Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 18.09.08 06:50
|
|
|
Amordid, vedrud - appi
Plaanin oma Felicial amordid (nende järgi on juba karjuv vajadus) ja vedrud (veel ei karju, aga varsti hakkab) ära vahetada. Muidugi on kõige lihtsam
ja kindlam valik mul selle jutuga lihtsalt mõnda autopoodi ja siis edasi töömeeste juurde jalutada või kohe Tartu Aasta Autosse minna.
Aga mina tahan ise uurida ja otsida, olen juba selline totakas. Ja vajan nüüd kogemusi. Kes milliseid amorte või vedrusid hankinud on? Kuidas rahul
on?
Esiteks, mis vahet on õli- või gaasiamordil? Kui ma olen selline suht hooletu stiili mees, et auto võib ikka hooga aukudesse sisse panna ja paneb ka
ning teid ma ka eriti ei vali, kumb siis mu autole paremini sobib?
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 18.09.08 09:03
|
|
|
gaasiamportisaatorid ei pidavat suure külmaga hästi töötama...st. pidid hakkama klobisema. mäletan, et isal kunagi felicia oli, siis vahetas kah
amordid ära. uuteks said kayaba nn. "kvaliteetamordid" , mis aga
hakkasid suhteliselt ruttu õli lekitama. tegelikult ei tohiks ju esindusest tellitavad originaalamordid kah väga kallid ju olla.
|
|
|
wasp
klubiliige
Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118
Kasutaja on eemal
Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG
|
postitati 18.09.08 09:32
|
|
|
gaasiamordid on jäigemad ja kasutatakse reeglina raskemate(suuremate mootoriga ) autodel.Kui tehasepoolt ettenähtud õliamort pole mõtet gaasiamordiga
autot vankriks kohandada. Nimedest eelistaks saksa päritoluga sachsi amorti.Ja vanainimeste tarkus + ühekaupa pole mõtet amorte vahetada.
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 18.09.08 12:14
|
|
|
Sinu auto originaali letihinnad on muidu:
esiamort 1278 krooni
esivedru 638 krooni
tagaamort 1109 krooni
tagavedru 570 krooni
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 18.09.08 12:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lare
Sinu auto originaali letihinnad on muidu:
esiamort 1278 krooni
esivedru 638 krooni
tagaamort 1109 krooni
tagavedru 570 krooni
|
Aitäh. Ja aitäh teistelegi. Ega mul ei olegi midagi esindusest originaalide alla panemise vastu. Ma lihtsalt uurin, mis variandid veel on. Sest tahaks
ikka, et lahendus oleks võimaluste piires kõige parem
Ees on originaalis õli, taga gaas, eks ole? Ja gaas, nagu ma aru saan, on jäigem, õli jälle pehmem? Kes nende n-ö stock-amortide ja vedrude tootja on,
Lare, sa ei tea?
Olen ise ka Kayaba kohta halvasti öeldavat kuulnud ja jälle Sachsi kiidetavat.
Ladu24.ee müüb KYBe ja Monroesid. Mida Monroedest arvata? Valikus on küll ainult gaasiamordid nii ette kui ka taha.
Boge on Sachsi n-ö odav variant, või kuidas? Kumb see VW-d amortidega originaalis varustab - kuskilt lugesin, et Sachs/Boge varustab?
Mapco ütleb kellelegi midagi?
Nii palju küsimusi jälle
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
wasp
klubiliige
Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118
Kasutaja on eemal
Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG
|
postitati 18.09.08 14:29
|
|
|
kunagine kogemus KYB kehv . Peale amordi vahetust 1 km kruusateed ja amordis olev silindri pea murdus lihtsal küljest.Garantii korras vahetati küll
välja aga usaldus minul igatahes kadus (kui ma õieti mäletan oli tootjaks japan või).Hinnaklassilt oli tegu igatahes kõige odavama pakkumisega.
Monroe amorti kasutasin ka kunagi vana a6 , kõige rohkem häiris antud amortide juures tasasel sõidul lahtise aknaga see kõsin mida amort ebatasasel
teel tegi .
Bogede kohta aga räägiti nii, et liinilt maha kukkunud sachcid.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 18.09.08 16:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Hallvatt
Aitäh. Ja aitäh teistelegi. Ega mul ei olegi midagi esindusest originaalide alla panemise vastu. Ma lihtsalt uurin, mis variandid veel on. Sest tahaks
ikka, et lahendus oleks võimaluste piires kõige parem
Ees on originaalis õli, taga gaas, eks ole? Ja gaas, nagu ma aru saan, on jäigem, õli jälle pehmem? Kes nende n-ö stock-amortide ja vedrude tootja on,
Lare, sa ei tea?
Olen ise ka Kayaba kohta halvasti öeldavat kuulnud ja jälle Sachsi kiidetavat.
Ladu24.ee müüb KYBe ja Monroesid. Mida Monroedest arvata? Valikus on küll ainult gaasiamordid nii ette kui ka taha.
Boge on Sachsi n-ö odav variant, või kuidas? Kumb see VW-d amortidega originaalis varustab - kuskilt lugesin, et Sachs/Boge varustab?
Mapco ütleb kellelegi midagi?
Nii palju küsimusi jälle |
Ei ole taga gaasiamort. Igal pool õli ja ainult õli
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 06.01.09 13:16
|
|
|
Käisin kah täna üle nädala sõitmas enda autoga ja vaatasin, et mis ta nii perutab ja võdiseb. Peatasin auto kinni, läksin välja ja õõtsutasin
tagaosa...amordid täitsa kinni. Sõidu ajal hakkasid paari km pärast tööle. Amordikatted ülemised puruks, st. maha langenud. Kas niiskus sees ja suurte
külmadega seistes külmubki kinni? Auto vanake kah (octavia, 97 aasta ja üle 200k sõitu). Kevadel amorditest näitas, et amordid veel vinks-vonks. Samas
juba eelmistel talvedel suuremate külmadega tagumised amordid õrnalt klobisesid.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 06.01.09 14:57
|
|
|
Kui amordikatted puruks,siis kehvade teeoludega võivad amordid paari nädalaga loojakarja minna. E muud midagi,kui uusi amorte otsima ja servisesse.
Olen oma naha peal kogenud,et probleemi eiramine võib kalliks minna-näiteks vedru või puksid,mis lõpuks pealekauba vahetamist nõuavad.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 06.01.09 15:21
|
|
|
üks kate oli juba ostuhetkest saadik maha vajunud (ca. 3 aastat tagasi), teine hiljuti. Aga eks tasapisi peab hakkama mõtlema sellele amordivahetusele
vist jah.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 06.01.09 17:02
|
|
|
külmaga paukumine annab järgi kui kevad tuleb.
ja vabalt võivad amordid edasi toimida korralikult. minu vanemal soodal oli vast neli-viis talve tagasi seuke äda, et ülepäeviti paukusid teised ullu
moodi. a mingi aeg tüdinesid vist ää ja igatahes toimivad siiani korralikult. a no pool milli pole muidugi mingi läbisõit ka veel.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 06.01.09 17:25
|
|
|
Vähemalt kodanik diesel on alati optimistlik ja muretu . Ega see külmaga
õrn kloppimine mind väga ei häirinudki, kuna see oli väga väike. Ära ehmatas see, et amordid nüüd kinni jäid...sõida nigu hobukaarikuga. Talv veel
ees, võimalik, et varsti jälle kinni. Ei tea veel mis siis saab, kui 20 kraadine pakane tuleb .
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 07.01.09 07:25
|
|
|
natsa saad amorte kuivatada ka sõites. otsi korralikult raputav tee ja anna piitsa ja lase amortidel tööd teha. läevad teised õite soojaks ja vesi
kipub siis lahkuma.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 07.01.09 15:13
|
|
|
Kui nüüd väga tõsiselt dieselit järgida,siis võib juhtuda,et peale vee lahkub amordist ka õli/gaas. Kindlasti annab ennast igatpidi lohutada ja ka
huvitavaid vabandusi välja mõelda,kuid fakt on see,et nende amortide paremad päevad on ühelpool. Suht suur vahe on,kas amort toimib 70 või 40%. Ega
enne aru saagi,kui kusagil treppis tee peal lapats põhja vajutada ja siis....
|
|
|