Foorumi logo

Skoda Superb 2012+ valikul. Palun kiiret nõu :)
arco - 08.03.20 17:25

Tere
Hetkel olen pika kaalutluse najal otsustanud Superbi kasuks.
Paar tükki isegi välja valinud, kuid ei suuda ühegi vahel valida.
Üks on näiteks see:
2012a 2.0 103kw 4x4 DSG
https://www.auto24.ee/used/3319821
Läbisõit esinduse endmetel 145 000km ja Eesti ajalooga.
Mulle otseselt ei ole oluline 4 vedu ega automaat. Hea meelega võtaks isegi manuaalika aga valik kesine.
Mulle on oluline pigem natuke kõrgem kliirens, väike kütusekulu ja võimalikud väikesed hooldus ja remondikulud. Kuid siin on dilemma, kõrge kriirensiga on ainult Scaut kerega 4x4 ja see eest suht kõrge kütusekuluga, esivedu on jälle madal, tavaline kere aga samas õko.

Kui aga jätame kõrvale kõik muu ja ma valiks siiski selle 4x4 DSG. Mida jälgida antud isendi puhul? Mis on tüüpvead? On olemas ka 125kw mootoreid, kumb oleks lollikindlam ja vastupidavam. Äkki hoopis 1,6 77kw? Viimasega olen väikest proovisõitu üksi teinud. Siis natuke edasi läks aga kui inimesed peal ja auto täis, siis kas üldse enam minna jõuab? Ei saa ju minna proovisõidule ja auto kraami täis panna :)

Kuna sõiduk DSG, siis kas seda saab ka kuskil enne ostu Tallinnas kontrollida? Või kus üldse soovitaksite Tallinnas ostueelset kontrolli. Näiteks Tartus ühes kohas tehakse lausa õliproov, et välistada väikeste metallosakeste olemasolu DSG kastis.
Kas 4x4 tekitab suurema hooldus ja remondikulu? (ei mõtle kütuse kulu). On sellega ka probleeme? Kuidas on sellel mootoril üldiselt pihustite, DPF filtriga? Kas väga kapriissed? Ja kas antud isendil on pihusti otsad vahetatavad või tuleb probleemide korral terve pihusti osta?

Ühesõnaga, missugust mootorit tasuks vaadata ja mida pigem vältida?
Ette tänades :)


Mitmeveoline - 08.03.20 19:05

Tsitaat:
Algselt postitas: arco
Tere
Hetkel olen pika kaalutluse najal otsustanud Superbi kasuks.
Paar tükki isegi välja valinud, kuid ei suuda ühegi vahel valida.
Üks on näiteks see:
2012a 2.0 103kw 4x4 DSG
https://www.auto24.ee/used/3319821
Läbisõit esinduse endmetel 145 000km ja Eesti ajalooga.
Mulle otseselt ei ole oluline 4 vedu ega automaat. Hea meelega võtaks isegi manuaalika aga valik kesine.
Mulle on oluline pigem natuke kõrgem kliirens, väike kütusekulu ja võimalikud väikesed hooldus ja remondikulud. Kuid siin on dilemma, kõrge kiirensiga on ainult Scaut kerega 4x4 ja see eest suht kõrge kütusekuluga, esivedu on jälle madal, tavaline kere aga samas õko.


On olemas ka "raskete teede pakett" või midagi sellise nimega, see on ka kõrgema kliirentsiga (taga teised tihkemad vedrud ka), tegemist lisavarustusega.

4x4 suurem kulu on üldiselt Haldex õlid aga ega neid nii tihti vahetata ning ega nad väga maksa ka.

Kõige suurem hooldus 2.0L mootoril on 120.000km (240k, jne mootori rihma vahetus) millega vahetatakse kõik õlid sinna otsa veel.

Üldiselt, kohaliku ajalooga kas kõik hooldused ja "vajalikud tegevused" on esinduses tehtud, näiteks kas "kere garantii" kehtib (selleks vist peab iga aasta ette näitama puhta auto).

Korralik hooldus ajalugu ning kindel minevik on põhjus miks endale 2.0L 125KW 4x4 raskete teeolude paketiga võtsin. Sõita oli ka tore. ;)


arco - 08.03.20 19:28

Või on palju muretum võtta 1,8 118kw bensiin?
Sellel ei ole PDFi, pihusteid, kõrgsurvepumpa jms kalleid vidinaid. Ainult ei tea, kas see 1,8 on vabalt hingav või turboga?
Kui palju aga nende reaalne kütusekulu on?
Näiteks sellel manuaalil on praktiliselt sama kütusekulu kui diislil. Ok, esivedu ja manuaal aga kas on ikka nii vähe või peab 1,5-2L tegelikult juurde 100-le arvestama?
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3283659

Diislil keskmine 6,3 sajale ja bensukal 6,9 sajale. Tundub olematu erinevus. Näiteks selle 4x4 diisli reaalne kulu pidavat olema 8,2 linnas ja 6,2 maanteel. Bensuka reaalset ei tea.
DSG kastika bensukal näitab natuke rohkem. Kas keegi oskab öelda bensuka (manuaal ja automaat) reaalse kulu ja kas see bensukas võrreldes diisliga on murevabam ja odavam hooldada? Et kütust võtab vähem aga ei pea käima remondi vahet võimalike diislile omaste probleemidega?


Mitmeveoline - 08.03.20 19:41

Tsitaat:
Algselt postitas: arco
Või on palju muretum võtta 1,8 118kw bensiin?
Sellel ei ole PDFi, pihusteid, kõrgsurvepumpa jms kalleid vidinaid. Ainult ei tea, kas see 1,8 on vabalt hingav või turboga?
Kui palju aga nende reaalne kütusekulu on?
Näiteks sellel manuaalil on praktiliselt sama kütusekulu kui diislil. Ok, esivedu ja manuaal aga kas on ikka nii vähe või peab 1,5-2L tegelikult juurde 100-le arvestama?
Sellel diislil keskmine 6,3 sajale ja bensukal 6,9 sajale. Tundub olematu erinevus. Näiteks selle 4x4 diisli reaalne kulu pidavat olema 8,2 linnas ja 6,2 maanteel. Bensuka reaalset ei tea.
DSG kastika bensukal näitab natuke rohkem. Kas keegi oskab öelda bensuka (manuaal ja automaat) reaalse kulu ja kas see bensukas võrreldes diisliga on murevabam ja odavam hooldada? Et kütust võtab vähem aga ei pea käima remondi vahet võimalike diislile omaste probleemidega?


Kas täna keegi neid "väikseid" motoreid ilma turbota enam nii väga teebki, vaadates KW mis sealt välja pigistatakse...


Mitmeveoline - 08.03.20 19:58

Ahjaa minujaoks sai oluliseks ka diisli madalam ning mahlasem vääne, vanale hobusele kaeru värk...


arco - 08.03.20 22:55

Leidsin ühe artiki mootoritest:
tsiteerin:

"Meie ei soovita 2.0 TDI
Legendaarse Saksa 1.9 TDI turbodiisli järeltulija. Erinevalt 1.9 TDI mootorist ei saa kahjuks öelda, et 2.0 TDI mootor oleks sama usaldusväärne. Purunevad mootoripead, probleemid düüside ja kahemassilise hoorattaga on ilmselt seotud kallimate remontidega, mis 2.0 TDI mootori korral võivad vajalikeks osutuda. Võib juhtuda, et osa remontidest tuleb teha juba pärast 120 tuhande kilomeetri läbimist.


Nagu aru sain, siis eriti probleemsed on teise põlvkonna 2.0 TDI mootorid :o
hmh, kas see minu poolt viidatud superb vist ongi teise põlvkonna oma? Mis aastast tuli siis 3 põlvkond?


miqu - 09.03.20 06:20

Tsitaat:
Algselt postitas: arco
Leidsin ühe artiki mootoritest:
tsiteerin:

"Meie ei soovita 2.0 TDI
Legendaarse Saksa 1.9 TDI turbodiisli järeltulija. Erinevalt 1.9 TDI mootorist ei saa kahjuks öelda, et 2.0 TDI mootor oleks sama usaldusväärne. Purunevad mootoripead, probleemid düüside ja kahemassilise hoorattaga on ilmselt seotud kallimate remontidega, mis 2.0 TDI mootori korral võivad vajalikeks osutuda. Võib juhtuda, et osa remontidest tuleb teha juba pärast 120 tuhande kilomeetri läbimist.


Nagu aru sain, siis eriti probleemsed on teise põlvkonna 2.0 TDI mootorid :o
hmh, kas see minu poolt viidatud superb vist ongi teise põlvkonna oma? Mis aastast tuli siis 3 põlvkond?


Mootorite koha pealt räägitakse igast jutte kaasa arvatud ka SIIN.


LaT - 09.03.20 09:30

Mul on 2012 125kW 4*4 halbade teeolude paketiga. Isiklik arvamus pärast pea kolme aastat ning 72000km läbimist on küll positiivne, suur, mugav ja mahukas auto. Webasto, nelikvedu, veidi kõrgem kliirens ning manuaalkast annavad kokku suht maheda talveauto.
Hoolduskuludest - minu oma tuli Rootsist läbisõidul 168000 ning rihma polnud veel vahetatud, kuigi oli esinduses hooldatud korrektselt. Väidetavalt välp 180000 teatud riikides. Igastahes, vahetusse läks kogu rihmamajandus, õlid-filtrid, Haldexi hooldus (sh filtri vahetus), maksma läks ca 550 eurot.
Tahad, tule vaata minu oma Tartus üle, saad umbes aimu.


miqu - 09.03.20 16:39

Minu masinat võimalus ka Tartus huvi korral näha. Mootoriõli pluss õli, õhu, salongi ja kütusefiltri vahetus ise tehes kusagil 72.- :)