Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Konditsioneeri võimekus külmal ajal (Vastuseid: 7 | Vaatamisi: 3479)
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 05.03.06 21:01 Tsiteeri
Konditsioneeri võimekus külmal ajal



Mitu aega juba olen täheldanud häirivat tõsiasja, et kui tagumine rida on autos rahvast täis, siis isegi konditsioneeri abiga ei saa tagumisi külgmisi klaase udust/jääst puhtaks.

Deem... :mad:

Mõistatan siin omaette, et kas peabki nii olema seoses tõsiasjaga, et tagumisi klaase miski ei soojenda s.o soe tuul peale puhuma ei ulatu ning füüsika nõuab oma. Kui kahekesi rallime ja vähem niiskust toodame, siis olen nagu kondi abiga soovi korral saanud klaasid klaariks, pande aga kui peal on, siis ei saa hakkama.

Siit ka järgmine küsimus - millised on teiste konditsioneeriomanike vaatlustulemused talvisel ajal - kas saate soovi korral tagumised klaasid klaariks või ei? Kas peabki nii olema, või peaks antud teemal ka hoolduse-rahvaga rääkima?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 05.03.06 21:34 Tsiteeri


Skoda kohta ei ole uurinud aga paljudel masinatel ei hakka konditsioneer enne tööle kui välis temp on vähemalt +5*c.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
wigry
huviline



Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 1.6 MPI

postitati 05.03.06 21:43 Tsiteeri


No konditsioneer töötab ikka Octavial ka külmaga. Seda kinnitab fakt, et ühe korra olen teinud 200 kilomeetrise väljasõidu, millest esimesed 100 sõitsin ilma konditsioneerita (tavaliselt kogu aeg konditsioneer sees). Tulemuseks olui see, et salongi õhuniiskus tõusis oluliselt ning kui auto oli -20 kradises külmas miskine 4 tundi seisnud ja hakkasime tagasi tulema, siis sadestus minu ja kaassõitja hingeõhk konkreetselt kõikidele klaasidele ja oli hetkega jääs. Seega see 100 kilomeetrit tagasiteed möödus siis sauanas olemisena, sest eesmärk oli klaasid seest poolt puhtaks saada.

Seega sõidan jätkuvalt pidevalt konditsioneeriga olenemata ilmast ning rohkem pole klaasid enam seest poolt jäässe läinud.

Siiski tagumisi aknaid jah suurema rahvaarvuga kuigi hästi puhtana hoida ei suuda.


Don't let the perfect be the enemy of the good
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
cl
huviline

Avatar


Registreerunud 26.10.05
Postitusi: 36

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 2004

postitati 05.03.06 21:45 Tsiteeri


jah, kasutusjuhendit kasulik lugeda, minu octavia juhendis on igatahes kirjas et kondi töötamiseks on vaja:

+5 kraadi celsiuse järgi välistemperatuuri
auto mootor peab töötama
salongi ventilaator olema issse lülitatud


läheb nagu läheb, on nagu on
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 06.03.06 09:15 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: cl
jah, kasutusjuhendit kasulik lugeda, minu octavia juhendis on igatahes kirjas et kondi töötamiseks on vaja:

+5 kraadi celsiuse järgi välistemperatuuri
auto mootor peab töötama
salongi ventilaator olema issse lülitatud

Nii nad ütlevad jah, et when nothing else helps - read the owners manual :P

Tuli tegelt omal ka meelde cl'i jutu peale, et manuaalis miskit selle alamtemperatuuri kohta oli öeldud.
See kliimaseade on minu jaoks üldse üks nati segane seadeldis - saan tema tööpõhimõttest hästi aru näiteks suvel, kui paned ta külma puhuma - siis imetakse/puhutakse soe õhk läbi aurusti, kus see maha jahutatakse ning samal ajal kondenseerub õhus sisalduv niiskus. Olen kunagi õppinud EPAs külmatehnikat ning sestap on mulle külmkappide hingeelu ja siseorganite tööpõhimõtted tuttavad.

Kui nüüd aga näiteks temperatuuriregulaator keerata üles 22 kraadi peale, siis suvel kuumaga puhutakse salongi jahedat, talvel külmaga suhteliselt kuuma õhku ning seda ka juhul, kui kliimaseade on sisse lülitatud (nojah - selge see, et kui õues on temp miinuses, siis aurusti ei tööta ning kliimaseadme seeshoidmisest tolku miskit pole). Kui aga õuetemperatuur on üle +5 kraadi, siis ikkagi toimub salongi soojendamine, mitte jahutamine. Igatahes kindel on see, et tegemist on kliimaseadme (nagu seda välja reklaamitakse), mitte konditsioneeriga ning salongi-/välistemperatuurist lähtuvalt see toimib.

Mind huvitab aga see, et kas salongi puhub kuumemat õhku siis, kui temperatuuriregulaator on punasesse keeratud ja kliimaseade välja lülitatud või siis kui kliima on sees. Peaks ju nagu kuumem olema, kuna aurusti töötamisel õhku jahutatakse. Kui teha loogiline järeldus manuaalis kirjutatust lähtuvalt, et alla 5 kraadi kliimaseade enam ei tööta, siis võib arvata, et see aurusti on võimeline umbes sellele temperatuurile (soojemat) õhku jahutama. Seda loomulikult ainult siis, kui õues mingit rämedat troopikat pole.

Samuti olen ma mõtisklenud selle üle, et tea, kas siis, kui kliima on sisse lülitatud, kuid temperatuur on reguleeritud 22 peale või soojemaks, autol küttekulu ka tõuseb. St siis ju ei saa salongis olles aru, kas kliima toodab külma või mitte ja kui ta ei tooda külma, siis võiks nagu arvata, et ta ei tarbi eriti voolu ka.

Kardan, et Auto100 spetsialistid nii peenetele küsimustele ei oska vastata. Kas sina oskad, morden, kuidagi kliimaseadmete tehnilist poolt kommenteerida?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 09.03.06 13:26 Tsiteeri


mul on ka see nn kliima.
On nupp: ECON
Niikui ma seda pressin, kukub koha peal seistes küttekulu 0.7l/h pealt 0.5l/h peale.
Uurisin ja selgus, et see lülitab kliimaseadme tagant ära.

Pull on asjaolu, et kui pressida seda nuppu, mis hakkab esiklaase ja küljepeegleid puhuma, kustub ECON automaatselt ära ehk kliima lülitatakse sisse.

Misiganes number mul on reguleeritud, küttekulu ikka 0.7
Ehk siis kliima mootorit veab mootor ringi misiganes temperatuuril.

eee.... mulle tundub nii.


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
stefan
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230

Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG

postitati 07.11.06 08:31 Tsiteeri
ECON lülitab PTC välja



Siia teemasse üks oluline täpsustus. Diiselmootoritel on PTC lisasoojendi, mis kasutab ise diiselkütust. Uuel Octavial, millel on kahepoolne kliimaseade, vajutades külmal ajal ECON reziimile - lülitatakse muuseas PTC lisasoojendi välja. Sellest see märkimisväärne kütusekulu langus. Kuid mootor ja salong siis loomulikult soojenevad hirmaeglaselt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jk
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170

Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal

Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf

postitati 07.11.06 08:44 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stefan
Siia teemasse üks oluline täpsustus. Diiselmootoritel on PTC lisasoojendi, mis kasutab ise diiselkütust.

Väike täpsustus: PTC ei tööta diiselkütuse, vaid 12V peal - vt lähemalt http://www.beru.com/download/produkte/prospekt_ptc_d.pdf
Üldine põhimõte aga õige: kui PTC on tagant ära, ei koormata genekat nii palju ja kütusekulu peaks tõesti langema.


Vanade külgkorvide paradiis:
http://kylkad.blogspot.com
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 59.7% - SQL: 40.3%]