Potty
huviline
Registreerunud 09.01.12
Postitusi: 3
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.12 19:39
|
|
|
Felicia külmkäivitusel üks silinder perutab
Olen käinud neljas töökojas ja igast töökojast saan erineva vastuse sellisele probleemile: hommikul, peale vähemalt 10-tunnist seismist juhtub
käivitamisel selline asi - pumpan kaks korda kütust üles (teen nii juba aastaid), käivitan. Mootor hakkab ilusasti tööle. Töötab umbes 10 sekundit ja
siis hakkab üks silinder tagant ära vajuma, hakkab perutama ja ebaühtlaselt töötama. Annan vaikselt gaasi juurde, hakkab tuure üles koguma, natukene
veel perutab ja siis haagib ka selle vigase silindri taha ning kogu ülejäänud päeva käivitub ja töötab nagu prillikivi. Kusjuures ainult selle
perutamise ajal (see kestab kokku umbes minuti) ajab tahma välja, muidu on mootor tipp-topp korras, ülevaatus ametlikult läbitud, heitgaasinäitajad
isegi kõvasti alla lubatu. Kas keegi oskab lambist kindlalt pakkuda, milles asi? Kõik vahetasin ära - küünlajuhtmed, jagaja, jagajakaane, küünlad,
õhufiltri. Täpselt sama kamm kestab edasi. Kas asi võib olla kõveras plokikaanes - kui mootor läheb soojemaks, tõmbab õhupilu kokku ja hakkab
normaalselt tööle? Aga sel juhul tekib küsimus, et miks ta esimesed kümme sekundit siis ilusasti töötab? Või on see mingi klappide värk või
külmaklapp või midagi muud? Vabandust pika kirja eest, ei osanud lühemalt seda probleemi selgitada.
|
|
|
v6sa
huviline
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.01.12 11:21
|
|
|
Karburaatormootor? Külmkäivitusklapp toimib? See peab gaasipedaali vajutamisel vabanema ja kinni klõpsama. Avab seda bimetall vastavalt mootori
soojenemisele.
Vaevalt seal süüde silindri kaotab. Ilmselt on probleem külmkäivitussüsteemilt tavatoitele üleminekuga. Kas auto puterdamise hetkel gaasiandmist
talub või sureb kohe välja? Kuidas siis käivitub?
|
|
|
Ander
klubiliige
Registreerunud 01.06.10
Postitusi: 125
Asukoht: Narva - Jõhvi - Narva
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 11.01.12 06:59
|
|
|
Mina pakun nende sümptomite järgi otsustades küünlajuhet või küünalt.
|
|
|
v6sa
huviline
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.12 10:34
|
|
|
Küünal ei põhjusta tahmamist. Rikas segu aga küll. Puterdab mõlemal juhul sarnaselt (vilumatule kõrvale).
|
|
|
Vanakoolimees
huviline
Registreerunud 09.01.12
Postitusi: 3
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.12 02:14
|
|
|
Tänud, et olete viitsinud vastata. Küünlad, küünlajuhtmed, jagajarootor, jagajakaas, õhufilter vahetatud ja ei muutunud midagi ei paremaks ega
halvemaks. Üldse on seis kogu aeg stabiilne, igal hommikul samasugune, juba lausa rutiinne - 10 esimest sekundit tiksub ilusti, siis hakkab teine
silinder "lööke" vahele jätma, podiseb ja väriseb minut-kaks, selle aja möödudes hakkab teine silinder järjest vähem "lööke" vahele jätma ja umbes
kahe minuti möödudes jääbki ilusti ühtlaselt tööle ja töötab korralikult terve päeva.. Üldiselt pole mootor üldse muret valmistanud, kere on kah veel
suurema roosteta, kõik toimib. Muidugi on ta väsinud ja vana kökats, kuid kahju nagu prügimäele saata, ustav (ja odav) tööloom olnud 14 aastat, sõna
otseses mõttes 365 päeva aastas on sõidus. Piinlik öeldagi, kuid nagu pereliige. Eks ma pean ta ikka lõpuks töökotta viima, kuid natukene nõutuks
teeb, et vea selgitamisel ei osatud neljas teeninduses midagi pakkuda. Kuidas nad seda siis paranadavad, kui nad põhjust ei tea? Hiljem keeratakse
selline arve kokku, et võtab kukalt sügama, millest ilmselt kõige suurema kulu moodustab vea otsimisele kulutatud aeg. Ja mul on autot iga päev vaja
kasutada, ei saa teda töökotta "uuringutele" jätta. Sageli keerab sellisel puhul "vana kala" ainult paari kruvi või timmib kuskilt midagi ning asi
korras, sest ta teab täpselt, kus viga peitub...Kui selle "vana kala" ainult üles leiaks.
|
|
|
v6sa
huviline
Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.01.12 12:31
|
|
|
Speedsteris on Hannes, kes tunneb ottomootori toitesüsteemi kõige paremini. Toimetab Tallinnas, Mäealuse tänava kandis.
Mille järgi Sa väidad, et kaob 2. silindri töö? Ühe silindri kadumine ei tekita tahmamist....
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 12.01.12 18:19
|
|
|
ma arvan, et ei kustugi konkreetne teine silinder. kodanik pigem sõnastas valesti.
aga muidu oli v6sal õigus küll. tooreklapi automaat on peetis. siin pole vaja mingitele küünaldele ja muudele juppidele ning seitsmele eri
teenindusele raha kulutada. ja teinekord ei pea üldse miskit vahetama, piisab heal juhul ka puhastamisest.
|
|
|
Potty
huviline
Registreerunud 09.01.12
Postitusi: 3
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.01.12 12:32
|
|
|
See, et just teine silinder tagant ära kaob, tegin nii kindlaks, et selle paariminutilise ebaühtlase mootoritöö käigus võtsin ükshaaval küünlajuhtmed
küünaldelt maha. Kui 1, 3 ja 4 küünlajuhtme eemaldamisega läks mootori töö veel ebaühtlasemaks (ilmselt jäi tööle ainult kaks silindrit), siis teiselt
silindrilt küünlajuhet eemaldades ei muutunud midagi, tiksus samamoodi edasi. Ja seda "Mäealuse kandi" juttu räägiti mulle ühes teises töökojas
samuti, ainult Speedsterit ei öeldud ja niisama huupi ei leidnud ma sealt Mäealuselt kedagi. Kuigi mulle öeldi, et nokitseb oma garaaÅžis. Või on see
ikka seesama Speedster siis? GaraaÅžist on ju kah tegelikult igaühel oma arusaamine.
P.S. Tooreklapp tundub väga loogiline, olen seda isegi kahtlustanud, kuid kuna ma mootorist ei jaga mitte halligi, siis ei targutanud töökodades
kaasa. Kuna ma juba teist korda viimase nädala jooksul olen kuulnud "Mäealusest", siis sõidan sealt kindlasti läbi.
Tänud kõigile, kes võtsid vaevaks vastata, ehk saab suksu veel mõneks ajaks elule turgutada.
|
|
|
|