Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Sõltuv vs sõltumatu vedrustus (Octavia 2014) (Vastuseid: 7 | Vaatamisi: 3098)
Ventura
huviline



Registreerunud 25.09.14
Postitusi: 5

Kasutaja on eemal


postitati 25.09.14 20:07 Tsiteeri
Sõltuv vs sõltumatu vedrustus (Octavia 2014)



Plaanis soetada Octavia Combi. Tuhlates mööda review'sid ja foorumeid on igal pool auto kohta loomulikult kiitvad hinnangud. Aga... kuskilt jäi silma lause, mis natuke negatiivse tooniga märkis ära sõltuva vedrustuse (väändetala või mis iganes see siis tehniliselt on), mis annab auklikel või ebatasastel teedel tunda.

Ja nüüd olengi siis küsimuse ees - et kas tasub sellele niiväga tähelepanu pöörata, et tagasillas on mingi väändetala? Mõjutab see kuidagi minu sõidumugavust?
Mõned tuttavad mainisid, et osta ikka AUTO e sõltumatu vedrustusega masin, aga sellepärast 1.8liitrist isendit ostma hakata ei ole ka otsest tahtmist (kallim, suurem kütusekulu jne).

Minu sõiduprofiil koosneb 80% linnasõitudest (Tln) ja vahepealsetest pikkadest otstest ühest Eesti otsast teise (enamus asfalt). Kihutaja ei ole, tavaline "+10 üle" liikleja.

Guugeldasin ja leidsin, et see väändetala on levinud pigem pisematel autodel. Pole aimugi, kas mu praegusel Toyota Corollal 2004 on ka see väändetala või mitte :) Proovisõidul oli küll selgelt tunda, et tutikas Octavia luges tänakonarusi tugevamalt, kui mu 10 aastat vana Toyota. Aga oli see nüüd sellest vedrustusest tingitud või mitte...

Kas on muretsemiseks põhjust? :(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
taneltag
huviline



Registreerunud 21.05.12
Postitusi: 142

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Seat Leon Cupra280, 2014

postitati 26.09.14 05:34 Tsiteeri


Sellepärast küll väga põdeda ei tasu. Uuemad autod ongi jäigemad üldjuhul, kui vanemad.
Eelmise generatsiooni Superbil ei olnud samuti sõltumatut vedrustust, kuid sellegipoolest oli ta üks pehmemaid autosid, millega mina sõitnud olen (uue generatsiooni superbil sõltumatu, kuid vedrustus jäigem).

Teoorias peaks sõltumatu vedrustus andma nn. parema tagasiside ning juhitavuse, kuid reaalsuses pole väga suurt vahet. Võibolla ringrajal maksimumi võttes saad mingi eelise :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ventura
huviline



Registreerunud 25.09.14
Postitusi: 5

Kasutaja on eemal


postitati 26.09.14 07:32 Tsiteeri


Puhtalt huvi pärast, et miks need uuemad autod siis jäigemad tehakse? See ju tõmbab sõidumugavust maha. OK, maanteel sellest suurt aru ei saa, aga Tln teedel tundus see häiriv.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
taneltag
huviline



Registreerunud 21.05.12
Postitusi: 142

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Seat Leon Cupra280, 2014

postitati 26.09.14 07:48 Tsiteeri


Mujal maailmas (lääne euroopas) ilmselt pole selliseid pommiauke nagu Tallinnas. Natuke jäigem on konkreetsema juhitavusega ning ujub maanteel vähem (parem sõidutunnetus).

Ma ilmselt ei ole õige mees nende põhjuste vastamiseks, kuna ei tea neid ka ise - võimalik on kõike ehitada (nii mugavat kui konkreetset korraga) aga see maksab kordades rohkem jällegi.

Kevadisest proovisõidu kogemusest uue corollaga ja octaviaga - nende puhul ei ütleks küll, et corolla pehmem tundus. Aga võibolla Tallinna suurtes kraatrites saab rohkem aru sellest.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ranx
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624

Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S audi, RS skoda,Allroad

postitati 26.09.14 10:26 Tsiteeri


Ma ütleks et mu sõltumatu vedrustusega RS loeb samuti kõik tänavaaugud ülesse ,samas mul üks auto on vana kooli sõltuva vedrustusega ning pehmem ja mugavam auklikel teedel.
Kui auto sulle sobib siis osta ,mitte ära kuula naiste jutte ,autoga hakkad sõitma sina ,mitte su sõbrad.
Ma usun et tava kasutaja isegi ei taju nende erinevate tagasildade erinevust.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ventura
huviline



Registreerunud 25.09.14
Postitusi: 5

Kasutaja on eemal


postitati 26.09.14 13:43 Tsiteeri


Ega neid naiste jutte tõesti tasu kuulata, aga lihtalt kahtluseuss puges põue peale proovisõitu, kui tõesti tundus auto palju selgemalt auke lugev, kui mu 10 aastat vana Corolla.

Noh, eks ma siis lohutan, et uuemad masinad ongi jäigemad ja 300km läbisõitnud prooviautol on puksid ja asjad veel sisse sõitmata. Äkki läheb pehmemaks :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ranx
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624

Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S audi, RS skoda,Allroad

postitati 26.09.14 15:40 Tsiteeri


Kindlasti on ka vanakooli sõltuv vedrustus lollikindlam ja vähemate kuluosadega ,vähemalt on see nii olnud vw grupi autodel.
Võin näiteks tuua näiteks 80 aastate cadilac-i ,mis on tänapäeva sõltumatust vedrustusest vähemalt 100 korda mugavam ja lihtsam ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ventura
huviline



Registreerunud 25.09.14
Postitusi: 5

Kasutaja on eemal


postitati 13.11.14 20:41 Tsiteeri


Annan siis algsele küsimusele ise ka tagasisidet. Nüüdseks c 1200km sõidetud ja sellest suurem osa linnatänavail. Lõppkokkuvõttes ei ole sellest vedrustusest midagi aru saada, on ta siis sõltuv või mitte. Nii et minusugustele - pabinaks pole põhjust :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 37.4% - SQL: 62.6%]