teistelgi mootoritüüpidel ohtralt. Eriti toodi esile 1.4 bensukat.
Vähemasti Tartu kandis olen ma nende teada esimene 2.0 tsi sellise hädaga.
|
|
|
maku
huviline
Registreerunud 12.01.17
Postitusi: 4
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.11.20 15:19
|
|
|
Tekkis sama probleem 2013. a. lõpu masinaga (2.0 TSI). Esimesest kohast pakuti sama lahendus, et kuna eraldi detaile ei saa, siis turbo vahetus
samasse hinnaklassi.
Hea meelega nii suurt kulutust ei sooviks teha, kui võimalik mingi alternatiiv lahendus. Kui saladus ei ole, siis mis kohas lasid turbot uurida?
|
|
|
Soyer
huviline
Registreerunud 03.10.19
Postitusi: 32
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.11.20 18:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: maku
Tekkis sama probleem 2013. a. lõpu masinaga (2.0 TSI). Esimesest kohast pakuti sama lahendus, et kuna eraldi detaile ei saa, siis turbo vahetus
samasse hinnaklassi.
Hea meelega nii suurt kulutust ei sooviks teha, kui võimalik mingi alternatiiv lahendus. Kui saladus ei ole, siis mis kohas lasid turbot uurida?
|
Siis ainuke lahendus on turbo maha võtta ja veenduda et wastegate link on kinni kiilunud. Kui nii siis lahti võtta ära puhastada ja võimalusel mingi
spets kuumakindla määrdega määrida. 1.4 turbosid päris mitmeid vahetanud selle probleemiga.
|
|
|