Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Favorit 1.3 mootor ja käimakast Feliciale?? (Vastuseid: 6 | Vaatamisi: 2204)
tanelus
huviline



Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Felicia 1.3 1995

postitati 09.09.09 14:50 Tsiteeri
Favorit 1.3 mootor ja käimakast Feliciale??



Küsimus, kas sobib 1 1-le Favorit 1.3 mootor ja käimakast Feliciale?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 10.09.09 09:20 Tsiteeri


1,3 nii karburaatormootor kui pritsung peaks küll identsed olema. Mis aasta felicia on ja mis mootor tal enne oli?


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
tanelus
huviline



Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Felicia 1.3 1995

postitati 10.09.09 10:44 Tsiteeri


skoda on aastast 1995 1.3 karburaator. juttude põhjal peaks sama olema.

Kui siin pritsungit mainiti, siis kas sellele mootorile annab ka pritsungi peale panna? Kas see on siis ka sama mootor, mis on 1.4-sena fabial?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 10.09.09 19:25 Tsiteeri


Felicial (ja ka Favoritil/Formanil) on kaks 1,3-liitrist mootorit. Üks vabalthingav, teine monopritsung. Ilmselt on plokk sama, seega pead sa vahetama põhimõtselt plokikaane ja küttesüsteemi, muu peaks enam-vähem üks-ühele olema.
Aga ma ei näe mingit põhjust miks sa seda tegema peaks. Felicia 1,3MPI (see monopritsung siis) on kapriissem ja jõuetum mootor kui tema karburaatoriga vend. Karbussmootori kiirendus on parem kah. Küttekulus ei võidaks sa ka eriti midagi. Raiskaks ainult aega ja raha.
Feliciat tehti veel ka 1,6-liitrise bensuka ja 1,9-liitrise diisliga, mõlemad VW grupi omad. Emma-kumma installeerimine 1,3-liitrise asemel oleks progress, võidaks nii tõmbes (1,3 on maanteel, eriti möödasõidul, ikka lahja) kui ka kestvuses (1,3 eriti üle 300 000 km ei ela). Aga selline mootorivahetus on nii kulukas tegevus, et ma ei näe põhjust, miks sa seda ~10 000 maksvale autole tegema peaks.
Miks sa üldse uut mootorit otsid, mis vanaga juhtus?


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
tanelus
huviline



Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Felicia 1.3 1995

postitati 11.09.09 16:35 Tsiteeri


Ega konkreetselt mootori vahetus hetkel vältimatu praegu ei ole, kuid käigukast on otsas, selle pean vahetama. Koos käigukastiga on võimalik ka mootor osta. Minu auto läbisõit on kuskil 230 000, pakutaval aga umbes 100 000 võrra vähem (tegu siis Favoriti mootoriga). Mõtlesin ehk on asendus mõistlik.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Hallvatt
huviline



Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169

Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Felicia Kombi 1,3 1997

postitati 11.09.09 20:31 Tsiteeri


Noh, nagu juba enne ütlesin, on Felicia 1,3 mootori eluiga mingi 300 000 km pluss-miinus 20%. Sellest vaatevinklist tundub väiksema läbisõiduga mootor mõistlik mõte.

Aga oleneb muidugi hinnast. Ja sellest, kui kaua sa selle Feliciaga edasi sõita kavatsed. Kui mingi 1-2 aastat, pole mõtet küll vahetada, selle jookseb ka vana mootor ära. Aga kui endale pikemaks ajaks autot plaanid, siis võibolla ehk on mõtet.

Sa ühes teises teemas uurisid plekkide kohta ka. Kokkuvõttes paistab, et kavatsed Feliciasse investeerida rohkem kui ostuhind. Ise tead muidugi paremini, aga mina nii ei teeks.
Minu kirvereegel on, et autol tuleb teha ainult vältimatuid parandusi. Ja võimalikult odavalt. Mina laseks suuremad augud kinni keevitada, aerosooliga piserdaks üle ning vahetaks ainult käigukasti, mootorit ei ostaks.

Kui paari aasta pärast auto ära kooleb ja edasi Feliciaga sõita kavatsed, saad alla 10 000 turult järgmise samasuguse.


No sellist jama on raske kommenteerida.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Kasutaja Telefoninumber
tanelus
huviline



Registreerunud 24.08.09
Postitusi: 13

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Felicia 1.3 1995

postitati 11.09.09 21:40 Tsiteeri


Aitäh nõuannete eest! Seda Feliciat ei ole ma ostnud, vaid tegu isa vana autoga, mis nö tasuta käes. Eelmise (Volvo 850) müüsin maha, et võlakoormat kergendada. :)
Ega ma ka kavatse sellesse autosse suuri summasid investeerida, kuid hädavajalik liiklemiseks ja ülevaatuselt läbi saamiseks tuleb ära teha.
Käigukast ise on suht otsakorral, õli ei püsi sees - põhjas pragu, 1. ja 2. käik ei lähe korralikult sisse (võibolla ka hoovastiku viga). Selle tahaks vahetada ja sellega koos ka sidur, mis annab ka lõppemise märke.
Mootor võibolla töesti käib veel mõnda aega, kuigi tahab ka tihendite uuendamist, et õli korralikult sees püsiks.
Väliselt tahaks ka auklikud ja roostes plekid kuidagi pidama saada.
Ja ega rohkem polegi... :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 51.7% - SQL: 48.3%]