Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Skoda Forman (Vastuseid: 5 | Vaatamisi: 3644)
Huviline
huviline



Registreerunud 24.04.07
Postitusi: 1

Kasutaja on eemal


postitati 24.04.07 20:21 Tsiteeri
Skoda Forman



Tere.

Kas keegi oskab rääkida head/halba sellise masina kohta? Otsin head lihtsat masinat odava hinnaga, ning jäi selline mudel silma.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/369/auto_php-id=339369-www_auto24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/327/auto_php-id=343327-www_auto24_ee.html
Tundub mulle asjalikum auto, kui sama hinnaklassi Felicia, kuna suurem ja mahukam.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
v6sa
huviline



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60

Kasutaja on eemal


postitati 25.04.07 11:25 Tsiteeri


Üldiselt lihtne ja odav auto. Vanaaegne kandiline disain kas meeldib või mitte, kuid tehnika on sama Feliciaga. Vähemalt minu õe 94 Forman on saanud külge mitu tükki, mille sildil oli kiri Felicia;)

Tagaosa on kogu täiega juurde keevitatud. Umbes akna jagu. Seetõttu on näiteks varurattasüvend totakalt kaugel ees. Ehk pakiruum tuleb täiesti tühjaks tõsta, kui on soov ratast vahetada.

Tagumine summuti on mingil müstilisel põhjusel 100 krooni kallim, kui Favoritil. Eks see ~30 cm toru maksab siis niipalju...

Tehnika on hea ja vastupidav. Mootor on lärmakas, kuid pikaealine ja üllatavalt sitke selle olematu 1,3 töömahu, karburaatori ja tõukurvaraste kohta.

Maanteel on lärmakavõitu. Aga linnas või maal aeglasemalt sõites üsna muhe. Kliirens on kõrge - hea maastikusõitu harrastada. Roolivõimendit pole - rool natuke raskevõitu.

Peamiseks mureks on roostetavad luugi-uksed ja karbid. Aga see on kõikide Škodade viga tollest ajastust...:(

Kui ego kannatab "vana" autoga sõita, siis mina julgen küll soovitada. Eeldusel, et antud autol tehnika korras on. Õe auto läbisõit ~300 kkm ja sõidab veel. Tõsi, eks tükke on kulunud, kuid midagi tõsiselt üllatavat pole ilmenud: summuti, amordid, klotsid-rihmad. Esiklaas kah odav, vaid 1 kEEK;)

Selle lingitud auto roolivõimendit tasuks müügimehel demonstreerida lasta. Et ikka töötaks! Minu teada Formanile seda ei saanud, kas Felicialegi sai?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
hqs
huviline



Registreerunud 26.11.05
Postitusi: 150

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Roomster Comfort 1,6 '07

postitati 25.04.07 17:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: v6sa
Selle lingitud auto roolivõimendit tasuks müügimehel demonstreerida lasta. Et ikka töötaks! Minu teada Formanile seda ei saanud, kas Felicialegi sai?


minu 2000 aasta Felicial näiteks ei ole, aga kuulnud olen, et 1,6 liitristel vist osadel oli sellist vidinat kaasa pandud (Feliciale siis) :P Formanil olevat roolivõimendist veel ise kuulnud pole :o


O: Antiikset tehnikat (ürg-arvutid, lamptelekad ja -raadiod, sidetehnika jms)
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 27.04.07 23:45 Tsiteeri


Roolivõimendi unustage kohe ära. Ei olnud seda Favoritidel, Formanitel ega olnud ka algusaastate Feliciatel. Müüja ajab jama ja püüab autot paremaks teha kui see on. Kusjuures näiteks Felicial pole mingit roolivõimendit üldse vaja, tegelikult, minu arust on see üks veaallikas lihtsalt lisaks, muud midagi. Mina jaksan rooli keerata küll ja mu naine jaksab ka ega kurda (vähemalt mitte häälekalt). Ilmselt on ka Formaniga samamoodi, sest tehnika/kaal on ju praktiliselt sama.

Aga Feliciast suurem/mahukam ei saa Forman olla, sest Felicia pole muud kui äralihvitud nurkadega Forman.

Kui valid, vali vähemsõitnud variant (kui sel kilometraaž õige on, esiistme järgi saab üsna hästi aru, hiljemalt 170-180 k peal on ta üsna läbi vajunud). Kuskil 200 k peal läheb mootor suht tuimaks kätte ära ja ükski nõidumine ei too talle tagasi nooruspäevade erksust. Samuti pead 200 ka peal vahetama hiljemalt sumbuti, rooliotsad, puksid, rattalaagrid ja kindlasti siduri . 248 k sõitnud auto on müügis tõenäoselt seetõttu, et kogu see kammaijaa on vahetamata ja selle vahetamine kokku maksab üle auto hinna.


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
v6sa
huviline



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60

Kasutaja on eemal


postitati 03.05.07 07:44 Tsiteeri


Forman on universaalkerega Favorit. Universaalkerega Feliciaga on nad võrdsed, Favorit on võrdne lühikese Feliciaga.

Veel täienduseks roolivõimendusetuse kohta. Rool on võimendamata süsteemi kohta kerge. Samas, keskosas natuke tundetu. Seda võimendab ka esisillal stabilisaatorvarda puudumine. Kere kipub kõikuma.
Raske on rool, võrreldes võimendatud süsteemidega. Samas ka oluliselt töökindlam:P

Läbisõidu kohta käiv jutt on õige. Mootor küll kestab, kuid auto ise näikse nii 300 kkm pealt otsa saavat. Õe auto remont on läinud maksma teise auto hinna ehk ~10 kEEK kolme aasta jooksul. Eileõhtune odo näit oli 290 kkm ja see on usutav. Aga see-eest on auto peaaegu veatus konditsioonis (täiusest on puudu küljekarpide vahetus, kuid suure tõenäosusega seda ei tehtagi, vaid auto jääb isa Favoriti varuosadeks).

Ehk siis lihtne ja töökindel auto. Keegi ei taha varastada ja GLX varustuses on täiesti talutavad istmed.

Škoda eeliseks võib lugeda ka täiesti talutava pöörderaadiuse esisillaveolise masina kohta. Võrreles sama hinnklassi eskroti või kaatetiga pööreb skoodaroosets oluliselt paremini. Ja on nendest vaiksem ja mugavama vedrustusega (mis pole meie olematu kvaliteediga teedel mitte tähtsusetu!).

Samas on 10+ aastat ikkagi märgatav iga ja 250 kkm tunduv läbisõit, selline masin tahab pratamatult meistrikätt aeg-ajalt. Samas viitsivad mitmed töökojad temaga tegelda, sest auto on lihtne ja ei vaja mingeid eriseadmeid... Tõsi, 16 ja 18 mm võtmeid peab olema;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 03.05.07 12:43 Tsiteeri


Võsal jumala õigus. Tegelt oma arust kirjutasin selle Felicia-Formani-Favoriti jutu oma posti ka. Aga näe, ei kirjutanud ja nüüd vaatan, et mingi kammaijaa seal hoopis... Olgu, see selleks.

Mingitest allikatest internetis (viidata enam ei oska, nii ammu leidsin need) on mulle meelde jäänud info, et ka selle 1,3 mootori ressurss on arvestatud keskeltläbi 300 000 kilomeetrile. Et olenevalt ruunamisest/hooramisest läheb 200-400 tkm, aga keskmine peaks seal 300 tkm kandis olema.

Minu skodkin on läbinud mingi 270 tkm ja ausalt öelda on ta mootor juba väsinud küll. Ega ma ise mingi hea peremees talle muidugi pole, annan ikka maanteel piitsa, ei kontrolli reeglipäraselt kriitilisi vedelikke jne. Aga tundub, et minu saan mahub enam-vähem sinna statistilise keskmise alla, st 30 tkm järel võib tal mootor õhtal olla.

Seega on väiksema kilometraažiga auto ostmise juures hea see, et hoolimata võimalikust ruunamisest lapsepõlves sõidab ta ikka mingi x tkm läbi. Skoodat ei viitsi keegi ilmselt tagasi kerida ka, odomeetri näitu võib tõenäoliselt usaldada.


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 60.2% - SQL: 39.8%]