wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 18.11.05 09:47
|
|
|
Külm tuuletõmbus
Tere,
Juba eelmine talv märkasin ning viimaste jahedate ilmadega on probleem endast taas märku andnud. Nimelt kui panna puhur ette klaaasile ja jalgadele,
siis kõikidest õhupuhuritest tuleb ilusti sooja, kuid esiukse ja armatuuri vaheks (nii umbes põlve kõrguselt) on selgelt tunda külma õhu voolu. Kui
panna näiteks ainult salongi puhuma, siis kaob see ära. Ei saa asi olla ka ukse sisse juhitavas õhus, sest uke puhurist tuleb samuti sooja õhku.
Kusagilt aha tuleb külma. Et siis, kas keegi teine on ka midagi sellist märganud, või on see minu auto omapära.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
ab
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 50
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 09.12.05 19:26
|
|
|
Mul küll suuremalt jaolt Auto reziimis, kuid vahel tundub ka mulle, et mingid külmad õhuhoovused tulevad kuskilt. Samas ei tahaks hästi uskuda, et see
mingi kala oleks. Värsket õhku ka salongi vaja .
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 10.12.05 14:37
|
|
|
Ma nüüd olen veidi9 jälginud. Kõikjalt armatuurinupopude vahelt puhub külma: nii keskkonsoolilt kliimaseadme nuppude vahelt (mul manuaalne) ning ka
vasakult tulede lülitist. Samuti ukse ja armatuuri vahelt. Puhuritest tuleb muidugi sooja. Seega ma arvan, et kusagil on mingi jama selle torustikuga
ning lasen mingil hetkel hoolduses üle vaadata.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
rzhevski
huviline
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 18
Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia2 1,9tdi
|
postitati 08.02.06 11:05
|
|
|
Wigry kas oled oma probleemile vastuse saanud? Mul sama jama.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 08.02.06 11:50
|
|
|
Suht samasugusele avastusele jõudsin päev tagasi, mil terava külmaga ja soojenemata salongiga autos veel suht leigepoolse õhuvoo põrandale-esiklaasile
keerasin.
Tundsin, kuidas rooli alt tuleb mulle selgelt külma ja karget õhku vastu vahtimist.
No bljääd, mõtlesin hetkel, kui õhusuunaja tagasi 'ainultklaasile' puhuma keerasin - no kuidas saab klaasile puhuda juba täitsa sooja õhku, kuid kui
õhuvoog klaasi ja põranda vahele ära jagada, siis alla puhub selget külma?!
Vot ja sel hetkel jõudsin loogilisele äratundmisele, et eks ta (ventilaator) puhu alla ikka sedasama soojenevat õhku, kuid kuna põrandal on kõik
jääkülm ning ruumi palju, siis sinna puhutav soojem õhk paneb jääkülma liikuma ja liigub see mühinaga eemale-üles-vastu-vahtimist-jne.
Minu arvamisele aitas oluliselt kaasa asjaolu, et olin Kristiinest eelmisel õhtul kingapoest uued (allahinnatud ) jalavarjud ostnud. No kus loogika?! - mõtlete kindlasti
Kuna tegemist suht seemisnahkse välimusega käimadega, siis õhtul poest tulles lasin nad miskise spetsiaalse niiskuse-soolatõkkega üle.
Aerosoolipudelist pihustasin, ropu haisuga materjal.
Hommikuks olid kaunad küll kenasti ära kuivand, kuid kui ventika põrmandale puhuma keerasin, sain KOOS selle külma õhuvooluga nätaka sedasama
saapahoolduskeemia haisu vastu nuusutit. Jalad mul, nagu ikka sõidu ajal, olid pedaalide vahetus läheduses ning just jalgadele see põrandasse-puhuv
õhk ju suundub - seega järeldus - soojenev õhk puhutakse põrandale, kust see pahinaga edasi liigub suunaga üles-ja-mujale, kuid samas momentaanselt
maha jahtub, kuna põrandal olev õhk on külm ning kõik pinnad korralikult läbikülmununa täiendavalt külma kiirgavad ning õhku omakorda jahutavad.
Tükk aega põrandasse puhuda lastes hakkas see rooli alt tulev õhk soojenema (hais aga jäi, deem), kuna lisaks PTC-le oli mootori jahutusvedelik ka
soojeneda jõudnud ning salongi kütma hakanud.
Kas oled, wigry, sa samale äratundmisele jõudnud? Et jääkülma ei puhu väga pikalt, vaid just alguses, kui kogu salong on külm ning mootor alles
soojenemas?
Et minu arvamine rohkem paika peaks, proovisin kõrvalistmel istudes (mul nimelt "vedas" - tüdrik sai päeva-paar tagasi tutikad juhiload ja nüüd
kipub vägisi rooli :S) samamoodi külmas autos õhku suunata - põrandale puhudes tuli esialgu armatuuri alt selgelt jahedamat õhku, kui ülevalt klaasi
pealt - panin käe armatuuri alla ning leidsin pahiseva õhujoa üles - soe sindrinahk! Sama soe, kui see, mis klaasile puhus. Mujalt täiendavat õhku, mis selgelt külm oleks, ei puhunud.
Offtopic: Opel Senatoril (A-kere) on kaks totrat õhuvõtu-värki prill-laua all teine teises servas esiklaasi alumiste nurkade juures. Mingised
plastikust kobakad on; nende otstarbele ma suurt pihta ei saanudki. Mu viimasel Senatoril link, keda huvitab oli juhipoolne seesamanegivärk töökorrast ära (trossidega avatavad-suletavad on nad muidu) ning paraku
selliselt, et klapp selle moodustise sees lasi suurel kiirusel sõites armatuuri alt jääkülma välisõhku salongi. Nii oligi mu Senatoriga sõites, et
linnasõidul väiksematel kiirustel välisõhku väga autosse ei pressinud ning kabiinis oli täitsa mõnna ja soe, kui aga maanteele pöörasin ja ~100
sõitsin, siis läks olemine vastikult jahedaks. Olgugi, et mootor täissoe ning soojendus täiega huugas.
Niiet olen näinud-kogenud ka sellist varianti, kus tõesti auto armatuurialune ei ole tihe ning külma välisõhku juhi soovist sõltumata autosse
pahiseb.
Seda armatuuri vahelt tuleva külma õhuvoo kohta pean ma veel mõned "teaduslikud katsed" läbi viima, kuid kuna mul enamasti suure külmaga kindad käes
on, et vältida näppude klammerdumist esemete (rool, käigukang jm) külge, siis pean ilmselt nende läbiviimiseks vabatahtlikult kaardilugeja toolile
istuma, kuna seal on rohkem aega uurida.
|
|
|
Fabia
huviline
Registreerunud 30.11.05
Postitusi: 31
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Hetkel puudub
|
postitati 08.02.06 11:52
|
|
|
Sama mure on ainult siis kui salong ei ole korralikult soojaks läinud. Siis tunneb vasaku jala juures külma õhu liikumist kuniks tuba korralikult soe
Nõustun eelnevaga .... jõudis minust ennem postituse ära sata
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 08.02.06 12:08
|
|
|
Seda muidugi, et kui salong on jahe ning sooja õhku põrandale puhuda, siis aetakse sealt külm üles. Samas kuna kõik puhurid ikkagi puhuvad salongi,
siis jääb ikkagi arusaamatuks, kuidas armatuuri seest saab külma puhuda? Külma puhub ka armatuuri ja ukse vahelt. Seda tunneb suht selgelt just siis
kui salong on juba enamvähem soe. See tähendab, et mingi asi puhub armatuuri sisse, et siis seal olev külm õhk pragudest välja hakkab tungima.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 08.02.06 12:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wigry
Seda muidugi, et kui salong on jahe ning sooja õhku põrandale puhuda, siis aetakse sealt külm üles. Samas kuna kõik puhurid ikkagi puhuvad salongi,
siis jääb ikkagi arusaamatuks, kuidas armatuuri seest saab külma puhuda? Külma puhub ka armatuuri ja ukse vahelt. Seda tunneb suht selgelt just siis
kui salong on juba enamvähem soe. See tähendab, et mingi asi puhub armatuuri sisse, et siis seal olev külm õhk pragudest välja hakkab tungima.
|
OK, tähh täpse probleemikirjelduse eest, püüan esimesel võimalusel sinu kirjeldustest lähtuvalt omal autos ringi vaadata ning kontrollida.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 05.03.06 19:47
|
|
|
Karmi külma pole nüüd mitu aega olnud, kuid ometi vähegi külmemate ilmadega, mil kinnastega roolist kinni hoidma ei pidanud, lasin kogu oma armatuuri
käega üle ning jõudsin järeldusele, et nendest kohtadest, mida sa wigry nimetasid, minul tuntavalt õhku ei puhu.
Mis aga viimastel aegadel on tekkinud ja häirima hakanud, on miskid plärinad küll juhiukse sees ja kusagil salongi edeotsas (vist) armatuuri sees.
Need on ilmselt temperatuurist tingitud, kuna vahel neid on kuulda, vahel mitte. Praegu, mil temp on rohkem 0 lähedal, ei ole "lärmi" kabiinis
kuulda.
|
|
|
|