Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: PPF/ Benzin Partikel Filter (Vastuseid: 6 | Vaatamisi: 2087)
martinifoto
huviline

Avatar


Registreerunud 10.08.10
Postitusi: 164

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Kodiaq SportLine 2.0 TSI 4x4

postitati 01.05.20 07:46 Tsiteeri
PPF/ Benzin Partikel Filter



Tere

kysimus bensiinimootoriga 2019a VAG'i isendi kohta: mis n6udmised peavad olema t2idetud, et filtri p6letamine algaks? Tegemist 2.0 TSI 190 mootoriga ning ca 18000km juures panin eile t2hele, et stabiilselt 70km/h sõites k2is kulu yles-alla 7-11l/100km vahel. K2rsakat oli ka tunda, kui seisma jääda. 


Skoda Kodiaq SportLine 2.0 TSI 4x4

https://images.spritmonitor.de/1386106.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martinifoto
huviline

Avatar


Registreerunud 10.08.10
Postitusi: 164

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Kodiaq SportLine 2.0 TSI 4x4

postitati 06.05.20 11:57 Tsiteeri


Ise küsin ise vastan. Ühest Tallinn-Tartu otsast piisas, et hakkaks jälle foori taga välja suretama ise mootorit. Järgmine kord proovin lühemat distantsi.


Skoda Kodiaq SportLine 2.0 TSI 4x4

https://images.spritmonitor.de/1386106.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
POZ
huviline



Registreerunud 14.08.19
Postitusi: 33

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Superb L&K

postitati 07.05.20 08:49 Tsiteeri


Ma ei ole veel väga GPF`i väga süübinud aga ilmselt peavad puhastustsükli alustamiseks olema täidetud järgmised parameetrid: Mõõdetud tahma sisaldus peab olema piisav, mootor peab olema saavutanud töötemperatuuri ning vajaliku koormuse saavutamisel alustatakse põletus protsessi.

Mina olen enda autol täheldanud nelja konkreetset põletustsüklit 12000 km´i jooksul.
Suureneb kütusekulu ja muutub mootori hääl. Kütusekulu kasvab maanteel ca kahekordseks.
Puhastustsükkel tundub kestvat oluliselt kauem, kui diislil. Ühel korral tegin ekstra pooletunnise ja ca 40 kilomeetrise lisasõidu, et saaks ära põletatud aga lõpuks loobusin ning jätsin pooleli. Järgmisel päeval tööle sõites 21km toimetas edasi ja õhtul kodupoole liikuma hakates oli kõik korras. Peale seda ma ei ole spetsiaalselt sõite teinud. Kui hakkab põletama, siis sõidan oma tava marsruuti ning mingi ajaga teostab ta selle ära.

Peakski minema auto juurde ja vaatama mitu km`i tagasi ta seda viimati tegi.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuuba
huviline

Avatar


Registreerunud 30.05.17
Postitusi: 88

Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1.4TSI ACT

postitati 07.05.20 11:22 Tsiteeri


Tundub nagu uute bensukate murekoht :) Enam ei sobi bensukad ka lühemate otsade jaoks, jääb ainult elekter...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
fxdx
huviline



Registreerunud 04.03.22
Postitusi: 1

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 04.03.22 21:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kuuba
Tundub nagu uute bensukate murekoht :) Enam ei sobi bensukad ka lühemate otsade jaoks, jääb ainult elekter...


No täpselt.. eelmine masin oli diisel, millega sai absoluutselt kõik "diislirõõmud" läbi käidud - DPF, EGR, swirlid, tahm igal pool. Muidu imeline asi see turbodiisel, aga no mine m!"#i mis probleeme need tahmafiltrid tekitavad. Ärge tulge rääkima, et ma linnas ainult sõitsin..

Nüüd siis maanteesõite pea üldse pole ja ostsin kah bensuka - no ei jaksa võidelda erinevate umbes filtritest põhjustatud probleemidega ja südametunnistus ei lubanud tahmakat vahelt ära ka lõigata. Sama 2.0TSI 140kW Octavia (2019), millel hakkasid mingid veidrused pihta paar kuud tagasi - lambist küttekulu kahe kordne ja ei lähe nädalate kaupa ära. Mootor kah uimasem kui mudu. Mõtlesin pikalt, et pidurid peale jäänud vms aga siis kui ükskord kütusekulu maanteel plaksust sõna otseses mõttes normaliseerus pärast kahte nädalat pärast seda kui korra tuuritasin rohkem maanteel pöördeid, siis sain aru, et midagi muud peab olema.

Võtsin kõne esindusse ja pikema vestluse käigus tüüp ütleb, et kuule kõlab nagu GPF võiks umbes olla. Lootsin hetkeks, et kuulsin valesti, aga ei.. no pekki küll, bensukatel on ka nüüd tahmakad peal - väike osa mu maailmast kukkus kokku see hetk :o :D

Üldiselt peaks GPF regeni tegema vaikselt taustal mõnikend mintsa, aga mul millegi pärast ei suuda nädalate kaupa teha vahepeal. Aitas õnneks sund regen, mis filtri puhtaks lõi ja auto sai hingamise tagasi. Hooldustes jäi mulje, et seni Skoda GPF vead üliharvad või ei tahtnud/viitsinud ta mulle tõtt rääkida. Võimalik, et need nii vähest aega olnud autodel peal ja olemasolevate autode filtrid pole veel massiliselt "pahaks" läinud..

Ja nagu enamus autotootjaid, siis Skoda on ka jube värdjalt kõik info selle kohta ära peitnud nii manualides kui autos endas, et auto jumala eest ei annaks otseselt teada millal regen toimub. Peab ise tagumikust tunnetama, et jõud läinud või kärsakat otsima või kütusekulu peale passima. Pikema regen ajal joob kahene mootor nii palju kütust, et kütuse seieri veidralt kiire langemise märkab varem või hiljem ära. Mingit märguannet kahjuks ei näita regen. Lisaks juhi sensoorsetele tajudele ei tööta Start-Stop regen ajal, st ei lase foori taga mootorit välja lülitada. Kahesel mootoril koha peal seisupöörded ei muutu (väiksematel pidi viskama ca 1000rpm), küll aga näitab hetkekulu suuremat - norm 0.8-0.9l/h vs 1.1-1.4l/h regen.

Ise saab kontrollida tahmafiltri täituvust Car Scanner äpi (iOS) ja OBD otsikuga (kindlasti töötab Carista OBD mida ise kasutan, ilmselt muud kvaliteetsemad näitavad ka.. hiinakaid ei vaevuks proovima). Olin üsna üllatunud, et selle väärtuse kätte saab OBDst. Veelgi enam kui esinduses mehaanik ütles, et nende diagnostika ei näita bensukatel täituvus %, diislitel küll. Car Scanner näitab ka kas hetkel ei toimu mingit regenni, passiivne regen või aktiivne. Samuti avg dist between regens. Nii et väga kõva asi, tasuta äpp kah.

Pikk jutt, aga ehk abiks.. kahtlustan, et need bensu tahmaka probleemid hakkavad siin varsti kõvasti sagenema.

Muide, kas keegi teab kuidas ise forced regeni teha Skodadel/MK3 Octavial?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KarlK
huviline



Registreerunud 14.03.19
Postitusi: 8

Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia 2018 2.0 Tsi 140kw

postitati 13.09.22 10:50 Tsiteeri


Minul samuti Octavia 2.0 140kw. Nüüd ei ole pikalt teinud puhastust kuna palju pikki otsi olnud. Ise üritan vahel rohkem tuuritada, kiirendada siis on seda vähem ja tundub, et suvega ei tahma nii ära kui näiteks talvel kui auto ei saa piisavalt soojaks.

Kui nüüd protsess pihta hakkab siis mida ma lugenud olen ja mida ma teen on nii:

Kiirus peaks olema vähemalt 70-80.
Pöörded peavad olema vähemalt 3000+(ise hoian ~4000)
Siis teen nii, et sõidan maanteel 3 käiguga ~90-100km/h, manuaalselt siis vahetanud.
Sõidad natukene, lased gaasi lahti mingi ajaks, a la 5 sekundit. Kiirendad jälle ja lased uuesti lahti. Seda peab siis mingi aeg tegema... kui kaua täpselt ei tea kuid vaatan lihtsalt mootori pöördeid mingi hetk ja kütusekulu. Kui need lähevad tagasi normaalsele tasemele siis jätkan tavaliselt sõitu. On ka hetki kus ma jõuan ennem tööle/koju ja jätan selle pooleli.
Olen ka proovinud lihtsalt korralikult tuuritada kuid käigud vahetuvad liiga kiiresti ja hoiab pöördeid madalal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 64.4% - SQL: 35.6%]