ulvarliiva
huviline
Registreerunud 04.11.21
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.21 08:40
|
|
|
Superb 2019 7 DSG 7. käigu mure
Tere kõigile Skoda sõpradele!
Kuna Skoda väga meeldib, siis oli 2014 Octavia ja nüüd ostsin suve lõpus 2019 aasta Superbi
2.0 diisel, L&K, 140kw 4X4 ja 7 käiguline DSG, ls 47000 hetkel. Garantii kuni veebruar 2022
Kaks asja mis siiani olnud probleemid:
Jubedalt nö värises külmalt tühikäigul. Läbi rooli jne ole tunda. Laagri esinduses diagnostika ja kütuse rõhuandur vigane ning läks vahetusse.
Vibratsioon kadus ära.
Mõne aja pärast tekkis olukord, et kuidagi jõudu nagu vähem kui ostes ja kui kiiruse 97-99 km/h peale ajada spido järgi, siis nagu "vabalt
veeremist" pole. Ma ei oska hästi seda tunnet õigete sõnadega kirjeldada. Ühesõnaga kui maanteel sõita, siis on tunne, et pidevalt peab nagu gaasi
varba otsaga juurde andma, muidu kiirus hakkab langema. Selle tulemusel läheb kohe 6. käik sisse, kuigi kiirus pole 95 km/h peale veel vajunudki.
Raplas (käin siin tööl Tallinnast) tekkis võimalus sõbra kaudu ühestöökojas diagnostika teha. Andis veakoodi, et kuskil summutis vasturõhu klapp? ei
tööta. Esindus vahetas esmaspäeval selle ära garantiikorras. Masin on nüüd palju erksam uuesti õnneks.
Aga see käigu hüppamise teema jäi. Püsikiirusehoidjaga seda muidugi ei tee. Aga täna Raplasse sõites pendeldas pool teed. Ülejäänud pool teed lasin
püsikaga, siis püsis 7. sees.
Aga näha on, et ka püsikaga annab gaasi pidevalt juurde ja keskmine maantee kulu (nullisin hoo pealt ära Tallinna piirimail) Raplasse tuli 6,7 l
sajale.
Esindus nagu ei saa aru või ei taha saada aru mu murest. Nende arvates vastutuul ja kerge tõus maanteel teebki nii. Aga ostes ta nii ei teinud. Ja
naise vanematel on 2018 Karoq, ka 7k dsg kastiga. Sellega mängi gaasiga palju tahad maanteel, ei viska kordagi kuuenda käigu peale. Kui just muidugi
järsult ei vajuta, siis loomulikult vahetab alla.
On kellelgi äkki ideid palun?
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 04.11.21 08:53
|
|
|
Kas mõne ratta pidur pole kergelt peale jäänud ja see siis tõmbabki hoo maha?
|
|
|
ulvarliiva
huviline
Registreerunud 04.11.21
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.21 09:03
|
|
|
Vot selle peale ma pole mõelnudki. Seal on ju mitu pidurisüsteemi mis võivad tõrkuda ja kergelt peale jääda.
EDIT: kahjuks tundub, et pidurid peal ei ole...
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 04.11.21 10:50
|
|
|
Sel juhul ma pakuks välja, et diagnostikaseade taha ja maanteele katsesõitu tegema ning sel ajal käigukasti jt toimimise parameetrieid jälgida kui
veakoode muidu sees ei ole ning kui siis kohtades, kus ise tunned, et vedu kaob palud kõrval sõitval diagnostikamehel väärtusi veel eriti
tähelepanelikult vaadata, kas jääb midagi silma lootuses viga avastada.
|
|
|
ulvarliiva
huviline
Registreerunud 04.11.21
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.11.21 12:43
|
|
|
Täna vahetasin siin Raplas rehve ja sama kodanik kes eelmine kord diagnostika tegi, ütles, et nii peabki olema. Et kiirus on selline piiripealne 7.
käigu jaoks ja seetõttu iga gaasipuudutus vahetabki kuuenda peale. Mõnes mõttes ma olen nõus, sest 110 alas ei vaheta tõesti. Aga seieri järgi saja
peal sõites ei tohiks ka mu meelest niimoodi pendeldada kuuenda peale.
Seda enam, et ta ütles, et ta käis maanteel proovimas ja kõik on ok, aga sõidulogi järgi ei liikunud mu auto kilomeetritki sealt hoovi pealt... Seega
ei viitsi tegeleda ega kaasa mõelda tundub.
Mul on omal mingi BT ELM OBD2 ka olemas, see vigu ei tuvasta. Aga selle saaks vist logima panna erinevaid parameetreid ja pärast vaadata. Uurin asja.
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 04.11.21 15:05
|
|
|
Aga mine esindusse diagnosti tegema? Saab omavahel paika panna lihtsa tingimuse, et kui leitakse anomaalia on garantii mure ja kui mitte, siis sinu
mure arve maksta. Poole tunniga vast ikka avaldub Skoda Laagrist saab otse maanteele keerata küll ja alustuseks saab nendega asjad kokku leppida, et
uisapäisa eurosid mitte taevasse kirjutada
Muuseas on võimalik lasta ka üle vaadata, et ega käigukastile ja mootorile pole uut tarkvara tehasest tulnud. Kui sind sõit ikka häirib, siis sealt
võiks alustadagi. Kui on mure ja uuendus selle lahendab, siis selle eest pigem raha ei küsita. Võibolla pole testsõitu teha vajagi sel juhul. Uuri.
Lisaks:
Kui oma autoga sai Tsehhis-Slovakkias käidud, siis seal imestasin, et miks istub stabiilselt neljanda peal ja ei kõhkle tihti kolmandaga sõitmast aga
kuna kogu pere oli kraamiga peal ja sel päeval tee mägine ning ei hellitanud kah, siis ju auto pidas nii paremaks ja sirge tee peal käitus hiljem
tavapäraselt. Tõmme oli hea, keskmine kulu mulle ok ja võõraid hääli ega muud ebatavalist ka polnud aga lihtsalt panin tähele. Palju neid mägesid ikka
muidu näeb, et sellist olukorda kogeda- eestimaalasele õiged mäed ju eksootika. Superb oli aga võrratu nii maanteelooma kui ka mägironijana, seda ma
ütlen
Ehk mine tea seda tänapäeva elektroonikat, mismoodi peab paremaks autot vastavalt muutunud oludele edasi viia.
Minu 6-käiguline vahetab samuti käigu alla kui gaasi vajutada suht kindlalt ja nii on alati teinudki. Sinul esinev käitumine-pendeldamine võib täitsa
vabalt olla midagi teist, mis ei olegi ok.
|
|
|
ulvarliiva
huviline
Registreerunud 04.11.21
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.21 07:30
|
|
|
Suur tänu heade soovituste eest, Viiking! Katsun jah nendega kaubale saada. Eile õhtul käisin testsõidul uuesti ja siis oli kõik jällegi korras
hoopis. Mine võta kinni mis teema on. Korra tekkis mõte, et äkki nendel hetkedel ta hoopis teeb seda tahmapõletust ja siis on kulu kõrgem ja käitub ka
kast nii. Tagantjärgi mõtlema hakates, siis on paar korda olnud küll, et peale seda anomaaliatega sõitu seisma jäädes toimub kohinal see põletamine
edasi kui auto hoovis juba ja uksed lukus jne...Samas see põletamine 45 minutit järjest ka kesta ei tohiks ju?
Eile oli sõites ka OBDII jubin küljes ja Car Scanner Pro äpp töötas. Veakoode ei näita. Noncontinuois monitors käis ka mingi näidud üle ja kõik olid
"PASSED".
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 05.11.21 14:08
|
|
|
Kohapealne kohin kui auto seisab ja mootor ei tööta viitaks pigem sellele, et Webasto või analoogne eelsoojendus töötab, kui sinu autol on selline asi
olemas. Kui auto mootor ei tööta, siis kübemefiltri põletust ei saa toimuda. Samas eelsoojendus on autonoomne ega tohiks käikude vahetamistega kuidagi
seotud olla.
Kui kübemefilter on ummistunud, siis see võib tõmbele mõjuda küll aga sellest peaks auto vastava märgutulega armatuuris märku andma.
Kuna aga mina diisliga pea 10 aastat ei sõida, siis absoluutsele tõele kaasaegsete diiselautode käitumise osas osas ei pretendeerigi.
Mul bensuauto peale seisma jätmist teatud viisil kohiseb-sumiseb aga see on jahutusvedeliku ringluseks pisike lisapump, mis turbot nii täiendavalt
maha jahutab (süviti ei ole uurinud) ja kindlasti täitsa ok käitumine auto poolt.
|
|
|
ulvarliiva
huviline
Registreerunud 04.11.21
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.11.21 14:34
|
|
|
Põletab ikka kui sõidu ajal ei ole jõudnud lõpuni põletada. Webasto on küll, aga see paneb ka puhurid tööle ja siis on teistsugune kohin. Põletamise
ajal on auto ümber tunda ka kirbet kärsavngu nö. Või no sellist spetsiifilist vingu. Sama tegi ka 2014a diisel Octavia mul.
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 05.11.21 17:46
|
|
|
No näedsa, saan minagi end harida. Kunagine diisel Avensis küll edasi ei põletanud peale seisma jätmist aga Webasto oli.
Ajad muutuvad, autod arenevad.
Aga selles osas olen nõus, et 45min jutti põletada on pikavõitu tõepoolest.
Kui mingi lahenduseni jõuad, siis valgusta.
|
|
|
Reios
huviline
Registreerunud 19.12.19
Postitusi: 60
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III L&K 140kw
|
postitati 05.11.21 19:03
|
|
|
Peale seisma jäämist tahmaka põletuse ajal/järel on see kohin tingitud sellest, et sundvent jääb mingiks ajaks tööle kapotialust jahutama. Isiklikult
ise väldin tahmaka põletuse ajal auto seisma jätmist, kuna põletust siiski enam ei toimu, vaid järeljahutus. Kui tunnen, et auto tahab põletada, teen
väikse sõidu maanteele kuniks auto on enda vajadused ära saanud teha
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 09.11.21 14:17
|
|
|
@ulvarliiva
Kas sinu murega on olnud arenguid?
|
|
|
ulvarliiva
huviline
Registreerunud 04.11.21
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.11.21 13:34
|
|
|
Tervitus!
Viimasel ajal ei ole seda nagu esinenud. Eelmine nädal sai Narva-Jõesuus ja käidud ja siis muidugi püsikaga sõidetud ja palju on selle lõigu peal ka
110 ala.
|
|
|