aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
postitati 13.04.13 11:27
|
|
|
205/55R16 vs. 205/60R16
Küsimus siis selline. Olen just uusi suverehve vaatamas ja kuna teede seisukord järjest halveneb (eriti Tallinnas), et siis mõtlen, et kas võtta tiba
kõrgemad, oleks vähe pehmem sõita. Võrreldes naise Civicuga, millel all 185/65R14 ja millega ei saa aru ka, kui Vabakal august läbi sõidad, on minu
traktor ikka kuidagi eriti jäik. Eelistan pigem mugavust kardisõidule ja tegemist on pereautoga, mitte linnaralliks tuunitud asjaga. Spidokas hakkab
küll 3,2% vähem näitama, aga sellest on savi. Kuna 205/60R16 on umbes sentimeetri võrra suurema raadiusega, siis võiks ju pehmem küll olla, aga nagu
elu näitab, üks asi on alati teooria ja teine praktika. Seega siis - kas kellelgi on vastavasisulist kogemust, mida oleks nõus jagama?
Tänud ette.
There is no spoon.
|
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 14.04.13 04:29
|
|
|
Mul on talverehvid (naelad) 205/60 R16. Eelkõige sai eelmisele autole (Avensis) võetud kliirensi tõstmise pärast (madalam kui Superb) aga 205/55 R16
on samuti suhteliselt kõrge seinaosaga aka pehmem rehv. Lisakõrgus annab pehmust kindlasti juurde kuid Tallinna kuppelmaastikul ei silu nemadki kõike
ära (Superbi vedrustus on jäigem kui Avensisel) kui hooletumalt (loe: sirgelt) sõita. Igapäevastes sõitmistes ei tohiks kõrgem rehv probleemiks olla
eriti kui mugavus on tähtsam. Juhitavus ja tunnetus on samas madalama rehviga paremad.
|
|
|
aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
postitati 14.04.13 17:20
|
|
|
Tänud vastamast. OK, mugavus suureneb, aga see juhitavuse ja tunnetuse teema... Ma ei teagi... Olen siiani mõelnud, et see tuleb mängu siis, kui võtad
suuremal kiirusel järsemaid kurve või libedaga "piiri peal". Vabakal aukude vahel laveerides või aeg-ajalt Tartu otsi tehes ei tohiks see rehviseina
kõrgusele ühe sentimeetri lisandumine ju selles kontekstis erilist rolli mängida? Samas, kui teisipidi võtta, siis ei tohiks ju ka üks sent seina
kõrgust väga palju mugavust lisada. Krt, raske ennast testima ka sundida, et kas 100ā¬ hinnavahet siis kokkuvõttes tasub ära või mitte Oleks vastupidi, siis vist pikalt ei mõtleks. Aga ega enne tegelikult ilmselt
ei saagi teada, kui ära proovib. Aega veel õnneks lamellidega sõita on, seega ka mõtlemiseks.
There is no spoon.
|
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.04.13 05:21
|
|
|
Ma arvan, et rehvi mudelist sõltub rohkem, kui sellest sentimeetrisest erinevusest rehvi kõrguses. Kui mina oma esimesed 205/55/16 mõõdus rattad sain,
siis see auto sõitis nagu puuratastega vanker, isegi karedam asfalt pani kereplekid värisema. Hilisem kogemus on siiski näidanud, et selles mõõdus
rehve on ka tunduvalt pehmemaid olemas.
Küll aga võib juhtuda, et kõrgema profiiliga rehv on teine mudel ja seega veidi teistsuguse konstruktsiooniga ja sellest tulenevalt pehmem.
Normist suurema rehvi kasutamisel tuleb jälgida, et esirattad välja pööratuna kuhugi vastu ei hakkaks käima. Mõnel autol on see probleemiks, eriti
suurte läbisõitude juures, kui detailid juba väsinud.
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 15.04.13 08:04
|
|
|
Olen nüüd kaks jooksu rehve velgedel ostnud Bythjulist, samalaadne firma nagu Reifendirekt - ehk siis ostavad suure kogusega sisse ja müüvad eriti hea
hindadega laiali.
Kahel korral olen ostnud erinevatele sõiduautodele, andes neile auto andmed ja mõlemal korral olen saanud enda üllatuseks suurendatud kandevõimega
rehvid! Külgseinad on tugevamad ja rehvid "jäigemad". Isegi kõrge profiiliga rehvi puhul on tunne justkui sõidaks puuratastel nagu eelkõneleja
mainis.
www.sadulsepp.ee
|
|
|
|
aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
postitati 15.04.13 08:49
|
|
|
Tänud vastamast. Ühesõnaga teen siit kiire kokkuvõtte, et ei tasu seda lisasajast luhvtitada, pigem vaadata, et oleksid tavalised, tugevdamata
koormustaluvusega rehvid.
Offtopic. Muuseas vaatasin just seda Bythjul'i (Bythjullat?), kuna kavatsen ka ise tellida kohaletoomisega ja vanade äraviimisega. Imelik,
et meil rehvid24.ee's on isegi nõksa odavamad, vähemalt see konkreetne Goodyear EfficientGrip Performance rehv. Imelik seepärast, et svenssonitel
peaks ju suuremad kogused läbi käima ja loogiline on, et sellisel juhul odavam... Aga enivei, tänud veelkord, kes viitsisid vastata. Eks ma siis
proovin ära need tavalised rehvid ja teen järgmiseks korraks järeldused.
There is no spoon.
|
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 15.04.13 10:05
|
|
|
Kogused ongi suuremad aga "svenssonid" jaksavad ka maksta kallimat hinda. Pealegi, Rootsi pakkumised lähevad siis huvitavaks, kui osta koos
velgedega, ainult rehvid on Eestis odavamad. Iga tellimusega saab kaasa ka komplekti tsentreerimisrõngaid ja polte + tasuta ukse ette toomine.
www.sadulsepp.ee
|
|
|
|
aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
postitati 15.04.13 10:08
|
|
|
OK, see on küll juba päris inimlik, et asjad komplektis tarnitakse. Meil küll tarnivad ka tasuta alates 4-st rehvist aga küsitakse piltlikult iga
korruse eest veel lisahinda ja siis veel puhkepäeva eest ka jne...
Jah, tegelikult peaks ka krt Soome-Rootsi kolima. Tallinnas ei taha üldse enam autoga sõita, auke nii palju, et pole ruumi slaalomitki enam teha...
There is no spoon.
|
|
|
|
Heino
huviline
Registreerunud 24.01.13
Postitusi: 56
Asukoht: Põhja Euroopa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb III L&K 1.8 TSI DSG
|
postitati 15.04.13 12:06
|
|
|
Sai ise ka nädal tagasi 205/55 R16 auto alt ära kruvitud ja alla sai kruvitud 225/40 R18 Continental Sport contact rehvid suvehooajaks. Alguses oli
suht imelik kuna olin harjunud pehme ja mõnusa sõiduga, antud hetkel on auto suht jäigaks läinud ja iga auk on tunda kui linnas sõita, aga eks peab
harjuma.
Tallinnas ei kujuta ettegi kuidas sellise madala profiiliga oleks sõita, kuid põhjamaade kiirteedel on küll lust ja lillepidu sõita.
Ainult kalla ja talla.
|
|
|
aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
|
Heino
huviline
Registreerunud 24.01.13
Postitusi: 56
Asukoht: Põhja Euroopa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb III L&K 1.8 TSI DSG
|
postitati 15.04.13 12:42
|
|
|
See aasta on talv oma jälje isegi soome teedele jätnud, kuid mitte pahasti
Paar auku olen leidnud aga need on ka viimasel ajal kiirkorras korda tehtud, nii et peab kiitma tublisid teetöölisi kes varakult on oma tööd tegema
hakkanud (Y)
Eks loodame et kunagi tekkib Eestis ka võimalus kiiremaid kiirusi nautida kui 110 mis niigi vähestes paikades veel alles on.
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 15.04.13 12:53
|
|
|
Auke leidub ka Sotckholmis aga need on tsiviliseeritult kompklekteeritud paari kohta, mitte ei kata tervet linna
www.sadulsepp.ee
|
|
|
|
aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
postitati 15.04.13 12:59
|
|
|
Ma ei oskagi enam miskit kosta. Peab ikkagi hakkama ka kuidagi oma elukvaliteeti tõstma. St siis ära kolima...
There is no spoon.
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 15.04.13 16:42
|
|
|
alternatiiviks ära kolimisele oleks see kui endas pesitsev suumahher maha suruda ja soetada vähemalt mõistliku profiiliga kummid, veel parem kui veel
sutsu kõrgemad. ja kui koormusindeks ka sinna 90 kanti õnnestub leida, siis väidan, et tallinnas enam auke pole. või noh, mõni kribul ikka jääb, aga
rooli nende pärast enam keerama ei pea.
boonuseks, lisaks mugavusele, on odavamad pastlad ja kauem kestev veermiku puksimajandus. miinuseks aukude vahel slalli sõitjate mõnitavad pilgud.
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 16.04.13 10:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
miinuseks aukude vahel slalli sõitjate mõnitavad pilgud. |
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 16.04.13 17:44
|
|
|
ää naera midagi. edevuse laat on lõputu. püksirihmad neegrivelgedel on suurele osale rahvast eluliselt vajalik lisa auto küljes. täna näiteks kuulsin,
et palju ostetakse autosse lisavarustuseks boostikella, millel samm-mootor sees ja ühendatakse gaasipedaali asendi anduri taha. väga popp lisa näiteks
1.3 vabalthingavale siivikule. ja kapoti alla pannakse gigamega suur poleeritud turbo, mille küljest läevad kummivoolikud kuskile mootorit katva
plasti alla. sellega pidi muidugi kohe saama, lisamoosimist ei pidavat enam sugugi vaja olema.
ajad on ikka raskeks läind. kui mina noor olin, siis piisas kui mossele tahaklaasile sai lujaa laatua lada kleepsu peale. hobuseid tuli juurde ja
tibid olid sillas.
vabandan teema solkimise pärast.
|
|
|
aiiro
huviline
Registreerunud 27.09.07
Postitusi: 17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi Elegance 2.0 TDi DSG
|
postitati 23.04.13 09:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
püksirihmad neegrivelgedel on suurele osale rahvast eluliselt vajalik lisa auto küljes. |
Ei ole siin solkimist midagi, täiesti eluline teema ja mõistan muret. Üldse kuidagi bling-blingiks on kõik kätte läinud, vorm on olulisem kui sisu või
eesmärk...
Enivei. Tänaseks on mul paljukiidetud Goodyear'i EfficientGrip Performance 205/55R16 all ja paar päeva sõitnuna olen esialgu rahul - rehvid on pehmed
ja mõnusad, juhitavus väga ei kannatanud võrreldes eelmiste pasteldega (Continental Premium Contact 2), mis olid võibolla tiba konkreetsemad. Aga
kokkuvõttes igati rahul, 205/60 olekski võib-olla liiga plösöks all läinud. Seega kuiva sõidu pinnalt soovitan seda rehvi küll, vihmaga veel kogemus
puudub. Nael kummi (või püksirihma)!
There is no spoon.
|
|
|
|