Foorumi logo

Skoda Superb Elegance Plus 1.4TSI ACT DSG 2018 - MarkkoN
MarkkoN - 04.02.19 16:37

Tere taas, Skoda-pere!

Peale pikemat Honda-omamist olen nüüd tagasi Skoda peal.
Miks Skoda, mitte uuesti Honda? Aga seepärast, et Hondal ei ole midagi, mis pakub sellist hinna-kvaliteedi suhet, nagu Superb.

Aga siis autost ka. Tegemist on 2018a Skoda Superb Elegance Plus isendiga, mil kapotiall 1.4TSI 110kw ACT mootor, ühendatud 7k DSG käigukastiga.
Auto oli eelnevalt Möller Auto Viru proovisõiduauto, läbisõit on tänaseks 10500km. Värvuseks Lava Blue, mis on minu üks lemmikuid üldse Skoda värvivalikust.
Auto on päris rohke lisavarustusega- lisaks tavalisele Elegancele on lisatud Virtual Pedal, Kessy, Bi-Xenon esilaternad, kurvifunktsiooniga, AFS II, täiendav LED pakett tagatuledel, 4x istmesoojendus, esiklaasi soojendus, roolisoojendus, adaptiivne püsikas, mõlemad esiistmed liiguvad elektriliselt (juhi oma mäludega), MaxiDot, parkimisandurid ees-taga, Alcantara sisu, väsimusmonitor jpm. Ühesõnaga - pole olnudki enne nii lisaderohket autot ja avastamist on küllaga.
All on tal Good Year Ultragrip Ice 2 lamellid, kaasa tulid tutikad suvekad. Ratasteks 17" Stratos valuveljed. Esmaemotsioonid on igatahes väga laes. Aga nagu öeldakse- pilt on parem, kui tuhat sõna, seega:

https://www.upload.ee/image/9521659/nina.jpg
https://www.upload.ee/image/9521663/perse.jpg
https://www.upload.ee/image/9521660/esiiste.jpg
https://www.upload.ee/image/9521664/sisu.jpg
https://www.upload.ee/image/9521665/taga.jpg
https://www.upload.ee/image/9521668/tagaosa.jpg
https://www.upload.ee/image/9521661/pagass.jpg


Maahärra - 04.02.19 17:19

Õnnitlused uue auto puhul!
Nii pole ilus öelda aga ma olen kade kohe.... :P
Edu ja palju muretuid kilomeetreid!


MarkkoN - 04.02.19 18:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Maahärra
Õnnitlused uue auto puhul!
Nii pole ilus öelda aga ma olen kade kohe.... :P
Edu ja palju muretuid kilomeetreid!


Aitäh-aitäh. Panin nüüd õues suitsul käies (jah, stt harjumus, aga mis sa teed) tähele, et esituled on LED-riba kohalt udused seestpoolt. Ilmselt normaalne, arvestades, et auto seisis ligi nädala soojas ruumis esinduses ning nüüd jaheda ilmaga väljas.


rraivo - 05.02.19 08:16

Väike niiskus tuledes käib paraku asja juurde.
Kui on täisledid, siis on energiakadu veel väikesem ning seega udu eemaldumise protsess veelgi keerulisem.

Aga auto on aus! Superbi hinna-kvaliteedisuhe on 5+ Ütleks et isegi väga hea, arvestades kui palju autot sa selle eest saad. Ligi 5m ülimahuka, mugava ning mõistlike eksplutatsioonikuludega auto. Lisaks on ta ka silmale ilus vaadata :)


MarkkoN - 05.02.19 10:13

Tsitaat:
Algselt postitas: rraivo
Väike niiskus tuledes käib paraku asja juurde.
Kui on täisledid, siis on energiakadu veel väikesem ning seega udu eemaldumise protsess veelgi keerulisem.

Aga auto on aus! Superbi hinna-kvaliteedisuhe on 5+ Ütleks et isegi väga hea, arvestades kui palju autot sa selle eest saad. Ligi 5m ülimahuka, mugava ning mõistlike eksplutatsioonikuludega auto. Lisaks on ta ka silmale ilus vaadata :)



Jah, uurisin sõbralt ka, kellelt ostsin, ütles, et tänaste ilmadega on see paratamatu. Autol on ees Bi-Xenon tuled, koos LED päeva- ja suunatuledega. Küllap ajapikku kaob see niiskus sealt ka. :)
Aitäh heade sõnade eest!


Kuuba - 05.02.19 12:42

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Tsitaat:
Algselt postitas: rraivo
Väike niiskus tuledes käib paraku asja juurde.
Kui on täisledid, siis on energiakadu veel väikesem ning seega udu eemaldumise protsess veelgi keerulisem.

Aga auto on aus! Superbi hinna-kvaliteedisuhe on 5+ Ütleks et isegi väga hea, arvestades kui palju autot sa selle eest saad. Ligi 5m ülimahuka, mugava ning mõistlike eksplutatsioonikuludega auto. Lisaks on ta ka silmale ilus vaadata :)



Jah, uurisin sõbralt ka, kellelt ostsin, ütles, et tänaste ilmadega on see paratamatu. Autol on ees Bi-Xenon tuled, koos LED päeva- ja suunatuledega. Küllap ajapikku kaob see niiskus sealt ka. :)
Aitäh heade sõnade eest!

Minul on niiskete ilmadega kogu aeg platsis.


meelisa - 06.02.19 16:16

Huvitav pole märganud, et täislediga oleks seest udused olnud tuled kordagi.

Muidu uuem superb on tõesti parim kvaliteedi ja hinna suhe kui ostad kasutatult. Oleks isegi kaalunud superbi aga kui kõrgema rooli taga sain linnamaasturit proovida, siis enam sedaani ei kipu.

Õnnitlused siiski.


MarkkoN - 06.02.19 19:05

Tsitaat:
Algselt postitas: meelisa
Huvitav pole märganud, et täislediga oleks seest udused olnud tuled kordagi.

Muidu uuem superb on tõesti parim kvaliteedi ja hinna suhe kui ostad kasutatult. Oleks isegi kaalunud superbi aga kui kõrgema rooli taga sain linnamaasturit proovida, siis enam sedaani ei kipu.

Õnnitlused siiski.


Aitäh!

Täna sõitsin, lögane-niiske ilm ja ei läinud ka uduseks, ei tea, vb oligi sellest, et seisis enne pikalt esinduses pesulas vms ja temp.erinevustega lõi uduseks. Hinna-kvaliteedi suhtelt ma olen küll hetkel ülirahul. Samuti üllatab mind ka kütusekulu. Autol on ACT mootor, mis siis ühtlasel sõidul 2 silindrit välja lülitab. Päris naljakas on maanteel näha numbreid, mis jäävad alla 5 liitri, kohati isegi alla 4. Hetkel on viimasest nullimisest möödas 2000km (autol näit ees) ja selle aja keskmine on tal 6.2, mis pole üldse paha. Lühike intervall, mille ise nullisin ostes, näitab keskmist 6.9, aga arvestades, et ma olen sõitnud valdavalt linnas ja kohati pähe ka andnud (uue auto asi, ikka proovid), siis ei nurise. Diisel-CR-V näitas talvel 6.4, kuid oli manuaalkastiga ja esiveoline. Niiet selles võrdluses ei kurda Superbi kulu üle üldse hetkel. Sugulase Passat sama mootoriga pidi Tartus aastaringselt 7 näitama.


MarkkoN - 08.02.19 14:32

Sai nüüd siis paak täis pandud, tehtud üks Jõhvi-Tallinn-Jõhvi ots ja auto näitab järgmisi numbreid:

1) Pikajaline, mida ma puutunud pole, on hetkel 2359km, keskmine kiirus 52km/h ja keskmine kulu 6.7L/100km (sellega peab silmas pidama, et enamus sellest on veel ajast, kui autoga tehti demosõite);
2) Alates tänahommikusest käivitamisest (ehk siis maanteesõit Tallinnast Jõhvi), on hetkel 173km, keskmine kiirus 84km/h ja keskmine kulu 5.4L/100km;
3) Alates tankimisest, on hetkel 360km, keskmine kiirus 68km/h ja keskmine kulu 5.9L/100km;

Et võrdlus eelmise autoga- CR-V oli diisel-esivedu-manuaal 88kw mootoriga ning kulunumbrid olid samad. Ehk siis ei saa nutta üldse Skoda numbrite üle.
Muige toob näole, kui auto sõidab 2-silindri režiimis, siis on kulunumbrid MaxiDotil 3-4 liitri vahel. Seda ta muidugi liiga tihti ei kasuta, aga ühtlasel sõidul kohati ikka näitab.
Muhe asi on ka autoga kaasa tulnud Skoda Connect rakendus, mis auto kohta igasugu andmeid näitab.
Väga positiivselt üllatas helisüsteem (tavaline Bolero raadio, ei ole Canton), aga heli on palju parem, kui Honda Premium Sound oli. Samuti kiidan ka istmeid- Alcantaraga, elektriliselt reguleeritavad istmed on ülimugavad. Samamoodi saan kiita Bi-xenon tulesd ja AFS II süsteemi, ülimugav ja hea valgustusega (CR-V oli samuti automaatsete kaugtuledega, aga lähituli xenon, kauge halogeen ja Skoda tuled on paremad).
Müratase autos on samuti minu kõrva jaoks ülihea, muidugi Jaapani autost tulnutele see tavaliselt nii ongi. Vaid tugeva külgtuule korral vilistab ukseservadest-peeglitest ja kuskilt tagant pea kohalt (ilmselt tagaluugi tihendi juurest vms), aga seda saab reguleerida volüüminupuga. :P
Nüüd lögaste teedega ei reageeri igakord Virtual Pedal, aga arvestades anduri asukohta ja seda sopakihti, mis teedelt autole koguneb, pole ka ime.
Ehk siis- üldse ei nurise ega kahetse selle auto valimist.

Läbisõitu olen lisanud juba ca 500km, ehk ees on pea 11000km.


MarkkoN - 20.02.19 09:00

Autoga ülirahul siiani, aga tekkinud üks küsimus. Nimelt autol on peal automaatne käsipidur, mis rakendub kohe, kui auto seisma jätad ja mootori välja suretad. Kas seda funktsiooni kuidagi maha ka saab võtta või ongi neil nii, et peab käsipidur alati peale minema, kui süüte välja võtad? Talvel tiba ebamugav- teinekord tuled lögase sooja ilmaga sõidust, aga öösel läheb külmaks, on pidurid jääs ja aamen. On olnud kunagi paar juhust sedasi Citroeniga, et läks käsipidur õhtul peale, hommikul olid tagapidurid jääs.


boggy - 20.02.19 10:02

Sul ju automaat, ei usu, et vajalik on, mul pole seda automaatset funktsiooni Kodiaqil ja pole viimase 10a jooksul ühegi autoga automaatkastiga kunagi käsipidurit vaja läinud, samas pole ka TÜV-l probleeme sellega olnud.


MarkkoN - 20.02.19 10:23

Tsitaat:
Algselt postitas: boggy
Sul ju automaat, ei usu, et vajalik on, mul pole seda automaatset funktsiooni Kodiaqil ja pole viimase 10a jooksul ühegi autoga automaatkastiga kunagi käsipidurit vaja läinud, samas pole ka TÜV-l probleeme sellega olnud.


Asi pole vajaduses. See käsipidur rakendub isegi siis, kui seda vaja pole. Näiteks: tulen sõidust, panen autol käigukangi P-asendisse. Lülitan süüte välja ja automaatselt rakendub käsipidur.
Kuivemal-soojemal ajal kasutan ikka käsipidurit, aga talvel väga eriti ei tahaks. Uurisin vahepeal ka sõbralt esinduses ja ütles, et kuna see süsteem töötab läbi Autohold funktsiooni, siis saab seda välja lülitada küll. Aga samal ajal lülitub välja ka Autohold. Niiet nokk kinni-saba lahti olukord. Ilmselt toimetan edasi nii, nagu seni- süüde välja, läheb käsipidur peale. Siis uuesti süüde sisse ja nupust käsipidur maha ning süüde välja. Siis ta uuesti ei rakendu. Tüütu on, aga noh, elu ei peagi liiga mugav ilmselt olema.
Muus osas mul pole sellele autole seni mitte üht etteheidet. Olen temaga nüüd sõitnud maha täpselt 1000km ja selle aja keskmine kütusekulu on 6,1L/100km kohta kompuutri järgi. Läbisõidust ca 650km on olnud maanteesõit, ülejäänu ca 350km puhas linn: töö-kodu-pood-kodu. Foori alt kipun ka esimeste seas ära minema ikka. Superluks, olen väga üllatunud nii suure auto vähese janu üle.


boggy - 20.02.19 12:06

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Tsitaat:
Algselt postitas: boggy
Sul ju automaat, ei usu, et vajalik on, mul pole seda automaatset funktsiooni Kodiaqil ja pole viimase 10a jooksul ühegi autoga automaatkastiga kunagi käsipidurit vaja läinud, samas pole ka TÜV-l probleeme sellega olnud.


Asi pole vajaduses. See käsipidur rakendub isegi siis, kui seda vaja pole. Näiteks: tulen sõidust, panen autol käigukangi P-asendisse. Lülitan süüte välja ja automaatselt rakendub käsipidur.
Kuivemal-soojemal ajal kasutan ikka käsipidurit, aga talvel väga eriti ei tahaks. Uurisin vahepeal ka sõbralt esinduses ja ütles, et kuna see süsteem töötab läbi Autohold funktsiooni, siis saab seda välja lülitada küll. Aga samal ajal lülitub välja ka Autohold. Niiet nokk kinni-saba lahti olukord. Ilmselt toimetan edasi nii, nagu seni- süüde välja, läheb käsipidur peale. Siis uuesti süüde sisse ja nupust käsipidur maha ning süüde välja. Siis ta uuesti ei rakendu. Tüütu on, aga noh, elu ei peagi liiga mugav ilmselt olema.
Muus osas mul pole sellele autole seni mitte üht etteheidet. Olen temaga nüüd sõitnud maha täpselt 1000km ja selle aja keskmine kütusekulu on 6,1L/100km kohta kompuutri järgi. Läbisõidust ca 650km on olnud maanteesõit, ülejäänu ca 350km puhas linn: töö-kodu-pood-kodu. Foori alt kipun ka esimeste seas ära minema ikka. Superluks, olen väga üllatunud nii suure auto vähese janu üle.

Jajah, ma mõtlesin seda, et vaevalt, et see antud kombinatsioonis kohustuslik peab autol olema, võib ka ilma seista, seega saab ka maha võtta kuskilt menüüst. Nüüd aga loen, et sa kasutad auto hold funktsiooni, kas seda ei saa nupust maha võtta enne seismajäämist?


vamps - 20.02.19 12:16

Autohold on jah võtmesõna.
Samas võid ju talvel siis ilma autoholdita sõita, ei ole väga raske jalga piduri peal hoida :) (kuigi suhteliselt mõnus funktsioon kui ära harjuda).
Ma ise muidugi tuimalt lasknud käsipiduril talvel peale minna, kui pidevalt kasutada, ei tohiks olla ohtu, et nüüd räigelt kinni jäätub (eriti nii värskel masinal). Ega seda vett ju räigelt sinna peale ei pritsita ja piisava jõuga pidurdades lähevad asjad piisavalt soojaks, et enamvähem asjad ära "kuivaks". KUI just kuskil parklas käsipiduriga lume sees ei hulla ja korralik lumekiht peale jääb.
Keegi targem, kes toda ehitust teab, võiks muidugi öelda, kui tugev see mootor seal on, mis klotsid lahti tõmbab. Tavalisel (trossi süsteemiga) on ilmselt mingi vedru süsteem, mis võib-olla ühel hetkel ei oma nii suurt tõmbejõudu ja ei suuda pidurit vabastada, samas elektrooniline võiks olla pisut võimekam:)


MarkkoN - 20.02.19 12:36

Tsitaat:
Algselt postitas: vamps
Autohold on jah võtmesõna.
Samas võid ju talvel siis ilma autoholdita sõita, ei ole väga raske jalga piduri peal hoida :) (kuigi suhteliselt mõnus funktsioon kui ära harjuda).
Ma ise muidugi tuimalt lasknud käsipiduril talvel peale minna, kui pidevalt kasutada, ei tohiks olla ohtu, et nüüd räigelt kinni jäätub (eriti nii värskel masinal). Ega seda vett ju räigelt sinna peale ei pritsita ja piisava jõuga pidurdades lähevad asjad piisavalt soojaks, et enamvähem asjad ära "kuivaks". KUI just kuskil parklas käsipiduriga lume sees ei hulla ja korralik lumekiht peale jääb.
Keegi targem, kes toda ehitust teab, võiks muidugi öelda, kui tugev see mootor seal on, mis klotsid lahti tõmbab. Tavalisel (trossi süsteemiga) on ilmselt mingi vedru süsteem, mis võib-olla ühel hetkel ei oma nii suurt tõmbejõudu ja ei suuda pidurit vabastada, samas elektrooniline võiks olla pisut võimekam:)


Eks see ole see asi, et mugava asjaga oled ära harjunud, siis väga nagu ei taha seda välja lülitada. Tegelikult on see müstiline, kui vähe on vaja, et nad kinni jäätuks. Oli kunagi juhus ühe Audiga, millega sai sõidetud lörtsisel teel ja jäetud ööseks maja ette, käsipidur peal. Öösel tuli -15 kanti külma ja hommikul sõitma hakates kohe ei saanudki nagu aru, et miski valesti on (tee oli jääs, auto pmst lasi liugu). Asfaldile jõudes tundus nagu, et kuidagi jõuetu. Kilomeeter hiljem seisma jäädes tuli tagant piduriketaste juurest suitsu ja kärsahaisu, pidurid muidugi tulid lahti. Aga kettad olid tulipunased ja kahjuks ka kõverad peale seda.
Lumes ei hulla niiehknaa esiveolisega (seda enam, et el.kässariga oleks seda ülitüütu teha), see pole teemaks.
Egas polegi midagi, ikka on asju, kus üks asi eeldab teist, seega tuleb ära harjuda lihtsalt selle süsteemiga. Autoholdist loobuda ka ei taha, kuna sõidan linnas üsna tihti, siis on see väga mugav funktsioon. Saame hakkama. :)
Boggy, saab ikka Autoholdi välja lülitada enne seismajäämist, samas eeldab jälle seda, et sõitma hakates tuleb see sisse lülitada. Iseenesest on Skodal vähemalt hea, et kui Autohold on aktiivne, siis on ta aktiivne koguaeg, st ei pea teda iga kord sisse lülitama, kui auto käivitad. Hondal oli see asi nii tehtud, et panid auto käima, lülitasid Autoholdi sisse. Siis see töötas seni, kuni süüte välja keerasid. Uuesti autot käivitades tuli jälle Autohold aktiveerida. Ja vot see oli tüütu küll.


kuzmits - 20.02.19 13:52

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Tsitaat:
Algselt postitas: vamps
Autohold on jah võtmesõna.
Samas võid ju talvel siis ilma autoholdita sõita, ei ole väga raske jalga piduri peal hoida :) (kuigi suhteliselt mõnus funktsioon kui ära harjuda).
Ma ise muidugi tuimalt lasknud käsipiduril talvel peale minna, kui pidevalt kasutada, ei tohiks olla ohtu, et nüüd räigelt kinni jäätub (eriti nii värskel masinal). Ega seda vett ju räigelt sinna peale ei pritsita ja piisava jõuga pidurdades lähevad asjad piisavalt soojaks, et enamvähem asjad ära "kuivaks". KUI just kuskil parklas käsipiduriga lume sees ei hulla ja korralik lumekiht peale jääb.
Keegi targem, kes toda ehitust teab, võiks muidugi öelda, kui tugev see mootor seal on, mis klotsid lahti tõmbab. Tavalisel (trossi süsteemiga) on ilmselt mingi vedru süsteem, mis võib-olla ühel hetkel ei oma nii suurt tõmbejõudu ja ei suuda pidurit vabastada, samas elektrooniline võiks olla pisut võimekam:)


Eks see ole see asi, et mugava asjaga oled ära harjunud, siis väga nagu ei taha seda välja lülitada. Tegelikult on see müstiline, kui vähe on vaja, et nad kinni jäätuks. Oli kunagi juhus ühe Audiga, millega sai sõidetud lörtsisel teel ja jäetud ööseks maja ette, käsipidur peal. Öösel tuli -15 kanti külma ja hommikul sõitma hakates kohe ei saanudki nagu aru, et miski valesti on (tee oli jääs, auto pmst lasi liugu). Asfaldile jõudes tundus nagu, et kuidagi jõuetu. Kilomeeter hiljem seisma jäädes tuli tagant piduriketaste juurest suitsu ja kärsahaisu, pidurid muidugi tulid lahti. Aga kettad olid tulipunased ja kahjuks ka kõverad peale seda.
Lumes ei hulla niiehknaa esiveolisega (seda enam, et el.kässariga on seda ülitüütu teha), see pole teemaks.
Egas polegi midagi, ikka on asju, kus üks asi eeldab teist, seega tuleb ära harjuda lihtsalt selle süsteemiga. Autoholdist loobuda ka ei taha, kuna sõidan linnas üsna tihti, siis on see väga mugav funktsioon. Saame hakkama. :)
Boggy, saab ikka Autoholdi välja lülitada enne seismajäämist, samas eeldab jälle seda, et sõitma hakates tuleb see sisse lülitada. Iseenesest on Skodal vähemalt hea, et kui Autohold on aktiivne, siis on ta aktiivne koguaeg, st ei pea teda iga kord sisse lülitama, kui auto käivitad. Hondal oli see asi nii tehtud, et panid auto käima, lülitasid Autoholdi sisse. Siis see töötas seni, kuni süüte välja keerasid. Uuesti autot käivitades tuli jälle Autohold aktiveerida. Ja vot see oli tüütu küll.



Muretuid kilomeetreid. Ilus auto.
PS. el kässariga ei saa parklas hullata. Sõidu ajal seda tõmmates ta rakendab hoopis abs-i kõigile 4 le rattale. Proovi järgi. See on kasutusjuhendis ka kirjas.


MarkkoN - 20.02.19 14:00

Tsitaat:
Algselt postitas: kuzmits
Muretuid kilomeetreid. Ilus auto.
PS. el kässariga ei saa parklas hullata. Sõidu ajal seda tõmmates ta rakendab hoopis abs-i kõigile 4 le rattale. Proovi järgi. See on kasutusjuhendis ka kirjas.


Tänud! Jah, seda kässari asja ma tean, olen seda Hondadel proovinud, vähe sellest, et see oleks tüütu, ta ei lase seda üldse teha. Selmet kasutab seda tavapiduri asemel.


MartinM - 20.02.19 20:22

Ma ei taha su rõõmu ümber lükata, ent Superb III Xenonid + AFS on ikka päris kehvad tuled minu arvates. Kas su entusiasm on praegu uuest autost või olid Hondal veel kehvemad, ma ei oska kommenteerida. Minu jaoks on need tuled pettumus (vs 2015 Insignia ja 2011 Superb II Xenonid). AFS on teoreetiliselt äge, aga päriselus vilgutatakse suht palju, sealjuures mina tunnen, et nad ei valgusta piisavalt. Ei ole ainult minu eksemplari probleem.

Muus osas ma üldse ei virise. Superb sõidab hästi (mul küll 2.0 bens ja nelikveoline, linnas muidugi küsib 13/100). Lisaks ruumi on palju, uksepolstrite laekad on seest polsterdatud, keskkonsool ei ole kivikõvast plastikust, tagumisi laetulesid saab eraldi lülitada eest lugemislampide juurest - ehk väikeseid eeliseid on samuti konkurentidega võrreldes olemas.

Aga no need esituled...


MarkkoN - 21.02.19 10:10

Tsitaat:
Algselt postitas: MartinM
Ma ei taha su rõõmu ümber lükata, ent Superb III Xenonid + AFS on ikka päris kehvad tuled minu arvates. Kas su entusiasm on praegu uuest autost või olid Hondal veel kehvemad, ma ei oska kommenteerida. Minu jaoks on need tuled pettumus (vs 2015 Insignia ja 2011 Superb II Xenonid). AFS on teoreetiliselt äge, aga päriselus vilgutatakse suht palju, sealjuures mina tunnen, et nad ei valgusta piisavalt. Ei ole ainult minu eksemplari probleem.

Muus osas ma üldse ei virise. Superb sõidab hästi (mul küll 2.0 bens ja nelikveoline, linnas muidugi küsib 13/100). Lisaks ruumi on palju, uksepolstrite laekad on seest polsterdatud, keskkonsool ei ole kivikõvast plastikust, tagumisi laetulesid saab eraldi lülitada eest lugemislampide juurest - ehk väikeseid eeliseid on samuti konkurentidega võrreldes olemas.

Aga no need esituled...


No jälle, see on täpselt tunnetamise küsimus. Tean inimesi, kes väidavad, et tavalised xenonid on paremad, kui LED- tuled... samamoodi on väidetud, et reflektoriga halogeen näitab paremini, kui bi-xenon jne. Inimesed on erinevad. Minu jaoks on need tuled paremad, kui olid CR-V xenonid ja mulle sellest piisab.
Vilgutamise all sa mõtled mida? Et vilgutatakse sulle või mismõttes? Olen sõitnud päris palju nüüd öösiti/pimedas ja pole veel ükski vilgutanud. Need vilgutajad on ilmselt need tegelased siis, kes vahivad otse vastutuleva auto tuledesse. Seda oli vahesti CR-V´ga sõites isegi lähitulede kasutamisel näha. Tuleb vastu, kaugelt juba lülitab auto lähituledele, niiet ei tohiks pimestada. Teine tuleb ja vilgutab ikka. Vilgutab seni, kuni tõmbad korra kaugtuled peale. Inimestel on loll komme teiste tuledesse vahtida ja siis vilgutama-virisema kukkuda. Autokoolides ometigi õpetatakse, et vastutuleva auto korral tuleks jälgida tee parempoolset serva.


vamps - 21.02.19 11:21

Kui on tegemist selle niiöelda dünaamilise kaugtule regulaatoriga, siis olen kuulnud, et inimesed kipuvad vilgutama just seetõttu, et nad ei tunneta seda kaugtuledelt lähitulede ümberlülitamise efekti.
Ehk nähakse, et kaugelt auto tuleb aga lähituledele ei lülitagi ümber, kuid kahjuks ei saada aru, et see toimub automaatselt ja sujuvalt ning nende jaoks tekib "must auk".
Eks inimestel läheb aega, et kohale jõuaks, mis oskused tänapäeva autodel on :)


MartinM - 21.02.19 17:55

Jah, pidasin silmas vastutulevaid autosid. Eriti torkavad silma naabrid lätlased sellega. Eestis vähemalt kõrgemal istujad (veoautod, ka bussid) ei vilguta, aga Lätis sõites olen end tabanud mõttelt, et ei hakka täistulesid sisse lülitamagi. Ka siis, kui olen seal käinud asendusautoga (sama süsteemiga, sarnane Superb).

LED vs Xenon - jah, LED tuli on teistsuguse valgusega (mu abikaasa autol on, linnas sobilikum valgus kui maanteel, ma ütleks). Hea Xenon oleks minu eelistus, Superb III kahjuks sinna kategooriasse ei kuulu.

Muretuid kilomeetreid!


MarkkoN - 22.02.19 09:03

Tänud!

Täna hommikul panin tähele, et pläriseb üks tagumine vasak kõlar. Alguses mõtlesin, et külmast vms, aga kui auto soojenes, siis jätkas muusika taktis ikka pläristamist. Täna üritan leida aja, et teenindusse kirja panna, las vaatavad üle.


Mkhiir - 22.02.19 14:30

Endal 2016 a Superb ja sama probleem tekkis korra kohe peale ostu ja teist korda nüüd paar nädalat tagasi. Mõlemal korral panin aja kinni esindusse ja mõlemal korral kadus järgmine päev ära antud viga. Ehk ei olegi saanud näitamas käia


MarkkoN - 22.02.19 16:30

Tsitaat:
Algselt postitas: Mkhiir
Endal 2016 a Superb ja sama probleem tekkis korra kohe peale ostu ja teist korda nüüd paar nädalat tagasi. Mõlemal korral panin aja kinni esindusse ja mõlemal korral kadus järgmine päev ära antud viga. Ehk ei olegi saanud näitamas käia


Kusjuures mul nüüd auto seisis päev otsa küljega vastu päikest ja just käisin sõidus ning vaikus. Eks vaatab, paari päeva jooksul, kui esineb veel seda, siis lähen näitama. See leiba ei küsi. Aga kui rohkem ei esine, siis ilmselt esialgu ei hakka jooksma esindusse.


roosteuss - 22.02.19 18:30

Mul on see olnud kahel autol,esimesel vahetati välja aga järgmine talv kordus sama asi.See on väidetavalt kondenseerunud vee külmumine valjuhääldis ja seotud meie klimaatiliste tingimuste eripäraga.Enam neid sellel põhjusel garantii korras ei vahetata sest nad jääksidki neid vahetama,praegusel autol teeb täpselt sama,külmaga krägisevad ja soenedes jäävad vait.Just käisin hoolduses aga ei viitsinud isegi selle peale oma suud kulutadagi, sest teadsin vastust juba ette.


MarkkoN - 23.02.19 08:10

Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Mul on see olnud kahel autol,esimesel vahetati välja aga järgmine talv kordus sama asi.See on väidetavalt kondenseerunud vee külmumine valjuhääldis ja seotud meie klimaatiliste tingimuste eripäraga.Enam neid sellel põhjusel garantii korras ei vahetata sest nad jääksidki neid vahetama,praegusel autol teeb täpselt sama,külmaga krägisevad ja soenedes jäävad vait.Just käisin hoolduses aga ei viitsinud isegi selle peale oma suud kulutadagi, sest teadsin vastust juba ette.


No selge, hakkasin ise sama õhtul arvama. Kuigi naljakas, et valjuhääldisse kondenseerub vesi. Ei taha mingit saage käima tõmmata vms, aga nt Hondadel selliseid asju ei esinenud kunagi. Oli muidu asju, aga sellist asja küll mitte. Siiski, see ei ole nüüd asi, mille pärast peaks olema autos pettunud vms. Sama häda tundub ka Passatitel olema- tuttavaga rääkisin eile õhtul ning 2017a Passat sedaanil sama häda. Eks ilmselt peab leppima sellega, üks eripärasid siis uuematel sakslastel.


kuzmits - 23.02.19 17:35

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Mul on see olnud kahel autol,esimesel vahetati välja aga järgmine talv kordus sama asi.See on väidetavalt kondenseerunud vee külmumine valjuhääldis ja seotud meie klimaatiliste tingimuste eripäraga.Enam neid sellel põhjusel garantii korras ei vahetata sest nad jääksidki neid vahetama,praegusel autol teeb täpselt sama,külmaga krägisevad ja soenedes jäävad vait.Just käisin hoolduses aga ei viitsinud isegi selle peale oma suud kulutadagi, sest teadsin vastust juba ette.


No selge, hakkasin ise sama õhtul arvama. Kuigi naljakas, et valjuhääldisse kondenseerub vesi. Ei taha mingit saage käima tõmmata vms, aga nt Hondadel selliseid asju ei esinenud kunagi. Oli muidu asju, aga sellist asja küll mitte. Siiski, see ei ole nüüd asi, mille pärast peaks olema autos pettunud vms. Sama häda tundub ka Passatitel olema- tuttavaga rääkisin eile õhtul ning 2017a Passat sedaanil sama häda. Eks ilmselt peab leppima sellega, üks eripärasid siis uuematel sakslastel.


Loen ja imestan. Ei pea kindlasti leppima sellega. Kas kuskil kasutusjuhendis või garantiitingimustes on öeldud et põhjamaa kliimas ongi normaalne kui kõladid ragisevad või vesi sinna kondenseerub. Ei ole. Sellega ei pea kindlasti leppima. Kui ära ise ei kao siis on tuleb garantii korras vahetada. Meie kliimas võib palju asju olla autoll teisiti. Ukse trossid kipuvad ka audidel volksudel skodadel kondenssi täis minema ja jäätuma. Jah inimesena võib ju sellest aru saada et meie kliimas võib nii juhtuda aga kui auto on veel garantiiline siis pole ka kõlarite ragisemine niiskuse tõttu küll kasutaja mure. See on selge garantii küsimus. Mul ka hondasid olnud ja ei mingit probleemi. Peugottil kunagi ei olnud ka selliseid anomaaliaid. Aga eelmisel autol- audil sain 2 aasta jooksul kõikide uste kõlarid välja vahetada ükshaaval kondentsi tõttu. See ikka autotootja mure.


roosteuss - 24.02.19 09:14

Võib muidugi imestada aga see krõbisemine oleneb ka kasutusmustrist.Kuna mul on sellised 4-5 minutit otsad siis auto ei soojene aga kui teha vahele pikemaid otsi siis see viga kaob .Viimati krõbisesid valjukad jaanuari keskel aga nüüd peale pikemaid otsi on jälle kõik vaikne ja ilmselt tuleb kevad enne peale kui asi uuesti kordub.
Kui Audidest rääkida siis neil on enamusel madala otsa valjukas eraldi kastis mis on välistingimustest paremini isoleeritud ja kui see streikima hakkab on juba iseasi.
Tõestada et valjukad krõbisevad ma esimese autoga ei jõudnudki ,kuna selleks ajaks kui ma sinna jõudsin ja üritasin lasta neil kuulata et krõbiseb oli auto alati üles sulanud,isegi kui ahi oli miinimumi peal.Tookord vahetati minu jutu peale lihtsalt ära sest tollel hetkel kehtis vanasõna et veri on paksem kui vesi, aga nagu ma mainisin et järgmine talv asi kordus.


MarkkoN - 25.02.19 08:40

Kuzmitsiga ma olen täiesti nõus, et see pole kasutaja mure, et kliima teeb trikke, aga teatavasti selleks, et midagi kuskil vahetatakse, on vaja ikkagi mure ära tõestada.
Sõitsin nüüd nädalavahetusel nii lühikesi kui pikki otsi, kuulasin nimme erinevaid laule ja no mitte üht krõpsu. Kõik toimib laitmatult. Ongi täpselt, nagu roosteussi kirjeldatud- kui auto on külm ja jääs (samamoodi sõitsin eelmine nädal vaid lühikesi tööle-koju otsi, 4-5km), oli krõbin sees, aga niikui ta üles soojenes, jäi vait. Ilmselt tõestaks midagi vast vaid see, kui viia auto külma ilmaga õhtul juba Mölleri ette ja hommikul sõita seal meistriga, lootes, et midagi on kuulda. Aga see on ka paras loterii, sest ei pruugi jälle asjad nii kokku langeda.
Kuna ma olen loomult paras autopede :D ja pedant, siis mind muidugi niivõrd uue ja kalli auto puhul häirib iga krõbin-nagin-klobin. Eks ma sõidan kõrvad kikkis ja niikui kuulen, lasen uurida. Seni aga, kui midagi kuulda pole, ei ole mõtet minna ka esindusse oma aega raiskama- mingit tulemust sel ilmselt ei ole.


Mkhiir - 25.02.19 11:15

Mina sain selle väga ilusti video peale. Siia vist seda panna ei saa kuidagi? Ja veel, kas Cantoni helisüsteemiga on teised kõlarid? Või kõlarid samad ja ainult raadio teine? Mul nimelt see Canton autos ja sama probleem 2 x olnud


MarkkoN - 08.03.19 12:49

Ei tea kõlarite erinevuse osas muud, kui seda, et Cantoniga lisandub subwoofer pagasiruumi vist, aga praeguseks pole rohkem esinenud seda. Küllap siis oligi lihtsalt järsu temp.erinevuse tõttu.
Midagi uut raporteerida muidu pole- sai soetatud värviparanduskomplekt esindusest, kuna ühel esitiival avastasin kivitäkke.
Kütusekulu istub 6 liitri ringis. Jõhvi-Tartu otsal maanteekulu oli isegi 5.2 (kompuutri järgi keskmine).
Korra mõtlesin, et soetaks suveks edevamad veljed, aga raha on mujalegi panna, liiati 17" tutikad suvekad tulid autoga kaasa, ei näe pointi hakata uusi suuremaid ostma. See omakorda rikub ka sõidumugavust, kui suurem velg/madala profiiliga rehv all on.


carrider - 10.03.19 14:11

Oma Octavial 2018 ka ragiseb parem esi kõlar, ja samuti kui külm ilm. Kui tahtsin seda olukorda video peale sada, kadus ragin ära ja no ei tule tagasi. Nii mitu korda jäin ilma videota :)


MarkkoN - 11.03.19 08:50

Ei tea, minu oma rohkem pole teinud. Seega ei tee sellest enam probleemi. Eile aga ehmatasin korra. Sõitsin päevatuledega ning kogemata käis käsi vastu kaugtulede lülitit nii, et vilksasid korraks kaugtuled. Seepeale viskas auto MaxiDotile teate: "AFS viga! Kontrollige vasakut kaugtuld!" Tõmbas päris kõhedaks ausalt öeldes. :D Sõitsin koju, jätsin auto seisma, misjärel uuesti käivitades oli veateade kadunud ning õhtul sõites toimetas AFS ilusti. Küllap läks korraks süsteem lolliks lihtsalt.


Puuriit - 11.03.19 15:33

Canton ei ole ainult subwoofer pagasiruumis - kõik elemendid on erinevad.

Esiustes on kolm kõlarit - Woofer, midbass ja tviiter (tavasüsteemil 2 kõlarit)
Tagaukses - Madal/kesksageduse bass ja tviiter
Ees armatuurlaua keskel - Midrange
Pagasiruumis - Subwoofer

Kokku siis 11 kõlarit + subwoofer (tavasüsteemil 8 kõlarit) mida võimendatakse eraldi võimendiga (asub juhiistme all). Tavasüsteemi võimendus tuleb minumeelest otse "makist".

Siit lehelt võite täpselt lugeda mis ühes või teises Škoda Cantonis peidus - https://www.canton.de/en/skoda-en


MarkkoN - 11.03.19 16:21

Tsitaat:
Algselt postitas: Puuriit
Canton ei ole ainult subwoofer pagasiruumis - kõik elemendid on erinevad.

Esiustes on kolm kõlarit - Woofer, midbass ja tviiter (tavasüsteemil 2 kõlarit)
Tagaukses - Madal/kesksageduse bass ja tviiter
Ees armatuurlaua keskel - Midrange
Pagasiruumis - Subwoofer

Kokku siis 11 kõlarit + subwoofer (tavasüsteemil 8 kõlarit) mida võimendatakse eraldi võimendiga (asub juhiistme all). Tavasüsteemi võimendus tuleb minumeelest otse "makist".

Siit lehelt võite täpselt lugeda mis ühes või teises Škoda Cantonis peidus - https://www.canton.de/en/skoda-en


Midrange peaks olema vist minu omal ka, keset armatuurlauda mingi kõlar on, mis muusika mängides vibreerib kergelt, kui katsuda. Korra mõtlesin, et laseks Cantoni sisse panna ikka, aga ei ole väga mõtet. Üksasi, kas seda saab üldse tagantjärele lisada ja teiseks selle hind ei ole ka mõistlik (uuena lisavarustuses mingi 700€ kanti vist oli).


Kuuba - 11.03.19 17:35

Ilma Cantonita ei tohiks seal eraldi kõlarit olla. Vähemalt dokumentides räägitakse ikka 8 kõlarist.


rstdi - 11.03.19 20:18

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Korra mõtlesin, et laseks Cantoni sisse panna ikka, aga ei ole väga mõtet. Üksasi, kas seda saab üldse tagantjärele lisada ja teiseks selle hind ei ole ka mõistlik (uuena lisavarustuses mingi 700€ kanti vist oli).


Kui tahad midagi head, siis pane ette korralikud kõlarid (komponendid), pakiruumi peida ära bassikõlar, lisa korralik võimendi ja olemas oluliselt parem lahendus, kui Canton kunagi pakkuda suudab. DSP vajaduse kohta ei oska öelda, tänapäeva masinatel on see probleemiks (ei saa tehase süsteemist kõiki sagedusi kätte puhtalt), ehk see võib olla kitsaskoht võimendi valikul. Piisaks ka sellest, kui panna korralikud kõlarid ja lisad võimendi.


MarkkoN - 18.03.19 09:04

Nädalavahetusel sai tehtud perega tripp, 4 täiskasvanut autos, pagasiruum silmini kola täis, Jõhvi-Pärnu-Jõhvi, kõvasti linnasõitu sekka Pärnus ja kogu sõidu keskmine kulu 5.4L/100km peale. :cool: Superluks, sest diisel-manuaal CR-V näitas samasuguse sõiduga 5.8 keskmist.


MarkkoN - 04.04.19 15:30

Avastasin täna, et olen kas abielusõrmusega vms asjaga roolile suutnud tekitada mõned kriimud. Teab keegi ehk soovitada, mismoodi neid likvideerida saab ilma, et rooli uuesti nahatama peaks?
Homme saab alla suverehvid (Continental PremiumContact5) ning täna soetasin salongi ka tekstiilmatid suveks.


MarkkoN - 11.05.19 18:03

Midagi pole vahepeal toimunud, roolil sain kriimud pea olematuks nahahooldusvahendiga töödeldes. Tänaseks päevaks läbisõitu kogunenud autol 16849km, ehk siis mina olen suutnud temaga ca 3 kuuga sõita 6700km ligikaudu. Ja sigamugav on. :D
Kütusekulu istub stabiilselt keskmiselt 6L kandis.
Lisaks lisandus meie perre veel üks Škoda- äiale sai soetatud tutikas Rapid salongist. Tegemist Rapid Ambition 1.0TSI 81kw MT isendiga. Väga okei auto selle raha eest. Esialgne plaan oli võtta Fabia Combi 1.0MPI, aga see tundus natuke liiga jõuetu, lisaks on Rapid ka suurem auto natuke, kui Fabia. Ämm-äi rahul, see peamine. :)

https://www.upload.ee/image/9948757/60056918_2390146431047624_8131296036850237440_n.jpg


ingvarviilop - 13.05.19 09:01

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Midagi pole vahepeal toimunud, roolil sain kriimud pea olematuks nahahooldusvahendiga töödeldes.


mis vahendiga tegid?


MarkkoN - 13.05.19 10:32

Tsitaat:
Algselt postitas: ingvarviilop
Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Midagi pole vahepeal toimunud, roolil sain kriimud pea olematuks nahahooldusvahendiga töödeldes.


mis vahendiga tegid?


Mingi Motipi nahahoolduvahend. Tegi rooli pehmemaks ja kriimud tõmbas ka palju väiksemaks mingi imega.


MarkkoN - 27.06.19 16:26

Teisipäevast tänaseni sai ette võetud väike suvepuhkus. Nimelt käidud abikaasaga Riias. Teisipäeva hommikul autole hääled sisse ja suund Riiale. Sõit käis Jõhvi-Tartu-Valga-Riia-Valga-Tartu-Jõhvi.
Reisi alguses nullisin tripmeetri ja tagasi jõudes olid numbrid sellised: sõidu pikkus 768km, keskmine kulu 5.2L/100km peale. Kiiruse osas- sõitsin +10 lubatust, autos olime kaasaga kahekesi, kola parasjagu pagasiruumis, sõidustiil selline pigem rahulik, sekka tuli mõni järsem vajutus. Tartus sai ka linnas sõita veidi lisaks ja ka Riias tuli väike tiir sisse. Kokkuvõttes- ülirahul. Minnes panin Valmieras autol paagi Nestes 98-t täis ja näitas läbisõiduulatuseks 1280km :cool: .


Õlikulust ka, mis pidavat olema nende väikeste turbokate eripära- 19 500km juures oli õlivarda norminäidu ülemisest servast ehk 1mm allapoole vajunud näit. Sama läbisõidu juures 2017a Passat sõi aga karteri kuivaks sama mootoriga... ilmselt on asi ka sõidustiilis- ja keskkonnas (Passat liikleb enamuse ajast Tartus), kuid siiski.

Läbisõit tänaseks Superbil 20 340km, ehk siis mina olen temaga sõitnud 9840km ja seda sisuliselt 4 kuuga, mis teeb igakuiseks läbisõiduks 2460km.

EDIT: saavutatud uus kütusekulurekord, seda küll maanteesõiduga. Tartus Lõunakeskuse Circle K-s paak silmini 98-t täis, auto lubas sõita 1200km. Läbi kesklinna suund Jõhvile, püsikas 90 peale ning tuld. 15km linnast väljas lubas auto sõita juba 1300km. Jõhvi jõudes oli keskmine maanteekulu 4,7l/100km peale. Sõit toimus öösel 23.00-01.00, ilm oli üsna tuuline, sadas ka vihma, sekka jäi ka paar möödasõitu. Sedasi võttes üllatab see auto mind üha enam, kui ökonoomne see väike turbokas suure kere peal on.


MarkkoN - 30.08.19 14:20

Vahepeal polegi eriti midagi toimunud, auto on saanud kasutust pereautona ja saanud kinnitust ka, et pereautona on Superb suurepärane valik- turvahäll ja 2 täiskasvanut tagaistmel selle kõrval ei ole mingi probleem teha ka pikemaid sõite. Lisaks pagasnikus vanker jms lapsega kaasnev ja ikka on ruumi. :)
Kütusekulu istub keskmisena stabiilselt 6 liitri ringis, maanteel 5 juures, linnas 7 kanti. Nagu ikka.

Ja nagu ühest Superbist peres vähe oleks, lisandus täna teine veel, tõsi küll, vanemate oma, kuid siiski. 2012 Superb 1.4TSI 92kw MT, varustus on ehk Ambition vms? Lisadest on peal püsikas, automaatsed päevatuled (automaatse lähitulede lülitusega), kont, istmesoojendused, jms.
Seega peres nüüd 3 Skodat. :)


https://www.upload.ee/image/10422379/125377959.jpg


MarkkoN - 11.10.19 11:55

Ei midagi uut. Lihtsalt, kuna tuleb talv varsti ja väikelapsega ei taha väga enam suvekatega sõita, siis läksid täna alla talverehvid, lamellid Good Year Ultra Grip Ice 2. Auto on nüüd jälle harjumatult vaikne tänu lamellrehvile ning ka rool on kuidagi veidralt kerge, vaja veits harjuda. :)


MarkkoN - 25.10.19 18:40

Täna sai tehtud üks korralikum välispesu koos pigieemaldusega. Täitsa auto nägu kohe. :cool:


https://www.upload.ee/image/10640851/image0.jpeg

https://www.upload.ee/image/10640853/image2.jpeg

https://www.upload.ee/image/10640852/image1.jpeg

Vahepeal läks ilm pimedamaks, pani lähituled põlema. :)


MarkkoN - 21.11.19 18:23

Nojah, jälle platsis niiskus esituledes. Nägin seda juba eelmine nädal sõidust tulles ja möödaminnes käisin uurisin Möller Auto Virust, kus öeldi, et ongi normaalne ja kaob ise ära- et xenon ei erita piisavalt kuuma :o . Imelik, CR-V oli samuti xenonitega ja mitte mingit udu ei täheldanud seal. Või teinekord peale pesus käiku ehk tekkis, kuid see kadus suht kohe. Mölleri kommentaarile täienduseks- jah, kaob küll ära, kui auto 4-5h seisab väljas. Nii, kui lähituledega jälle sõita, on udu platsis. Möllerist öeldi, et nemad enne ei vaheta tulesid, kui veepiisad sisse ei teki. No fine, mõtlesin, et ehk tõesti lühikeste otste korral ei jõua tuled soojaks minna. Täna aga sõitsin Jõhvi-Tallinn-Jõhvi, kogu aeg lähituled põlesid, enamuse tagasiteest ka kaugtuled ja tagasi Jõhvi jõudes olid esituled ikka päris udused. :mad:
Homme uurin veel uuesti esindusest, sest minu arvates see ei ole normaalne.
LED- esitulede korral ma veel veidi usuks seda soojuse teemat, kuna LED-id tõesti ei erita kuumust. Samas xenon ju ikkagi mingil määral eritab.


fuzzz - 22.11.19 22:56

Soe õhk läheb nö üles ja alumine tule osa jääbki külmaks, ükspäev just vaatasin et tutikas porche cyenne ilus puhas ja uus ja oh imet esituled seest udused, nii et üldine probleem. Minu kodiaqil sama teema, nii udukad kui põhilatern seest alt servast udused.


digimon - 23.11.19 02:42

Tsitaat:
Algselt postitas: fuzzz
Soe õhk läheb nö üles ja alumine tule osa jääbki külmaks, ükspäev just vaatasin et tutikas porche cyenne ilus puhas ja uus ja oh imet esituled seest udused, nii et üldine probleem. Minu kodiaqil sama teema, nii udukad kui põhilatern seest alt servast udused.

Mu mõlemal autol ka mõned korrad olnud niiskus tuledes.Tegu Rs octaviaga 2019a.


MarkkoN - 23.11.19 16:57

Tsitaat:
Algselt postitas: fuzzz
Soe õhk läheb nö üles ja alumine tule osa jääbki külmaks, ükspäev just vaatasin et tutikas porche cyenne ilus puhas ja uus ja oh imet esituled seest udused, nii et üldine probleem. Minu kodiaqil sama teema, nii udukad kui põhilatern seest alt servast udused.


No kui nüüd Aasta Autot uskuda, siis täis-LED esituled (Kodiaqil ju Elegancel need on) on seest udused, siis marss esindusse uusi tulesid nõudma. Öeldi, et jah, Bi-xenoniga autodel on see probleem ja seni, kuni veetilku ei teki, siis ei tehta midagi. Paremal juhul vaadatakse üle tulede tuulutusavad. Küll aga täis-LEDidel seda muret ei esine. Niiet, kui su autol see nii on, siis mine ehk uuri.


roosteuss - 24.11.19 08:43

Kui probleem on piisavalt häiriv siis on üks lihtne lahendus nende niiskuse imemis graanulitega mis on kasvõi kingakarbis,kinnitad kotikese teibiga pirnivahetus kaane sisse ja täitsa töötab.Kui seda teha ei viitsi siis tuleb uksi kulutada ja sealjuures enda aega ja energiat ka,kusjuures igasugust energiat mida keegi sulle hiljem nagunii ei kompenseeri.


fuzzz - 24.11.19 16:45

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Tsitaat:
Algselt postitas: fuzzz
Soe õhk läheb nö üles ja alumine tule osa jääbki külmaks, ükspäev just vaatasin et tutikas porche cyenne ilus puhas ja uus ja oh imet esituled seest udused, nii et üldine probleem. Minu kodiaqil sama teema, nii udukad kui põhilatern seest alt servast udused.


No kui nüüd Aasta Autot uskuda, siis täis-LED esituled (Kodiaqil ju Elegancel need on) on seest udused, siis marss esindusse uusi tulesid nõudma. Öeldi, et jah, Bi-xenoniga autodel on see probleem ja seni, kuni veetilku ei teki, siis ei tehta midagi. Paremal juhul vaadatakse üle tulede tuulutusavad. Küll aga täis-LEDidel seda muret ei esine. Niiet, kui su autol see nii on, siis mine ehk uuri.


Seda esineb vähe ja see enamus kodiaqidel, niigi sain just uued tuled, seni kuni tilgakesi ei teki ei viiitsi jännata. Manuaaliski sellekohane jutt tulede kohta. Küll aga vene kodiaqi foorumis soovitati samuti need niiskuseimejad tuledesse panna ja need tõesti võtavad kogu selle jama endasse, ma küll ei tea kuidas need miinus kraadidega töötavad...ise ei viitsi nendega jännata...paar aastat veel ja auto müüki


MarkkoN - 25.11.19 07:32

Ma ilmselt ei viitsi ka jebida nende niiskuskogujatega. Pigem- las olla seni, kuni ei teki piiskasid või ei hakka segama valgusvihkusid. Nüüd saab näha- õues miinused, pikem sõit ees, kas tekivad piisad sisse hommikus või ei.


kuzmits - 25.11.19 22:11

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Nojah, jälle platsis niiskus esituledes. Nägin seda juba eelmine nädal sõidust tulles ja möödaminnes käisin uurisin Möller Auto Virust, kus öeldi, et ongi normaalne ja kaob ise ära- et xenon ei erita piisavalt kuuma :o . Imelik, CR-V oli samuti xenonitega ja mitte mingit udu ei täheldanud seal. Või teinekord peale pesus käiku ehk tekkis, kuid see kadus suht kohe. Mölleri kommentaarile täienduseks- jah, kaob küll ära, kui auto 4-5h seisab väljas. Nii, kui lähituledega jälle sõita, on udu platsis. Möllerist öeldi, et nemad enne ei vaheta tulesid, kui veepiisad sisse ei teki. No fine, mõtlesin, et ehk tõesti lühikeste otste korral ei jõua tuled soojaks minna. Täna aga sõitsin Jõhvi-Tallinn-Jõhvi, kogu aeg lähituled põlesid, enamuse tagasiteest ka kaugtuled ja tagasi Jõhvi jõudes olid esituled ikka päris udused. :mad:
Homme uurin veel uuesti esindusest, sest minu arvates see ei ole normaalne.
LED- esitulede korral ma veel veidi usuks seda soojuse teemat, kuna LED-id tõesti ei erita kuumust. Samas xenon ju ikkagi mingil määral eritab.


Minuarust see udu esituledes ei ole kaugeltk normaalne. Xenon eritab soojust küll ja veel. Mul on hetkel peres 2 autot millel pmts samad bi xenonid mis skodillacil. Passat 2014a bixenon iga ja sharan 2013a bi xenoniga. Mõlemad olnud 2aastat ja kordagi pole udu tule sees olnud. Enne seda oli audi a4 bixenon -2009 a mis oli mul 5aastat ja samuti ei mingit udu tule sees.


Kuuba - 26.11.19 07:19

Tsitaat:
Algselt postitas: kuzmits
Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Nojah, jälle platsis niiskus esituledes. Nägin seda juba eelmine nädal sõidust tulles ja möödaminnes käisin uurisin Möller Auto Virust, kus öeldi, et ongi normaalne ja kaob ise ära- et xenon ei erita piisavalt kuuma :o . Imelik, CR-V oli samuti xenonitega ja mitte mingit udu ei täheldanud seal. Või teinekord peale pesus käiku ehk tekkis, kuid see kadus suht kohe. Mölleri kommentaarile täienduseks- jah, kaob küll ära, kui auto 4-5h seisab väljas. Nii, kui lähituledega jälle sõita, on udu platsis. Möllerist öeldi, et nemad enne ei vaheta tulesid, kui veepiisad sisse ei teki. No fine, mõtlesin, et ehk tõesti lühikeste otste korral ei jõua tuled soojaks minna. Täna aga sõitsin Jõhvi-Tallinn-Jõhvi, kogu aeg lähituled põlesid, enamuse tagasiteest ka kaugtuled ja tagasi Jõhvi jõudes olid esituled ikka päris udused. :mad:
Homme uurin veel uuesti esindusest, sest minu arvates see ei ole normaalne.
LED- esitulede korral ma veel veidi usuks seda soojuse teemat, kuna LED-id tõesti ei erita kuumust. Samas xenon ju ikkagi mingil määral eritab.


Minuarust see udu esituledes ei ole kaugeltk normaalne. Xenon eritab soojust küll ja veel. Mul on hetkel peres 2 autot millel pmts samad bi xenonid mis skodillacil. Passat 2014a bixenon iga ja sharan 2013a bi xenoniga. Mõlemad olnud 2aastat ja kordagi pole udu tule sees olnud. Enne seda oli audi a4 bixenon -2009 a mis oli mul 5aastat ja samuti ei mingit udu tule sees.

See udu tekib ainul selle LED riba ümber. Selle aja passatil ja audil olid päevasõidu LEDid vist punktidena tule sees, Superbil on pika liistuna... Tõenäliselt ei pääse Xenoni soe õhk seda LED riba osa piisavalt soojendama... samas mingi soe õhk sinna jõuab, mis ära kondenseerub.


MarkkoN - 26.11.19 07:34

Tsitaat:
Algselt postitas: Kuuba
Tsitaat:
Algselt postitas: kuzmits
Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Nojah, jälle platsis niiskus esituledes. Nägin seda juba eelmine nädal sõidust tulles ja möödaminnes käisin uurisin Möller Auto Virust, kus öeldi, et ongi normaalne ja kaob ise ära- et xenon ei erita piisavalt kuuma :o . Imelik, CR-V oli samuti xenonitega ja mitte mingit udu ei täheldanud seal. Või teinekord peale pesus käiku ehk tekkis, kuid see kadus suht kohe. Mölleri kommentaarile täienduseks- jah, kaob küll ära, kui auto 4-5h seisab väljas. Nii, kui lähituledega jälle sõita, on udu platsis. Möllerist öeldi, et nemad enne ei vaheta tulesid, kui veepiisad sisse ei teki. No fine, mõtlesin, et ehk tõesti lühikeste otste korral ei jõua tuled soojaks minna. Täna aga sõitsin Jõhvi-Tallinn-Jõhvi, kogu aeg lähituled põlesid, enamuse tagasiteest ka kaugtuled ja tagasi Jõhvi jõudes olid esituled ikka päris udused. :mad:
Homme uurin veel uuesti esindusest, sest minu arvates see ei ole normaalne.
LED- esitulede korral ma veel veidi usuks seda soojuse teemat, kuna LED-id tõesti ei erita kuumust. Samas xenon ju ikkagi mingil määral eritab.


Minuarust see udu esituledes ei ole kaugeltk normaalne. Xenon eritab soojust küll ja veel. Mul on hetkel peres 2 autot millel pmts samad bi xenonid mis skodillacil. Passat 2014a bixenon iga ja sharan 2013a bi xenoniga. Mõlemad olnud 2aastat ja kordagi pole udu tule sees olnud. Enne seda oli audi a4 bixenon -2009 a mis oli mul 5aastat ja samuti ei mingit udu tule sees.

See udu tekib ainul selle LED riba ümber. Selle aja passatil ja audil olid päevasõidu LEDid vist punktidena tule sees, Superbil on pika liistuna... Tõenäliselt ei pääse Xenoni soe õhk seda LED riba osa piisavalt soojendama... samas mingi soe õhk sinna jõuab, mis ära kondenseerub.


Mhm, täpselt sama seletuse ütles mulle ka Aasta Auto- soojus ei pääse lihtsalt LED-riba juurde sooja andma, et niiskust ei tekiks. Tekib udu sinna LED-i ümber ning ka natuke ülespoole. Luubi ümbrus tundub olema puhtam. Kuigi pakuti ka välja, et tegelikult võiks üle vaadata tulede tuulutuskanalid.
Aga täna hommikul sõites viskas auto põlema AFS errori märgutule. Nimelt lülitas kaugtuledele, teine auto tuli vastu, tekitas pimeala nagu peab ning teise auto möödudes lõi põlema märguande: AFS viga, kontrollige vasakut kaugtuld ning märk, mis kujutas kaugtuld, mille kohal kaks noolt. Sõitsin tööjuurde, nina vastu majaseina, lülitasin auto välja ning uuesti sisse. Lõi uuesti sama info põlema ning tulesid jälgides vasak tuli läks alla, mõtles natuke ja sinna ta jäi. Parempoolne liikus, nagu pidi (alla, parem-vasak, üles). Sõites oli samuti näha, et vasak tuli näitab kuidagi väga nina ette alla. Reedel saab minna ja auto ette näidata. Ehk on mingi ajutine viga, aga siiski. Järgmine nädal ees pikemad pimeda aja sõidud, siis oleks hea teada, mis värk ja kas saab tööle.


MarkkoN - 29.11.19 14:58

Täna käidud Möller Auto Virus autot ette näitamas ning tulemuseks on see, et järgmise nädala keskel saab auto endale uue vasaku esitule. Mis seal täpsemalt juhtus, ei tea ja väga ei huvita ka, peaasi, et süsteem korras jälle siis.

EDIT: Esmaspäeval saab uue tule.


fuzzz - 29.11.19 19:01

Tsitaat:
Algselt postitas: MarkkoN
Täna käidud Möller Auto Virus autot ette näitamas ning tulemuseks on see, et järgmise nädala keskel saab auto endale uue vasaku esitule. Mis seal täpsemalt juhtus, ei tea ja väga ei huvita ka, peaasi, et süsteem korras jälle siis.

Mul oli see jama eelmise kerega superbil, vahel vasak tuli maas, süüde välja sisse fixis olukorra, nii juhtus 3x aastas, enivei sain uued tuled ja probleeem kadus...ehk siis Hella tüüpviga tule moodulis


MarkkoN - 10.12.19 07:56

Uus tuli küljes ja töötab ilusti. Eile tehtud pikem sõit, null probleemi. Kiitus Möller Auto Virule kiire asjaajamise eest.
Samal ajal kasutasin juhust ja võtsin prooviks uue Kamiq´i. 1.0TSI ja 7k DSG kooslusega autoke sõitis ikka päris hästi. Kel väikest linnamaasturit vaja, why not. Kobe välimus, hea minek ja hea hind.


MarkkoN - 13.12.19 12:54

Uus tuli autol küljes ja peale selle paigaldust tekkis huvi, et kas uus tuli ka uduseks läheb seestpoolt, nagu muidu. Noh, täna sain vastuse. Sõitsin autoga 60-70km otsa ning koju jõudes maja ees avanes selline pilt:

Uus tuli, juhipoolne- ilus ja puhas:
https://www.upload.ee/image/10841508/Vasakpoolne_tuli1.jpg

Kaassõitja poolne tuli- mitte nii väga:
https://www.upload.ee/image/10841507/Parempoolne_tuli1.jpg

Saatsin need fotod ka Möller Auto Virusse, kus eelmine kord kinnitati, et tule uduseks minek ongi okei. Aga näha ju on, et tegelikult pole okei, kui uus tuli ei lähe uduseks. :)

EDIT: Ja nagu oodata oligi- kõik on normaalne ja midagi teha pole... :o


MarkkoN - 20.12.19 12:08

Teisipäeval hakkas auto märku andma, et 1500km on hoolduseni. 2 päeva (ja ehk 50km) hiljem on juba 1400km. :D Seega- hooldusesse aeg jaanuarisse kirja ning veereme aga rõõmsalt seni jõuludele vastu. :cool:

EDIT: 10.01 saab hooldusesse.


MarkkoN - 10.01.20 12:53

30 000km hooldus edukalt tehtud, ühtlasi lastud ka käsipesu teha. Läbisõit 29100 km.
Autole tehti ka kerekontroll, ühtegi kriimu-mõlki jms ei leitud, vaid esiklaasil paar täket. Ja kojamehed kulunud. Kiitos @ Möller Auto Viru.
Seega kojamehed vahetan ise, ette lähevad Valeo Xtrm Silencio harjad. Ja nüüd 30 000km jälle mureta. :cool:

Hoolduse ajal sain proovida uut Superb Sportline 2.0TSI 140kw 7DSG ja päris muhe asi on ikka. Minek on mõnusalt terav, eriti Sport seades, sportistmed väga mugavad, alt lame sportrool samuti istub hästi käes jne. Lisaks ka punase-musta kombo välisdisainis (punane auto, mustad peeglid-veljed-spoiler jne) nägi väga hea välja. 18" ratastega müra oli natuke rohkem salongis, kui minu auto 17" ratastega, kuid see on mõistetav. Samas mootor teeb kiirendades sellist mõnusat urinat ja ka kütusekulu üllatas. Sõitsin oma tavalisi trajektoore, pidurdasin-kiirendasin ehk pisut rohkem tavalisest ja kütusekulu oli 7-8 liitri vahel, mis 140kw auto kohta on minuarust väga okei.


MarkkoN - 04.03.20 12:53

Pole peale hooldust muud teinud, kui vaid bensiini andnud ja gaasi tallanud. Et nii nagu peab uue autoga.
Küll aga polnud autole pikemalt teinud korralikku pesu ja täna sai lastud see teha. Pesu hõlmas siis väga põhjalikku sisepuhastust (plastikute puhastus+töötlemine hooldusainega, nahahooldus nahkpindadele (rool, käetugi, istmete küljed jne), põhjalik põrandate puhastus, klaaside puhastus, pigieemaldus, korralik käsipesu koos kuivatusega ja veljepesu. Auto on hoopis teist nägu, pesija sõnul oli peal meeletu kogus pigi.
Mõni pildike ka:

https://www.upload.ee/image/11220878/88175308_215131086354062_7614698822186303488_n.jpg
https://www.upload.ee/image/11220874/84224517_505510546778439_1876283938163392512_n.jpg
https://www.upload.ee/image/11220876/88093516_652371645522105_143729117760585728_n.jpg
https://www.upload.ee/image/11220875/87675823_1030202687350733_8476553146217267200_n.jpg

Kuna auto on igapäevases kasutuses, siis leidus kerel ka mõni kriim, millest lahti tahaks saada. Töö teostajaga kokku lepitud, et mais võtame kere ette ja ilmselt läigestamisest esialgu piisab, et need kerged kriimud maha saada. Seejärel rändab kerele ka korralik püsivaha.

Läbisõit ca 31300 km ja keskmine kütusekulu istub rõõmsalt 7 liitri juures tänu tööle-koju sõitudele Jõhvi linnas. Eelmise kuu alguses tuli Jõhvi-Tartu-Jõhvi ots ja keskmine kulu sel sõidul tuli 5.3 liitrit sajale kilomeetrile, sisaldas ka üksjagu sõitu Tartu linnas ja kohapeal pisut tiksumist.


MarkkoN - 02.04.20 10:34

Eilsest alates jätkub igapäevane sõit suverehvidel. Aitab küll lamellide kulutamisest. :)


MarkkoN - 19.05.20 18:31

Muud uut pole, kui see, et täna sai Škodillac uue esiklaasi. Kivitäkkest arenes pragu ning kaskoga uus klaas ees. Töö tehti Möller Auto Virus, aega läks terve päev tänu radarite-andurite kalibreerimisele. Seni mõõtsin kilomeetreid Škoda Kamiq 1.0TSI Elegance DSG isendi roolis.
Läbisõit 33900km.