MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.09.15 19:20
|
|
|
Õ•li mõju kütusekulule
Tere. Sai vahetatud 5w 40 õli ning peal seda sai sisse pandud Eagel castrol 5w30 täissünt õli. Uus õli on vedelam ja mõtlesin et kui see kütusekulu
ouudutab siis ökonoomses mõttes. Nüüd tundub täpselt vastupidi. Küttekulu on isegi umbes 1l 100 peale rohkem kui varem. Kas uus õli võib küttekulu
suurendada.
Autoks skoda octavia 1.9 TDI 66kw 2003 luukpära.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 05.09.15 14:08
|
|
|
no võib näiteks nii mõelda, et vedelam õli tähendab väiksemat takistust, mis omakorda tähendab madalamat rõhku, mis omakorda tähendab, et kuskil kohas
võib rõhk liiga madal ja kile liiga õhuke olla ja tekib üleliigne hõõrumine ehk siis suurem küttekulu.
aga võib ka mõnd muud moodi mõelda.
minul on viimastel aastatel suiti 10w40 poolsünt sees olnd ja talviti 5w40 sama õli. viimasel ajal olen suisa rasketehnika õlile üle läind.
viskoossuse nummerid ikka nagu varem.
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.09.15 09:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
no võib näiteks nii mõelda, et vedelam õli tähendab väiksemat takistust, mis omakorda tähendab madalamat rõhku, mis omakorda tähendab, et kuskil kohas
võib rõhk liiga madal ja kile liiga õhuke olla ja tekib üleliigne hõõrumine ehk siis suurem küttekulu.
aga võib ka mõnd muud moodi mõelda.
minul on viimastel aastatel suiti 10w40 poolsünt sees olnd ja talviti 5w40 sama õli. viimasel ajal olen suisa rasketehnika õlile üle läind.
viskoossuse nummerid ikka nagu varem. |
Ehk siis sul on poolsünt ja 10w40 suviti. Täissünt ja 5w30 on täitsa eeinev asi. Kas see õlidesobivus skaala ühele ja samale autole ongi nii erinev,
et enamvähem paned mis soovid. Manualist ka ei leia
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.09.15 06:22
|
|
|
Õ•lide sobivuse skaala sõltub mootorist. Eelmisel sajandil toodetud masinatel on enamasti üsna savi tõesti, uuematel mitte nii väga. 66kW mootor peaks
ses suhtes üsna pommikindel olema küll.
Lisaks viskoossuse näitajatele on tänapäeval isegi olulisem jälgida kvaliteediklassi, mida esitatakse API või ACEA standardite järgi või lausa
tootjapõhiselt. Näiteks API CM, ACEA A5/B5, VAG 505.02. Mõlema kohta peaks manualis ikka jutt olema, viskoossuse numbrid antakse tabeli või graafikuna
sõltuvalt õue temperatuurist, teiste puhul minimaalne nõutav.
Seda, et vedelam õli liitri küttekulule juurde paneb, ma ei usu. Eriti seda suurema hõõrdumise juttu. Idee on ju õige, aga nii suurt kütusekulu kasvu
põhjustav lisakoormus võiks ka muul moel tunda olla - minek kehvem ja õige varsti kolin ka sees.
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 08.09.15 14:18
|
|
|
Teises teemas räägid armatuuris temperatuuri väikesest näidust ehk kui mootori temp andur peaks ikkagi olema vigane, siis see näit võib ka küttekulu
suuremaks keerata ehk siis auto aju nt arvab, et mootor külm ning küttesegu selle võrra doseeritakse rikkam ehk siis segu sisaldab rohkem kütust ja
vähem õhku nagu see külma mootoriga olema peakski. Tasub vähemalt kontrollida lasta kuigi andur ei tohiks olla eriti kallis jubin ehk pigem isegi kohe
ära vahetada.
|
|
|
MikkM
huviline
Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.09.15 07:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: viiking
Teises teemas räägid armatuuris temperatuuri väikesest näidust ehk kui mootori temp andur peaks ikkagi olema vigane, siis see näit võib ka küttekulu
suuremaks keerata ehk siis auto aju nt arvab, et mootor külm ning küttesegu selle võrra doseeritakse rikkam ehk siis segu sisaldab rohkem kütust ja
vähem õhku nagu see külma mootoriga olema peakski. Tasub vähemalt kontrollida lasta kuigi andur ei tohiks olla eriti kallis jubin ehk pigem isegi kohe
ära vahetada. |
Aitäh väärt nõuannete eest. Kuigi see temperatuuri näidik ka varem ei töödanud (ka sis kui kütusekulu näitas väiksemana)
Õ•list veel. Taipasin et uut õli on vist liiga palju. Nimelt kas õli max piir peaks olema õlivarda täpilise osa ülemine piir! Minul on hetkel üle
ülemise piiri kuni lausa varda paindumis kohani. Kas see võib ka kuidagi mootori küttekulu muuta ?(rõhud erinevad vms)
|
|
|
viiking
klubiliige
Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398
Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III Combi 2,0 TSI
|
postitati 09.09.15 08:58
|
|
|
Kuni varda paindumise koha alguseni ehk rihveldatud osa ja paindumise koha vahepealsel alal peaks olema OK, mis on piirkonnas A kasutusjuhendi järgi.
|
|
|