tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.08.16 18:37
|
|
|
skoda oktavia 1998.a.
Kas keegi annab nõu? Tehnilise ülevaatuse kontrollkaartil on märkused VO 4.2.1,; VO4.7.1; OV 4.4.3 ;OV 4.5.1; OV 5.3.4 ja 5.3.4.1.... Millisest
seadusaktist sellised mõisted ja nõuded on pärit? Kas nüüd hakkamegi tehases toodetud autosid ümber ehitama?. Mingil määral on muidugi mõitetav valget
värvi tuled ees ja punased taga. Päikest lugejale.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.08.16 10:14
|
|
|
Seadus, mis kehtestab nõuded: https://www.riigiteataja.ee/akt/131072015010
1998 a autole kehtivad nõuded lisas 1:
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1310/7201/5010/MKM42_lisa1(2014)%20hilisem.pdf#
Seadus, mis kehtestab ÜV töökorralduse: https://www.riigiteataja.ee/akt/129072015007
Sealt Lisa 4 ja Lisa 5 ilmselt selgitavad need vigade koodid lahti, kuigi nii palju, kui mina tean, on alati ka kontrollkaardil vea lühikirjeldus
olemas, mis on nähtav ka MNT sõiduki taustakontrolli lehel.
Konkreetse auto kohta tehtud märkuseid ja nende põhjendatust ei ole keset tööpäeva aega tuhnida. Üldiselt on ikka nii, et kui auto on tehasest tulnud
ja Euroopas arvele saadud, siis midagi ümber ehitada pole vaja. Pigem on nii vanal autol eelmine omanik mingeid omavolilisi täiendusi teinud või aeg
oma töö teinud (tuled pleegivad päikese käes, reflektoritelt-pirnidelt koorub läikiv kiht kuumuse mõjul jne).
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 26.08.16 06:34
|
|
|
tnx, tubli. ise ei osanud kiire koogelmoogeliga konkreetseid koode leida. aga mis nii viga kui pädevamad õigele teeotsale juhatavad.
teemaalgataja läeb nüüd ligemasse töökotta, laseb kiiremas korras selle väsind sarniiri ää vahetada. see on oma tervise huvides. ja siis lagund-väsind
tuledele teed kosmeetikat või külastad romulaid (kallis) või ostad uusi hiinakaid (odav) ja teed või lased teha ka need korda ja mingit ümberehitust
polegi tarvis.
|
|
|
tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.08.16 06:37
|
|
|
tuledest
Vigade loetelus ongi vead üldisest sõiduki tehnilise seisukorra nõuetest maha trükitud üldised nõuded. Originaal pirnid on udutuledel kollased,
eeskirjas v. nõuetes pärlmutter kollased? Saan aru kui pirni valgustugevus on nõrk siis muidugi vahetan aga mingi kollane või pärlmutterkollane ja ees
veel lisaks valged, mitte udutuledel, kui originaalid tehase poolt on kollased? Parem tegeleks joodikute ja kiiruse ületajatega. Eile sõitsin 600 km
maanteel mitte selle autoga mõistagi. No ei saa maanteel 90 km/h sõita iga möödasõit ju kõrgendatud ohu allikas ja siit ka kabelimatsud eriti vihmaga
ja talvel kiilakaga. Aga päikest kõigile.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 28.08.16 08:37
|
|
|
midagi sa nüüd ajad korralikult sassi.
kohe kindlasti ei ole udutuledes kollaseid pirne. kui sinu masinal on, siis on keegi juba
omaloomingut teinud.
ainsana olid kollased pirnid suunatuledes.
ja tegelikult ei huvita ülevaatajaid ega miilitsaid pirnide värv. olgu nad roosad või lillad või ..., peaasi, et põledes vilguvad kollaselt.
usutavasti said vea kirja, kuna kollane kiht on pirni pealt maha kooruma hakanud.
see juhtub kõigil. paned näiteks korra kümne aasta tagant uued ja keegi ei kobise.
kusjuures just ostsin, oli vist 60 kopikat tüki hinnaks.
ei ole ületamatu väljaminek mõni uus pirn osta.
|
|
|
tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.08.16 04:57
|
|
|
tuled
Loe kogu postitus läbi. Tuled toimivad ja üks numbrituli saab muidugi vahetatud, samuti loksuga liigend kuigi see loksutamine stendis on ikka jube
küll?. Pigem on imelik, et konkreetsele puudusele kontrollaktis ei osutata vaid trükitakse seadusel märgitud puuduste loetelu tuimalt ümber. Lsaks
merevaigu kollane? Merevaik on värvuselt tumedast kollasest, rohelisest punaseni? Kas tuli peab olema siis kollane v. punane? Lisaks on seaduses
hoopis teised nummerdused? See seadus oli 2011.a.-st ja jälle on tulemas uus v. muudatused, kas mida segasem seda parem kellegile? Päikest vist aitab
seekord.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.08.16 05:54
|
|
|
Ülevaatuse stendis sarniiri loksutamine on tegelikult auto jaoks tunduvalt leebem, kui ühest löökaugust linnakiirusel läbi sõitmine. Äärmisel juhul
mõjub selline pikk ja sujuv venitus halvasti mõnedele kummipuksidele, mis võivad enneaegselt rebeneda. Samas selline puks on ka siiski juba väsinud ja
ei hoia silda korralikult paigas, mis omakorda mõjub halvasti auto juhitavusele.
Mis puudutab pirnide värvi, siis Octavial on tehasest udutuled kõik olnud tavalise valge (läbipaistva) pirniga. Seadus lubab veel ka sellist päris
kollast, nagu nõuka-ajal kombeks oli kasutada. Suunatuled peavad olema oranÅžid. Nagu juba öeldud, siis tuledelt võib lakk ka ajapikku iseenesest
kooruda ja seetõttu värv muutubki ettenähtust valgemaks.
Huvitav, et sellest nii suur segadus on - mulle on küll ka kõige ebasõbralikumad ülevaatajad alati öelnud, mis neile auto juures täpselt ei meeldi.
Kontrollkaardile nad vabateksti trükkida ei saa, vaid peavad arvutis etteantud valikust võtma koodid ning koodile vastav tekst lisatakse automaatselt.
Aga need on piisavalt täpsed, et kontrollkaart näpus töökotta minnes meister aru saab, mida kontrollida.
|
|
|
tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.08.16 12:19
|
|
|
tuledest
Hea küll hakkame siis otsast peale. Sõiduki TEÜV kaartist loen:OV 4.4.3. Suuna -ja ohutulelaternate vastavus nõuetela.4.4.3.1. Latern, selle valguse
värvus, paigutus või valgustugevus ei vasta nõuetele.Kõik tuled põlevad sisse lülitades. Mida ma nüüd pean tegema? Ülevaatajalt küsides kust on pärit
need nõuete numbrid kuulen ,et sa ei oska internetist õiget kohta leida? Seaduses " Sõiduki tehn. seisukord jne... Kood 206 suunad ees ja taga
kollased v. beezid, ja lisaks teises kohas ees 2 valget taga 2 punast jne...Kood 207 Eesmine udutuli võib olla valge v. kollane. Tagumine udutuli
peab olema punane?.Siis mingi merevaigukollane. Merevaik kordan on roheline ja kollane erinevate varjunditega. Lisaks auto on läbinud 7 aastat TÜV
veatult. Kas nüüd mingi ametnik ületas oma volitusi v. mis on tema motiiv? Küsin põhimõtteliselt ma ei taha kellegile halba? Aga huvitav mis toimub?
Kas inimesed on hirmul oma töökoha pärast ja lasevad üks läbi teisel korduv ülevaatus? KRT. mind 60 aastase staasiga autojuhti häirib tõsiselt
selline absurd. Aga päikest kõigile.
|
|
|
tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.08.16 13:26
|
|
|
tuledest
Krt. sain lõpuks vastuse oma küsimusele. MKM Määrus nr.77, 18,07 16 Lisa 4 on tõesti kõik kirjas.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 29.08.16 17:55
|
|
|
asjalood on sedasi, et kui ülevaatuspunkt kõiki muudkui läbi laseb, siis maanteameti arvates ei tehta seal tööd korralikult ja saadetakse igasugu
kontrollid selga elama.
seega on eluliselt vajalik, et mingi ports saaks korduvaid. no ja eks siis peedistataksegi neid, kes tõenäoliselt väga kõvasti protesteerima ei hakka.
|
|
|
tiitroos2016
huviline
Registreerunud 10.07.16
Postitusi: 29
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.08.16 06:08
|
|
|
tuledest
Mulle tundub ka. Teisalt liigne kahtlustamine ja igat masti rikkumised näitavad süsteemi haavatavust ja liigset bürokraatiat. Samal ajal kes tutvunud
lähemalt euroopa vanemate riikide asjaajamisega /Brüssel,Itaalia näit./ kiidavad meie e-riiki? Me olevat 20 seas huvitav kus v. millistes riikides
siis rohkem e-riiki on? päikest.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.08.16 06:18
|
|
|
Tegelikult oleks huvitav näha selle nõuetele mittevastava tule pilti. Lihtsalt kirjelduse järgi ongi raske hinnata, kas ta on merevaigukollane või
mitte.
Valgustugevust on raskem pildi järgi hinnata, videos saaks ka seda teha. Vanade autode (Moskvitsid, Sierrad) puhul oli väga tüüpiline viga, et
pistikud oksüdeerusid ja siis tagumised laternad vaevu hõõgusid, seda võis juhtuda nii piduri- kui suunatuledega. Ereda päikese käes oli selliseid
tulesid halvemal juhul väga raske märgata. Küllap saab sama juhtuda ka uuemate vanade autodega, kuigi nii massilist probleemi ei ole tänaval
täheldanud. Samas sellise asja hindamine sõltubki ülevaataja suvast.
|
|
|