kalmer1989
huviline
Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.06.13 06:36
|
|
|
Tarbjakaitseseadus
Vastavalt tarbjakaitseseaduele on peale ostu aega esitada pretensioone 6 kuud.
Aga reaalselt kui lähen 5 kuud peale ostu firmasse kus auto ostsin ja ütlen et vahetage mul need jupid ära TASUTA mis on läbi ... nt rattalaager
,mootoripadjad,esiamordid ja pihusti.
On keegi kokku puutunud? Kui laienev see seadus on ikkagi? Kojamehi ma loomulikult vahetan ise
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 17.06.13 12:04
|
|
|
Kaupade ostmisel ja müümisel on väga oluline teha vahet pretensiooni esitamise õiguse ja müügigarantii vahel. Tootele või teenusele garantii andmine
on ettevõtjatele vabatahtlik, kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast. Nimelt
ei saa müüjad omapoolse garantiiga vähendada ega muuta enda seadusest tulenevat kohustust vastutada asja lepingutingimustele vastavuse eest kahe aasta
jooksul.
Paraku kohtab aeg-ajalt kauplejaid, kes antud nõuet ei täida ning eelnimetatud mõisteid vääriti kasutavad ning ajavad segamini garantii ja tarbijale
seadusega tagatud õiguse kauba puuduse suhtes pretensioon esitada.
Mis on tarbija seadusest tulenev pretensiooni esitamise õigus?
Vastavalt võlaõigusseadusele on tarbijail õigus puudusega kauba või teenuse puhul esitada müüjale kaebus kahe aasta jooksul alates ostmise päevast.
Seega võid ostetud jalatsite, mööbli, kodutehnika, jalgratta või mis tahes muu kaubaga, mis läheb katki, lakkab töötamast või ei vasta muus osas
lepingutingimustele, kahe aasta jooksul poodi tagasi pöörduda ning esitada müüjale kaebus. Alati on müüjal õigus kahelda selles, kas tekkinud viga on
tingitud toote puudulikust kvaliteedist või oled ise toote purunemises süüdi.
Puuduse tekkimise põhjuste tõendamise kohustus esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist on müüjal ning pärast kuue kuu möödumist lepitakse
tõendamisega seonduv müüja ja Sinu vahel kokku.
Seega, kui ostetud kaubal ilmnevad vead, pead pöörduma kauplusesse ning selgitama müüjale probleemi ning esitama omapoolne soovitav lahend. Vastavalt
võlaõigusseadusele on puudusega kauba korral Sul õigus:
nõuda esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga;
nõuda ostuhinna alandamist või lepingu tühistamist, kui:
1) müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada,
2) parandamine või asendamine ebaõnnestub või
3) müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud.
Kauba puuduse kõrvaldamisega seotud kulutused nagu posti-, veo-, tööjõu- ja materjalikulu peab tasuma müüja. Et kõiki ostetud kaupadega seotud
probleeme oleks lihtsam lahendada, säilita kindlasti ostudokumendid (ostutsekk, leping jne), mis tõendavad, et oled ostu sooritanud just sellest poest
või teenindusettevõttest ning just sel kuupäeval. Ilma müüki tõendava dokumendita võib müüja probleemi lahendamata jätta.
Mis on garantii ja millal see kehtib?
Lisaks eelkirjeldatud pretensiooni esitamise õigusele võib müüja toodetele anda lisaks ka garantii ehk võlaõigusseaduse mõistes müügigarantii. Samas
on oluline teada, et mõiste garantii kasutamise teises tähenduses, kui seda käsitletakse võlaõigusseaduses, on keelatud.
Nimelt on võlaõigusseaduse § 230 kohaselt müügigarantii müüja poolt antav lubadus teatud ajaperioodil pakkuda tarbijale seadusest soodsamat
seisundit. Ehk teisisõnu võib garantiiga pakkuda tarbijale suuremaid õigusi kui eeltoodud õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooniesitamise
perioodi vältel.
Pretensiooni esitamise õigusele lisanduvateks eelisteks, mis lubavad sõna garantii kasutada, on näiteks selle kestvus rohkem kui kaks aastat, tootel
ilmnenud puuduse kõrvaldamise ajaks asendustoote pakkumine jms. Näiteks kui pesumasinale annab müüja garantii kaks aastat, peab ta lisaks pakkuma
Sulle ka seadusest tulenevat soodsamat seisundit, näiteks kodumasina garantiiremondiajaks pakkuma Sulle tasuta asenduspesumasinat või võimaldama 24
tunnist ööpäevaringset teenindust vms.
Oluline on, et kui tootele antakse garantii, peavad selle tingimused olema fikseeritud ning nendega peab saama eelnevalt tutvuda ning kui vaja, siis
ka kirjalikul kujul kaasa saama.
www.golfikaubad.ee
|
|
|
|
mds
huviline
Registreerunud 16.01.13
Postitusi: 50
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb II 1.8 TSI DSG
|
postitati 18.06.13 06:51
|
|
|
Tähelepanu tuleb pöörata ka sellele, et Võlaõigusseaduse müügilepingu regulatsioon räägib asja lepingutingimustele mittevastavusest müügihetkel.
Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et 6 kuu jooksul ilmnenud mittevastavus oli olemas müügihetkel (müüjal on tõendamiskohustus). Sinu näite puhul on
äärmiselt problemaatiline väita, et amordid ja rattalaager olid juba müügihetkel vigased - need on ikkagi kuluosad, mis Eesti teedel võivad küll poole
aastaga katki minna. Kui müüjaks on autode müügiga tegelev ettevõte, suudavad nad kindlasti välja võluda mingi müügieelse tehnilise kontrolli
dokumendi, mis kinnitab, et auto oli enne müüki korras. Seega pead ise suutma tõendada, et jupid olid juba müügihetkel vigased.
|
|
|
kalmer1989
huviline
Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.06.13 09:45
|
|
|
NJaa,amordid ja rattalaager väiksed asjad võrreldes pihustiga
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.06.13 11:35
|
|
|
Väga oluline nüanss on ka see, kes on ostu-müügi osapooled. Tarbijakaitseseadus kehtib AINULT juhul, kui müüjaks on juriidiline isik ja ostjaks
eraisik. (Kas liisinguga ostu puhul ka, peast ei tea).
Kasutatud autode müügil on väga-väga levinud see, et müügiplatsi omanik ennast tehinguga ei seo ning märgib ostumüügi lepingusse, et müüjaks on
suvaline tankist eraisikuna ja mingit garantiid ei ole. Seda võib juhtuda isegi siis, kui ostad auto esinduse platsilt. Sel juhul võid suu mingitest
õigustest üsnagi puhtaks pühkida, kuna olete müüjaga seaduse silmis võrdsed tegelased ja vabatahtlikult tingimustes kokku leppinud.
|
|
|
mds
huviline
Registreerunud 16.01.13
Postitusi: 50
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb II 1.8 TSI DSG
|
postitati 18.06.13 19:29
|
|
|
Lootust ei tasu kaotada, sõltumata tarbijalemüügi sätetest kehtib ikkagi asja keskmisele seisukorrale vastavuse põhimõte. Kui pole teisiti
kokkulepitud, peab auto olema võrreldava keskmise autoga samas seisukorras. Ma ei tea küll mis auto teemaalgatajal on, aga kui see just väga vana ei
ole, siis võiks sellel pihustid korras olla siiski.
|
|
|
ladavaz
huviline
Registreerunud 14.03.09
Postitusi: 168
Asukoht: Saue Vald
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia 1,6 MPI, Skoda Octavia 1,4 TSI 2014 Ambition Plus
|
postitati 19.06.13 05:01
|
|
|
liisingu puhul on auto panga oma ja kui on ilmnenud, et viga auto puhul ei ole tingitud loomulikust amortisatsioonist, või juhi poolt tekitatud, siis
tuleb see garantiikorras korda teha või välja vahetada. Mul tuttaval vahetati peale kolme kuu möödumist audi välja, kuna ei suudetud välja selgitada,
miks auto suvalisel hetkel ei käivitu. Kui esindus ei näita valmisolekut vastutulekuks, siis pöörduda kas tarbjakaitse või panga poole otse.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.13 06:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mds
Lootust ei tasu kaotada, sõltumata tarbijalemüügi sätetest kehtib ikkagi asja keskmisele seisukorrale vastavuse põhimõte. Kui pole teisiti
kokkulepitud, peab auto olema võrreldava keskmise autoga samas seisukorras. |
Viidet paluks, kui see tõele vastab, siis on sellest kindlasti inimestele palju abi erinevate asjade (mitte ainult autode) puhul. Võlaõigusseaduses,
mis on põhiline era- või juriidiliste isikute omavahelisi tehinguid reguleeriv akt, sõna "seisukord" ei leidu.
Eraldi teema on muidugi see, et "keskmine" seisukord on väga kaheldav ja laialt tõlgendatav mõiste. Vabalt võib juhtuda, et "keskmine" platsil
müüdav auto ongi selline, millel on läbisõidust pool milli tagasi keritud, kere koosneb pahtlist ja keevitustraadist ning pihustid ei tööta. Või
teistpidi - kui võtta arvesse, et auto tegelik läbisõit on näiteks 680000 ja ta on üle katuse käinud ja maanteekiirusel vastu puud sõitnud, siis võib
juhtuda, et "keskmine" niisugune auto ongi paras romu ja nõuda sellelt avariivaba ja 123000 sõitnud autoga samaväärset seisundit ei ole põhjendatud.
Sel juhul saaks panustada ainult sellele, et auto seisukord ei vastanud pakutule (ls keritud ja avariid maha salatud), aga seda ka ainult juhul, kui
müüja mingeid veksleid on välja käinud.
|
|
|
kalmer1989
huviline
Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.13 09:36
|
|
|
Autoks muidu octavia tour aastast 2007 1.9 74kw diisel.
Swedpanga liisingu kaudu soetatud...
Läbisõit ostes 308 ja nüüdseks 320 tuhat
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 19.06.13 16:10
|
|
|
Põhimõtteliselt eelkõnelejad asja juba lahti rääkinud. Kui müügitehing on kahe eraisiku vahel siis tarbijakatseseadust ei kohaldata. Ka liising ei
aita sest tema on ostja mitte müüja. Kui ostu-müügi vormina kasutatakse ARK-kodulehel olevat näidist siis müüja sõidukile samuti garantiid kaasa ei
anna. Garantiid saab nõuda ainult juhul, kui see ostu-müügi lepingusse ka eraldi kirja pandi.
Aga alati ei peagi müüjale (eraisik või asutus) juristiga selga lendama ja ähvardama Skoda foorumi teemaga. Mõni müüja on ka mõistlik ja pärast
väikest arutelu on võimalik ka kokkuleppele jõuda (aga sellise võimaluse tõenäosus on väga väike).
|
|
|
kalmer1989
huviline
Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.06.13 15:41
|
|
|
Ma eraisikult ei ostnud (pärnu renault esindus) Garantiist polnud juttugi.
aga eks helistan neile peale jaanipäeva ja siis saab teada mis nad kostavad...
|
|
|
mds
huviline
Registreerunud 16.01.13
Postitusi: 50
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb II 1.8 TSI DSG
|
postitati 21.06.13 11:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Tsitaat: | Algselt postitas: mds
Lootust ei tasu kaotada, sõltumata tarbijalemüügi sätetest kehtib ikkagi asja keskmisele seisukorrale vastavuse põhimõte. Kui pole teisiti
kokkulepitud, peab auto olema võrreldava keskmise autoga samas seisukorras. |
Viidet paluks, kui see tõele vastab, siis on sellest kindlasti inimestele palju abi erinevate asjade (mitte ainult autode) puhul. Võlaõigusseaduses,
mis on põhiline era- või juriidiliste isikute omavahelisi tehinguid reguleeriv akt, sõna "seisukord" ei leidu.
|
VÕS § 217. Asja vastavus lepingutingimustele
(1) Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Lepingutingimustele peavad
vastama ka asja juurde kuuluvad dokumendid.
(2) Asi ei vasta muu hulgas lepingutingimustele, kui:
2) kokkuleppe puudumisel asja omaduste kohta ei sobi asi teatud eriliseks otstarbeks, milleks ostja seda vajab ja mida müüja lepingu sõlmimise ajal
teadis või pidi teadma, kui ostja võis mõistlikult tugineda müüja erialastele oskustele või teadmistele, muul juhul aga otstarbeks, milleks
seda liiki asju tavaliselt kasutatakse;
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.06.13 05:54
|
|
|
Selle punkti alusel midagi pool aastat hiljem nõuda on küll üsna kahtlase väärtusega üritus. Seda enam, et tegu on kasutatud autoga ning uus omanik
sai teda esialgu ilmselt kasutada täiesti otstarbekohaselt. Pealegi pole seal üldse juttu, kui lihtne või murevaba see kasutamine peaks olema, ehk ei
mainita eseme seisukorda.
§217 oleks asjakohane siis, kui auto pähe üritatakse müüa mingit muud asja või see ei töötaks juba ostmise hetkel, kuigi väidetakse korras olema.
Sealhulgas on oluline, et see § kehtib juhul, kui ostu-müügi lepingus pole teistsuguseid kokkuleppeid, mida sinna aga üsna tihti pannakse. A la ostja
ei oma pretensioone.
|
|
|
|