Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Tagumiste klotside vahetus (Vastuseid: 7 | Vaatamisi: 2810)
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 31.08.15 06:26 Tsiteeri
Tagumiste klotside vahetus



Mul nüüd peaaegu piinlikult lihtne küsimus - kas tagumiste piduriklotside vahetusel on mingi nüanss, mida peaks eraldi tegema või järgima?
Mina tegin nagu ikka - vanad klotsid välja, klotsi pesad puhtaks, kolb sisse, uued klotsid kergelt määrdega kokku ja paika. Nüüd lähevad mõlemad rattad soojaks. Näppu esimese sõidu järel just ära ei põletanud, aga pikalt vastu ketta tööpinda hoida ka ei taha. Võrdluseks esirattad olid selgelt jahedamad.

Aga hämmingut tekitab minus see, et ma ei oska ühtegi viga tuvastada. Kolvid liikusid juskui mõistlikult, põhjas isegi kergemini kui väljasurutuna. Kõiki muid detaile (klotsid, tapid, käsipiduri link) saab käega vabalt liigutada. Kui ratast all ei ole, siis ainult ketast keerates on aru saada, et natuke liigub raskemalt, kui enne. Kui ratas all, siis ei saa peaaegu midagi aru, ütleks, et esiratas liigub isegi raskemalt (jõuülekande loksude piires mõistagi). ELSA-s oli mingi jutt pidurivedeliku välja laskmisest, aga sellest ma ei saanud hästi aru ja ei ole pidanud kunagi varem tegema ka. Sadulad on puhastatud kevadel, ca 7000 km tagasi, tolmukatted korras. Mõtteid?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
maxfox04
huviline



Registreerunud 11.03.10
Postitusi: 41

Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Fabia I 1,2 BME 2006 - müüdud

postitati 31.08.15 11:19 Tsiteeri


Mõte 1:
Kulunud klotsidega pingutatud seisupidur uue klotsidega liiga vastas. Palju "klõpsu" teeb seisupidur peale pannes?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 02.09.15 05:49 Tsiteeri


Käsipiduri kang kannatab max 7 klõpsu tõmmata ja ma ei usu, et seda keegi kunagi reguleerinud on, aga sellest hoolimata on mõttel täitsa jumet. Kui kang alla lükata, siis trossid just ülearu lõdvaks ei lähe ja ratta juurest heebliga sai linke veel paar mm tahapoole lükata, millest oli abi. Eks sõidan siis ilma käsipidurdamata natuke aega ja nv uurin, kust trossi pikemaks saab.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
maxfox04
huviline



Registreerunud 11.03.10
Postitusi: 41

Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Fabia I 1,2 BME 2006 - müüdud

postitati 02.09.15 12:11 Tsiteeri


Kuna automudel on mainimata, siis näide Fabiast:
http://www.upload.ee/thumb/5173950/ks.png


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Laur
huviline

Avatar


Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78

Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal

Auto: MB E320CDI

postitati 02.09.15 19:07 Tsiteeri


Võimalik, et ei puhastanud korralikult pindasi mille vahel klotsid on ja nüüd need ei liigu vabalt.
Teine variant, et uued klotsid on veidi vormist väljas ja ei liigu vabalt, vahel tuleb rellakaga natuke aidata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 03.09.15 06:54 Tsiteeri


Klotsid annab oma pessa panna ja sealt ära võtta näpuga, ilma tööriistu kasutamata - sellise rusikareegliga olen alati hakkama saanud. Kui veel lõdvemaks teha, siis äkki hakkavad kolisema.
Seda, kust tross põhimõtteliselt pikemaks käib, kujutan ette, aga igal pool on plastkatted ees ja kruvipead hoolikalt peidetud, sellepärast ei hakanud õhtul lambivalgel rapsima. Auto muidu superb2.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 28.09.15 07:07 Tsiteeri


Olen nüüd seda asja veidike veel uurinud ja mõnda aega jälginud ja üha enam tundub, et otsin tonti või siis viga valest kohast. Nagu korduvalt öeldud, kõik, mis peab liikuma, see liigub vabalt. Kässari trossil väike pinge ongi ette nähtud ning ootuspäraselt ei oma mingit tähtsust, kas ta on reguleeritud uute või kulunud klotsidega, seda kompenseerib ratta juures olev automaatika. Minimaalselt justkui aitab kolvi asendiga mängimine (keerata nt veerand ringi sisse ja siis pedaaliga välja suruda), aga see võib vabalt ka enesepettus olla.
Aga sõitude järel rattaid katsudes märkasin hoopis, et kui õnnestub sõita täiesti ilma pidurdamata, siis ei lähe ka ratas eriti soojaks, märja teega isegi üldse mitte. Niipea, kui korrakski pidurdada, on tagaratas soojem, kui esimene. Siit mõte, et äkki on viga hoopis klotsides endis, enne olid originaalid, nüüd panin kõige odavamad LPR-id. Olen varasemalt kuulnud selliseid jutte küll, et mõned odavad klotsid on väga kõvast materjalist ja kulutavad ketta ruttu ära. Praktikas siiski nii suurt erinevust pole trehvanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
seal
huviline



Registreerunud 15.01.09
Postitusi: 15

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 29.09.15 11:49 Tsiteeri


Enda autol oli kunagi sama teema ja sai proovitud erinevaid klotse ning määritud siit ja sealt. Klotsid liikusid vabalt, sai paigaldada ja ära võtta ühe käega jõudu kasutamata. Sellest hoolimata läks sõites rumm ja velg kuumaks. Lõpuks läksin teenindusse ja peale seda probleem kadus. Ֆeldi, et sadulal koht, kuhu klotside kinnitusplekk (või mis selle nimi on) asetseb, oli halvasti puhastatud. Olin seda ise traatharjaga nühkinud aga ju siis ebapiisavalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 30.4% - SQL: 69.6%]