Foorumi logo

Skoda Superb Combi Elegance Plus 2.0 TDI 110kw DSG 2017
martinifoto - 09.01.22 14:53

Kodiaq'i juurest Superbi juurde.

Paljud küsisid juba eelmises teemas, et miks downgrade - põhjus lihtne - liiga kõrge igakuine kulu auto peale, suuresti tänu kõrgele liisingumaksele. Kodiaq'id on turul väga ülehinnatud ning suurt vajadust kõrgendatud kliirensi ja nelikveo jaoks ei näe linna- ja maanteesõidul. (Seda muidugi seni, kuni viimase 5a sügavaim lumi maha tuli :P )

Auto sõitis ühes ettevõttes Eestis kõik oma 4 esimest aastat, u 40000km pealt vahetati DSG kast. Hooldust on saanud kahjuks ainult iga 2a/30000km tagant, aga selle mootoriga vist oligi kõigile selline ette nähtud, nii et kui just autope*e otsa ei satu, siis tuleb leppida sarnase hooldusajalooga ja palvetada, et pole veel liiga tehtud.

Varustus lisaks Elegance Plus'le

* Zeus 17" valuveljed standardite asemel
* Navigatsioonisüsteem Columbus: 8" puutetundlik värviekraan, DVD-mängija
* Kolme kodaraga, soojendusega multifunktsionaalne nahkrool raadio ja telefoni juhtimisega
* Parkimiskaamera
* Moon white metallikvärv

+/-

+ Tagaistmel ohtralt ruumi
+ Metsikult pehme vedrustus (ilmselt aitavad kaasa lamellid 17" väikeste velgede peal) - suure hooga on lausa ohtlik võtta magavaid politseinike võtta, sest õõtsudes võib madal esiots vastu maad ära käia)
+ Rohkem müraisolatsiooni mootori ja juhi vahel tähendab, et diisli urinat on kuulda vaid külma mootoriga. Sooja mootoriga sõidaks nagu bensukaga
+ Alcantara istmed on võrreldes L&K istmetega ikka kordades parema kliimaga - eriti talvel külmade ilmadega

- Madal esiots - naine juba tegi jäljed peale parklas äärekiviga
- Väga kehvad Bi-Xenon kaugtuled - Kodiaq'i LED'idega võrreldes nagu öö ja päev
- Suhteliselt suur pöörderaadius võrreldes Kodiaq'iga
- Loodetust kõrgemad kütusekulu numbrid (linnas talvel 7.5L/100km, maanteel 4.5), kuigi viimane Tln-Trt maanteesõit andis juba 4.2 trassi keskmiseks ilma linnata, nii et potentsiaali nagu oleks
- 17" näeb üsna mannetu nii suures rattakoopas välja
- Äärmiselt uimase conf'iga gaasipedaal/kohaltvõtt - võib-olla millalgi laseks Audi sätte peale keerata

Edasised plaanid
* Panna mahedam toonkile, sest hetkel ei näe mitte essugi välja, eriti pimedas pimenurka kontrollides - häirib nii mind kui naist
* Testida esituledes uusi/võimsamaid pirne - äkki annab mingit tulemust
* Esisillas eriti augulisel teel kostuv kolks lahendada

Tehtud
*Akuvahetus (pikem trall, kes võtab vahetust või aku ostu omal käel ette, siis tasub 5x veenduda, et ostate ikkagi enda masinale sobivate füüsiliste mõõtmetega aku, mitte suurema)
* Salongiventilaatori mootori ja reostaadi vahetus (380€) (ventika mootor viliseb, nagu kõigil Skodadel umbes 4a või 80000km pealt)
* Käia VCDS'i kallal ja mudida seda veidi (võib pakkuda, kui kellelgi juhe vedelema jäänud koos tarkvaraga - vhelduseks oleks tore ise näppida, mitte maksta töö eest)
* Mootoriruumist mingi rihma niutsumine kõrvaldada - hammasrihmavahetus tehtud koos veepumba ja muu sinna juurde kuuluvaga (eluaeg 5a/90000km minu puhul, esindus ütleb, et 5a/150000km)
* Esistange kriimude, küljekarbi kahjustuse ja tagapampri mõra likvideerimine
* 2...3-astmeline poleerimine ja vahatamine (kapotil eriti rõvedad kriimud ning ega ka piilarite - ülejäänud kere olukord just 5+ pole)

https://martinkraus.ee/superb/superb-1.jpg

https://martinkraus.ee/superb/superb-3.jpg

https://martinkraus.ee/superb/superb-4.jpg


TarmoL - 10.01.22 11:58

Tervist!

Edu uue masinaga!

Jälgin huviga esitulede tulede saagat - sai isegi hiljuti soetatud omale 2017.aasta Superb Sportline ja samamoodi üllatusin, kui kehvasti need esituled näitavad - nii lähi kui ka kaugtuled.

Varasem masin oli 2015.aasta Octavia VRS ja sealsed Bi-Xenonid olid tunduvalt paremad...


markus - 10.01.22 13:43

Paned numbrilaua alla võre vahele ühe led-proze, Superbil sobib päris hästi sinna ja ei riiva silma.


cgr - 10.01.22 18:55

Pealkirjas 2020, teemas tuleb välja, et auto pikemalt kilomeetreid mõõtnud.
Edu autoga!


martinifoto - 11.01.22 09:56

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Paned numbrilaua alla võre vahele ühe led-proze, Superbil sobib päris hästi sinna ja ei riiva silma.


See on ka üks variant, aga kuna autot üle 1-2 aasta ei plaani pidada, siis esialgu prooviks odavamalt läbi ajada. Aga ei välista.

Tsitaat:
Algselt postitas: cgr
Pealkirjas 2020, teemas tuleb välja, et auto pikemalt kilomeetreid mõõtnud.
Edu autoga!

Tänud, parandasin ära. Kopeerisin Kodiaq'i teemast, sellepärast ka sinna sattus 2020.

Vanad head Škoda (VAG'i) naljad külmade ilmadega - uksed ei püsi kinni. Näpuga luku keelt näppides hakkas kinni pärast paari sekundit ukse peksmist, aga loo moraal on, et selvepesula on külmade ilmadega (isegi kui tol hetkel on väljas 0 ringis) big nono. Mis õli olete luku keelde piserdanud, et sellist asja vältida?


Kuuba - 12.01.22 11:24

Kui pirnide vahetamiseks läheb, siis sellel autol on kahte tüüpi pirnipesad (abiks õige töövõtte valimisel).

SLA versioonil on pirnid plastikust keeratava adapteri sees
Tava Bi-Xenonid on klambritega.

Enda masinal panin Osrami Night Breakerid - läks natuke paremaks, kuid endiselt LEDide kõrval on tuhmid. Pisut võib aidata tulete kõrguse reguleerimise, et saavutada lähituledega pisut pikem valgusvoog. Siin peab jälgima, et liiga kõrgele ei keera, segab teisi ning siis hakkavad kaugtuled taevast valgustama. Tuleb leida tasakaal.


lauriojasoo - 12.01.22 12:04

Uute pirnide vahetus ei anna eriti tulemust, tean kuna ise läbi käinud selle tee. Need d3s on täis p**k. Led paneel ainuke variant või paned d3s ledid, mis kindlasti vastutulijaid rõõmustab:D


Kuuba - 12.01.22 13:25

Tõenäoliselt D3S LED annab parema tulemuse, leidsin sellise lingi:
https://www.drive2.ru/l/574451670755313244/

Igal juhul. kui võtad ette LED konversiooni hoia kursis :)


martinifoto - 13.01.22 08:37

Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Uute pirnide vahetus ei anna eriti tulemust, tean kuna ise läbi käinud selle tee. Need d3s on täis p**k. Led paneel ainuke variant või paned d3s ledid, mis kindlasti vastutulijaid rõõmustab:D


Mõtled kasutaja Kuuba lahendust, et see hakkab pimestama vastutulijaid? Või


lauriojasoo - 14.01.22 08:20

Kindlasti, kui praegugi vilkutavad vastutulijaid, kuna sla on nii aeglase pööruga. Aga paljusid ei koti teiste arvamus, peaasi et ise näeks:D


Kuuba - 14.01.22 08:23

Tavalise Bi-Xenoni puhul SLA aeglus puudub, seega seal võiks LED isegi teema olla.


martinifoto - 17.01.22 11:49

Ma ütleks ka, et olen saanud automaatkaugtulede tõttu ehk 1-2 korda pahandada, pigem on ta liigagi ettevaatlik ja võtab 10sekundit enne kohtumist tuled maha, kuigi võiks pikemalt peal hoida.

Kas selle LED'ideks konverteerimisega tuleb TÜVis ka probleeme?


MeelisK - 17.01.22 20:27

Vastavalt kehtivale määrusele ei tohi asendada tehase lahendust lediga. Siiani ei ole veel legaalset ledi tehtud.


martinifoto - 18.01.22 08:30

Tsitaat:
Algselt postitas: MeelisK
Vastavalt kehtivale määrusele ei tohi asendada tehase lahendust lediga. Siiani ei ole veel legaalset ledi tehtud.


Siis peab vaatama, kui kerge on ise TÜVi jaoks Xenon tagasi panna.


martinifoto - 18.01.22 10:09

Salongi ventilaatori vilin leidis lahenduse Forss'is vendi mootori puhastamise ja õlitamise läbi. Hind 50€. Hetkel vaikus majas.


MeelisK - 18.01.22 21:39

Huvitav, TÜV probleemks, kuid teised liiklejad mitte? Äkki mõtleks kuidas vastutulijad neid lede näevad . . . või ei näe pimestamise tõttu?


martinifoto - 19.01.22 08:38

Kui hakatakse vilgutama, siis vahetan tagasi. Lihtne.


lauriojasoo - 19.01.22 08:53

Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
Kui hakatakse vilgutama, siis vahetan tagasi. Lihtne.


Kvaliteetsed maksa pea 200e, lihtsalt prooviks peab ikka paks rahakott olema:D


martinifoto - 19.01.22 11:57

Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
Kui hakatakse vilgutama, siis vahetan tagasi. Lihtne.


Kvaliteetsed maksa pea 200e, lihtsalt prooviks peab ikka paks rahakott olema:D


No venelane kasutas neid (50€/tk): https://aliexpress.ru/item/1005001334556236.html?af=699&cv=3&cn=10r5yeecvs76vgqz9do4kv6uf0s0oqp4&dp=10r5yeecvs76vgqz9do4 kv6uf0s0oqp4&utm_source=aerkol&utm_medium=cpa&utm_campaign=699&utm_content=3&aff_fcid=8a7dc6c4672449fcb100f214e2e77963-16425897962 58-02059-_pRMJvH4&tt=API&aff_fsk=_pRMJvH4&aff_platform=api-new-link-generate&sk=_pRMJvH4&aff_trace_key=8a7dc6c4672449fcb100f214e2e 77963-1642589796258-02059-_pRMJvH4&terminal_id=0294de39f2944569b8e271163751c115

200€ jah ei paneks katsetamiseks alla, 100€ kaaluks.


martinifoto - 03.02.22 15:27

Salongi vent undab taas - vaikust oli umbes kaheks nädalaks. Läheb homme Forssi tegemisse.

VCDS kaudu sai tehtud:
* Süüde sees ja juhiuks lahti ei karjuks enam
* Tulede pesu kinni keeramine
* Tagumised gabariidituled päevatuledega koos tööle
* Pakimisandurite ja kaamera väljalülitamise kiirus 10km/h pealt 6km/h peale
* Gaasipedaali tundlikkus Skoda > Audi
* Juhiistmel mäletatakse nüüd rooli- ja istmesoojendust kauem kui 10 minutit pärast mootori seiskamist.

Esimese 2 kuu pealt ütleks, et tunduvalt kallim pidada kui garantiiga Kodiaq'i :P Vast aasta peale tuleb kuu keskmine alla.


viiking - 04.02.22 11:58

Gaasipedaali tundlikkus Audi peal on siis parem ka või kuidas kommenteerid?


siLc - 04.02.22 16:39

Tulepesurite kinnikeeramine endale karuteene pole? Ülevaatuse jaoks tuleb need sisse lülitada, kui just korduvat ei taha saada.


markus - 04.02.22 17:32

Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
Tulepesurite kinnikeeramine endale karuteene pole? Ülevaatuse jaoks tuleb need sisse lülitada, kui just korduvat ei taha saada.

Tuledepesurid pidavat hullult palju kullahinnalist klaasipesuvedelikku kulutama, suurim kulu vist üldse auto juures. VAG grupi autoomanikel mingi ülilevinud probleem.


Reios - 04.02.22 21:01

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
Tulepesurite kinnikeeramine endale karuteene pole? Ülevaatuse jaoks tuleb need sisse lülitada, kui just korduvat ei taha saada.

Tuledepesurid pidavat hullult palju kullahinnalist klaasipesuvedelikku kulutama, suurim kulu vist üldse auto juures. VAG grupi autoomanikel mingi ülilevinud probleem.


Endal samamoodi tuledepesuri viivitus tõstetud 6sekundi peale(pead klaasi pesema 6sek, et tuledepesurid aktiveeruks), ei näe mõtet koguaeg neid tulesid loputada, pesed auto puhtaks - järgmine hetk kapott vahune ja pärast kuivanud nired jooksevad.. tõesti klaasipesuvedeliku kulu oli märkimisväärne - mitte, et ma seda osta ei jõuaks vaid mind häirivad üleliigsed tuled armatuuris(eelistan puhast autot ja ei hoia "igaksjuhuks" klaasipesuvedeliku autos).


Kuuba - 05.02.22 08:55

Kui viide on 6 sekundi peal, kas vett tuleb tulede peal iga kord kui 6s vett tõmbate või alles peal 10dat 6sek veetõmmet. Mul kodeeritud 2s peale ja nüüd saab tulede peale teist korda vett alles peale 10dat 2sek tõmmet (auto originaalis lasi tuledele vett iga 10nes tõmme)?


martinifoto - 05.02.22 10:36

Tsitaat:
Algselt postitas: viiking
Gaasipedaali tundlikkus Audi peal on siis parem ka või kuidas kommenteerid?


Alguses nagu tundus, aga 2 nädalat hiljem väga ei märka vahet. Naine pole ka vahet märganud. Hullemaks igatahes ei muutnud.

Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
Tulepesurite kinnikeeramine endale karuteene pole? Ülevaatuse jaoks tuleb need sisse lülitada, kui just korduvat ei taha saada.


Käisin viimati TÜV'il ilmselt 3-4a tagasi ja ei mäleta, kas sellist asja ka kontrolliti või mitte. Kui kontrollitakse, siis tuleb korraks tagasi tööle panna.

Reios - ega sul kodeeringut käepärast pole, kuidas 6 sekundi peale tõstsid, mitte täitsa välja ei lülitanud? Ilma kodeerimata tuli iga aknapesuga (ka lühikese, 2 sekundilisega) tuledele ka, mis muutus väga kiiresti väga tüütuks.


martinifoto - 05.02.22 10:51

Forssis vahetati salongi ventilaatori mootor ja reostaat, mille vilisemine tuli tagasi ka pärast määrimist ja puhastamist, arve 380€.


viiking - 05.02.22 13:52

Number on kuidagi krõbe või on see siis ainult minu kiiks...
Praegu Skodas 4-aastastele ja vanematele autodele varuosad ja töö 25% alega.


Reios - 05.02.22 15:51

*Parandan ennast, ei tea kust meelde jäi, et sai 6sekundi peale kodeeritud kuid tegelikult on 2.5sek, mis pidi olema ka maksimaalne.*

Pole süvenenud, kas tuleb iga kord kui 2.5s all hoian ka tuledele - seda tean, et iga kord kui auto taaskäivitan siis küll tuleb 2.5s hoidmisega ka tuledele.
Kodeeritud sai juba ammu ning jätsin endast vale mulje - kodeering tehti kellegi teise poolt.
Kiiruga dr.googlest leidsin sellise õpetuse - ei tea kas on abi või panen täielikult puusse :D


https://www.upload.ee/image/13860788/Hoiva.JPG


martinifoto - 06.02.22 13:15

Tsitaat:
Algselt postitas: viiking
Number on kuidagi krõbe või on see siis ainult minu kiiks...
Praegu Skodas 4-aastastele ja vanematele autodele varuosad ja töö 25% alega.


On tõesti krõbe - müügipakkumisest sain aru, justkui lõppsumma kujuneks 150-200€ odavamaks tänu selle, et nad ei teadnud, kumb mootor vahetust vajab ning seetõttu pakkumises hind nii kõrge. Tagantjärele oleks olnud mõistlik minna esindusse ja saada summaks 250€. Ütleme nii, et pärast seda võtan igale hooldusele ja remondile kindlasti ka pakkumise esindusest.


martinifoto - 06.02.22 13:20

Tsitaat:
Algselt postitas: Reios
*Parandan ennast, ei tea kust meelde jäi, et sai 6sekundi peale kodeeritud kuid tegelikult on 2.5sek, mis pidi olema ka maksimaalne.*

Pole süvenenud, kas tuleb iga kord kui 2.5s all hoian ka tuledele - seda tean, et iga kord kui auto taaskäivitan siis küll tuleb 2.5s hoidmisega ka tuledele.
Kodeeritud sai juba ammu ning jätsin endast vale mulje - kodeering tehti kellegi teise poolt.
Kiiruga dr.googlest leidsin sellise õpetuse - ei tea kas on abi või panen täielikult puusse :D



Keeruline - kui panna väga harva pritsima, a'la igal 20ndal korral, siis on ka TÜVis jama. Iseasi muidugi, kui kõrgeks numbri annab kruttida. Ideaalis paneks pritsimise sõltuma kangi allhoidmisest, aga tihtilugu hoian kangi all 2-3sekundit, kui väga mustaks klaas saanud ja minuteada oligi see 2.5sekundit vmt number maksimum, mis sinna panna sai. Nii, et nokk kinni saba lahti natuke. Või siis ma ülehindan seda kangi allhoidmise pikkust. Peab vist katsetama.


Reios - 06.02.22 15:33

Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
Tsitaat:
Algselt postitas: Reios
*Parandan ennast, ei tea kust meelde jäi, et sai 6sekundi peale kodeeritud kuid tegelikult on 2.5sek, mis pidi olema ka maksimaalne.*

Pole süvenenud, kas tuleb iga kord kui 2.5s all hoian ka tuledele - seda tean, et iga kord kui auto taaskäivitan siis küll tuleb 2.5s hoidmisega ka tuledele.
Kodeeritud sai juba ammu ning jätsin endast vale mulje - kodeering tehti kellegi teise poolt.
Kiiruga dr.googlest leidsin sellise õpetuse - ei tea kas on abi või panen täielikult puusse :D



Keeruline - kui panna väga harva pritsima, a'la igal 20ndal korral, siis on ka TÜVis jama. Iseasi muidugi, kui kõrgeks numbri annab kruttida. Ideaalis paneks pritsimise sõltuma kangi allhoidmisest, aga tihtilugu hoian kangi all 2-3sekundit, kui väga mustaks klaas saanud ja minuteada oligi see 2.5sekundit vmt number maksimum, mis sinna panna sai. Nii, et nokk kinni saba lahti natuke. Või siis ma ülehindan seda kangi allhoidmise pikkust. Peab vist katsetama.


Enda kogemusest võin öelda, et see 2.5sek on ikka väga väga pikk aeg kui akent pesta, kogemata pole ma suutnud peale kodeerimist tulesid isegi pesta, tahtlikult tulesi pestes hoiaks kangi justkui igavik all :D Nagu mainisin, siis peale auto taaskäivitamist peseb tulesid järjekordselt ka esimesel korral, seega TÜV-is probleemi ei näe. Olen selle autoga 1x ülevaatusel käinud ning siis küll silma ei jäänud, et nad isegi nende töökorda kontrollinud oleks...


martinifoto - 01.04.22 15:58

90 000km hooldus läks maksma esinduses 325€. Samas tehti pakkumine hammasrihma ja veepumba vahetamiseks, mis käuksuvad - 900€. Flameko ja Forss umbes poole odavamad. Kellelgi kogemust mõnes neljandas kohas tegemisega? Pole ei Flameko ega ka Forssiga hea kogemus, aga tonni ka ei raatsi maksta.


Reios - 01.04.22 21:03

Ise käisin hammasrihma vahetamas Tartu Forssis, muidugi võtsin ka esinduse hinnapakkumise. Otsustasin Forssi kasuks - kogu värk, veepump,hammasrihma komplekt, soonrihma komplekt ja kaasnev oli esinduses 967 eur ja Forss pakkus 585eur.


markus - 02.04.22 20:54

Hinnavahe tuleb põhiliselt millest, tööraha või juppidelt? Kui põhiline vahe on juppidelt ehk OEM vs miski B jupp ja sulle mitt OEM sobib, siis küsi esinduselt vastavat pakkumist. Nad peaks olema nõus ka B juppe kasutama, viid siis ise või ostavad ise Forssist.
VW ja Moller puhul asi igatahes toimib, esinduse töö ja jupid Forssist ning hind võrreldav Forssiga.


martinifoto - 25.04.22 18:31

Valisin Forss'i hammasrihma- ja veepumba vahetuskohaks. Läks 510€. Samade B-varuosadega oleks Skodas läinud ca 80€ kallimalt, kui teoretiseerida.

Just käis auto värvimises Haapsalus - tehti esimese pampri lip'i alune korda, mille naine talvel ära kriipis (kes tuli selle peale, et Superbi nina niiiii madalaks teha?!). Samuti oli eelmise omaniku käes saanud üks küljekarp korraliku obaduse mõnelt "prohvessjonaalselt" rehvivahetajalt, mis juba kobrutas vaikselt. Ning väikene mõra sai ka likvideeritud tagapamprilt. Kohtparandustena kõik kolm asja ca 1.5 kasko omavastutust kokku. Tööga väga rahul, kui keegi soovib kontakte, siis võin privas jagada. Tallinnas ei suutnud ükski remonditöökoda kohtparandusena pakkumist teha. Suruti uut pamprit ning terve pampri värvimist. Ja 3x kaskot oleks 2x kallim tulnud kokkuvõttes.

Nimekirjast jäänud teha veel korralik poleerimine, et eelmise omaniku jäljed täielikult likvideerida, orikad kojamehed, sest odavad mitteorikad pidasid kõigest 6 kuud, esisillas puksid ning tulekustuti välja vahetada.


martinifoto - 21.06.22 10:03

3-astmeline poleerimine tehtud, sai peale ka 1-aastase keraamika. Hinna-kvaliteedi suhtega jäin väga rahule. www.cleanmaker.ee.

Kojamehed said originaalid nüüd, kuigi hingehinda maksab üks tiir ikka esindusest. Odavad 3nda partei omad ei pidanud 6 kuudki vastu - pettumus.

Peaks lähiajal ka uued pildi tegema, kuna väljast on auto nüüd üsna ideaalilähedases seisus. Jäänud on veel uus tulekustuti hankida ning kolks esisillas lahendada.

Lõpuks pärast pikka konfiguraatoris mängimist sai tellimus sisse antud uuele Kodiaq'ile, nii et antud isendi võib müügist leida varsti, aga kõik oleneb tarneajast.


Reios - 22.06.22 04:55

Huvi pärast küsin, kas elu on jõudnud sinna paika kus nüüd läheb vaja Kodiaqi omadusi, mille tõttu aasta alguses autost loobusid? :D Igatahes jään Kodiaqi teemat ootama :)


martinifoto - 22.06.22 10:09

Tsitaat:
Algselt postitas: Reios
Huvi pärast küsin, kas elu on jõudnud sinna paika kus nüüd läheb vaja Kodiaqi omadusi, mille tõttu aasta alguses autost loobusid? :D Igatahes jään Kodiaqi teemat ootama :)


Laps päris tulemas ei ole veel, aga pigem plaanid tehtud jah.

No eks Kodiaq'ist sai loobutud lootuses, et pidamiskulud on klassi võrra väiksemad, mis oleks võinud ka realiseeruda, kui poleks olnud sellist eelmist omaniku autol. Tegelt sai naisel villand, et Superb koguaeg remondis või värvimises või poleerimises või kurat teab kus ja mees ka kogu aeg kirub autot. Nüüd nagu lubaks sellist aega juba tasakesi, kus ainult kalla ja talla, aga päris 2 aastat niikuinii ei kannataks vist temaga välja - Kodiaq'iga oli lihtsalt nii paljudes asjades kogemus parem. Enyaq'i kaalusime ka, sest saaksin tööandja juures akusid tasuta laadida, aga lõpuks lõin kartma nii pakiruumi väiksuse kui ka talvise range'i osas. Ja noh, siis on see hind, mis oleks tulnud pea 60k€. Jah, kuu kulud on väiksemad kui täisvarustuses Kodiaq'il, aga ikka suts liiga mehine summa väikese pakiruumiga linnamaasturi eest välja käia/laenu võtta. Järelturult kadusid head eksemplarid ka minutitega, nii et siin me nüüd oleme.

Ruumi osas - kui panna Superbi koera risti võre pakiruumi jaotama, siis saaks ruumi mõistes ka hakkama Superbiga, aga kuna ei meeldi auto ja temaga pole ka väga suurt võitu ülalpidamiskuludes (vähemalt seni), siis otsustasime, et ühe korra elus võib natuke elu nautida ja panna sellise Kodiaq'i kokku nagu süda soovib. Eks näis, mis euribor vahepeal teeb ja kas ja kui palju pank auto kohalejõudmise hetkel laenu annab. "Õnneks" võib sattuda ka elukohavahetus samasse auku, nii et siis ole näha, mis pank asjast arvab.


viiking - 22.06.22 16:24

Sinu autol on eelmine omanik siis üle lasknud, et sa rahul pole ja võibolla järgmine omanik laulab hoopis kiidulaulu, sest sa oled nüüd kõik korda teinud :)

Ma enda masina üle ei kaeba või siis olen vähemaga leppiv... Ainuke, millele mõelnud olen, et võiks hoopis 4x4 ja 206kW 2.0TSI peale kolida, et hea muutuks veel paremaks. Aga kiiret ei olegi.

Jõudu nii olemasoleva kui uue liikuriga!


martinifoto - 24.06.22 08:19

Tsitaat:
Algselt postitas: viiking
Sinu autol on eelmine omanik siis üle lasknud, et sa rahul pole ja võibolla järgmine omanik laulab hoopis kiidulaulu, sest sa oled nüüd kõik korda teinud :)

Ma enda masina üle ei kaeba või siis olen vähemaga leppiv... Ainuke, millele mõelnud olen, et võiks hoopis 4x4 ja 206kW 2.0TSI peale kolida, et hea muutuks veel paremaks. Aga kiiret ei olegi.

Jõudu nii olemasoleva kui uue liikuriga!


Kahjuks või õnneks jah - tundub, et venitati viimase piirini kõigega. Ise veel eeldasin, et kui firmaauto, siis pole ehk iga kopikat loetud, aga tutkit. Järgmine omanik on tõenäoliselt väga rahul jah.

Mind ennast häirivad pisiasjad - pean igas parklas kartma, et äärekivi vastu esistanget ära ei äästa. Juhiiste on nii kõrgel, et tahavaatepeegel varjab täiesti vaatevälja ära ja pean küünitama, et midagi näha ristmikel. Vedrustus on nii pehmeks timmitud, et iga veidi järsema lamava politseiniku juures hoiad kramplikult roolist, et kas käib esiots inertsist vastu maad või mitte. Ja noh, kui ei ole tegu just SportLine'i või L&K'ga, siis on see välimus ka täiesti mittemidagiütlev. Ilmselt 1. maailma probleemid, aga mis sa teed. Kodiaq'iga mul neid probleeme polnud. Ainukesed olid nahkistmed, mis häirisid ja siis natuke lodev kohaltvõtt diisli puhul.


Reios - 24.06.22 16:37

Tõsi, Superb on tõesti suht madal ja tihtipeale pead mõtlema kuidas ja kuhu parkida ilma, et nina kivi peale ära ei pargiks. Endal on el.reguleeritav vedrustus ja suuremjaolt sõidan comfort asendis, mis samuti paneb kohati hirmu tundma, et nüüd õõtsun põhjaga vastu maad - miks ma selles asendis sõidan ma ei tea, ju siis on ikkagi mugav - näiteks eelmisel ülevaatusel unustasin seade comforti peale ja öeldi, et amordid on läbi kuna nende jaoks õõtsus auto, muutsin seade ära ja jutt muutus :D Kas siis erinevatel pakketidel on juhi iste erinevalt reguleeritav või oleneb inimese pikkusest vms, ise pole täheldanud, et kõrgel istuks - iste on muidugi peaaegu vastu maad reguleeritud. Sõbral oli 2015a? Golf mille kõrval istet näiteks ei saanud reguleerida üles-alla, see oli tõesti ebamugav istumisasend isegi kaassõitjana.


viiking - 04.07.22 20:48

Enne Superbe oli mul Avensis ja peale Avensist on Superbi kliirens kui "maasturil" ehk teab mis kõrge ta ei ole aga täitsa OK. Aitab ka karteri kaitse, mille mõlemale lasin paigaldada ja S3-le kohe ostu järgselt.
Vedrustus jah on S3 pigem pehmemapoolne tavaliste amortidega aga Euroopa tripil, kui sinna peaks jõudma, vägagi ok tegelikult. Konarlikul teel ja kurvides pole enam see muidugi, õõtsutab ja kaldub küll. S3 on maanteelaev ja ülejäänud kohtades sõitmise võimalikkus on boonuseks. Kui amordid läbi lähevad ja sel ajal veel sõidan sama masinaga, siis panen midagi jäigemat, nt Bilstein B6-d.
S3 Elegance elektriline iste on väga palju parem kui S2 Comfort mehaaniline. Istmed on laiemad kui Avensisel ja S2-l ja see on pluss. Olen ca 1,95 ja kõrgel istumise üle küll ei kurdaks aga see olen mina ja igaühele oma.
S3 on suur ja ainuke auto, kus ma juhiistet ei pea reguleerima, kui minu taha istub ka pikem kolge, sest tagaistmel on ruumi uskumatult palju ja see on väga suur boonus.
Kuna auto on suur, siis väljavaade ning gabariitide hindamine seetõttu on tõesti kehvem kui nt S2-l aga S2 on ka kitsam. Esiotsa asendi teadmine ja tema asukoha hindamine äärekivi suhtes on jah veidi peavalu. Ju aitaksid esimesed parkimisandurid kuid pole viitsinud tegeleda. Seni olen elanud üle.

Ühesõnaga päris norm aga Kodiaq on Kodiaq ja kui on soov sellega sõita, siis Superb teda ei asenda. Ema ja tütar jne. Mõlemad on ok :D


Kütusesegu andurite reset (throttle sensors) võibolla teeb masina reageerimise veidi "äkilisemaks" (kui toimib sinu auto puhul):
Süüde välja.
Süüde sisse.
Aeglaselt vajuta gaasipedaal täiesti põhja ja lase tagasi algasendisse, 3x järjest.
Süüde välja.
Käivita auto nagu tavaliselt.


JaanusS69 - 06.07.22 16:29

Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
Tsitaat:
Algselt postitas: viiking
Sinu autol on eelmine omanik siis üle lasknud, et sa rahul pole ja võibolla järgmine omanik laulab hoopis kiidulaulu, sest sa oled nüüd kõik korda teinud :)

Mul 2,0TSI 140kW 2020 aasta Superb, 30 000 hoolduses avastati,et ees rehvimustrit 2 mm,taga 6- rehvideks olid ostes all olnud Continental contipremium 5.
Küsimusele, kiidas see võimalik on- ei kiirendanud ja pidurdanud,nagu rallisõidul, kasutadin vaid normal sõidumoodulit enamus aeg- öeldi,et see mootor kere jaoks liiga võimas.
See lihtsalt infoks, 4x4 200 kW on ikka paras elajas :)



Ma enda masina üle ei kaeba või siis olen vähemaga leppiv... Ainuke, millele mõelnud olen, et võiks hoopis 4x4 ja 206kW 2.0TSI peale kolida, et hea muutuks veel paremaks. Aga kiiret ei olegi.

Jõudu nii olemasoleva kui uue liikuriga!


Kahjuks või õnneks jah - tundub, et venitati viimase piirini kõigega. Ise veel eeldasin, et kui firmaauto, siis pole ehk iga kopikat loetud, aga tutkit. Järgmine omanik on tõenäoliselt väga rahul jah.

Mind ennast häirivad pisiasjad - pean igas parklas kartma, et äärekivi vastu esistanget ära ei äästa. Juhiiste on nii kõrgel, et tahavaatepeegel varjab täiesti vaatevälja ära ja pean küünitama, et midagi näha ristmikel. Vedrustus on nii pehmeks timmitud, et iga veidi järsema lamava politseiniku juures hoiad kramplikult roolist, et kas käib esiots inertsist vastu maad või mitte. Ja noh, kui ei ole tegu just SportLine'i või L&K'ga, siis on see välimus ka täiesti mittemidagiütlev. Ilmselt 1. maailma probleemid, aga mis sa teed. Kodiaq'iga mul neid probleeme polnud. Ainukesed olid nahkistmed, mis häirisid ja siis natuke lodev kohaltvõtt diisli puhul.


martinifoto - 12.07.22 06:42

Tsitaat:
Algselt postitas: JaanusS69

Mul 2,0TSI 140kW 2020 aasta Superb, 30 000 hoolduses avastato,et ees rehvimustrit 2 mm,tafa 6- rehvideks olid ostes all olnud Continental contipremium 5.
Küsimusele, kiidas see võimalik on- ei kiirendanid ja pidurdanud,nagu rallisõidul, kadutadin vaid normal süidumoodulit enamus aeg- öeldi,et see mootor kere jaoks liiga võimas.
See lihrsalt infoks, 4x4 200 kW pn ikka paras elajas :)

Ma enda masina üle ei kaeba või siis olen vähemaga leppiv... Ainuke, millele mõelnud olen, et võiks hoopis 4x4 ja 206kW 2.0TSI peale kolida, et hea muutuks veel paremaks. Aga kiiret ei olegi.

Jõudu nii olemasoleva kui uue liikuriga!


Väga jõhker. Selliseks vaheks tuleks ikka iga foori all suss täiega ringi lasta ja siis ka oleks sellist kulumist raske saavutada... Äkki sattusid praakide otsa? Kuigi pole varem kuulnud millestki sellisest ja et nad ka mõlemad ette sattusid, see oleks ka eriline kokkusattumus...


martinifoto - 21.08.22 20:16

Ja ongi auto müügis: https://www.auto24.ee/soidukid/3621862


martinifoto - 01.10.22 10:48

Auto müüdud, võib sulgeda selle thread'i.