Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Vallatud kurvid (Vastuseid: 4 | Vaatamisi: 3490)
stefan
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230

Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG

postitati 07.12.10 19:28 Tsiteeri
Vallatud kurvid



Käsin ühel hommikul Yetiga Laitse paarisrajal tiirutamas. Yetil on ESP mõnevõrra tundlikum kui teistel Skodadel - rakendub veidi varem. Tavaliikluses pole see sugugi halb, kuid kahjuks ta on väga ägedalt sekkuv ja hoogu pidurdav ka siis, kui oma arust olen ta nupust välja lülitanud. Tõsi, veidi lubab rohkem libiseda, kuid nii kui rooliga vähe järsemalt liigutada, lõpetab ta resoluutselt igasugused liulaskmised.

Eelnevalt olin mitmelt poolt kuulnud, et ABS kaitsme välja kakkumine ei pruugi aidata, nelikvedu kaob, mootor läheb "safe" reÅžiimi jms. Et pigem mõne ABS-anduri enda eemaldamine või lollitamine annaks tulemust, aga see eeldaks ratta maha võtmist jms. Kuna vahepeal saabus jäärajale traktor öist lund ära sahkama, otsustasin rajalt ära tulla ja veidi ikka mängida kaitsmetega. Selgus, et ABS süsteemi jaoks on päris mitu erinevat slotti kaitsmekarbis. Alustuseks eemaldasin F4 ja esimeste proovisõidumeetritega oli selge, et nüüd on tegemist puhtakujulise esiveolisega.. Põlema hakkas ka EPC hoiatus ja kütusekulu näidik läks samuti lolliks. Üldiselt see reÅžiim ei meeldinud mulle absoluutselt. Järgmine katse oli kaitsme eemaldamine pesast F25 ja ime küll, sain täpselt sellise jäärajamasina nagu eesmärgiks oli: ESP/ABS/ASR täiesti kadunud ja nelikvedu täiesti olemas. Lisaks tundus, et ka kerget vasaku jala pidurdamist samaaegse gaasiga lubas nüüd kasutada, ilma et sekundi pärast mootorivedu kinni pooks. Väga, väga nauditav oli sõita. Suurepäraselt tasakaalus juhitavusega masin, pingevabalt kontrollitav, kui just liiga kiiresti kurvi ei sisene :D Ning 1.8TSI jaksab kolmanda käiguga suht mõistlikel mootoripööretel neljaratta jõulibisemisega pikka lumepudrust jääkurvi läbida. Keskmine kütusekulu jäärajal ~24l/100-le :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mar
klubiliige



Registreerunud 25.03.07
Postitusi: 181

Asukoht: Tallinn,Mustamäe
Kasutaja on eemal

Auto: FL Octavia1.4TSI

postitati 07.12.10 21:27 Tsiteeri


Huvitav, kas Haldex ma ei kärssa sellise ralli peale:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
stefan
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230

Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG

postitati 07.12.10 21:57 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: mar
Huvitav, kas Haldex ei kärssa sellise ralli peale:D


Peale tunni ajalist järjest sõitu jääpeal ei olnud küll märki, et midagi väsiks või kärssaks tehnilise poole pealt. Veebruaris sai ühel väga külmal hommikul Suzuki SX4-ga samal rajal sõidetud ja selle automaatselt rakenduv nelivedu kuumenes üle napi poole tunniga - muidu püsivalt põlenud 4wd tuluke armatuuris hakkas vilkuma ja tagasilda veojõudu enam ei jõudnud. Seejärel tuli sõita 2 ringi esiveolisena, et kannataks jälle ühe ringi nelikveolisena. Mingeid hilisemaid järelmõjusid polnud.
4.-nda põlvkonna haldex on tunduvalt parem lahendus. Paigalt startides või gaasi põhja vajutades suunatakse alati juba ennetavalt veojõud võrdselt nii ette kui taha. Mingit esirataste läbilibisemist ei oodata. Kui elektroonilised abimehed on sisselülitatud, siis saavad pidurid märksa rohkem kuuma.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alarallin
huviline



Registreerunud 25.10.07
Postitusi: 193

Asukoht: Kiili
Kasutaja on eemal

Auto: Fiesta ST 210HP

postitati 14.12.10 11:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stefan
Lisaks tundus, et ka kerget vasaku jala pidurdamist samaaegse gaasiga lubas nüüd kasutada, ilma et sekundi pärast mootorivedu kinni pooks.


Sinu postitust lugedes hakkasin uuesti oma Fabia kaitsmeid uurima ja leidsin sealt "püsikiiruse hoidja, piduri ja siduri pedaali lüliti" kaitsme. Selle eemaldades on võimalik gaasi ja pidurit korraga vajutada :D, kuid armatuuris hakkab vilkuma eelsüüteküünla ehk spiraali tuli. See tähendab, et kuna kaitse on väljas, siis piduri andur ei tööta. Mingit ohtu mootirile ei ole. Minu küsimus oleks, et kas Yetil hakkas ka mingi tuli vilkuma peale "hea" kaitsme eemaldamist?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stefan
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230

Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG

postitati 14.12.10 20:40 Tsiteeri


Eelmine nädal enne suurt tuisku käisin korra veel tunnikeseks Laitse paarisrajal. Siis katsetasin nimme põhjalikumalt üheaegset kerge pidur/gaas ja selgus, et üle sekundi siiski ei luba. Leidsin samuti, et on olemas eraldi tilluke kaitse pesas F22, mis kontrollib piduri ja siduri pedaali asendit ja ei miskit muud. Kuid tolle kaitsme eemaldamist ma ei katsetanud kuna esialgu selle autoga Laitse rajal minusugusel amatööril reaalne vajadus üheaegselt gaasi ja pidurit muljuda puudub :)
Mind rahuldanud sõidureÅžiimis oli armatuuris vaid 2 kollast pidevat tulukest: pidurisüsteemi ABS hoiatus ja ESP tuluke. Kui jäärajal on parem kui elektroonika on täiesti nullitud, siis järgnevatel tuisupäevadel veendusin, et kinnijäämise piiril hangede vahel turnides on parim variant kui kõik kaitsmed on omal kohal, aga nupust on veojõukontroll välja lülitatud. Sellisel juhul jääb toimima veojõu ümberjagamine vasaku ja parema külje rataste vahel, juhul kui üks pool on "õhus" ja pidamise kaotanud - niinimetatud elektrooniline difrilukk? Üllatavalt tõhus.
Millalgi sajandi alguses Fabiat omades noppisin enne lumerajavõistlust vaid ABSi kaitsme välja, ning minu mäletamist mööda jäi toona vähemalt 3 pidurisüsteemiga seotud tulukest põlema/vilkuma.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 38.7% - SQL: 61.3%]