Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 21.11.16 09:16
|
|
|
Väidetavalt alla 1.5L mootori tulevikus enam ei tehta. Pisematel pidi sada häda olema, suurimaks mureks ikkagi see kütusekulu.
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 21.11.16 15:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Enrico
Aga siin on tuleviku Superb väga ehmatava välimusega
|
tegemist siiski Skoda Vision C Conceptiga, mis oli siis praeguse Superbi alustalaks.
www.sadulsepp.ee
|
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.16 06:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rstdi
Väidetavalt alla 1.5L mootori tulevikus enam ei tehta. Pisematel pidi sada häda olema, suurimaks mureks ikkagi see kütusekulu. |
Vahepeal võib-olla ei tehta, aga küllap kunagi proovitakse jälle. Pisemate mootorite ja kütusekuluga on pigem see häda, et ootused on ebareaalselt
kõrgeks aetud. Bensiinil on ju mingi lõplik erisoojus (energia), mis põlemisel on võimalik sealt kätte saada ja siis edasi on võimalik kütusekulu
vähendada ainult võimsuse vähendamise teel, seda mootori suurusest sõltumata. See aga saab võimalik olla vaid mingite põhimõtteliste
konstruktsioonimuudatuste abil, millest praeguseks on praktikas proovitud "range extenderit", st sisepõlemismootor laeb akusid ja auto sõidab
elektriga. Siis ei pea 100kW ratasesse saamiseks 100kW bensumootor olema.
Pisikeste mootorite teised hädad on ilmselt seotud ülisuure erivõimsusega, mis ei ole samuti ju kubatuuriga otseselt seotud. Lihtsalt praegused autod
on parasjagu nii rasked, et nende liigutamiseks on 1xx kW optimaalne. Kui nad veel raskemaks lähevad, siis varsti loeme, et alla 2L mootorid kaovad.
Kui kaalu säästetakse, siis pole ju probleem ka 60kW-ga edukalt hakkama saada, nagu seda tehti 50a tagasi.
|
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 22.11.16 09:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Tsitaat: | Algselt postitas: rstdi
Väidetavalt alla 1.5L mootori tulevikus enam ei tehta. Pisematel pidi sada häda olema, suurimaks mureks ikkagi see kütusekulu. |
Vahepeal võib-olla ei tehta, aga küllap kunagi proovitakse jälle. Pisemate mootorite ja kütusekuluga on pigem see häda, et ootused on ebareaalselt
kõrgeks aetud. Bensiinil on ju mingi lõplik erisoojus (energia), mis põlemisel on võimalik sealt kätte saada ja siis edasi on võimalik kütusekulu
vähendada ainult võimsuse vähendamise teel, seda mootori suurusest sõltumata. See aga saab võimalik olla vaid mingite põhimõtteliste
konstruktsioonimuudatuste abil, millest praeguseks on praktikas proovitud "range extenderit", st sisepõlemismootor laeb akusid ja auto sõidab
elektriga. Siis ei pea 100kW ratasesse saamiseks 100kW bensumootor olema.
Pisikeste mootorite teised hädad on ilmselt seotud ülisuure erivõimsusega, mis ei ole samuti ju kubatuuriga otseselt seotud. Lihtsalt praegused autod
on parasjagu nii rasked, et nende liigutamiseks on 1xx kW optimaalne. Kui nad veel raskemaks lähevad, siis varsti loeme, et alla 2L mootorid kaovad.
Kui kaalu säästetakse, siis pole ju probleem ka 60kW-ga edukalt hakkama saada, nagu seda tehti 50a tagasi. |
Nagu ma sellest autolehe teemast lugesin, siis vist mure on pigem sellest, et väike mootor läheb kuumaks ning siis vaja teda bensuga jahutada ning
sellest tulenevalt reaalses olukorras ei suuda tänased väiksed mootorid olla säästlikud.
Sama mure on tegelikult elektrimootoritega ka, Tesla test autobahn näitas, et asi läheb ikka väga väga kuumaks, kui korralikult tallata.
Tänane suund pigem ongi, et autod lähevad taas kergemaks võrreldes siin ca 10a tagasi tehtud mudelitega. Kuid hübriid = peaks taas jälle raskem olema.
|
|
|
jato
huviline
Registreerunud 16.02.09
Postitusi: 88
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI 75kW (müüdud); Peugeot 5008 1,6 VTi 88kW
|
postitati 22.11.16 17:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rstdi
Nagu ma sellest autolehe teemast lugesin, siis vist mure on pigem sellest, et väike mootor läheb kuumaks ning siis vaja teda bensuga jahutada ning
sellest tulenevalt reaalses olukorras ei suuda tänased väiksed mootorid olla säästlikud.
Sama mure on tegelikult elektrimootoritega ka, Tesla test autobahn näitas, et asi läheb ikka väga väga kuumaks, kui korralikult tallata.
Tänane suund pigem ongi, et autod lähevad taas kergemaks võrreldes siin ca 10a tagasi tehtud mudelitega. Kuid hübriid = peaks taas jälle raskem olema.
|
oot, mida - jahutavad bensiiniga?!
|
|
|
timo99
huviline
Registreerunud 07.10.13
Postitusi: 179
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 7-DSG
|
postitati 22.11.16 18:14
|
|
|
Bensiinist saadud energiaga.
Trükin pilte www.minuprint.com
|
|
|
|
jato
huviline
Registreerunud 16.02.09
Postitusi: 88
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI 75kW (müüdud); Peugeot 5008 1,6 VTi 88kW
|
postitati 22.11.16 20:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: timo99
Bensiinist saadud energiaga. |
samas kurdetakse ju, et uued mootorid on nii efektiivsed, et ei küta salongigi - mingi jama.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.11.16 06:34
|
|
|
Ah see oli mingi imelik ja pahatahtlikult esitatud artikkel. Igas suvalises kasutatud auto ülevaates on juba üle 10 aasta kohustuslik lause, et kõige
nõrgema mootoriga varianti ei maksa osta, kuna see sobib ainult linnasõiduks ja ei paku alt järgmisega võrreldes erilist säästu, aga kui nüüd
turbomootoritel sarnane effekt ilmneb, siis on järsku tegu pettusega. Vahe on ainult selles, et vabalthingav pisimootor on maanteesõiduks jõuetu ja
sellest saab kohe aru, turbokas astub edasi küll, aga kulutab selleks kütust. Teha järeldusi ühe kõige väiksema mootoriga Golfi 100000km käitumise
pealt terve autotööstuse kohta on ikka tase. Samas loos TTÜ spetsialist ju mainis, et mootorite kasutegur on siiski tõusnud 10%-lt 40-50-ni, mis ju
tähendab otseselt suuremat võimsust väiksema kütusekuluga.
Kuumenemine, bensuga jahutamine ja salongi kütmiseks sooja mitte jätkumine korraga on võimalik nii, et tervikuna eraldab suurema kasuteguriga mootor
soojust vähem, aga mingid üksikud kohad põlemiskambri vahetus läheduses (sh klapid ja kolvid) soojenevad senisest rohkem ja neid on raskem jahutada.
Seal võib tõesti olla kasutusel ka otsene bensuga jahutamine, umbes sama süsteem, nagu kaudpritsega mootoritel pestakse bensuga klappe. See ei ole
mingi tohutu uputamine, vaid lihtsalt iga takti jooksul lastakse mingi milligrammi murdosa rohkem, aga kuna takte on igas minutis mitu tuhat, siis
kokkuvõttes saab piisavalt.
|
|
|
|