stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 07.12.10 19:28
|
|
|
Vallatud kurvid
Käsin ühel hommikul Yetiga Laitse paarisrajal tiirutamas. Yetil on ESP mõnevõrra tundlikum kui teistel Skodadel - rakendub veidi varem. Tavaliikluses
pole see sugugi halb, kuid kahjuks ta on väga ägedalt sekkuv ja hoogu pidurdav ka siis, kui oma arust olen ta nupust välja lülitanud. Tõsi, veidi
lubab rohkem libiseda, kuid nii kui rooliga vähe järsemalt liigutada, lõpetab ta resoluutselt igasugused liulaskmised.
Eelnevalt olin mitmelt poolt kuulnud, et ABS kaitsme välja kakkumine ei pruugi aidata, nelikvedu kaob, mootor läheb "safe" reÅžiimi jms. Et pigem
mõne ABS-anduri enda eemaldamine või lollitamine annaks tulemust, aga see eeldaks ratta maha võtmist jms. Kuna vahepeal saabus jäärajale traktor öist
lund ära sahkama, otsustasin rajalt ära tulla ja veidi ikka mängida kaitsmetega. Selgus, et ABS süsteemi jaoks on päris mitu erinevat slotti
kaitsmekarbis. Alustuseks eemaldasin F4 ja esimeste proovisõidumeetritega oli selge, et nüüd on tegemist puhtakujulise esiveolisega.. Põlema hakkas ka
EPC hoiatus ja kütusekulu näidik läks samuti lolliks. Üldiselt see reÅžiim ei meeldinud mulle absoluutselt. Järgmine katse oli kaitsme eemaldamine
pesast F25 ja ime küll, sain täpselt sellise jäärajamasina nagu eesmärgiks oli: ESP/ABS/ASR täiesti kadunud ja nelikvedu täiesti olemas. Lisaks
tundus, et ka kerget vasaku jala pidurdamist samaaegse gaasiga lubas nüüd kasutada, ilma et sekundi pärast mootorivedu kinni pooks. Väga, väga
nauditav oli sõita. Suurepäraselt tasakaalus juhitavusega masin, pingevabalt kontrollitav, kui just liiga kiiresti kurvi ei sisene Ning 1.8TSI jaksab kolmanda käiguga suht mõistlikel mootoripööretel
neljaratta jõulibisemisega pikka lumepudrust jääkurvi läbida. Keskmine kütusekulu jäärajal ~24l/100-le
|
|
|
|
mar
klubiliige
Registreerunud 25.03.07
Postitusi: 181
Asukoht: Tallinn,Mustamäe
Kasutaja on eemal
Auto: FL Octavia1.4TSI
|
postitati 07.12.10 21:27
|
|
|
Huvitav, kas Haldex ma ei kärssa sellise ralli peale
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 07.12.10 21:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mar
Huvitav, kas Haldex ei kärssa sellise ralli peale |
Peale tunni ajalist järjest sõitu jääpeal ei olnud küll märki, et midagi väsiks või kärssaks tehnilise poole pealt. Veebruaris sai ühel väga külmal
hommikul Suzuki SX4-ga samal rajal sõidetud ja selle automaatselt rakenduv nelivedu kuumenes üle napi poole tunniga - muidu püsivalt põlenud 4wd
tuluke armatuuris hakkas vilkuma ja tagasilda veojõudu enam ei jõudnud. Seejärel tuli sõita 2 ringi esiveolisena, et kannataks jälle ühe ringi
nelikveolisena. Mingeid hilisemaid järelmõjusid polnud.
4.-nda põlvkonna haldex on tunduvalt parem lahendus. Paigalt startides või gaasi põhja vajutades suunatakse alati juba ennetavalt veojõud võrdselt nii
ette kui taha. Mingit esirataste läbilibisemist ei oodata. Kui elektroonilised abimehed on sisselülitatud, siis saavad pidurid märksa rohkem kuuma.
|
|
|
|
alarallin
huviline
Registreerunud 25.10.07
Postitusi: 193
Asukoht: Kiili
Kasutaja on eemal
Auto: Fiesta ST 210HP
|
postitati 14.12.10 11:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stefan
Lisaks tundus, et ka kerget vasaku jala pidurdamist samaaegse gaasiga lubas nüüd kasutada, ilma et sekundi pärast mootorivedu kinni pooks.
|
Sinu postitust lugedes hakkasin uuesti oma Fabia kaitsmeid uurima ja leidsin sealt "püsikiiruse hoidja, piduri ja siduri pedaali lüliti" kaitsme.
Selle eemaldades on võimalik gaasi ja pidurit korraga vajutada , kuid
armatuuris hakkab vilkuma eelsüüteküünla ehk spiraali tuli. See tähendab, et kuna kaitse on väljas, siis piduri andur ei tööta. Mingit ohtu mootirile
ei ole. Minu küsimus oleks, et kas Yetil hakkas ka mingi tuli vilkuma peale "hea" kaitsme eemaldamist?
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 14.12.10 20:40
|
|
|
Eelmine nädal enne suurt tuisku käisin korra veel tunnikeseks Laitse paarisrajal. Siis katsetasin nimme põhjalikumalt üheaegset kerge pidur/gaas ja
selgus, et üle sekundi siiski ei luba. Leidsin samuti, et on olemas eraldi tilluke kaitse pesas F22, mis kontrollib piduri ja siduri pedaali asendit
ja ei miskit muud. Kuid tolle kaitsme eemaldamist ma ei katsetanud kuna esialgu selle autoga Laitse rajal minusugusel amatööril reaalne vajadus
üheaegselt gaasi ja pidurit muljuda puudub
Mind rahuldanud sõidureÅžiimis oli armatuuris vaid 2 kollast pidevat tulukest: pidurisüsteemi ABS hoiatus ja ESP tuluke. Kui jäärajal on parem kui
elektroonika on täiesti nullitud, siis järgnevatel tuisupäevadel veendusin, et kinnijäämise piiril hangede vahel turnides on parim variant kui kõik
kaitsmed on omal kohal, aga nupust on veojõukontroll välja lülitatud. Sellisel juhul jääb toimima veojõu ümberjagamine vasaku ja parema külje rataste
vahel, juhul kui üks pool on "õhus" ja pidamise kaotanud - niinimetatud elektrooniline difrilukk? Üllatavalt tõhus.
Millalgi sajandi alguses Fabiat omades noppisin enne lumerajavõistlust vaid ABSi kaitsme välja, ning minu mäletamist mööda jäi toona vähemalt 3
pidurisüsteemiga seotud tulukest põlema/vilkuma.
|
|
|
|
|