Lehekülgi: 1 2 |
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 26.09.06 07:23
|
|
|
O1 helikvaliteedi upgrade
Tere
Kuna O1 tehasepaigalduses kõlarid ei kannata mingit kriitikat, siis tekkis plaan midagi muuta. Kas keegi on oma massinaga miskit ette võtnud ja kuidas
see on kajastunud helikvaliteedis. Käisin HIFI klubis luurel ja seal soovitati kohe uksed lahti lammutada ja ümber ehitada, kuid mul tekitab teatud
tõrkeid garantii olemasolu veel mingi aastakese jagu.
Näitavad mulle veel ust (Auto 100 välisust), kui masinaga miskit juhtub!
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 26.09.06 10:27
|
|
|
ise sai tehtud väikestviisi. uste müraisolatsioon ning uued kõllid (viimaste jaoks oleks siiski võimu kah vaja, kuna makk ei toida ära ) Ma ei tea kuidas uuematel octaviatel on, aga 97 aasta octavial on tagumised
kõlarid taga akna ääres oleva plastiku küljes, mis iseenesest on väga halb lahendus tehase poolt, kuna sinna ei saa üle 13cm kõlareid panna, ning
samuti ei tule sellise konstruktsiooni tõttu sealt ka erilist häält. Tagumiste uste sees oleks igal juhul parem lahendus.
Garantii poole pealt ei oska öelda, aga kui oskuslikult kõik paigaldatud ning ise mingisuguseid jamasid ei tekida juurde, siis peaks vast garantii
säilima...ja ega sa ju ei pea esindusele ütlema, et sa stereot oled näppinud
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 26.09.06 19:53
|
|
|
Enda masinal esikõlareid ja Blaupunkt subbari toru toidab Blaupunkt GTA 450 võimendi.Natuke paremaks sain vist.
Kodus paar lehte 3M 2mm pigimatti ootavad ka ukse sisse minemist.Muideks minu 2001 a. masinal on ukses poole vähem pigimatti,kui 1998 a.
versioonil.
Kõlarid ja makk on tehaseoriginaalid.
Kahju ainult,et eelmises masinas olnud Alpine ERA G320 heliprotsessori turgu panin.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 27.09.06 19:45
|
|
|
Ma kah imestasin, kui oma 97 aasta octavia uksepolstri maha võtsin, et päris palju 2mm pigimatti oli isegi ukse sees. aga noh...andis ikka veel juurde
kah panna (4mm) ning kõlarite koha peale sai isegi 2 kihti
Aga imelik oli see, et juhiuks oli täiesti plank..polnud pigimati haisugi.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 29.09.06 21:39
|
|
|
sellel on oma point, miks vähe matti pannakse.
nimelt pigimatt kaalub ikka sitaks. korralikult tehes saab ysna kiiresti auto saja kilo jagu raskemaks.
ehk siis, mina ei taha minna oma kärulga reisile, ustes teine mina kaasas, skoda tehas ei taha lisada oma kiirendus numbritele sekundeid tänu mingile
müraisolatsioonile
hannes
|
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 30.09.06 05:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AzA
sellel on oma point, miks vähe matti pannakse.
nimelt pigimatt kaalub ikka sitaks. korralikult tehes saab ysna kiiresti auto saja kilo jagu raskemaks.
ehk siis, mina ei taha minna oma kärulga reisile, ustes teine mina kaasas, skoda tehas ei taha lisada oma kiirendus numbritele sekundeid tänu mingile
müraisolatsioonile |
ega polegi vaja panna seda pigimatti sadade kilogrammide ulatuses...nii palju on pigimatti vaid luksusautodes. Aga uste müraisolatsioon võiks siiski
veidike parem olla, kui juba "suhteliselt" korralikud kõlarid on tehase poolt. Ma usun, et ka uuel Octavial hakkab mingil hetkel uksepolster
kuigipalju värisema, kui muusikat veidi kõvemini kuulata. Viltmatt uksepolstrile ei teeks autot s*ttagi raskemaks, aga hoiaks ära polstri plärinad.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 30.09.06 19:10
|
|
|
muidugi hakkab värisema iga auto, isegi luksusauto
aga selle mati paneku koha pealt siiski vaidlen. pool m2 4mm matti kaalub ca 7kg - noh umbes. see on ka enamjaolt miinimum kogus per uks. võib ju ka
2mm panna ja ca pool võita, aga point on selles, et kui juba siis juba.
seega paljalt uksed on 25kg, arvestagem nüüd edasi ja vaatame millised on suuremad müraallikad - tulemüür, põhi (kardaanitunnel), rattakoopad.
ehk siis, asja üle jala tehes paneb 50kg matti sisse nii, et ei saa arugi
ja olgem ausad 50kg lisakoormat keskmisele 80kw autole on mõnus lisakoorem.
Katseks võib pagassi visata paar kolm 20kg kotti liiva ja paari kuu jooksul vaadata, mis muutub
kui mina isiklikult viimati lapsele liivakasti k-rautast 4x20kg kohale vedasin, siis tundsin küll 103kw disla juures tuntavalt lisa koormat.
Proovige ära, 1 kott maksab mingi 60 eeku.
aga mida pigimatt teeb?
ta nimelt teeb vibreerivad pinnad raskemini vibreerivaks ehk suur effekt saadakse suurtelt pleki pindadelt nagu uksed jms. sellepärast ongi enamus
audtodel lihtsalt keset ust paar riba 2mm veetud.
muide väga palju abi on ka vildist - too summutab kõrgemad helid aga ei
kaalu midagi, ehk tagasilööke sisuliselt pole.
lõpetuseks, et auto kiirusomadused samaks jääksid on hoopis mõistlikum kinnitada korralikult igatsorti tolknevad juhtmed ja polstrid.
pigimatt on tore asi, aga tal on tõesti drawback seoses kütusekulu ja kiirendusega. neid mehi, kes arvasid, et ruutmeetri matiga teevad auto ära, aga
vahtisid järelejäänud paari viilu peale esimest ust on nähtud ju kyll ja kyll
wygla: viltmatt ei hoia polstri plärisemist ära. seda teeb korralik polstri kinnitus + jälgi nüüd hoolega - polstrile pandud pigimatt polstrile pandud matt annab palju juurde, aga siis tuleb hakata ka kinnitusi
upgradema.
viltmatt ei luba sinuni kõrgemaid pirisemisi, muud ei miskit - ta vibreerib koos polstriga rõõmsalt kaasa. Miskit ta muidugi muudab ka vibratsiooni
koha pealt, aga mitte märkimisväärselt.
Igatahes on vildi panek 5+ tegevus, sest ta ei kaalu miskit ja abi on kohe kindlasti mingil määral.
aap ja muide, inimesel on kohutav loll komme hakata pärast mingi segava faktori kõrvaldamist hakata kuulama muid faktoreid, mida enne ei
täheldanud.
Näide on selline, et kui oled auto laiali kiskunud ja 100kg sisse pannud, siis paari päeva pärast matitad piilareid ja pole ime kui ka katust
ehk siis igasugune müra isoleerimine muutub kretinismiks lõpuks - jõudmine 100+ kg maile on väääga kerge tulema
been there, done that.
hannes
|
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 01.10.06 14:22
|
|
|
Ma jääksin siiski oma arvamuse juurde, et viltmatt ikka summutab ka kuigipalju naginaid ning plärinat kuna polster jääb jäigemalt hoidma ning
kõikvõimalikud polstrialused nagisevad elemendid vastu vilti enam ei plärise. Ja miks muidu müraisolatsiooni tegevad firmad üleüldse panevad viltmatti
polstritele, kui see summutab ainult kõrgemaid helisid. Esiustel pole näiteks tweeter üldse polstri all.
Aga üldiselt vahet pole...peaasi et inimene ise rahul on Minul igatahes
ennem polster kuigipalju värises aga peale viltmatti on vaikus.
Ja see jutt on täitsa õige tegelikult, et kui tegema hakkad, siis tahad järjest rohkem teha. Mul jäi samuti 1 pakk pigimatti üle ja mõtlesin siis, et
kui üle jäi, siis võiks pagassi kah üle tõmmata , aga õnneks ma müüsin
selle paki ikka poodi tagasi!
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 01.10.06 14:24
|
|
|
ja selle polstri kinnituse koha pealt veel nii palju, et isegi uutel autodel, millel on uued polstri kinnitused, pläriseb uksepolster. Aga peale
isolatsiooni ning samade kinnitustega enam mitte.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 01.10.06 16:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Wygla
Ma jääksin siiski oma arvamuse juurde, et viltmatt ikka summutab ka kuigipalju naginaid ning plärinat kuna polster jääb jäigemalt hoidma ning
kõikvõimalikud polstrialused nagisevad elemendid vastu vilti enam ei plärise. Ja miks muidu müraisolatsiooni tegevad firmad üleüldse panevad viltmatti
polstritele, kui see summutab ainult kõrgemaid helisid. Esiustel pole näiteks tweeter üldse polstri all. |
pidasin silmas müra koha pealt kõrgemaid helisid, mitte kõlaritest tulevaid.
iga piisk kulub marjaks ära - siililegi selge, tahtsin viidata ka pahupooltele. matitamine on terve teadus
hannes
|
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
postitati 10.10.07 17:11
|
|
|
O1 puhul väike lahendus nende tagumiste kõlarite asemele...
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 10.10.07 17:19
|
|
|
creatores mis firma elemendid?
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 10.10.07 19:17
|
|
|
päris hea lahendus
aga sellise lahenduse puhul oleks muidugi hea teha lisaks müraisolatsioon tagumisele osale, et tagaosa liialt plärisema ja värisema ei hakkaks ja et heli ikka rohkem sisse jääks, kui välja läheb
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 10.10.07 20:36
|
|
|
Ma eelistan lahendust kus bassi teeb supakas. See muidugi rohkem maitse asi.
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
postitati 14.10.07 07:10
|
|
|
No pole õrna aimugi mis elemendid need on, leidsin netist pildid selle kohta kuidas O1kombisse muusika saada. Paraku ka mina ei usu sellesse
lahendusse. Subwoofer peax ikka eraldatud kastis olema.
|
|
|
Saunajumal
huviline
Registreerunud 02.06.07
Postitusi: 20
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I 1,6
|
postitati 14.10.07 07:54
|
|
|
Kaks bassielementi lahtiselt mängimas olematute ja suvaliselt paigaldatud invertertorudega ei saa midagi head küll esitada. Aga disaini poolest on
ilus, sümeetriline paigutus
|
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 14.10.07 08:49
|
|
|
kast kastiks, kuid pagass ise on juba üks paras kast
Mingit häält need elemendid kindlasti teevad. küsitavaks jääbki see, et ilmselt kinnises kastis teeksid nad veel paremat häält.
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 14.10.07 18:22
|
|
|
Mingit häält nad kindlasti teevad.
Mul oli kunagi tööl kõlar magnetit pidi metallist kapi küljes ja ka tegi häält.
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
postitati 15.10.07 19:48
|
|
|
Kui raatsiks kogu selle pagaasikatte aluse teha kõlarikastiks, siis ilmselt sound oleks ikka väga hea. Paraku minul on sellele ruumile praktilisemat
kasutust, aga pean tunnistama, et väikese subwooferi ma sinna kuhugi ikkagi panen.... ilma selleta on sound selles autos ikka kohutav.
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 16.10.07 18:34
|
|
|
Ma praegu üsna rahul oma masina heliga. Välja sai vahetatud kõik kõlarid, kõlari juhtmed ning lisatud supakas, 2 võimendit ja ports pigimatti.
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
postitati 16.10.07 23:37
|
|
|
mis kõlaritega sa esi-uste omad asendasid? Taga kõlarid ju ei saagi reaalselt mängida... nad ripuvad õhus.... ma olin päris hämmingus ja vaatasin seda
lahendust suurte silmadega tükk aega.
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 17.10.07 13:39
|
|
|
tagumiste kõlarite süsteem täielik bullshit. aga ka sellest annab õige paigutuse jms asja saada. kusjuures mul oli tehaseseades (vist) taga veel
niimoodi, et oli pandud koaksikaalkõlar ning ukse sees oli veel ka eraldi tweeter. ei saa aru, mis küll selle point olla võis neil
|
|
|
creatores
huviline
Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90
Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia I Kombi
|
postitati 17.10.07 16:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Wygla
tagumiste kõlarite süsteem täielik bullshit. aga ka sellest annab õige paigutuse jms asja saada. kusjuures mul oli tehaseseades (vist) taga veel
niimoodi, et oli pandud koaksikaalkõlar ning ukse sees oli veel ka eraldi tweeter. ei saa aru, mis küll selle point olla võis neil |
see on see kõige kangem 8 kõlariga raadiovalmidus mul sama asi peal...
kuidas sa need tagumised siis mängima said lõpux?
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 17.10.07 18:07
|
|
|
üleüldse sai kah kõlarid välja vahetatud, müraisolatsioon, uued kõllid, võim, juhtmed. tagumistega on nii, et on samuti komponendid (ukse sees tweeter
ja taga bassikas, küll ainult 13cm läbimõõduga). Universaalil peaks üldse teise süsteemiga taga olema (vähemalt Timuril oli). Aga selline kompode
lahendus, et ukse sees tweeter ja tagai valjukas, ei ole hea lahenus, ehk et siis oleks pidanud taha panema koaksikaalkõlari ja ukse sisse mitte
midagi.
Taga mängisid siis kõlarid täitsa pagassi, ehk et mõlemas ääres täiesti ratakoopasse, mis oli täiesti mõttetu. Sai siis ise tehtud mingisugune MDF
rõngas kõlari ja selle plastiku vahele (kõlar, rõngas, salong). Natukene paremaks läks, aga vähe. Kuna pigimatti jäi üle (2mm ja 4mm), siis mõtlesin,
et võiks ka tagaosa väheke sättida. Võtsin siis tagaosa lagedaks, panin nats isolatsiooni (väga minimaalselt) ning 2mm pigimatist tegin kõlaritele
ümber nagu oma väikese kasti (sisse ja välja veel vilt). Muidugi puukasti see ei asenda, aga kuna polnud aega ja viitsimistki kaua tegeleda sellega,
siis sai see "pornotuuning" pigimatiga ära tehtud. Ja ennäe imet: nüüd kuuleb isegi tagaistmel bassi . Heli on muidugi rohkem suunatud faderist ette, et heli parem oleks. Pagassis sai kastiriidega äär üle veel
tõmmatud, nii et nüüd enam kõlareid pagasnikust näha ei ole, vaid need on täesti ära isoleeritud. Proovimise käigus avastasin veel ka selle, et kui
kõlar oleks suunatud rohkem salongi poole (tagumine kõlariots rohkem üleval), siis oleks heli veelgi parem. Kuid sellise kaldega MDF-rõngaid polnud
kohe käepärast võtta ja nii see jäigi.
Selline oli siis minu lugu tagakõlarite "pornotuuningust"
Kui viitsimist on, siis saab ka sitast saia teha!
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |