Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Suits käivitamisel (Vastuseid: 9 | Vaatamisi: 3458)
MikkM
huviline



Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38

Kasutaja on eemal


postitati 09.09.16 10:54 Tsiteeri
Suits käivitamisel



Tere!
Oman 2003a. Octaviat millel siis 1.9 66kw diisel mootor. Olen viimasel ajal märganud et vahel viskab käima minnes natuke sinist tossu välja. Ta teeb seda mõned sekundid ja siis OK kõik.

Tundub et pidemini tekib see tossuprobleem siis kui olen sõidust tulles seisma jäädes mootori kohe kinni pannud.

Arvan et sellest selgitusest loevad teadjad juba midagi välja!?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
M8DSwordfish
klubiliige



Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212

Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.

postitati 09.09.16 11:54 Tsiteeri


Üheksal juhul kümnest tähendab sinine suits õli põlemist. Ehk siis põlemiskambrisse satub mingi kogus õli, mis siis käivitushetkel rõõmsasti ära põleb. Kuna see mootor ei ole turbotatud, nagu ma aru saan, siis on nagu kaks võimalust. Tõenäoliselt on klapisääre tihendid hõredad, sest kui rõngad kinni oleksid (mis oleks teine variant), siis peaks kogu aeg suitsu tulema.. Kas õli kaob ära ka?
Loomulikult võib seal veel muidki vigureid olla aga esimene mõte oli selline...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
MikkM
huviline



Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38

Kasutaja on eemal


postitati 09.09.16 20:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: M8DSwordfish
Üheksal juhul kümnest tähendab sinine suits õli põlemist. Ehk siis põlemiskambrisse satub mingi kogus õli, mis siis käivitushetkel rõõmsasti ära põleb. Kuna see mootor ei ole turbotatud, nagu ma aru saan, siis on nagu kaks võimalust. Tõenäoliselt on klapisääre tihendid hõredad, sest kui rõngad kinni oleksid (mis oleks teine variant), siis peaks kogu aeg suitsu tulema.. Kas õli kaob ära ka?
Loomulikult võib seal veel muidki vigureid olla aga esimene mõte oli selline...


Turbotautud?
Sellel autol on turbomootor. 1.9 TDI.
Ma tean et seda autot on hästi hooldatud, kas klapisääretihendid lähevad hõredaks rikke tulemusena või on see lihtsalt kuluosa mida vahetataksegi? Rõngaste hõredus tundub mulle ka kahtlane.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
urmas66
huviline

Avatar


Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690

Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015

postitati 09.09.16 21:24 Tsiteeri


Diislid teevad sinist ka pihusti vigadega ehk siis kui pihustid ei pihusta enam piisavalt hästi.Ja seda just peale käivitamist külma mootoriga.Võib olla ,et sinu mootoril hakkab tekkima vajadus pihustitega midagi ette võtta.
Bensu mootoril on jah sinise põhjustajaks üldjuhul õli.
Diisli pihustite sinisel ja õlist tekkival sinisel ,on erinev hais ja seda oskab iga natukenegi diilsleid tundev inimene eristada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 12.09.16 06:48 Tsiteeri


Klapisääretihend on samavõrra kuluosa, kui teised tihendid. Regulaarslet vahetust ette nähtud ei ole, aga ajapikku väsivad. Kuna nad töötavad üsna rasketes oludes kuuma käes, siis nad lähevad aja jooksul jäigaks, mistõttu ei suuda enam piisavalt hästi reageerida klapi varre soojuspaisumisele ja ebatasasustele. Samas sealt tekkiv leke on sedavõrd väike, et nähtava suitsu tekkimiseks peab õli immitsema mitmeid tunde külma mootoriga. Mootori ülekuumenemine või pidevalt suure koormusega sõit kiirendab klapisääretihendite vananemist, aga 13 aasta vanusena võivad nad ka niisama juba väsinud olla.

Turbomootori puhul on võimalik ka õlileke turbo võlli vahelt sisselaskesse. Tihendite osas kattub jutt eelnevaga, lisaks on turbo puhul võimalik laagrite kulumine, mille tulemusel ka tihendi effektiivsus väheneb.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 12.09.16 07:37 Tsiteeri


katsud/nuusutad seda sinist.
kui on küte, siis ilmselt alustad pihustitest.
kui õli, siis lase vahejahuti ja lõdvikud tühjaks ja pese puhtaks.
kui seejärel mõni käivitus tossuvaba, siis hakkab turbo hõredaks jääma jah.

samas põdeda esialgu vaja pole, võimalik, et sõidad niimoodi veel pikalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ranx
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624

Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S audi, RS skoda,Allroad

postitati 12.09.16 08:12 Tsiteeri


Tavalise tühipöördega auto käivitamisel turbost lekkiv õli suitsupahmakat ei tekita .
Turbost lekkiv õli sattub silindrisse kiirendusel ja boostiga ,käivitades ta sellist suitsupahmakat ei teki.(juhul kui turbo päris pilbasteks pole)
Haisu järgi on jah väga lihtne selgeks teha on see õli ,või pihustid .
Kui praeguste ilmadega umbes tund aega seisnud auto käivitades suitsupahmaka välja lööb ,siis on küll 99% klapisääre tihendid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 12.09.16 08:56 Tsiteeri


põhjusmõtteliselt on sul õigus, aga mul on isiklik kogemus ühe oma trabandiga, mille käivitamise tossusutsak tuli just sisselaskes olevast õlist. mootor täpselt sama kui siin teemaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
MikkM
huviline



Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38

Kasutaja on eemal


postitati 12.09.16 08:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
katsud/nuusutad seda sinist.
kui on küte, siis ilmselt alustad pihustitest.
kui õli, siis lase vahejahuti ja lõdvikud tühjaks ja pese puhtaks.
kui seejärel mõni käivitus tossuvaba, siis hakkab turbo hõredaks jääma jah.

samas põdeda esialgu vaja pole, võimalik, et sõidad niimoodi veel pikalt.


Oma nina järgi saan küll üsna selgesti aru et see on õli hais. Kiirendades tossupahmakat välja ei viska. Teeb seda vaid natukese aja seismise järel käibitades. Tundub et kui peale sõitu lasta mootoril natuke tühikäigul töödata siis hiljem käuvitades suitsu eu tule.
Seega üldsus pakub et jlapisääretihendid hakkavad väsima? Olen tehnikamees aga klapisääretihendite vahetus on ilmselt teeninduse teema?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ranx
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624

Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S audi, RS skoda,Allroad

postitati 12.09.16 09:38 Tsiteeri


Eks ta õige on pihta hakata odavamatest asjades ,näiteks klapisääre tihenditest, kui sa ennem klapikaid vahetanud pole ,siis parem ära ise hakka .


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 46.2% - SQL: 53.8%]