Üle pika aja jõudsin jälle Skodade juurde. Asendama hakkab 2019a Seat Leon ST Xcellence'i, millel 2.0TSI 140kW koos DSG'ga. Kuna pere kasvas ning
igakuised Tallinn-Tartu-Tallinn tripid muutusid tetriseks pidevalt, siis jäid sõelale Superb, Passat ning Kodiaq. Tänu sellele, et naisterahvas on
hoopis teise istumisasendiga kui mina, sai mäluga istmete tõttu valik pigem Kodiaq'i ning Superbi peale suunatud. Samuti oli soov saada eelsoojendiga
auto. Nii kuivaski järelturul valik kokku ning proovisõitu sai tehtud ühe 2.0TSI 2017a Kodiaq'iga (värv oli imeilus Rose Red) ja seejärel valge
L&K varustusega diiselmasinaga.
Varustus lisaks L&K'le
* Elektrilise lukustussüsteemiga haagisekonks
* Külgturvapadjad taga
* Mootori ja käigukasti kaitse (plastist)
* Sõidurežiimi valikuvõimalus (Driving Mode Selection) koos Off-Road režiimiga
* Kaugjuhtimisega seisuküte
* Soojendusega esiklaas + vihmasensor
* 2-kodaraga, soojendusega nahkrool raadio/telefoni juhtimisega
* Parkimisandurid ees ja taga koos parkimisabisüsteemiga (Parking Assistance System)
* PT1 Bluetooth koos telefonilaekaga keskkonsoolis (ühendus välisantenniga), juhtmeta laadimise funktsioon
* Liiklusmärkide tuvastamise abisüsteem
* 230V pistik ja USB-C liides keskkonsooli tagaosas
* Naviseade Columbus: 9,2" ekraan, internetiühendus (Hotspot), 2 USB-C, internetiraadio
* Adapt. kiirushoidik, 3-tsooniline kliimaseade, Lane Assist, Virtual Cockpit
* Meelelahutus- ja infopakett "Infotainment Online" üheks aastaks; ainult koos RND või RNF
Esimesed muljed
+ Koeraboks mahub pikkupidi pagasiruumi ära ja jätab ruumi kõrvale muude kottide ja kohvrite jaoks - liigutatavad tagaistmed on väärt lahendus
+ Üllatavalt hea minek suure maasturi ja mitte väga suure mootori kohta
+ L&K istmed on kõvasti pehmemad kui Elegance alcanatara, mida esialgu otsisin
+ Kütusekulu on sellise suure auto kohta üllatavalt OK - linnas 7.4, maanteel 6.2 esimese paari nädala vaates (pigem pehme jalaga)
+ Tagakaamera kvaliteet on hoopis teisest klassist võrreldes 2a vana Seat'iga
+ Canton teeb väga head häält
+/- Veidi liiga edev näeb välja
+/- Virtual Cockpit näeb fancy välja aga samas on liialt infoga üle küllatud vahel. Android Autoga navigeerides surub alati kellade vahele mistahes
olukorras enda kaarti, kuigi minule meeldib seal sõidukiirust kuvada.
- Columbusel on vähe nuppe ning erinevate vaadete vahel liikumiseks tuleb rohkem näppida ekraani.
- Android Auto/Apple CarPlay ühenduvad suht-koht automaatselt ning imevad akud suht kiiresti tühjaks mobiilidel. Juhtmevaba laadimisalus ei suuda aga
piisavalt kiiresti laadida ning kokkuvõttes on mobiil nii tuline, et ei saa isegi kätte võtta pärast Tln-Trt 2h trippi.
- Kiirusepiiranguid ja kurve jälgiv ennustav Adaptiivne püsikas töötab 30% juhtudest. Esimesel päeval lülitasin mõlemad funktsioonid välja.
Mis siis, kui uut autot läheksin ostma?
Ilmselt sama mootori, sest 140kW bensiini kulunumbrid on tublisti kõrgemad ning kuu kulu tuleb tunduvalt suurem kui diisli puhul. Vaikus on muidugi
ilus asi...
Varustuse poolelt on eriti raske - pole väga suur nahkistmete fänn, aga L&K ja SportLine'i kerevärvi küljekarbid annavad metsikult üldmuljele
juurde võrreldes Elegance'iga. Ilmselt siiski L&K või SportLine.
Must-have lisavarustus, kui ise ostaks
* Väiksem meediasüsteem, nt Bolero või Amundsen, mitte Columbus
* Roolisoojendus
* Kaugtulede automaatika
* KESSY
* Elektriline tagaluuk (eriti Virtual pedal)
* Mäludega istmed
* Canton
* Vähemalt 19" veljed
Lisaks paneks juurde katuseluugi ja adaptiivse vedrustuse, aga ilmselgelt pole tegu must have'iga.
Varustus, mis erilist kasutust ei leia
* Kärukonks
* Parkimisautomaatika - enda lõbustamiseks peamiselt leiab kasutust
* Area View - nice to have, aga tagumine parkimiskaamera ja esi- ning tagumised parkimisandurid teeksid 90% töö ära
* Wireless charging - pikemaks ajaks laadima jättes läheb vist varsti telefon põlema...
* Lane Assist - vastavalt kuu faasile töötab või ei tööta. Pigem ei usalda.
* Tark pool adaptiivsest püsikast - kaart on veel puudulik ning auto võib vabalt 30 alas arvata, et nüüd peaks kiirelt 90 peale kiirendama.
* Sõidurežiimi valikuvõimalus (Driving Mode Selection) koos Off-Road režiimiga - tore oleks, kui auto end kogu aeg Eco režiimis hoiaks, aga kuna seda
ei juhtu, siis väga ei viitsi näppida.
Edasised plaanid
* Lasta keegi tarkvara kallale, et keelata ning lubada mõned funktsioonid (soovitage, kes suudab juba selle aasta mudelile ligi saada)
* Kanda peale vaha ning hooldada istmete nahk
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Panoraam igaljuhul
Tubli ost, Kodiaq on väga ruumikas auto ja pikka maad hea sõita. Mul on küll Octavia, aga juhtmevaba laadimisega seni pole probleeme olnud, aga see
sõltub telefonist ilmselt. iPhone 12 Pro Maxi suudab igatahes juhtmevaba CarPlay’d kasutades ka akut juurde laadida ja kuumaks ei lähe ka mitte pikka
otsa sõites. Enne seda oli iPhone 8 ja sellel suutis ainult protsenti hoida ja läks küll kuumaks.
Edu!
Tõenäoliselt jah asi telefonis (kasutan üsna palju kukkunud ja mõradega Samsa S10e'd).
Keegi teab kedagi, kes kodeeringud ära teeks?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Jagan veel muresid-tähelepanekuid, äkki kellelegi kulub marjaks ära.
Multimeediasüsteem
Kurradima ebamugav on see Columbus ikka. Kiirteid pole ja tuutepundlikud nupud töötavad 2-3 proovimise peale, kui sõites mitte kõige täpsem olla.
Bolero/Amundsen ilmselt mõnusam, kuigi ka need ilma füüsiliste nuppudeta.
Istmehooldus
Pärast 6 kuud hakkab juba (nahast) juhiiste tasakesi läikima - tõenäoliselt tasub selle hooldevälbaks võtta 3 kuud ja teistele istmetele 6 kuud.
Personaliseerimine ja istmemälud
Ka 2 võtmega komplektil on võimalik võtme kaupa personaliseerimine, mis siiski vahetevahel mängib mäkra. Seadistamine käib nii, et teed uksed
vastavalt soovile puldiga lahti, seadistad asjad ära, lähed välja ja suled auto sama puldiga. Kehtib ka istmete mäludele. Teise puldiga teha
samamoodi.
Sõidurežiimid
Hing ihkab Eco režiimi ikkagi vaikerežiimina - Normal režiimis laseb ta minu jaoks pöörded teise käiguga liiga kõrgele (2500rpm). Meeldiks väände peal
sõitmine rohkem. Ei tea, kas see hakkaks ka kübemefiltrile lõpuks, kui kodeerimisega lahendada?
Digitaalsed kellad
Naisele meeldib tahho keskel suurelt koos kiirusega vaade ning kui samal ajal ühendada külge Apple CarPlay/ Android Auto Waze'i/Maps'iga, siis
visatakse naise puhul kohe kellad teise vaatesse, et saaks keskel ikka (ilma marsruudita!?) kaardivaadet kuvada. Mina kasutan kahe kellaga vaadet ning
mul jääb vaid mõnu keskmist vaadet kruttida eelmise vaate peale.
Mootor
Möödasõidud käivad sellise laeva kohta ikkagi imekspandava kiirusega. 147kW diisel sobib Kodiaq'ile väga hästi.
Rajahoidja
... muutus ikkagi ebamugavaks ning lülitasin nii endal kui naisel selle välja. Kes kaalub selle lisavarustuse nimekirja lisamist, siis pole väärt.
Kütusekulu
Hetkel 3-4 Tartu-Tallinn tripi ja lisaks 1/3 linnasõiduga on keskmine kulu 6.7L/100km kohta. Läbitud ca 2000km.
Kuidas kütust kokku hoida?
Pane kelladele keskmise kütusekulu number alates sõidu algusest ning tekib koheselt hasart number võimalikult väikseks saada. Minul ja naisel vähemalt
töötab.
Kas andorid auto/carplayga ühendudes viskab kellanäidikule Waze'i/Google Mapsi või auto enda navi? Pigem vist auto enda navi, sest pole
kuulnud/näinud, et mõni VAG auto suudaks esimest varianti kellaplokis kuvada.
Ennast motiveerib samuti see, et kütusekulu näidik silme ees. Ma olen küll endale sinna "Alates tankimisest" sättinud.
Tsitaat: |
https://www.whatcar.ee/auto-testid/skoda/kodiaq/pohjalik/2303/1/
https://auto.geenius.ee/test/skoda-kodiaq-rs-56-000-eurot-skoda-eest-on-lihtsalt-liiga-palju/
Eelmine nädal käis aparaat meediasüsteemile uut tarkvara peale saamas seoses erinevate võtmete sätete mitte äratundmisega. Pärast seda ütles SOS-moodul üles, nii et varsti seda välja vahetama. Sai ka esimest korda elus AdBlue tankimine tehtud. Teadjamad võivad kommenteerida, kas Statoili ja Skoda originaalil on mingit vahet ka?
Tsitaat: |
Lahe pill
Olen nüüdseks ise ka ca 1,5kuud sarnast pilli omanud.
2.0 disla (küll 110kw), sportline, 4x4 dsg. Kuna kätte saamisega oli kiire siis sai valitud nö laokaup, ehk siis lisadest webasto, konks, acc jm.
Paraku ka sel korral Cantonit ei saanud
Pimenurga andurist tunnen ka puudust, aga olen aru saanud et sellega kaasneks ka see nö reahoidik ja iseroolimine (mis minu meelest on täiesti
ebavajalik ja võiks öelda et lausa ebamugav asi).
Adbluega on mul kogemus ainult Statoiliga, sealne kusihape töötab kenasti
Ei tea kas või mis mõte on osta Skoda kirjaga vedelikku. Võibolla mugavuse asi? Osad tanklad müüvad ju ka saebensiini 3L kalonkas 3x kallima hinnaga
kui tankurist saab.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ma olen sõitnud liiga ebareeglipäraseid sõite (käruga, linn, maantee jne, ummikud) et keeruline veel midagi järeldada. Kellal ka alles 4300km
Aga tõepoolest kui sõiduautoga on kulud stabiilsemad olnud, siis mul ka maanteel siuke 5,.. - 6,5L keskmist.
Suurem kütusekulu kõikumine ilmselt kõrgemast kliirensist ja õhutakistusest põhjustatud.
Kas keegi siinlugejaist on samasugust SOS-mooduli viga tunda saanud (ja leidnud lahenduse?)või olen ma siin foorumis esimene? Briskoda ning teised
välismaised VAG'i foorumid räägivad tarkvaralisest lahendusest, samal ajal kui mina ootan uut füüsilist moodulit.
Vahepeal vahetati Skoda Tallinna poolt välja SOS moodul ning see parandas ka probleemi. Tehnika tänava eriti karedal asfaltil lõi välja parempoolse esimese uksepolstri häälitsemise ning eile kakuti sellepärast polster lahti ja pandi uuesti kinni. Eks näis, kas läheb vaiksemaks.
Varsti saad hakata esitulesid vahetama. 1.5a ja seest hallid nagu vana vösind mersu ront. Korra vahetatud ja taas ootamas uued tuled, erakordselt sitt kvaliteet skodal , nagu tänapäeval kombeks. Tuleklaasid seest hallid, luubi klaasid hägused,samuti udutule luubid hägused,pimedas ei sõidagi eriti, garantii5a skoda plekib,lihtsalt tüütu käia ja seletada, ajakulu ei maksa keegi kinni.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kõrvalepõikena mainin ära, et kui kellelgi tunduvad teinekord esituled kehvakesed (2016 S3 ja topeltxenonid), siis võib aidata esinduse külastus. Mul
nimelt õnnestus tulede jõudlus paremaks saada viisil, et smart light assist ja üldse kaugtuled enam ei töötanud, kuna aftermarket kärukonksu
juhtmestiku sisse kodeerimise käigus mitte esinduses oskas see tulede funktsioon kuhugi ära kaduda ja pidi esindust külastama abi saamiseks (vähemalt
tundus kindlam). Koos tagasi ok tööle panemisega oli ka esitulede ulatus parem kui enne. Ma mõtlesin tulesid poleerima minna aga nüüd on senimaani
tegemata
Mulle ei osatud täpselt öeldagi, et mida selleks just konkreetselt tehti (kõrgust/asendit ei reguleeritud) aga käidi kogu funktsionaalsus üle ja ju
siis midagi oli paigast. Isegi tööraha ei küsitud (siis kehtis veel tehase garantii)
Tsitaat: |
Auto müüdud. Uueks autoks tuli 2017a Skoda Superb Combi 2.0 TDI (110kW) DSG Elegance Plus, mille kohta teen piltide valmimisel ka oma teema.
Tähelepanekud võrreldes kahte autot:
* Superbi heliisolatsioon mootoriruumist on megahea - sooja mootoriga ei ole aru saada, kas sõidad bensuka või diisliga. Kodiaq'il oli see kõvasti
kehvem.
* Superbi vedrustus koos 17" velgede ja lamellidega tundub nagu õhkvedrustus. Reaalselt nii pehme on. Kindlasti märgib rolli see, et Kodiaq'il olid
19" veljed, kuid nii suurt vahet ei oodanud.
* Pöörderaadius on Superbil kõvasti suurem kui Kodiaq'il ning tänu sellele tundub Superb suurem ja kohmakam, kuigi võiks arvata suuruse järgi
vastupidist võrreldes Kodiaq'iga
* 110kW 2wd vs 147kW 4wd kütusesäästu vahet pole veel tunnetanud, kuid selleks ilmselt ka veidi vara, kuna Kodiaq'iga sõitsin märtsist novembrini,
mil puudusid külmad ilmad, lumi, lörts. Loodan, et väikese mootori kütusesäästlikus tuleb välja soojemate ja kuivemate ilmadega.
*Superbi Bi-Xenon'id ei näita ikka mitte midagi võrreldes Kodiaq'i LED'idega. Peab proovima uusi pirne ilmselt.
* 4a vanal autol (Superb) tuleb juba juppe välja vahetada - äsja läks vahetusse aku, mis oli viimase piirini aetud, samuti lekkis nukkvõllide
otsakaane tihend. Salongiventilaatori puhur teeb häält ning külma mootoriga on tegu korraliku traktoriga - tahan üle lasta kontrollida
eelsüüteküünlad.
Tsitaat: |
Salongi ventika propelleri võlli laagritele törts ptfe määret ja peaks olema vaikus majas.
Umbes nii saab maha võtta: https://www.youtube.com/watch?v=UdeaCFusjWA
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Miks Kodiaqi vaid ca 8 kuud pärast ostmist maha müüsid ja Superbi asemele võtsid?
Huvitav kui lärmakas siis veel Kodiaq on?
2020 110kw bensiin-Superbil on mootorit kogu aeg kuulda. Ostes eeldasin, et on selles osas tunduvalt vaiksem.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Uus teema siin: https://foorum.skodaclub.ee/viewthread.php?tid=5521
Selle siin võib kinni panna.