Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 20.08.07 10:53
|
|
|
Pidurivedelik
Vene Skoodnikud märgivad, et Felicia pidurisüsteemi läheb DOT3 või DOT4.
Kust ma teada saan, kumb mu autos on? Mis saab, kui on üks, aga otsa panen teist?
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
wasp
klubiliige
Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118
Kasutaja on eemal
Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG
|
postitati 21.08.07 14:43
|
|
|
dot3 on punast värvi , dot4 suht läbipaistev
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 21.08.07 17:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wasp
dot3 on punast värvi , dot4 suht läbipaistev |
aitäh, vaatan järgi. a mis saab kui noid segada?
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
Cobra
huviline
Registreerunud 20.11.05
Postitusi: 24
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi II 1.9TDi
|
postitati 21.08.07 17:36
|
|
|
Mina ei katsetaks mitte mingil juhul segamist... need on erinevad standardid ning jama nende segamisest saabub ikka kõige õigemal ajal ehk
äkkipidurdamisel....ma miski pärast kahtlustan, et ikkagi on DOT 4 ning veel tuletan meelde, et pidurivedelikku tuleb vahetada iga kahe aasta tagant
......seega - pane uus õli sisse ning sa ei pea tegelema nn. loomkatsetega
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 22.08.07 12:18
|
|
|
3 ja 4 on omavahel vabalt segatavad. Põhimõtteliselt on tegu sama asjaga, 4-ja omadusi on veidi parendatud. Põhimõtteline vahe on määrimisomadustes.
Kui autol on abs pidurid, siis peab 4-ja kasutama, kuna see määrib abs-i pumpa.
Nii, et sega julgelt. A eelpool mainitet 2 aasta tagant piduriõli vahetuse soovitus on igati pädev. Piduriõli seob endaga (kondens)vett ja aja jooksul
koguneb seda sinna õige palju. Kuna aga vesi juba saja kraadi juures keeb siis kujutad ise ette, mis toimub suurelt kiiruselt äkitselt pidurdades kui
vedelik sees keema läeb.
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 22.08.07 21:14
|
|
|
Minu teada võis ka Dot 3-me ja Dot 4-ja segada. Kui sa ei tea kaua see vedelik seal sees on olnud siis vaheta parem ära ja pane Dot 4 sisse.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 04.01.09 14:53
|
|
|
Küsin siis kah teemasse veits. Tahtsin täna massinat garaaÅži ajada, et uurida jahutusvedeliku leket. Aga tutkit..üks tagumine pidur nii kinni kui
kinni. Ja mis kõige imelikum, käsipidurit mul peal ei olnud. Auto oli väljas seisnud 6 päeva ilma sõitmata. Proovisin siis käsipidurit tõmmata ja see
oli no nii tuuga, st. eriti ei saanudki sikutada. Jalgpidurit paar korda üles-alla, liikus käsipidur normaalselt. Aga pidur oli peal ikkagi.
Kuumutasin siis veits ja lõpuks hakkasin juba ratast alt kruvima. Poldid olid aga kõvasti kinni ja selle väntsutamise peale tuli ka pidur krõpsti
maha. Trumlid ja klotsid avhetatud suvel, käsipiduritrossid ca 2 aastat tagasi. Pidurivedelik on vahetatud üle 2,5 aasta tagasi. Ei olnud meeles kah,
palju pidurivedeliku vahetusvälp on, kuid nüüd siin uurisin ja tundub, et 2 aastat. Kas võib tõesti olla kondents sees ning seepärast jäi pidur peale,
olgugi, et käsipidur oli maas?!
Ja teemaväliselt, et termostaadi anduri juurest tilgub tosooli välja. Kas seal mingisugune tihend läbi?
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 04.01.09 15:46
|
|
|
Selliste ilmadega võivad piduriklotsid lhtsalt trumlisse kinni külmuda. Eriti veel,kui auto mingiks ajaks seisma jääb. Tuleb mainida,et seoses
käsipiduriga Sul vedas- tavaliselt kipuvad vähe vanematel trossid kinni jääma. Nii et vähe sellest,et pidur külmunud,lõpuks ka kässar peal. Mina olen
paari edasi-tagasi nõksutamisega tavaliselt klotsid lahti saanud.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 04.01.09 16:57
|
|
|
trossid õnneks vanad pole. trosside vanusest 2 aastat tagasi sain aimu niimoodi, et kässar oli öösel peal ja hommikul pidur totaalselt kinni, st. üks
pool trossi tagasi enam ei lasknud.
Lihtsalt, pole enne veel sellist nalja näinud, et ilma käsipidurita jääb pidur peale. Sellepärast ma talvel üldiselt väldingi käsipidurit
seisupidurina kasutamast, et peale ei jääks . Aga katsun ikka vedeliku
kah homme ära vahetada.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 04.01.09 17:59
|
|
|
sul peaks taga trumlid olema. sääl 99 prossa tõenäosusega jäätumisega tegu. üldjuhul saab maha ka autoga edasi-tagasi loksutades.
võimalik, et võib jäätuda ka vedeliku sees olev vesi, minul kogemus puudub.
aga soojade piduritega lumiselt teelt tulles on trummelpidurid paljude erinevate autodega kinni jäänud.
millegi vahetamine pole üldjuhul vajalik.
|
|
|
Wygla
huviline
Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724
Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia
|
postitati 04.01.09 18:07
|
|
|
Trumlid jah ning kusjuures trummel ja klots on ainult pool aastat vanad. Jõnksutamine sel korral ei aidanud.
|
|
|