A.T.
huviline
Registreerunud 16.04.10
Postitusi: 13
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 1,2 TSI 7 DSG
|
postitati 03.01.12 08:45
|
|
|
Autoga reisimine
Tere ja ilusat uut aastat.
Aastavahetus läbi ja kaugel see kevad ja suvigi on seega tekkisid reisiplaanid puhkuse ajaks. Huvi oleks autoga sõita läbi Soome põhjapoole ja ehk
"põigata" ka üle Norra piiri, külastada Nordkappi. Kuna puuduvad igasugu kogemused väljaspool Eestit sõitmisel siis mõtlesin et teeks mingi reisi
teema et kus keegi on oma neljarattalisega käinud.
Mind huvitab just see Soome-Norra reis, võiks ka kirjutada teistest sihtkohtadest kuhu autoga tasuks minna.
Palju aega varuda. (puhkus 2 nädalat seega aeg sellega piiratud)
Kui palju rahaga peaks arvestama
Kuidas ööbimisega jne. jne.
Ei tahaks siia mingit küsimustikku koostama hakata kellel kogemused olemas ehk jagate muljeid ja nõuandeid.
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 05.01.12 08:11
|
|
|
Kui juba talvel Norrat plaanida, siis ei teeks paha ka lumekettide komplekt pagassi panna. Sealne lumeuputus on kohati meie viimastest lumedega
talvedest veelgi hullem.
Omast kogemusest soovitan diisli puhul ka aku laadimise kõi käivitusabi seade kaasa võtta. On odavam kui kohalike autoabidega kaubelda.
|
|
|
A.T.
huviline
Registreerunud 16.04.10
Postitusi: 13
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 1,2 TSI 7 DSG
|
postitati 06.01.12 06:59
|
|
|
Mõtlesin ikka suvist reisi, mitte talvist.
|
|
|
Olle
huviline
Registreerunud 21.01.06
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Rapid 1.2 TSI
|
postitati 06.01.12 16:34
|
|
|
2009 sai ka üks nädalane trett Norras tehtud Stockholm- Lillehammer- Geiranger- Trondheim- Oslo- Stocholm. Suht säästuprojekt oli, aga eesmärk oli
võimalikult palju näha võimalikult väikese raha eest. Mina Tellisin enne reisi sellise asja https://www.nafcamp.no/shop/en/nafcamp/guider/10-naf_campingguide.html . See saadeti kenasti postiga koju. Toit oli Eestist
kaasa võetud, kõik ööbimised olid kämpingutes. Minu reis oli mai keskpaigas niiet kämpinguga probleeme ei tekkinud, sellest samast naf camp
brožüürist sain aadressid ja tel. nr.-d ja nö. jooksvalt koha peal sai öömaja otsitud. Norrakad oskavad kenasti inglise keelt ja kui ise ka oskad,
siis ei ole suhtlemisega probleemi. Kämpingute hinnad on väga mõistlikud, Eestiga samad või isegi odavamad. Toidu jaoks ostsin autokülmiku ja läpaka
ja muude asjade laadimiseks 12V/230V 350W inverteri.
|
|
|
Swissflam
huviline
Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser
|
postitati 07.01.12 15:04
|
|
|
Mina käisin 2008 aasta suvel Ahvenamaal. Kavas oligi (ranna)puhkus Ahvenamaa saarestikus. Marsuut algas Tallinna sadamast, Vikingline viis
Helsingisse, sealt mööda kiirteed Turusse ja siis suund lõunasse arhipellaagi poole. Turu saarestikus aitavad autosid ühelt saarelt teisele tasuta
praamid, mis liiguvad praktiliselt 24/7. Ülesõidud on lühikesed ja kiired, midagi broneerida pole vaja. Need laevad, mis viivad edasi Ahvenamaa
saarestikku, on tasulised ning auto koht on vaja eelnevalt broneerida. Mina tegin broneeringu telefoni teel ja ingliskeelega sai probleemiteda
hakkama.
Õ–öbisime hotellides (ei ole väga kämpingu inimesed) ja hinnad on eesti omadega enam-vähem samal tasemel, kui rääkida mandri-Soomest. Ahvenamaa
hotellide hinnad on sealt veel samm edasi. Ma ei mäleta täpseid hindasid aga tookord sai võrreldud, et 5 ööd Mariehamni 4tärni hotellis kahele maksis
sama palju, kui Tenerife reis kokku (7ööd) kahele 5tärni hotellis. Ja kütus oli ka u.25% kallim kui mandril.
Aga hoolimata hindades võin öelda, et see oli minu üks meeldejäävamaid puhkusereise üldse. Kõige rohkem jäi vast meelde (kui päike ja meri
väljaarvata) õunaveini tehas, kus toodeti sellist jooki kui Alvados (mitte segamini ajada Kalvadosega) ja Mariehamni sadamas seisev muusemilaev
Pommern.
Saarestikust lahkumiseks kasutasime jälle Vikingline abi, kuuetunnine laevasõit tõi otse Mariehamnist Turu sadamasse (muide Ahvenamaal on laevaühendus
ka Rootsiga). Saigi paar päeva veedetud veel mandri-Soomes ennem kui tagasi Tallinna jõudsime.
Kokkuvõteks ütlen, et uskumatult ilus koht meil siin samas külje all.
|
|
|
Rage
klubiliige
Registreerunud 10.02.07
Postitusi: 351
Asukoht: Peetri
Kasutaja on eemal
Auto: XF S
|
postitati 09.01.12 07:59
|
|
|
ei soovita Eestist paaki täis panna, ise käinud ja kogenud, Rootsis või Norras tankides jätkub samast kogusest bensust hulga kauemaks..
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 20.07.12 08:22
|
|
|
Olen küll teemasse kirjutamisega lootusetult hiljaks jäänud, kuid ehk on kellelgi tulevikus abi.
Rääkides algsest teemapüstitusest siis olen ise teinud autoga reisi Nordkappi läbi kolm korda. Iga kord erinevat teed pidi, kuid siiski läbi Soome.
2007 teekond - Helsingi - Oulu - Nordkapp, esimesel päeval sõitsime üle 1000km ja seda on selgelt liiast. Õ–öbisime kuskil Kolari kandis.
2009 teekond - Helsingi - Oulu - Alta - Hammerfest - Nordkapp, seekord võtsin kohale jõudmiseks kahe päeva asemel kolm ja see õigustas end igati, oli
isegi aega Hammerfestis vahvleid süüa
2011 teekond - Helsingi - Oulu - Rovaniemi - Karasjok - Nordkapp, teekond taas üles sõiduks 3 päeva. Käisime Jõuluvanal külas ja samuti ametüsti
kaevanduses Soomes, oli väga huvitav kogemus, soovitan.
Veidi infot Nordkapil viibimise kohta:
- Pilet "tippu" ehk turistikeskusesse on üsna kallis, kuid kehtiv 72 tundi, sest ilm on saarel väga-väga heitlik ja tujukas. Ühes saare otsas võib
olla päike ja teises selline udu, et auto ninast kaugemale ei näe. Seega tippu jõudes võib juhtuda, et isegi maja ei paista parklast kätte. Õ•ige
suund on liikuda põhja (teadagi) Kindalsti tasub vaatamist sealses kinos
tasuta 15 minutiline film. Väga vahvalt teostatud.
- õige tipp (Knivskjellodden) on 9km jalutuskäigu kaugusel. Parkla ja teekonna alguspunkt on ca pool kilomeetrit enne turistikeskust. Olen selle matka
kaks korda läbi teinud, üks kord ilusa ilmaga teinekord tormi ja uduga. Väga heaks abimeheks on kasvõi auto navi kaasa võtmine, eriti kui märkida auto
asukoht ära, sest udus ei ole mittemingit nähtavust ja rada on märgitud kividele vahemaaga ca 500m.
- alates 2012 suvi on tunnel saarele tasuta. Rõõm.
- ööbimiskohaks soovitan GjesvÕ¦r'i kaluriküla, mis on turistide liiklusest natuke eemal (ca 40km tipust). www.barentscabincruise.com <- kes seal
ööbib, andke teada, saan rääkida kas hinna paremaks või tasuta teenuseid juurde.
- loodus ja fotohuvilisel tasub võtta kindlasti eraviisiline linnurkuiis väikese paadiga eelnevalt lingilt. Kogemus on ainulaadne. Odavam variant on
minna suure lavaga, kuid see teeb vaid tiiru ümber saare ja kogu moos.. eraviisiliselt näeb kõvasti rohkem, mille tunnistuseks on mu pea 3000 fotone
pildikogu Siin kehtib samuti see, et kel huvi pildistada saan rääkida
kruiisi pikemaks ja põhjalikumaks.
- minu mälu järgi on saarel vaid üks tankla, mis ööseks suletakse ja kütust saab osta vaid kaardiga otse automaadist.
- silmas tasub ka pidada, et viimane teelõik (pea 200km rannikut) on tanklavaba, seega ärge jätke tankimist viimasele minutile. Ühtlasi on kütus
saarel kallim kui maismaal.
Sai vist kõik, kel rohkem küsimusi andke julgesti teada
/hr Nordkapisõltlane
|
|
|
|