tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.08.15 06:26
|
|
|
Tagumiste klotside vahetus
Mul nüüd peaaegu piinlikult lihtne küsimus - kas tagumiste piduriklotside vahetusel on mingi nüanss, mida peaks eraldi tegema või järgima?
Mina tegin nagu ikka - vanad klotsid välja, klotsi pesad puhtaks, kolb sisse, uued klotsid kergelt määrdega kokku ja paika. Nüüd lähevad mõlemad
rattad soojaks. Näppu esimese sõidu järel just ära ei põletanud, aga pikalt vastu ketta tööpinda hoida ka ei taha. Võrdluseks esirattad olid selgelt
jahedamad.
Aga hämmingut tekitab minus see, et ma ei oska ühtegi viga tuvastada. Kolvid liikusid juskui mõistlikult, põhjas isegi kergemini kui väljasurutuna.
Kõiki muid detaile (klotsid, tapid, käsipiduri link) saab käega vabalt liigutada. Kui ratast all ei ole, siis ainult ketast keerates on aru saada, et
natuke liigub raskemalt, kui enne. Kui ratas all, siis ei saa peaaegu midagi aru, ütleks, et esiratas liigub isegi raskemalt (jõuülekande loksude
piires mõistagi). ELSA-s oli mingi jutt pidurivedeliku välja laskmisest, aga sellest ma ei saanud hästi aru ja ei ole pidanud kunagi varem tegema ka.
Sadulad on puhastatud kevadel, ca 7000 km tagasi, tolmukatted korras. Mõtteid?
|
|
|
maxfox04
huviline
Registreerunud 11.03.10
Postitusi: 41
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Fabia I 1,2 BME 2006 - müüdud
|
postitati 31.08.15 11:19
|
|
|
Mõte 1:
Kulunud klotsidega pingutatud seisupidur uue klotsidega liiga vastas. Palju "klõpsu" teeb seisupidur peale pannes?
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.09.15 05:49
|
|
|
Käsipiduri kang kannatab max 7 klõpsu tõmmata ja ma ei usu, et seda keegi kunagi reguleerinud on, aga sellest hoolimata on mõttel täitsa jumet. Kui
kang alla lükata, siis trossid just ülearu lõdvaks ei lähe ja ratta juurest heebliga sai linke veel paar mm tahapoole lükata, millest oli abi. Eks
sõidan siis ilma käsipidurdamata natuke aega ja nv uurin, kust trossi pikemaks saab.
|
|
|
maxfox04
huviline
Registreerunud 11.03.10
Postitusi: 41
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Fabia I 1,2 BME 2006 - müüdud
|
postitati 02.09.15 12:11
|
|
|
Kuna automudel on mainimata, siis näide Fabiast:
|
|
|
Laur
huviline
Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: MB E320CDI
|
postitati 02.09.15 19:07
|
|
|
Võimalik, et ei puhastanud korralikult pindasi mille vahel klotsid on ja nüüd need ei liigu vabalt.
Teine variant, et uued klotsid on veidi vormist väljas ja ei liigu vabalt, vahel tuleb rellakaga natuke aidata.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.09.15 06:54
|
|
|
Klotsid annab oma pessa panna ja sealt ära võtta näpuga, ilma tööriistu kasutamata - sellise rusikareegliga olen alati hakkama saanud. Kui veel
lõdvemaks teha, siis äkki hakkavad kolisema.
Seda, kust tross põhimõtteliselt pikemaks käib, kujutan ette, aga igal pool on plastkatted ees ja kruvipead hoolikalt peidetud, sellepärast ei hakanud
õhtul lambivalgel rapsima. Auto muidu superb2.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.09.15 07:07
|
|
|
Olen nüüd seda asja veidike veel uurinud ja mõnda aega jälginud ja üha enam tundub, et otsin tonti või siis viga valest kohast. Nagu korduvalt öeldud,
kõik, mis peab liikuma, see liigub vabalt. Kässari trossil väike pinge ongi ette nähtud ning ootuspäraselt ei oma mingit tähtsust, kas ta on
reguleeritud uute või kulunud klotsidega, seda kompenseerib ratta juures olev automaatika. Minimaalselt justkui aitab kolvi asendiga mängimine
(keerata nt veerand ringi sisse ja siis pedaaliga välja suruda), aga see võib vabalt ka enesepettus olla.
Aga sõitude järel rattaid katsudes märkasin hoopis, et kui õnnestub sõita täiesti ilma pidurdamata, siis ei lähe ka ratas eriti soojaks, märja teega
isegi üldse mitte. Niipea, kui korrakski pidurdada, on tagaratas soojem, kui esimene. Siit mõte, et äkki on viga hoopis klotsides endis, enne olid
originaalid, nüüd panin kõige odavamad LPR-id. Olen varasemalt kuulnud selliseid jutte küll, et mõned odavad klotsid on väga kõvast materjalist ja
kulutavad ketta ruttu ära. Praktikas siiski nii suurt erinevust pole trehvanud.
|
|
|
seal
huviline
Registreerunud 15.01.09
Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.09.15 11:49
|
|
|
Enda autol oli kunagi sama teema ja sai proovitud erinevaid klotse ning määritud siit ja sealt. Klotsid liikusid vabalt, sai paigaldada ja ära võtta
ühe käega jõudu kasutamata. Sellest hoolimata läks sõites rumm ja velg kuumaks. Lõpuks läksin teenindusse ja peale seda probleem kadus. Õeldi, et
sadulal koht, kuhu klotside kinnitusplekk (või mis selle nimi on) asetseb, oli halvasti puhastatud. Olin seda ise traatharjaga nühkinud aga ju siis
ebapiisavalt.
|
|
|
|