Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Külm tuuletõmbus (Vastuseid: 8 | Vaatamisi: 2982)
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 18.11.05 10:47 Tsiteeri
Külm tuuletõmbus



Tere,

Juba eelmine talv märkasin ning viimaste jahedate ilmadega on probleem endast taas märku andnud. Nimelt kui panna puhur ette klaaasile ja jalgadele, siis kõikidest õhupuhuritest tuleb ilusti sooja, kuid esiukse ja armatuuri vaheks (nii umbes põlve kõrguselt) on selgelt tunda külma õhu voolu. Kui panna näiteks ainult salongi puhuma, siis kaob see ära. Ei saa asi olla ka ukse sisse juhitavas õhus, sest uke puhurist tuleb samuti sooja õhku. Kusagilt aha tuleb külma. Et siis, kas keegi teine on ka midagi sellist märganud, või on see minu auto omapära.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
ab
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 50

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 09.12.05 20:26 Tsiteeri


Mul küll suuremalt jaolt Auto reziimis, kuid vahel tundub ka mulle, et mingid külmad õhuhoovused tulevad kuskilt. Samas ei tahaks hästi uskuda, et see mingi kala oleks. Värsket õhku ka salongi vaja :).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 10.12.05 15:37 Tsiteeri


Ma nüüd olen veidi9 jälginud. Kõikjalt armatuurinupopude vahelt puhub külma: nii keskkonsoolilt kliimaseadme nuppude vahelt (mul manuaalne) ning ka vasakult tulede lülitist. Samuti ukse ja armatuuri vahelt. Puhuritest tuleb muidugi sooja. Seega ma arvan, et kusagil on mingi jama selle torustikuga ning lasen mingil hetkel hoolduses üle vaadata.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
rzhevski
huviline

Avatar


Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 18

Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia2 1,9tdi

postitati 08.02.06 12:05 Tsiteeri


Wigry kas oled oma probleemile vastuse saanud? Mul sama jama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 08.02.06 12:50 Tsiteeri


Suht samasugusele avastusele jõudsin päev tagasi, mil terava külmaga ja soojenemata salongiga autos veel suht leigepoolse õhuvoo põrandale-esiklaasile keerasin.
Tundsin, kuidas rooli alt tuleb mulle selgelt külma ja karget õhku vastu vahtimist.
No bljääd, mõtlesin hetkel, kui õhusuunaja tagasi 'ainultklaasile' puhuma keerasin - no kuidas saab klaasile puhuda juba täitsa sooja õhku, kuid kui õhuvoog klaasi ja põranda vahele ära jagada, siis alla puhub selget külma?!

Vot ja sel hetkel jõudsin loogilisele äratundmisele, et eks ta (ventilaator) puhu alla ikka sedasama soojenevat õhku, kuid kuna põrandal on kõik jääkülm ning ruumi palju, siis sinna puhutav soojem õhk paneb jääkülma liikuma ja liigub see mühinaga eemale-üles-vastu-vahtimist-jne.

Minu arvamisele aitas oluliselt kaasa asjaolu, et olin Kristiinest eelmisel õhtul kingapoest uued (allahinnatud :D) jalavarjud ostnud. No kus loogika?! - mõtlete kindlasti :P

Kuna tegemist suht seemisnahkse välimusega käimadega, siis õhtul poest tulles lasin nad miskise spetsiaalse niiskuse-soolatõkkega üle. Aerosoolipudelist pihustasin, ropu haisuga materjal.

Hommikuks olid kaunad küll kenasti ära kuivand, kuid kui ventika põrmandale puhuma keerasin, sain KOOS selle külma õhuvooluga nätaka sedasama saapahoolduskeemia haisu vastu nuusutit. Jalad mul, nagu ikka sõidu ajal, olid pedaalide vahetus läheduses ning just jalgadele see põrandasse-puhuv õhk ju suundub - seega järeldus - soojenev õhk puhutakse põrandale, kust see pahinaga edasi liigub suunaga üles-ja-mujale, kuid samas momentaanselt maha jahtub, kuna põrandal olev õhk on külm ning kõik pinnad korralikult läbikülmununa täiendavalt külma kiirgavad ning õhku omakorda jahutavad.

Tükk aega põrandasse puhuda lastes hakkas see rooli alt tulev õhk soojenema (hais aga jäi, deem), kuna lisaks PTC-le oli mootori jahutusvedelik ka soojeneda jõudnud ning salongi kütma hakanud.
Kas oled, wigry, sa samale äratundmisele jõudnud? Et jääkülma ei puhu väga pikalt, vaid just alguses, kui kogu salong on külm ning mootor alles soojenemas?

Et minu arvamine rohkem paika peaks, proovisin kõrvalistmel istudes (mul nimelt "vedas" - tüdrik sai päeva-paar tagasi tutikad juhiload ja nüüd kipub vägisi rooli :S) samamoodi külmas autos õhku suunata - põrandale puhudes tuli esialgu armatuuri alt selgelt jahedamat õhku, kui ülevalt klaasi pealt - panin käe armatuuri alla ning leidsin pahiseva õhujoa üles - soe sindrinahk! :) Sama soe, kui see, mis klaasile puhus. Mujalt täiendavat õhku, mis selgelt külm oleks, ei puhunud.

Offtopic: Opel Senatoril (A-kere) on kaks totrat õhuvõtu-värki prill-laua all teine teises servas esiklaasi alumiste nurkade juures. Mingised plastikust kobakad on; nende otstarbele ma suurt pihta ei saanudki. Mu viimasel Senatoril link, keda huvitab oli juhipoolne seesamanegivärk töökorrast ära (trossidega avatavad-suletavad on nad muidu) ning paraku selliselt, et klapp selle moodustise sees lasi suurel kiirusel sõites armatuuri alt jääkülma välisõhku salongi. Nii oligi mu Senatoriga sõites, et linnasõidul väiksematel kiirustel välisõhku väga autosse ei pressinud ning kabiinis oli täitsa mõnna ja soe, kui aga maanteele pöörasin ja ~100 sõitsin, siis läks olemine vastikult jahedaks. Olgugi, et mootor täissoe ning soojendus täiega huugas.

Niiet olen näinud-kogenud ka sellist varianti, kus tõesti auto armatuurialune ei ole tihe ning külma välisõhku juhi soovist sõltumata autosse pahiseb.

Seda armatuuri vahelt tuleva külma õhuvoo kohta pean ma veel mõned "teaduslikud katsed" läbi viima, kuid kuna mul enamasti suure külmaga kindad käes on, et vältida näppude klammerdumist esemete (rool, käigukang jm) külge, siis pean ilmselt nende läbiviimiseks vabatahtlikult kaardilugeja toolile istuma, kuna seal on rohkem aega uurida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Fabia
huviline



Registreerunud 30.11.05
Postitusi: 31

Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Hetkel puudub

postitati 08.02.06 12:52 Tsiteeri


Sama mure on ainult siis kui salong ei ole korralikult soojaks läinud. Siis tunneb vasaku jala juures külma õhu liikumist kuniks tuba korralikult soe ;)

Nõustun eelnevaga .... jõudis minust ennem postituse ära sata:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 08.02.06 13:08 Tsiteeri


Seda muidugi, et kui salong on jahe ning sooja õhku põrandale puhuda, siis aetakse sealt külm üles. Samas kuna kõik puhurid ikkagi puhuvad salongi, siis jääb ikkagi arusaamatuks, kuidas armatuuri seest saab külma puhuda? Külma puhub ka armatuuri ja ukse vahelt. Seda tunneb suht selgelt just siis kui salong on juba enamvähem soe. See tähendab, et mingi asi puhub armatuuri sisse, et siis seal olev külm õhk pragudest välja hakkab tungima.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 08.02.06 13:16 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wigry
Seda muidugi, et kui salong on jahe ning sooja õhku põrandale puhuda, siis aetakse sealt külm üles. Samas kuna kõik puhurid ikkagi puhuvad salongi, siis jääb ikkagi arusaamatuks, kuidas armatuuri seest saab külma puhuda? Külma puhub ka armatuuri ja ukse vahelt. Seda tunneb suht selgelt just siis kui salong on juba enamvähem soe. See tähendab, et mingi asi puhub armatuuri sisse, et siis seal olev külm õhk pragudest välja hakkab tungima.

OK, tähh täpse probleemikirjelduse eest, püüan esimesel võimalusel sinu kirjeldustest lähtuvalt omal autos ringi vaadata ning kontrollida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 05.03.06 20:47 Tsiteeri


Karmi külma pole nüüd mitu aega olnud, kuid ometi vähegi külmemate ilmadega, mil kinnastega roolist kinni hoidma ei pidanud, lasin kogu oma armatuuri käega üle ning jõudsin järeldusele, et nendest kohtadest, mida sa wigry nimetasid, minul tuntavalt õhku ei puhu.

Mis aga viimastel aegadel on tekkinud ja häirima hakanud, on miskid plärinad küll juhiukse sees ja kusagil salongi edeotsas (vist) armatuuri sees. Need on ilmselt temperatuurist tingitud, kuna vahel neid on kuulda, vahel mitte. Praegu, mil temp on rohkem 0 lähedal, ei ole "lärmi" kabiinis kuulda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 67.8% - SQL: 32.2%]