Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Karpamootoril tühikäigupöörded külma mootoriga 2000 rpm (Vastuseid: 4 | Vaatamisi: 2364)
testuser3
huviline



Registreerunud 01.04.06
Postitusi: 160

Kasutaja on eemal

Auto: Felicia 1.3 GLX

postitati 03.06.07 10:16 Tsiteeri
Karpamootoril tühikäigupöörded külma mootoriga 2000 rpm



Nii nad siis püsivad kohe pärast käivitamist...kui mõned minutid oodata ja siis korraks sutsti gaasi vajutada, siis lähevad normaalse piiridesse, ehk siis natuke alla tuhande või 1000 peale.
Esineb vaid külma mootoriga


Lisaks veel see, et vahest käivitub hästi, aga samas vahest peale käivitumist murdosa sekundi jooksul sureb ka kohe välja.

talvel olen harjunud karpamootori puhul käivitama nii, et vajutan 1-2 korda gaasipedaali põhjani enne kui võtit keerand, suvel seda eriti kasutanud pole. Küll aga siis , kui keeran võtit, starter teeb tööd aga masin ei käivitu, siis vajutan gaasi umbes poole peale ja sisi ta reeglina ka käima läheb.
Sellised anomaalijad käivitumise kohapealt siis. gaasiga mängides ja sõites välja suremisega probleeme pole, liigub ka täiesti normaalselt.

Kütteks reeglina aint statoili 95E (kui on üldse mõtet mainida)

Oskab keegi midagi soovitada mida peaks vaatama?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 06.06.07 12:22 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: testuser3
Nii nad siis püsivad kohe pärast käivitamist...kui mõned minutid oodata ja siis korraks sutsti gaasi vajutada, siis lähevad normaalse piiridesse, ehk siis natuke alla tuhande või 1000 peale.
Esineb vaid külma mootoriga


See on n-ö automaattoores, mitte anomaalia. Minu oma teeb veel nii, et kerib pöördeid järjest juurde ja juurde kui on soojaks läinud ja ainult gaasipedaali vajutus lülitab selle automaattoore välja, ise ta ei lähe (kuigi peaks).

Tsitaat:
Lisaks veel see, et vahest käivitub hästi, aga samas vahest peale käivitumist murdosa sekundi jooksul sureb ka kohe välja.


Sama siin. Arvan, et see on lihtsalt mootori vanusest tulenev viga. Minul on sõitnud 270 tkm. Mäletan, et 170 tkm peal seda jama veel polnud...

Tsitaat:
talvel olen harjunud karpamootori puhul käivitama nii, et vajutan 1-2 korda gaasipedaali põhjani enne kui võtit keerand, suvel seda eriti kasutanud pole. Küll aga siis , kui keeran võtit, starter teeb tööd aga masin ei käivitu, siis vajutan gaasi umbes poole peale ja sisi ta reeglina ka käima läheb.
Sellised anomaalijad käivitumise kohapealt siis. gaasiga mängides ja sõites välja suremisega probleeme pole, liigub ka täiesti normaalselt.


Tegelikult ei ole ka see anomaalia, pigem Škoda Felicia iseärasus. Ka minu saanil esineb selline asi. Tal kipub karbuss seistes nii ära kuivama, et ei saa pumpamata lihtsalt midagi kätte algul.

Tsitaat:
Oskab keegi midagi soovitada mida peaks vaatama?


Njah. Olen proovinud vaadata siin-seal ja lasknud mõnikord mingitel "spetsialistidel" kah tema hingeelu uurida, kuid kõik on seni käega löönud ja öelnud midagi sellest suunas, et tüüpiline felicia, mis sa tahad. Ja enam ma ei tahagi, olen leppinud :)


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 07.06.07 07:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: testuser3
Oskab keegi midagi soovitada mida peaks vaatama?

Hallvatt on tehnilised põhjused sulle täpselt ära seletanud, mul pole tarvis midagi lisada rohkemat, kui et selline käitumine karpamootoriga Felicial on täiesti normaalne, kui mitte öelda et väga eeskujulik.

Täpselt samad sümptomid käivitamisel esinesid ka minu isa Felicial ajal, mil riist oli hiljaaegu uuena ostetud ja mingeid tehnilisi probleeme ei saanud olla. Ma oli toona pigem kuri selle peale, et minu vana karpamootoriga Senatoril külmkäivitus ei funganud ning ma pidin ise autos istuma ja õndsalt jalga gaasi peal hoidma, samal ajal kui Felicial võis rõemsasti välja klaase puhtaks kraapima minna :)

Kas sa väljasuremise järgselt uuesti käivitades tsipa gaasi oled juurde andnud? Ma mäletan, et meite Felicial juhtus sarnaseid väljasuremisi külmkäivituse korral, kuid sel puhul aitas vähene gaasi pealhoidmine lühikest aega, pärast mida jäi auto kenasti madalatel pööretel käima.

Käivitamise aegu külma mootoriga tahab auto teadupärast rohkem kütet saada kui soojaga. Karpa paraku on juba selline mehhaaniline vigur, mille puhul esineb näiteks ummistusi jms pikema kasutamise järel. Kui uuest peast kenasti ära timmitud karburaator võimaldab erinevate välistemperatuuride korral kenasti mootori käivitamist ja käimajäämist, siis aegade möödudes oleks võibolla mõistlik kaaluda igasuguste düüside ja kanalite läbipuhumist ning täiendavat reguleerimist.

Seni, kuni sõitmine korralikult välja kukub ning soojenenud mootor ilusasti käib ja välja ei sure, pole põhjust väga muretseda IMHO. Tõesti - see on karpamootori eripära ning midagi pole parata seni, kuni sa pritsungiga mootorit pole sebinud ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
testuser3
huviline



Registreerunud 01.04.06
Postitusi: 160

Kasutaja on eemal

Auto: Felicia 1.3 GLX

postitati 07.06.07 20:31 Tsiteeri


tänud vastuste eest, auto iseenesest polegi väga palju sõitnud

ostetud sai ta 1998 kevadel (nimme enne uut mudelit) ja praeguseks oli ta läbisõit mu mäletamist mööda 100 018 km


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
testuser3
huviline



Registreerunud 01.04.06
Postitusi: 160

Kasutaja on eemal

Auto: Felicia 1.3 GLX

postitati 10.06.07 19:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ZR1
Su autoga (karburaatoriga) on kõik korras , tõesti !

Parimad viisid käivitamiseks :
- külmal mootoril (ka suvel) : üks kord gaas põhja ja tagasi , käivitades enam gaasipedaali ei vajuta
- külmal mootoril talvel : vajuta gaasipedaali kaks korda põhja , kui on eriti külm - 3 , käivitades enam gaasipedaali ei vajuta
- soojal mootoril : ei vajuta gaasi üldse või hoja poole peal (ära pumpa)
- eriti kuumal mootoril : hoja gaasipedaal poole peal , või isegi põhjas (ära pumpa)



hea post!


seda viimast olen proovinud juba, ja täitsa hästi töötas, kuigi hoidsin gaasi umbes veerandi all..pöörded käisid korra kõrgel ära ja siis ka jäi rõõmsalt tiksuma.


tahaks sissepritsega masinat juba, neil sidur põhja ja võtit---kui ei käivitu, siis ei käivitugi :P mingid pumpamised ei aita.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 60.3% - SQL: 39.7%]