MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.16 08:18
|
|
|
Turbo probleem?
Tere! 2 päeva olen pannud tähele et autol pole tõmmet. Tundus et turbo ei rakendubud järgi. Samas seda tundsin külmamootori puhul. Kui natuke aega
sõitsin siis asi nagu paranes tunduvalt. Tuli tõmme ka.
Auto on 1.9 66kw skoda octavia 2003.a.
Kas probleem on turbos või võivad muudki asjad seda mõjutada? Mingid turbo rõhud? Vale kütus? Niiskus? Mingid filtrid?
Mure on suur, palun abi.
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 02.03.16 08:37
|
|
|
Seal on ka vaakum?voolikud, mis eeldatavalt juhivad turbo tööd, mis võivad olla lahti tulnud-lekkida. Kunagi sarnase mootoriga ringi vurades oli 2x
juhus, et õhufiltri vahetamisel oskas mehaanik väidetavalt mingi vooliku lahti tõmmata ehk ei pea sugugi just turbo ümber toimetama. Üks kord juhtus
nii esinduses. Kui kurtma läksin, et jõudu pole, siis tehti 5min-ga korda muidugi.
Kontrolli, võibolla ongi sarnane lihtne probleem.
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 02.03.16 08:38
|
|
|
Lõhnab turbo ülerõhu klapi järele, mis vististi hästi liikuda ei taha ja kipub irvakile jääma. Sellest ka jõu puudus, kuna kogu turbo rõhk lahkub ilma
mootorit külastamatta. Üsna tavaline teema, et vanematel autodel seda puhastada/vahetada tuleb. Sellega peaks iga normaalne töökoda hakkama saama...
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.16 09:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: viiking
Seal on ka vaakum?voolikud, mis eeldatavalt juhivad turbo tööd, mis võivad olla lahti tulnud-lekkida. Kunagi sarnase mootoriga ringi vurades oli 2x
juhus, et õhufiltri vahetamisel oskas mehaanik väidetavalt mingi vooliku lahti tõmmata ehk ei pea sugugi just turbo ümber toimetama. Üks kord juhtus
nii esinduses. Kui kurtma läksin, et jõudu pole, siis tehti 5min-ga korda muidugi.
Kontrolli, võibolla ongi sarnane lihtne probleem. |
Tere. Ma tegelikult ei tea kas seal on vaakumiga midagi teemist. Ma ei tunne seda mootorit veel hästi. Kus kohas need voolikud olid mida Te mainisite?
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.16 09:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: M8DSwordfish
Lõhnab turbo ülerõhu klapi järele, mis vististi hästi liikuda ei taha ja kipub irvakile jääma. Sellest ka jõu puudus, kuna kogu turbo rõhk lahkub ilma
mootorit külastamatta. Üsna tavaline teema, et vanematel autodel seda puhastada/vahetada tuleb. Sellega peaks iga normaalne töökoda hakkama saama...
|
Kas see ülerõhu klapp asub kerges kohas ja kas selle puhastamine ja kättesaamine on ka ise tehtav?
Aga kõigepealt kust see üles leida?
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 02.03.16 10:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MikkM
Tsitaat: | Algselt postitas: M8DSwordfish
Lõhnab turbo ülerõhu klapi järele, mis vististi hästi liikuda ei taha ja kipub irvakile jääma. Sellest ka jõu puudus, kuna kogu turbo rõhk lahkub ilma
mootorit külastamatta. Üsna tavaline teema, et vanematel autodel seda puhastada/vahetada tuleb. Sellega peaks iga normaalne töökoda hakkama saama...
|
Kas see ülerõhu klapp asub kerges kohas ja kas selle puhastamine ja kättesaamine on ka ise tehtav?
Aga kõigepealt kust see üles leida? |
Jään asukoha kohta vastuse võlgu kuna ei kasuta sarnast autot, "diagnoosisin" vaid antud kirjelduse põhjal mis oli antud, ja mu pojal 1,9t mootoriga
passatil oli samasugune lugu. Ja tema leidis selle küll täiesti iseseisvalt üles, olles tehnikakauge inimene. Tee kapott lahti ja vaata, keerulist ei
tohiks seal midagi olla. Väljalaskekollektori küljes on kindlasti kuskil turbo ja selle küljes ka see klapp. Kui ennast mugavalt ei tunne siis näita
parem mõnele spetsile.... Ja ka siin foorumis leiab "tee seda ise" spetsialiste, ehk keegi neist oskab kommenteerida.
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 02.03.16 16:16
|
|
|
Tsitaat: | Tere. Ma tegelikult ei tea kas seal on vaakumiga midagi teemist. Ma ei tunne seda mootorit veel hästi. Kus kohas need voolikud
olid mida Te mainisite? |
Ma ise ei uurinud ligemalt kapoti all, mis seal just toimus, et nüüd õiget nõu anda. Olevat olnud vist seotud õhufiltri korpusega ehk ju siis filtri
korpuse või temast lähtuva detail kandis ka mõni voolik n.ö. risti sealt üle jookseb ega maksa filtri vahetamisel agressiivselt toimetada. Kuna asi
juhtus kahes eri kohas ja kahe erineva inimese käe läbi, siis mõtlesin, et võibolla on see teadmine nüüdki abiks, et voolikujama võib teinekord olla
jõuetuse põhjuseks.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.03.16 08:35
|
|
|
Lahtised voolikud ja lekkivad ülerõhuklapid võiks ju tõmmet rikkuda temperatuurist sõltumata. Samas neid muidugi kõige lihtsam avastada ja remontida.
Kas külmalt tossab või lonkab ka kuidagi?
|
|
|