ErgoS
huviline
Registreerunud 18.10.15
Postitusi: 4
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.10.15 16:48
|
|
|
Skoda Octavia kärssab
Tere!
Oman 2008 aasta Octaviat, 2.0, 103 kw TDI DSG kastiga. Õ•lid hiljuti vahetatud, hooldused korrapäraselt tehtud.
Mure selline, et augustikuus hakkas sõidu pealt kärsahaisu sisse viskama, täpsemalt siis plastmassikärsakat (ventikast oli tunda). Tegin kapoti lahti
ja kärsakas oli päris vänge. Pealtnäha midagi korrast ära polnud, ühtegi ohutuld põlema ei hakanud. Paari päeva pärast hakkas uuesti sõidu pealt
kärssama. Ning nii kordus kuskil iga nädal paar korda. Autot on töökojas kontrollitud pealt, alt ja vahelt nii palju kui taskulambiga näeb, kõik
tundub olevat korras ja mingil detailil kärsahaisu juurde polnud jäänud.
Hetkel esineb kärsakat iga paari päeva järelt ning töökoja ainus nõu oli, et "sõida siia kui uuesti kärssama hakkab, hetkel ei suuda midagi
tuvastada. "
Olen viimasel ajal tähele pannud, et kui kärssa sisse hakkab viskama, käitub käigukast teistmoodi. Ehk kui muidu vahetab kast käike u 2000 pöörde
peal, siis kärsakaga enamasti 2500 pealt.
Oskab keegi nõu anda, millega tegu? Sidurisüsteem annab otsad?
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 19.10.15 04:56
|
|
|
Tahmafiltri tühjaks põletamise režiim nt.
Kui tundub loogiline, siis üks maanteesõit ette võtta ja 20-30min kõrgete pööretega hagu anda. Kasutusjuhend peaks asja lahti seletama.
Kui ikka pole abi, siis esindus teeb kohapeal põletamise ära, meelehea eest muidugi.
Lisaks: Kohalik firma Tecalemit pakub FortÕ© kütuselisandeid selleks ja muukski otstarbeks. Omal ajal diiselautot omades järgi proovitud.
|
|
|
ErgoS
huviline
Registreerunud 18.10.15
Postitusi: 4
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.10.15 06:17
|
|
|
Väga võimalik. Kui tahmafilter oleks umbes, siis peaks armatuuril vastav tuli põlema minema? Või ei pruugi alati?
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 19.10.15 06:41
|
|
|
Ei oska märgutule käitumist kommenteerida. Võibolla filter ilmutab eluea lõpu märke ja siis ei toimigi kõik nagu paberil kirjas. Ehk on mõni vastav
veakoodki ajus üleval. Eks hoia silm peal esialgu.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.10.15 06:49
|
|
|
Lihtsalt filtri põletamine ei tohiks küll salongi ventilatsiooni kärsahaisu tekitada. Mina kahtlustaks, et mingi juhtmekimp puutub vastu kuuma kohta
või on juhtmete sees lühis (siis peaks küll kaitse ka läbi põlema) või teise variandina, et õli tilgub väljalaske peale. Õ•li hais on küll vähe
teistsugune, aga piisab ühest tilgast, et selgelt tuntav ving üles saada. Veakoodidele sellise asjaga pole mõtet lootma jääda, need siiski ainult üsna
spetsiifiliste vigade tuvastamisel abiks.
|
|
|
ErgoS
huviline
Registreerunud 18.10.15
Postitusi: 4
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.10.15 06:56
|
|
|
Ma ise siiski kahtlustan sidurikettaid. Läbisõit 222000 pluss
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 19.10.15 09:37
|
|
|
Tahmafilter puhastab end minu autol ise, mingit tulukest põlema ei sütti. Aru saab sellest nii, et kui auto seisma jätta siis mootoriruumist kostub
undav heli, mis on väga vali. Lisaks on auto juures selline kummikärsakas, nagu mõni rehv kõiks vastu rattakoobast vms. 10min hiljem jääb undamine
vait, filter puhast ja hais kadunud. Tuleb ette kustkil 3..4 korda aastas.
Lisan veel juurde, et seda "ametlikku" tulukest, mis tahmafiltri jaoks armatuusin on ei ole ma kunagi põlemas näinud.
www.sadulsepp.ee
|
|
|
|
Laur
huviline
Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: MB E320CDI
|
postitati 19.10.15 09:53
|
|
|
Tahmafilter põletab kusagil 500-800 km järel, oleneb sõidust. Põletamiseks soodsaim reziim on ühtlane sõit 2000-2500+r/pm, mitte paarutamine!!!
Põletamisel on imelik kärsakas küll ja tavaliselt radika ventilaator maksimumi peal kui auto seisab. Minu 2.0 CR diisel hoiab põletamise ajal
seismajäädes ka umbes 1000 pööret tühikäigul, muidu ca. 800
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 19.10.15 15:11
|
|
|
Vabandan eelneva veidi ebamäärase soovituse pärast. Sõitma maanteel peaks tahmafiltri põletamisse ajamiseks kõrgeMAte pööretega kui tavaliselt ning
tõepoolest mitte paarutama ehk muidu tiksuks alla 2000 rpm maanteel kui rahulikult kulgeda, mis võib jääda teinekord ebapiisavaks.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 19.10.15 16:17
|
|
|
Minu rs nõuab talvel iga kuu tahmafiltri puhastust ,kuna naine sõidab sellega põhiliselt linnas ja lühikesi otsi ,siis auto ise automaatselt
puhastust ei suuda teha .
Minu autol piisab aga täpselt 8 km läbimisest umbes 2500 pöördega kui tuluke kustub ja asi taas puhastatud.
+ kraadidega suudab mu auto aga ise automaatselt ka lühikeste sõitudega selle filtri puhastuse teha ,minule sellest märku andmata.
|
|
|
Kontorirotu
huviline
Registreerunud 30.08.07
Postitusi: 5
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.10.15 06:04
|
|
|
Aga kas esi pidureid on kontrollitud, kolvid kinni ei ole ja pidurid peale ei jää?
|
|
|
ErgoS
huviline
Registreerunud 18.10.15
Postitusi: 4
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.15 09:20
|
|
|
Tänan soovituse eest! Kontrollin veel pidureid.
Diagnost käigukasti või siduri probleemi ei näidanud. Sellega kõik korras olema.
|
|
|
J2T
huviline
Registreerunud 25.02.15
Postitusi: 53
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.10.15 08:08
|
|
|
See dpf filter võib küll midagi sellist korraldada, eriti, kui on oma eluea lõpus. Sundpõletamisel on seda kärsakat päris hästi tunda. Ja kui mõelda,
et filtri põletamis pööretevahemik on 1500-2500 siis tundub loogiline ka automaatkasti selline käitumine. Tundub et see tuluke paneb ennast siis
põlema, kui automaatselt on asi ebaõnnestunud. Mõne aja pärast võib juhtuda, et mootori tuli läheb põlema ja eelsüüte tuluke hakkab vilkuma ning
iseseisvalt enam filtrit ta puhastada ei ürita.
|
|
|
Laur
huviline
Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: MB E320CDI
|
postitati 25.10.15 07:29
|
|
|
DPF põletueks peavad olema täidetud mõned tingimused.
Mootori temp üle 80c. enamvähem, täpset arvu ei mäleta, kütusetuli ei tohi põleda, ja mootoris mõnda ohtliku aktiivset viga.
Kohapeal põletust mõned autod enam ei võimalda, kuna temperatuur tõuseb nii suureks, et vahest autod lähevad põlema. Peale kohapeal põletust on suur
soovitus vahetada mootori õli. VAG grupi ja enamus teised tootjad kasutavad dpfi põletuseks temperatuuri tõstmiseks kütuse pihustamis silindrisse
väljalaske takti ajal
millest osa satub paratamatult mootori õlisse.
Mõni üksik tootja kasutab selleks väljalaskes olevat lisa pihustit.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 29.10.15 09:30
|
|
|
Mul põletab auto talvel keskmiselt 1 korra kuus filtrit ,seega peaks iga kuu õli vahetama
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.10.15 07:23
|
|
|
Ma lugesin välja, et õli vahetuse soovitus anti selleks puhuks, kui teeninduses arvutiga põletamine käivitada ja lasta see ära teha nii, et auto ei
sõida.
|
|
|
Laur
huviline
Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: MB E320CDI
|
postitati 30.10.15 23:06
|
|
|
ikka kohapeal jah. Kohapeal ei saa mootorit piisavalt koormata temperatuuri tõstmiseks väljalaskes, sellevõrra siis pihustatakse kütust väljalaske
ajal rohkem.
|
|
|