Foorumi logo

Müraisolatsioon + Audio
Renxx9 - 08.01.18 19:49

Ahoi spetsialistid!

Kuidas olete lahendanud Octavia III müraprobleemid? Kas terve auto kleepinud 200kg raskemaks, või on ka mõned kindlad sõlmed mis vajaksid tähelepanu et veidi vaiksemaks saaks?

Tänan!


Puuriit - 09.01.18 10:07

Tsitaat:
Algselt postitas: Renxx9
Ahoi spetsialistid!

Kuidas olete lahendanud Octavia III müraprobleemid? Kas terve auto kleepinud 200kg raskemaks, või on ka mõned kindlad sõlmed mis vajaksid tähelepanu et veidi vaiksemaks saaks?

Tänan!


Kõik sõltub sellest mis tüüpi müra sind häirib - väljast sisse tulev rehvimüra, väljast tulev tuulemüra, sees tekkivad naginad, mootorimüra vm.

Isiklikult olen oma autodel teinud tagaosa istmetest kuni luugini (põrand/koopad), sest luukpäral/universaalil tuleb sealt märkimisväärne hulk veeremürast. Efekti annab ka uste sisse materjali paigaldamine, mis vähendab nt. kõrval sõitvate autode rehvimüra jõudmist sinu kõrvu. Päris vaikseks sa seda autot ei saagi, aga suur osa häirivat on võimalik miinimumi viia.

Mina soovitaks sul minna nt. Ravolari ja rääkida mis sind häirib, sealne põhipakett peaks juba päris hea efekti andma.


Renxx9 - 09.01.18 11:37

Tsitaat:
Algselt postitas: Puuriit
Tsitaat:
Algselt postitas: Renxx9
Ahoi spetsialistid!

Kuidas olete lahendanud Octavia III müraprobleemid? Kas terve auto kleepinud 200kg raskemaks, või on ka mõned kindlad sõlmed mis vajaksid tähelepanu et veidi vaiksemaks saaks?

Tänan!


Kõik sõltub sellest mis tüüpi müra sind häirib - väljast sisse tulev rehvimüra, väljast tulev tuulemüra, sees tekkivad naginad, mootorimüra vm.

Isiklikult olen oma autodel teinud tagaosa istmetest kuni luugini (põrand/koopad), sest luukpäral/universaalil tuleb sealt märkimisväärne hulk veeremürast. Efekti annab ka uste sisse materjali paigaldamine, mis vähendab nt. kõrval sõitvate autode rehvimüra jõudmist sinu kõrvu. Päris vaikseks sa seda autot ei saagi, aga suur osa häirivat on võimalik miinimumi viia.

Mina soovitaks sul minna nt. Ravolari ja rääkida mis sind häirib, sealne põhipakett peaks juba päris hea efekti andma.



Tegelikult häirib kõik:)
Eeelmisel Octavia III mudelil oli heli täiesti olematu ja läksingi kohe Ravolari. Seal lasin paigaldada autole sellise paketi:

http://www.ravolar.ee/et/meelelahutus_autos/audiosusteem/?cat_id=57

Kuigi pigimatt oli vaid ustesees, oli häiriv ainult mootorimüra kõrgematel pööretel. Nüüd uuel FL mudelil on heli isegi suht ok, aga kogu muu müra on kohutav, eks see kontrast on ka sellest suuresti tuntav, et uste sees pigimatid tegid ikka kogu sõidu oluliselt vaiksemaks.
Kuna 4 aastaga hakkasid Skodal esimesed uksed ära vajuma, kehvasti käima ja kahtlustan selles just pigimattide raskust, siis sellest ka see teema siin. Samuti oli selle pisikese mootoriga tuntav ka kehvem minek, nagu koormaga koguaeg sõidaks...
Huvitav, kui paigaldada ustesse õhemad/kergemad pigimatid, kas paremaks muutub?
Kui kapoti luugile müraisolatsioon panna, kas see mõjutab salongi kostuvat mootori heli ka, või on ainult väljast vaiksem?
Midagi tuleb teha kohe kindlasti, ainus probleem on selles, et ei tahaks autot väga palju raskemaks muuta.


timo99 - 09.01.18 12:00

Mina panin 2008 superbil pakiruumi põhja mingi kerge (Aero...midagi) pigimatiga üle ja kõrvulukustav madal kõmin kehvema tee peal kadus. Kaal 5-6kg ehk.

Hm..aga uksed, ma just mõtlesin kodiaqil lasta uksed ära "matitada" Ravolaris. Väga hea info, arutan enne seda kaalu asja.


frequency - 09.01.18 12:17

Enda kahel autol olen teinud pagasniku põhja ja küljed pigimati ja mürasummutusmaterjaliga (umbes cm paksune poroloonilaadne summutusmaterjal) ning vahe oli üsna tuntav. See on ka töö mis on täitsa vabalt ise kodus tehtav. Kui ustele panna ainult välisplekki siseküljele 2mm (või väiksem) pigimatt ja see mürasummutusmaterjal (mis ei kaalu suurt midagi), siis kaalu probleemi ilmselt ei teki. Kindlasti ei ole tulemus nii hea kui korralikult tehes, aga midagi kindlasti.


Puuriit - 09.01.18 12:52

Välist müra takistab ainult massi lisamisega õhukesevõitu kereplekile. Õhulised ja kerged materjalid on mõeldud rohkem sisemüra jaoks (ukse sees leviv müra), paksemad/raskemad takistavad metalli vibreerimist ja heli edasikandumist.


rstdi - 09.01.18 13:28

Mul oli ka O3 (2015a) tehtud Ravolaris täissummutus. Piisavalt vaikne ka naastuga, st diisli jorin jäi ikka alles.
Eestis kiirustel ei olnud vahet, aga Saksas käies 180km/h+ siis läks järsult valjemaks ja 210+ oli juba suht suur müra, mida väga pikalt sõites ei taluks.
Üldiselt minu kogemus ütleb, et kui teed mingi osas ära, siis kandub müra mujale. Korralikult tehes maksab jälle.
Minul tänasel O2 (2011a) on ustes esimesest päevast peale olnud ja vajumist ei ole veel täheldanud. Kindlasti see mõjub, aga ust saab reguleerida alati vajadusel.

https://www.noortehnik.ee/uudised/action/show_new/new_id/190/ - siin suht hästi näidatud, mida vaja on, kui soov ise teha. Samas nende uste lammutamine on suht tüütu, vaja ikkagi kogemust ja spets tööriistu, et midagi ära ei lõhuks. Tagumise osa saab jah ise suht kerge vaevaga ära teha.


Kuuba - 09.01.18 14:35

Rehvimüra ei võta need pigimatid päriselt ära. Rehvimüra vähendamise vastu aitab hoolikalt valitud rehvi mudel ja muster. Superb II puhul tegin täieliku pigimatitamise maast laeni. Kahjuks rehvidest kostuva krobelise asfalti vibratsiooni ja müra see ära ei võtnud. Küll aga tegi auto mõnusaks tummiseks.


timo99 - 09.01.18 14:38

Inimeste mürataju ja taluvus on nii erinev tegelikult, et foorumi põhjal on raske midagi otsustada.


Renxx9 - 09.01.18 17:03

Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
....Samas nende uste lammutamine on suht tüütu, vaja ikkagi kogemust ja spets tööriistu, et midagi ära ei lõhuks. Tagumise osa saab jah ise suht kerge vaevaga ära teha.


Enda seisukohast võin öelda, et riistad olemas ja käed ka küljes, igasuguste asjadega ise kvaliteetselt hakkama saanud, kuid sellegipoolest kui vaadata poest pigimati letihinda ja siis olles näinud mis Ravolar mu eelmise auto ustesisse paigutas, tundub nagu oleks kogu töö ja summutuse saanudki vaid materjali hinnaga.
Eks tegijamad tegijad hangivad materjale suuremates kogustes ja tellivad ise tootjalt ja saavad toote odavamalt kätte.
Tahan sellega öelda seda, et kui pööbel poest ostab ja ise nikerdab, siis ei pruugi rahaliselt suurt midagi võita. Küll aga jääb võimalus, et lõhud ise midagi ära ja hiljem saab ainult kahetseda :) Ravolari tööga jäin igati rahule ja kindlasti pöörduks nendepoole ka uuesti. Hetkel aga hirmutab kõige rohkem kaalu ja pisikese mootori suhe.

Kogu auto korralik matistamine kaalub vähemalt umbes 100+ kg. Täis paak veel 50 kg. Kaks inimest autosse 150 kg. Kokku teeb see vähemalt 300kg ja kui võtta veel pere ka peale oma kodinatega, et loodusesse sõita on selle auto täismass juba ribadeks :)

1,2 77kW oli ainuüksi nelja ukse matistamine minekule juba vägagi hästi tunda.
Pluss oli muidugi see, et tuulise ilmaga maanteel auto ei planeerinud nagu tuulelipp, vaid kohati tekkis tunne nagu sõidaks raskema ja stabiilsema autoga.


juustumõngel - 09.01.18 19:14

Tuttav teema. Mina lasin kaks aastat tagasi oma RSile (162kw) Ravolaris müraisolatsionnipaketi Premium+ paigaldada. See “pluss” tähendas seda, materjali pandi vähe rohkem. Kõiksugu müra jäi oluliselt vähemaks, sh. ka RS challenge paketi juurde kuuluva sound generatori heli :D

Aga auto kiirendus läks nõksa tuimemaks. Samas ei hakanud esirattad enam nii lihtsalt tühja kaapima ja sai julgemalt pedaali tallata. See kokkuvõttes isegi parem ja vahe isegi talvel tunda.


rstdi - 09.01.18 20:28

Hetkel ma ei ole Cupra puhul arusaanud veel, et kiirendus kehvemaks oleks jäänud. Pigem nagu vastpidi.:D
100kg vist on ikka siis kui teha kõik väga põhjalikult. Samas Eesti teed on karedad, Soome omad isegi veel hullemad (kui pole lund) minu meelest.
Euroopa teel kus pole naastu on ka Octavia vaikne masin. Selle Octavia müra kohta tegid Skandinaavia esindused ka tootjale märkuse. O3 ikka oluliselt parem kui oli O2.
Täna õnne, et sul Subarut pole, sellega asi hullem veel.


Renxx9 - 31.01.18 19:22

Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi

Täna õnne, et sul Subarut pole, sellega asi hullem veel.



Subaruga on selline lugu, et kui on STI WRC ja vähemalt üle 250kW ja sihtotstarbeks soetatud, siis see müra on seal pigem boonuseks kui miinuseks :)
Aga et mul mingit 85kW Foresteri pole, selle eest tänan õnne muidugi :) Iga mees on ise oma õnnesepp.

Octaviale sai kapoti alla paigaldatud niipalju pigimatti kui mahtus. Samuti üks müraisolatsiooni plaat, mis hoiab ka sooja väga hästi.
Kiirendades enam seda rõvedat õmblusmasina tirinat mootorist salongi kuulda ei ole ja üllatavalt kiiremini saavutab mootor oma töötemperatuuri.
Kui suverehvid alla saab, siis hindan müra kõrvaga uuesti. Hetkel naelrehvid ja selle konkreetse autoga pole suvekatega sõitnud. Samas kahtlen, et FL PRE mudelist vaiksem võiks olla..


https://www.upload.ee/image/7988980/mura.jpg


https://www.upload.ee/image/7988992/mura2.jpg


Renxx9 - 22.05.18 11:42

Suverehvid (tehase omad) sai mingiaeg alla, aga vaiksemaks ei läinud midagi. Pigem oli naelrehv vaiksem.
Kalkuleerisin endajaoks oluliste sõlmede katmiseks optimaalse koguse, materjali ja kaalusuhte ning hakkasin toimetama.
Kogu neljale uksele mõeldud materjali kaaluks kujunes kokku umbes 25kg. ja aega kokku umbes 8 tundi.
Ilma kõlarite, õllede ja töötundideta maksis see lugu alla 200 euro.

Noor Tehnikust hankisin 1,8mm paksust pigimatti ja veel paar erinevat polsterdusmaterjali.

https://www.upload.ee/image/8468492/1.jpg

Samuti rulli pigimati paigaldamiseks (ja see oli väga hea investeering)

https://www.upload.ee/image/8468500/2.jpg


Kõigepealt kui uksepolster maas oli, avanes vaatepilt täiesti paljale plekile ja arvestades müra tugevust ei olnud see ka uudis.

https://www.upload.ee/image/8468503/3.jpg

Samuti oli ukse välimine plekk praktiliselt tühi. Mingi naljakas lapike oli sinna mingil põhjusel asetatud..

https://www.upload.ee/image/8468506/4.jpg

Ukse välisplekk sai kaetud 1,8mm paksuse pigimatiga nii palju kui sai, peaaegu täielikult.

https://www.upload.ee/image/8468511/5.jpg

Seejärel läks pigimati peale veel pehme mürasummutusmatt.

https://www.upload.ee/image/8468514/6.jpg

Sisemisele ukseplekile nikerdasin pigimatti niipalju kui suutsin.

https://www.upload.ee/image/8468516/7.jpg

Ja uksepolster sai 25mm paksuse "munaresti" mustriga mürasummutusmati.

https://www.upload.ee/image/8468518/12.jpg

Kuna uksed said nüüd väga mõnusad tummised ja garages vedelesid väga kvaliteetsed komponent kõlarid "Morel Maximo 6" (sellised), siis leidsid nad endale koha esiuste sees.

https://www.upload.ee/image/8468557/8.jpg

https://www.upload.ee/image/8468558/9.jpg

https://www.upload.ee/image/8468559/10.jpg

https://www.upload.ee/image/8468561/11.jpg


Kuna olin pigimati detsimeetrite arvestusega midagi nihkesse ajanud, jäi pigimatti päris palju üle. Eemaldasin esimesed logarid, paigaldasin pigimatid ka esitiibadele. Samuti on Skodal pagasiruum täiesti haljast plekist, ka sinna sai matti pandud ja ka tagatiibadesse.

Tulemus:

Midagi fantastilist ma selle protseduuriga ei saavutanud, aga tulemus võrreldes tehasest tulnud autoga on nagu öö ja päev. Mootorimüra väga ei kuule ja maantee müra vähenes poolevõrra kindlasti (kõrvajärgi). Audio helipilt muutus totaalselt ja seda paremuse poole.
Kui linnas liikudes palava ilmaga aken lahti on ja sealt tuult ja linnamüra sisse tuleb, tekib vahel tunne nagu sõidaks elektriautoga :)


timo99 - 22.05.18 12:27

4 ust lasta Ravolaris ära teha on 196 eurot. Ok ok, sul jäi matti üle sellest 200st eurost ka:P Mul läheb kohe töösse.

Natuke tegin veel isetegevust ka - kapott sai ühe kihi pigimatt ja pagasiruum 2 kihti. Väga napilt sain varuratta tagasi sisse topitud. Aga kõrv harjub iga parendusega nii kiiresti ära et mingi hetk peaks mõne stock autoga kõrvuti proovima :)


Renxx9 - 22.05.18 12:51

Ütleme nii, et ainult uste matistamisega müra oluliselt ei muutunud. Küll aga läks heli palju paremaks. Samas kui uksed juba lahti on võetud, tasuks panna sinna ka kvaliteetsemad kõlarid sisse.
Kui arvestada ainult nelja ukse pigimati kogust ilma muu svammita, siis minul läks see maksma umbes 50€.
Ravolar kasutab oluliselt raskemat matti kaalupoolest (vähemalt mu eelmisel Octavial nii oli).
Summutab paremini, aga Octavia uksed vajusid paari aastaga ära.


timo99 - 22.05.18 13:13

Ma tean jah, et helile mõjub kenasti. Mulle koos cantoniga täitsa piisab. Teeks seest tagumised rattakoopad ära, aga ei söanda ise polstrit lahti kiskuma hakata :(


Renxx9 - 22.05.18 17:02

Kodiaqil ei tea, aga uuel Octavial on pagassi polsterdus selline odav õhuke narts, et pääses tiibadele ja rattakoobastele (niipalju kui neid sealt paistab) väga lihtsa vaevaga ligi.


roosteuss - 22.05.18 19:06

Mul on ka pikapeale mingi arvamus müraisolatsioonist kujunenud.Kunagi sõitsin pikalt BMW E34-ga uksed üks kiht plekki kile ja papipolster aga täislaks mürasummutusega Superb II oli ikka veel palju arenguruumi teel vaikse auto poole.Audi A8 2015 aasta uks ei erine seest põhimõtteliselt ŠKODA Octavia ukse ehitusest,välja arvatud see et akna ümbruse tihend on ühest tükist ,erInevalt ŠKODA kolm liistu pluss veel kolmnurk aken.Ja lihtsa ehitusega on veel paljude teiste suhteliselt vaiksete autode uksed ja korralike tehase helisüsteemidega autodel ei ole kilosid matte vaid õieti ehitatud süsteem.Vaiksetel autodel on lihtsalt insenerid otsinud üles kohad kuhu on kõige olulisem see müraisolatsioon panna ja kust tuleb heli levik peatada.Kuna just olid olude sunnil oma auto uksed laiali siis sai pandud pisut pigi ja seda pehmet matti välisplekile ning paks poroloon polstri külge.Autol on küljes tehase Sound system mis ütleme ausalt tegi päris õudsat häält,kõvemini keerates plärtsus ja polstrid plärisesid,vaatasin juba ka välja uued valjukad aga õnneks ostmiseni veel ei jõudnud kuna vaja erinevaid adaptereid et asjad oleks õigetel kohtadel.Kokku pannes oli üllatus päris suur,minusuguse mitte erilise melomaani ja diletandi jaoks on nüüd seda heli rohkem kui küll ja ma sain aru et mingit valjukate vahetust tulema ei saa,isegi mõne valjuka otsasaamise korral läheb tagasi originaal.Uste tegemine üldisele sõidumürale oli ausalt öeldes ümmargune null,isegi kapotile pigimati ja müravaiba panemine muutis ainult kapoti sulgemise heli.Ka esitiibade tegemine ja logarite tegemise mõju on pea olematu,tundub et see on rohkem õhukesplekiliste japside vajadus.Põhiline müra tuleb rattakoobastest aga kuna lihtsalt niisama ei viitsi harutama hakata siis tuleb head põhjust ootama hakata.Sõitnud mõne aja 2016 a. Fabiaga siis minu isteasend oli selline et see auk kust turvavöö ukse postist välja tuleb jäi kõrva äärde ja sealt tuli oluliselt sisse sõidumüra,aitas ukseposti kerevahtu täislaskmine ja vaikus oli majas.


alfonso - 22.05.18 19:07

Mina olen jälle paadunud Ravolari müüdava Silent Coat heliisolatsiooni materjalide sõber. Hetkel on mul mürasummutus pooleli neljanda autoga, milledest ühe olen ka STP kraamiga teinud (tahtsin vaheldust).

Uste vajumist ma täheldanud aga ei ole. Oma MK2 Superbiga sõitsin üle 6 aasta ja ei olnud mitte mingit probleemi (ustega siis). Ei ole seda muret ka lähiringkonnas kuulnud.

Praegu tegelen oma MK3 Superbi mürasummutusega. Suuremosa on tehtud, aga plaanin täielikult ära teha (põhjalikumalt, kui Ravolari enda kõige kallim pakett).

Kuna siin mainiti rattakoobaste väljastpoolt tegemist, siis mõtlesin, et räägin enda värskest kogemusest. Esimese asjana tegin rattakoopad väljastpoolt ja kahekihiliselt. Alla 3mm Silent Coat pigimatt ja selle peale 4mm heliisolaator. Nii esirattakoobaste, kui tagumistega. Ma olin täitsa positiivselt üllatunud, kui palju see näiteks naastumüra vähemaks võttis. Arvestades, kui lihtne seda teha on, soovitan soojalt. Samas ma sinna 2mm matti ei paneks. Olen ise sellesse orki ühe korra sattunud. 3mm (või STP puhul 2,5mm) on rattakoopas nii palju efektiivsem.

Ja 4mm heliisolaatorit soovitan kõigile. Selle autoga olen teda teise kihina praktiliselt igale poole pannud (välja arvatud uksed) ja täitsa toimib.


alfonso - 22.05.18 19:14

Ja roosteussi ukseposti kommentaariga nõustun 100%!
Mul just oli enda Superbiga uksed tehtud ja kuulsin, et sealt uste juurest tuleb teemüra jätkuvalt sisse. Tegib ustevahelise posti 3 kihiliselt ära (pigimatt + 4mm heliisolaator + 15mm helisummutus polstri külge ja vaikus majas.


Renxx9 - 23.05.18 07:30

Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Autol on küljes tehase Sound system mis ütleme ausalt tegi päris õudsat häält,kõvemini keerates plärtsus ja polstrid plärisesid,vaatasin juba ka välja uued valjukad aga õnneks ostmiseni veel ei jõudnud kuna vaja erinevaid adaptereid et asjad oleks õigetel kohtadel.Kokku pannes oli üllatus päris suur,minusuguse mitte erilise melomaani ja diletandi jaoks on nüüd seda heli rohkem kui küll ja ma sain aru et mingit valjukate vahetust tulema ei saa,isegi mõne valjuka otsasaamise korral läheb tagasi originaal.Uste tegemine üldisele sõidumürale oli ausalt öeldes ümmargune null,isegi kapotile pigimati ja müravaiba panemine muutis ainult kapoti sulgemise heli.Ka esitiibade tegemine ja logarite tegemise mõju on pea olematu,tundub et see on rohkem õhukesplekiliste japside vajadus.Põhiline müra tuleb rattakoobastest aga kuna lihtsalt niisama ei viitsi harutama hakata siis tuleb head põhjust ootama hakata.Sõitnud mõne aja 2016 a. Fabiaga siis minu isteasend oli selline et see auk kust turvavöö ukse postist välja tuleb jäi kõrva äärde ja sealt tuli oluliselt sisse sõidumüra,aitas ukseposti kerevahtu täislaskmine ja vaikus oli majas.



Audio heli üle ma üldse vaidlema ei hakkaks. Mõnele kõrvapaarile piisabki olematust (loe originaalkõlarid, mis tekitavad ebatäpse ja ülimalt moonutatud heli ükskõik kui hästi summutatud uksesees) helist, mõnele ei piisa ka high end süsteemist täielikult..

Matistamise kohta vaidleks vägagi :)
Mul on kogemused kahe Octaviaga (Octavia III Active ja Octavia III Ambition fl). Esimesel autol pani Ravolar uksed matti täis, vahetas kõlarid ja paigaldas helivõimendi. Muusika sai väga hea ja auto maanteel sõites oluliselt vaiksem.
Kui sain uue auto, oli kontrast kohutav, seetõttu hakkasin kohe ka müraga tegelema. Ainuüksi kapotiluugi pigimati ja mürasummutusmatiga katmine kaotas ära suure osa salongi kostuvast mootorimürast, samuti läks auto talvel poole kiiremini soojaks ja see mikromootor ei jahtunud ka hetkega maha. Järgmine etapp oli uksed. Auto muutus kehval teel tummisemaks ja vaiksemaks. See kontrast ei olnud üüratu, kuid siiski vaiksem plus veel muutus helipilt. Seejärel katsin esitiivad, tagatiivad, osaliselt tagakoopad (niipalju kui lihtsati ligi pääses) ja pagasiruumi põhi ainult osaliselt ja ainult pigimatiga. Selle tegevusega saavutasin täiesti rahuldava tulemuse.
Kord sain hoolduse käigus asendusautoks Fabia ja ühel korral Lupo. Nendega sõites tekkis tunne nagu istuks trummi sees, sama tunne oli ka Rapidiga sõites. Aga nagu öeldud, inimesed kuulevad helisi erinevalt ja ka soovid/nõudmised on erinevad
;)


rstdi - 24.05.18 06:20

Huvipärast, sa vahetasid ringi ka kõlarid (esiustes ma eeldan?), kas on ka vahet märgata? Kõik muu jäi ju samaks, DSP vms sa ei lisanud sinna juurde.


Renxx9 - 25.05.18 06:56

Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
Huvipärast, sa vahetasid ringi ka kõlarid (esiustes ma eeldan?), kas on ka vahet märgata? Kõik muu jäi ju samaks, DSP vms sa ei lisanud sinna juurde.


Vahetasin välja ainult esiuste kõlarid. Vahe on kuulates selgelt märgata. Hetkel ongi nii, et tagaustes on veel originaal kõlarid (täpselt samad mis enne ees ka olid) ja kui heli eest taha ja vastupidi sättida, saab ka pool kurt inimene aru kummad paremini mängivad :) Võrreldes kvaliteetse komponentkõlariga tekitab originaalkõlar vaid mingit plärinamoodi müra, samal ajal kui komponent mängib puhtalt ja täpselt õigeid helisi.
Hetkel midagi juurde pole lisatud, sest antud "Moreli" element suudab ka vaid originaal raadio (umbes 12-14W) taga mängida, kuna aga kõlari RMS on 90W siis hetkel on selline tunne et peaks tagumiste ustesisse ka normaalsed kõlarid paigaldam ja siis mingi pisike võim järgi.


timo99 - 25.05.18 07:10

Sain uksed Ravolaris tehtud, vahe on arusaadav - väljas teisi autosid kuuleb arusaadavalt vähem ja muusika on parem. Ennem nagu uste kõlarid nagu ei pakkunud konkurentsi cantoni bassikõlarile, nüüd on tunda et tuleb ka ustest bassi. Mõni kõvem muusikahuviline naerab praegu kõveras aga no selline oli esimene emotsioon :D

Kuna mõned kohad on nüüd vaiksemad, siis pääseb esile vedrustuse/silla vms töö hääl. Ilmselt tuleb lasta ikkagi rattakoopad ka veel ära teha :)


rstdi - 25.05.18 10:03

Tsitaat:
Algselt postitas: timo99
Sain uksed Ravolaris tehtud, vahe on arusaadav - väljas teisi autosid kuuleb arusaadavalt vähem ja muusika on parem. Ennem nagu uste kõlarid nagu ei pakkunud konkurentsi cantoni bassikõlarile, nüüd on tunda et tuleb ka ustest bassi. Mõni kõvem muusikahuviline naerab praegu kõveras aga no selline oli esimene emotsioon :D

Kuna mõned kohad on nüüd vaiksemad, siis pääseb esile vedrustuse/silla vms töö hääl. Ilmselt tuleb lasta ikkagi rattakoopad ka veel ära teha :)


Ma just ise mõtlesin ka pikalt, et kas ehitan kõik ringi (komponendid ette, taha koksiaalid, DSP, 5kanaliga võimendi, uus bassikas) või vahetaks ringi ainult kõlarid.
Kallist varianti ma täna ei tee.


Renxx9 - 25.05.18 14:23

Tsitaat:
Algselt postitas: timo99
Sain uksed Ravolaris tehtud, vahe on arusaadav - väljas teisi autosid kuuleb arusaadavalt vähem ja muusika on parem.

Kuna mõned kohad on nüüd vaiksemad, siis pääseb esile vedrustuse/silla vms töö hääl. Ilmselt tuleb lasta ikkagi rattakoopad ka veel ära teha :)




Esi ja tagatiivad, koopad ja sa ei tunne oma autot ära (kapoti alla vist panid juba).
Aga see ahnus on kohutav :) Mida rohkem matistad, seda vaiksemaks auto läheb, ent ometigi hakkad kuskilt mujalt uusi hääli kuulma ja tahaks edasi matistada :)
Ise mõtlen juba et võiks varsti põhjavaiba alla ka piiluda :)
Muidu kõige hullem trumminahk pidi autol olema katus, aga lage ei viitsiks vast ise maha kruvida..


Renxx9 - 28.05.18 12:52

Nagu ka arvata võis, siis hing rahu ei andnud ja natuke toimetasin edasi.
Kiskusin välja tagumise istme ja ega ma ei lootnudki, et seal mingi matt võiks plekipeal olla.

https://www.upload.ee/image/8492264/9.jpg

Katsin korralikult 1,8 mm matiga ära

https://www.upload.ee/image/8492268/2.jpg

Ja sinna peale veel tummine vahune matt.

https://www.upload.ee/image/8492284/99.png

Seejärel pagassi põhi

https://www.upload.ee/image/8492285/3.jpg

Ja koopad niipalju kui pagassist ligi pääses (päris palju pääses :))

https://www.upload.ee/image/8492288/4.jpg

Koobaste peale veel lisaks pigimatile munaresti kujuline poroloon vms.

https://www.upload.ee/image/8492291/7.jpg

Tagatiivad said matti juurde. Pildil ei paista, aga väga kõrgele sai ka panna.

Samuti kiskusin maha tagaluugi polstri

https://www.upload.ee/image/8492297/8.jpg

Ja kõik mis vastu haljendas, sai mati ja svammiga kaetud.

Müraprobleem ongi lahendatud. Vähemalt niipalju kui võimalik ja minul vaja oli.
Järgmiseks hakkan heliga tegelema ja kunagi kui rohkem aega, kisun lae ka alla.


timo99 - 28.05.18 13:02

Kas taga rattakoobaste juures polster tuli põhimõtteliselt lihtsalt jõuga lahti või on mingi nipp ka. Väga ei julge aga täiega tahaks lõhkuda :P


roosteuss - 28.05.18 17:38

Kodiaqil ei kannata niimoodi polstreid painutada ja kui on seitsme kohaline siis on rohkem harutamist.Üldjoontes on nad kõik ühesuguste plekkklambrite ja kruvidega koos


Renxx9 - 28.05.18 19:12

Tsitaat:
Algselt postitas: timo99
Kas taga rattakoobaste juures polster tuli põhimõtteliselt lihtsalt jõuga lahti või on mingi nipp ka. Väga ei julge aga täiega tahaks lõhkuda :P


Kodiaq on vast jah vähe kvaliteetsemalt kokku klopsitud. Octavial on lihtsalt suvaline mistralaadne toode sinna väänatud ja ega see eriti kuidagi kinni ei olegi. Kindlasti pole ka Kodiaqil midagi ületamatut. Kui huvi on olemas, siis soovitan hankida kindlasti ühe detailide demonteerimis komplekti. Müüakse kasvõi "Motonetis" ja kui seda kaasamõtlevalt kasutada, siis pea võimatu midagi ära lõhkuda.
Asi näeb välja selline:

https://www.upload.ee/thumb/8493633/yt-0836_2.jpeg

https://www.upload.ee/thumb/8493637/1_1_42861269.jpg

Kui juba osta, siis korralik. Need odavad junnid painduvad läbi, või murduvad kuhugi sisse ära ja siis võibolla abivahendist tekkinud kahju suurem kui kasutegur.

Seda munaresti kujulist summutusmatti tasuks panna igale poole pagassis. Uskumatult tummiseks teeb kogu sõidu ja ei kaalu ka midagi.

https://www.noortehnik.ee/munarestikujuline-summutusmaterjal-30mm/


timo99 - 28.05.18 19:22

Pagasi põhja see munarest ei mahu, kui siis koobaste peale polstri taha. Tagant keskelt on vaikus majas igatahes juba nagunii.

Kodiaqil on jah tõsisemalt ehitamist võetud.. osa pehmet polstrit on lausa põhja külge liimitud. Ma ei tea kas suurt mõtet on, aga prooviks ehk tagaluugi ka lahti kiskuda.


Renxx9 - 28.05.18 19:44

See munarest on nii mõnusalt kohevast materjalist, et võib võtta kergelt paari millimeetri paksuse kuju.
Kodiaq on nii teisest klassist Skoda, et ei kujuta ette mis sellel luugisees on, või pole :)
Igaljuhul luukpäraga Octavial pole peale tagaluugi summitamist enam vahet kas tagaistme seljatoed on alla lastud, või mitte.


alfonso - 01.06.18 17:45

Tsitaat:
Algselt postitas: timo99
Pagasi põhja see munarest ei mahu, kui siis koobaste peale polstri taha. Tagant keskelt on vaikus majas igatahes juba nagunii.

Kodiaqil on jah tõsisemalt ehitamist võetud.. osa pehmet polstrit on lausa põhja külge liimitud. Ma ei tea kas suurt mõtet on, aga prooviks ehk tagaluugi ka lahti kiskuda.


Pagasi põhja tegelikult seda munaresti ei lubagi tootja panna. Põrandatele on natuke teistsugused materjalid (selline, mis Renxx9 tagaistme alla pani).


Renxx9 - 01.09.19 18:59

Nagu ka arvata võis, siis liigub see teema müraisolatsioonist sujuvalt üle heli teemaks:)
Esimestest ustest sai Morel Maximo kõlarid tõstetud taga ustesse ja esiuksed sdaid Morel Maximus komponendid. Samuti lisasin ikkagi ka bassikõlari, milleks on Morel Primo 12"
Esimesi ja tagumisi kõlareid toidab Morel MPS 4.400 võimendi ja bassikõlarit Morel MPS 1.550 monoblock võimendi.
Toitekaabel 35mm2 suudab seda värkli toita. Kõlaritele sai ka adapterid vahele ja et signaal laitmatu oleks võimendite jaoks, siis ka korralik Hi–Low converter. Kõlarijuhtmed vahetasin 2,5mm2 vastu jne. Heli sai super. Kui huvi on, panen pildid ka siia.


rstdi - 02.09.19 10:19

Alati tuleb lõpuks bassikõlar ka. :D
Sul oli tavaline helisüsteem, st mingit originaal helisüsteemi ei olnud (canton).
Pilte võid võimalusel jagada.
Kõlarite võimendi panid kõrvaistuja istme alla?


Renxx9 - 03.09.19 08:07

Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
Alati tuleb lõpuks bassikõlar ka. :D
Sul oli tavaline helisüsteem, st mingit originaal helisüsteemi ei olnud (canton).
Pilte võid võimalusel jagada.
Kõlarite võimendi panid kõrvaistuja istme alla?


Helisüsteem oli kõige tavalisem 4 kõlariga ja Swing raadioga.
Kuna kõlaritel ja bassikõlaril on erinevad võimendid, siis ühe istmealla need ei mahtunud ja ei viitsinud kaableid mööda tuba vedada igalepoole. Läksin kergema vastupanu teed ja tassisin kaablid kõik pagassi ja paigutasin võimendid ka sinna.

Asjad siis, mis sai juurde pandud:

https://www.upload.ee/image/10436868/gfdrt.jpg

https://www.upload.ee/image/10436870/fcfc.jpg

Kuna Swingil ei ole ühtegi lisaväljundit, tuli signaal võtta raadio kõlariväljunditest kvaliteetse Hi-Low konverteri abil.

https://www.upload.ee/image/10436871/drtr.jpg

Tulemusd sai hea

https://www.upload.ee/image/10436877/gfg.jpg

Kapotiall palju lammutamist ei olnudki, et toitekaabel tuppa saada, tuli vaid aku eemaldada

https://www.upload.ee/image/10436880/hgdy.jpg

Et pool heli uksesisse kaduma ei läheks, lisasin kõlaritele adapterid

https://www.upload.ee/image/10436882/upluplpu.jpg

https://www.upload.ee/image/10436884/hgkiyg.jpg

https://www.upload.ee/image/10436887/ydyd.jpg

Raadio tagant jäi kõik viisakas

https://www.upload.ee/image/10436892/vbhh.jpg

https://www.upload.ee/image/10436889/tyr.jpg

Seejärel bassikõlar

https://www.upload.ee/image/10436895/fxg.jpg

Otsustasin lõpuks ikka inverter kasti kasuks

https://www.upload.ee/image/10436899/jh.jpg

Võimendid jäid siis sinna nurka

https://www.upload.ee/image/10436906/l.jpg

Morel on muidugi klass omaette. Helipilt sai tõeliselt hea.
Sai ka uues Karoqis Cantonit kuulatud ja meel läks kohe heaks, et seda lisarahaeest endale ei tellinud :)


meelisa - 04.10.19 12:06

No kuulge kes see võrdleb Cantonit ise paigaldatud võimendiga jne.

Canton on neile, kellele sellest piisab ja ei viitsi hakata jebima parema heli jaoks. Ise tehes saab alati helisüsteemi parem kui tehasest ostes.

Canton ise ei ole paha kui üldse muusikat kuulata autos. Aga kui oled juba muusika entusiast, siis sellest jääb loomulikalt väheks. Paljudele kärab ka see baasmudeli tasemel heli :D


Renxx9 - 06.10.19 13:34

Tsitaat:
Algselt postitas: meelisa
No kuulge kes see võrdleb Cantonit ise paigaldatud võimendiga jne.

Canton on neile, kellele sellest piisab ja ei viitsi hakata jebima parema heli jaoks. Ise tehes saab alati helisüsteemi parem kui tehasest ostes.

Canton ise ei ole paha kui üldse muusikat kuulata autos. Aga kui oled juba muusika entusiast, siis sellest jääb loomulikalt väheks. Paljudele kärab ka see baasmudeli tasemel heli :D


Täiesti nõus, et baasmudeli heli kärab ka, pole seal hullu midagi. Samas kui võrrelda tavalist helipilti ja paljukiidetud Cantonit, siis ise Cantoni eest üle 50 euri ei maksaks. See pole lihtsalt seda väärt. Pigem maksaks veidi juurde ja saaks juba väga hea.;)


Kuuba - 06.10.19 19:19

Ja mida head sa siis oma 50€ eest saaksid? Ise käisid selle numbri välja.


Renxx9 - 10.10.19 16:54

Tsitaat:
Algselt postitas: Kuuba
Ja mida head sa siis oma 50€ eest saaksid? Ise käisid selle numbri välja.


Näiteks Argo baaris 4 ülimaitsvat šašlõkki ja pärast Prismast veel 15 vanilli blombiiri:P

Aga millest selline küsimus?


boggy - 10.10.19 17:46

Tsitaat:
Algselt postitas: Renxx9
Tsitaat:
Algselt postitas: Kuuba
Ja mida head sa siis oma 50€ eest saaksid? Ise käisid selle numbri välja.


Näiteks Argo baaris 4 ülimaitsvat šašlõkki ja pärast Prismast veel 15 vanilli blombiiri:P

Aga millest selline küsimus?

No muusikat ilmselt mõeldi :)
Mul oli pool päeva asenduseks tavaheliga analoog ja no on ikka vahe küll, ei ole päris nii nagu kõlarijuhtmete või vinüülika nõela vahetusega, et pead selle investeeringu enda jaoks ratsionaliseerimiseks erinevuse varasemaga välja mõtlema.


roosteuss - 10.10.19 19:12

Lugedes neid Cantoni arvamusi siis on neid erinevaid.Proovisin kuulata täna Superbis raadiost ühte ja sama lugu tavalise heli ja Cantoniga siis pean tunnistama,et tõepoolest ei jätnud see 560 euri eriti paremat muljet.Vahe oli tõesti suhteliselt napp ütleks ka mina.Minu Yetis olev sound system nimeline asjanduse ja tavaheli vahe on ikka oluliselt suurem.
Aga istudes A8-s ja kuulates Bang&Olufsenist tulevat heli,pole vahet kas vaikselt või nii ,et kõrvadel hakkab valus siis väga hästi mängib ta igas režiimis,vaatamata sellele ,et seal pole käsivarre jämedusi kaableid ega kilode kaupa pigi ustes,tegelikult on see uks sama lihtne kui Škodal,pigem on asi inseneritöös.


Kuuba - 11.10.19 06:37

Tsitaat:
Algselt postitas: Renxx9
Tsitaat:
Algselt postitas: Kuuba
Ja mida head sa siis oma 50€ eest saaksid? Ise käisid selle numbri välja.


Näiteks Argo baaris 4 ülimaitsvat šašlõkki ja pärast Prismast veel 15 vanilli blombiiri:P

Aga millest selline küsimus?

Küsimus tuli sellest, et väärtustasid Cantoni tulemuse 50€-ga, ma hea meelega maksaks sama tulemuse eest 50€. Soovingi nüüd aru saada kes mu autosse Cantoniga samaväärse heli 50€ paigaldaks? Süüa ei soovi.


Kuuba - 11.10.19 06:46

Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Lugedes neid Cantoni arvamusi siis on neid erinevaid.Proovisin kuulata täna Superbis raadiost ühte ja sama lugu tavalise heli ja Cantoniga siis pean tunnistama,et tõepoolest ei jätnud see 560 euri eriti paremat muljet.Vahe oli tõesti suhteliselt napp ütleks ka mina.Minu Yetis olev sound system nimeline asjanduse ja tavaheli vahe on ikka oluliselt suurem.
Aga istudes A8-s ja kuulates Bang&Olufsenist tulevat heli,pole vahet kas vaikselt või nii ,et kõrvadel hakkab valus siis väga hästi mängib ta igas režiimis,vaatamata sellele ,et seal pole käsivarre jämedusi kaableid ega kilode kaupa pigi ustes,tegelikult on see uks sama lihtne kui Škodal,pigem on asi inseneritöös.


škoda Superb:
Audiosüsteem Canton: 6 kõlarit ees, 4 taga, 1 keskel armatuur - lauas, 1 aktiivbassikõlar (200W) pagasiruumis, digitaalne võimendi, koguvõimsus 610W
Hind: 540€

Audi A8:
Kõlarisüsteem "Bang & Olufsen Advanced Sound System" (kogu väljundvõimsusega 1920 vatti, 23 kõlarit, sh subwoofer)
Hind: 7300€

Väike vahe võiks olla :D


Renxx9 - 13.10.19 18:00

Tsitaat:

Küsimus tuli sellest, et väärtustasid Cantoni tulemuse 50€-ga, ma hea meelega maksaks sama tulemuse eest 50€. Soovingi nüüd aru saada kes mu autosse Cantoniga samaväärse heli 50€ paigaldaks?


Minu vastus oli:

"Ise Cantoni eest üle 50 euri ei maksaks. See pole lihtsalt seda väärt. Pigem maksaks veidi juurde ja saaks juba väga hea."

Ehk siis, 50 euri maksaks Cantoni eest ja las olla, aga rohkem mitte, kuna 500 euri eest saab juba palju arvestatavama heli enamus audiopaigaldajate poolt, plus veel vaikuse mürarikkasse skodasse. Kui endal käed küljes, siis palju enamatki. Midagi muud ma sellega öelda ei soovinud.
Kui kellegile meeldib Canton ja on nõus selle ostma, siis on ju kõik hästi. Nii on lihtlslt ;)


Renxx9 - 13.10.19 18:07

Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Aga istudes A8-s ja kuulates Bang&Olufsenist tulevat heli,pole vahet kas vaikselt või nii ,et kõrvadel hakkab valus siis väga hästi mängib ta igas režiimis,vaatamata sellele ,et seal pole käsivarre jämedusi kaableid ega kilode kaupa pigi ustes,tegelikult on see uks sama lihtne kui Škodal,pigem on asi inseneritöös.


Inseneritöö ja materjalid on võlusõna jap. E60 uksed on ka näiteks pigimatist suht hõredad, aga muu polsterdus, materjalid, kvaliteet ja isegli plekk hoopis teine tera. Sealt muidugi ka hinnavahe.


M8DSwordfish - 14.10.19 20:42

Tsitaat:

Ehk siis, 50 euri maksaks Cantoni eest ja las olla, aga rohkem mitte, kuna 500 euri eest saab juba palju arvestatavama heli enamus audiopaigaldajate poolt, plus veel vaikuse mürarikkasse skodasse. Kui endal käed küljes, siis palju enamatki. Midagi muud ma sellega öelda ei soovinud.


hmm... selle 500 euri eest ei saa kindlasti mitte arvestatavat heli ühegi audiopaigaldaja poolt kuna komponendid ise maksavad juba tuntavalt rohkem (kui tahad ka reaalselt paremat saada) ja vaikuse eest (isegi mitte päris vaikuse eest vaid vaiksema auto eest) maksad koos matejalidega umbes 2 korda nii palju. (näiteks Ravolaris) Ja räägin täiesti oma kogemuse põhjal. Ise teha ei viitsinud (mitte et poleks hakkama saanud) ja ravolaris tehti täismats ära... Vahe on tuntav ja kuna just kontserdisaali ei ehita autosse siis käib see Canton on hinna koha pealt päris hästi. Kõige lihtsam on muidugi väita, et näh sitt mis sitt, aga eenenud postitajate jutust siin tundub see küll rohkem selline hapude viinamarjade teema olema. Kuidagi kohatu lausa on võrrelda näppu ja nokut, kui hinnaklassid on enam kui 10-e kordse vahega... eeltoodu ei pretendeeri absoluutselt tõele ja audiofiilidele on see jutt nagu härjale punane rätik. Isiklikult ei näe pointi alla 30 tuhandesse autosse veel 10 tuhandet sisse lappida, et siis pärast teatada, küll sai vinge. (kuigi ka seda on tehtud) Sinna sisse maetud raha ei tasu ennast kunagi ära kui autot just 10+ aastat ei pea. Tänapäeva auto on enamuses kasutuses (ühe kasutaja käes) umbes 5 aastat.... Löö siis kokku kui mitu euri tuleb “päevarahaks”... ja müües ei saa seda kunagi tagasi. Parem kuula seda kvaliteetset muusikat kodus...


Renxx9 - 15.10.19 08:00

M8DSwordfish,

Ära nüüd nii hoogu ka mine:D
Ma pole soovinud siin midagi maha teha. Nagu olen ka varem maininud, siis mõnele kärab ka kahest originaal esikõlarist küll ja veel, maitse asi. See, et ma Cantonist selle raha eest midagi ei arva, ei pea tähendama et Canton kehv on. Hapude viinamarjade jutt on õige. Siin ja mujalgi seda täheldanud kui mõni märgib et roolinupud ei meeldi, DSG kast on vastikum kui manuaal jne.
Aga maksumuse kohta vaidleksin vastu küll.
Eelmisele Octaviale (MK3) lasin
Ravolaris
premium süsteemi paigaldada. Vahetati välja neli uksekõlarit komponentide vastu, lisati väike võimendi ja teostati uste müraisolatsioon. Hind oli tollel ajal 500. Praegu 550. Ehk siis Cantoni raha, kuid heli on palju puhtam, selgem ja täpsem ka ilma bassikõlarita.
Uude autosse soovisin juba midagi ägedamat (süües kasvab isu), aga kuna ei soovinud ülearu palju raha välja käia, siis otsustasin kõik otsast lõpuni ise teha, enda valitud komponentide ja materjalidega. Kogu lugu läks maksma (müra+heli) kokku umbes 1300+ enda aeg, mida pole arvutanud. Selle summa sisse kuuluvad ka spetsiifilisemad abivahendid, paigaldustarvikud ja tööriistad, mida mul garaazis ei olnud. Kuna tegemist on tööautoga, mille pidamiskulud katab tööandja ja milles ma veedan väga palju aega 4-5 aasta vältel, siis on see igati mõistlik kulu. Pealegi on võimalik suht lihtsa vaevaga kogu see heli sealt välja võtta ja originaalkõlaritega asendada, mis muudab projekti veelgi odavamaks.


rstdi - 15.10.19 11:12

Minumeelest kui inimesel on aega ja tahtmist asju teha, siis on see väga hea.
See kas nüüd 500 euri eest saab midagi või mitte, on täiesti individuaalne. Mõni suudab selle raha eest käia reisimas, mõni teine suudab auto osta jne jne.
Ehk mina arvan, et ei ole sellist head lahendust. Eks sellepärast ongi erinevaid võimalusi kuna kõigil ikkagi väga erinev maitse.
Kodus hea helitehnika on ka nii ja naa. Korteris on sellest palju vähem kasu kui autos, eriti kui oled pikad päevad roolis.
Kõik on suhteline, kuna juba muusika maitse ja arusaam kvaliteedist on väga väga erinev meil kõigil.


meelisa - 15.10.19 11:23

Mina olen sõitnud Superbis, ilma Cantonita ja vahe oli minu jaoks piisav, et tunda vahet. ma räägin siin üle mobla Spotify kuulata normaalse bassiga musa.
Kui Canton õigesti seadistada siis tuleb sealt midagi ikka ja ei plärise lihtsalt - tavalist bassi ei saa üles keerata palju, see keerab pekki tugevalt kuulates.

Aga selle 500.- eest ei saa sa mitte essugi paremat. Mul on plaanis mingi aeg see teema ette võtta aga kindlasti odavalt ei saa midagi head. Ravolar on ka korralikult hinda tõstnud. Enne oli premium 490.- nüüd juba 550.- ja see pole ka teab mis tasemel heli.


M8DSwordfish - 16.10.19 04:53

Tsitaat:
Algselt postitas: Renxx9
Aga maksumuse kohta vaidleksin vastu küll.
Eelmisele Octaviale (MK3) lasin
Ravolaris
premium süsteemi paigaldada. Vahetati välja neli uksekõlarit komponentide vastu, lisati väike võimendi ja teostati uste müraisolatsioon. Hind oli tollel ajal 500. Praegu 550. Ehk siis Cantoni raha, kuid heli on palju puhtam, selgem ja täpsem ka ilma bassikõlarita.
Uude autosse soovisin juba midagi ägedamat (süües kasvab isu), aga kuna ei soovinud ülearu palju raha välja käia, siis otsustasin kõik otsast lõpuni ise teha, enda valitud komponentide ja materjalidega. Kogu lugu läks maksma (müra+heli) kokku umbes 1300+ enda aeg, mida pole arvutanud. Selle summa sisse kuuluvad ka spetsiifilisemad abivahendid, paigaldustarvikud ja tööriistad, mida mul garaazis ei olnud. Kuna tegemist on tööautoga, mille pidamiskulud katab tööandja ja milles ma veedan väga palju aega 4-5 aasta vältel, siis on see igati mõistlik kulu. Pealegi on võimalik suht lihtsa vaevaga kogu see heli sealt välja võtta ja originaalkõlaritega asendada, mis muudab projekti veelgi odavamaks.


Et siis see ongi sama hinnaklass, mis Canton, heli puhtus ja selgus on sealjuures kahe kõrva vahel kinni, sest seal Ravolari stendis seda Premiumi ja ka Premium plussi kuulates ei näinud mina jälle pointi ümberehituseks. Vahe küll väike oli aga mitte selline millega striimimisteenus oluliselt paremaks muutuks. Ja süües isu kasvatamine ongi seesama koht, et kui sellestsamast Ravolarist minna "Dark Power'i" peale, siis ei ole ka jälle rahalist vahet. Kuna aga olen vana paks ja laisk, siis ise ma seda nagunii tegema ei hakka. (Ja selles ei ole mingit kriitikat nende suunas kes ise teevad. Nooremast peast sai isegi tehtud)
Mürasummutuse koha pealt ei vaidle ja lasen ka järgmisele Skodale (mis juba tellitud) Ravolari poisid kallale, aga Cantoni tellisin ikka juba ka uude autosse sisse.
Aga see ei olegi selle teema point siin. Tubli teema sellegipoolest, sest tänapäeval isetegemist ja sellest saadud emotsiooni teistega jagamise rõõm on nii mõndagi väärt. Respekt. Ja minusugust kergelt sapist taati ei tasu südamesse võtta. :)


Kuuba - 16.10.19 06:30

Tsitaat:
Algselt postitas: M8DSwordfish
Tsitaat:
Algselt postitas: Renxx9
Aga maksumuse kohta vaidleksin vastu küll.
Eelmisele Octaviale (MK3) lasin
Ravolaris
premium süsteemi paigaldada. Vahetati välja neli uksekõlarit komponentide vastu, lisati väike võimendi ja teostati uste müraisolatsioon. Hind oli tollel ajal 500. Praegu 550. Ehk siis Cantoni raha, kuid heli on palju puhtam, selgem ja täpsem ka ilma bassikõlarita.
Uude autosse soovisin juba midagi ägedamat (süües kasvab isu), aga kuna ei soovinud ülearu palju raha välja käia, siis otsustasin kõik otsast lõpuni ise teha, enda valitud komponentide ja materjalidega. Kogu lugu läks maksma (müra+heli) kokku umbes 1300+ enda aeg, mida pole arvutanud. Selle summa sisse kuuluvad ka spetsiifilisemad abivahendid, paigaldustarvikud ja tööriistad, mida mul garaazis ei olnud. Kuna tegemist on tööautoga, mille pidamiskulud katab tööandja ja milles ma veedan väga palju aega 4-5 aasta vältel, siis on see igati mõistlik kulu. Pealegi on võimalik suht lihtsa vaevaga kogu see heli sealt välja võtta ja originaalkõlaritega asendada, mis muudab projekti veelgi odavamaks.


Et siis see ongi sama hinnaklass, mis Canton, heli puhtus ja selgus on sealjuures kahe kõrva vahel kinni, sest seal Ravolari stendis seda Premiumi ja ka Premium plussi kuulates ei näinud mina jälle pointi ümberehituseks. Vahe küll väike oli aga mitte selline millega striimimisteenus oluliselt paremaks muutuks. Ja süües isu kasvatamine ongi seesama koht, et kui sellestsamast Ravolarist minna "Dark Power'i" peale, siis ei ole ka jälle rahalist vahet. Kuna aga olen vana paks ja laisk, siis ise ma seda nagunii tegema ei hakka. (Ja selles ei ole mingit kriitikat nende suunas kes ise teevad. Nooremast peast sai isegi tehtud)
Mürasummutuse koha pealt ei vaidle ja lasen ka järgmisele Skodale (mis juba tellitud) Ravolari poisid kallale, aga Cantoni tellisin ikka juba ka uude autosse sisse.
Aga see ei olegi selle teema point siin. Tubli teema sellegipoolest, sest tänapäeval isetegemist ja sellest saadud emotsiooni teistega jagamise rõõm on nii mõndagi väärt. Respekt. Ja minusugust kergelt sapist taati ei tasu südamesse võtta. :)


Mürasummutus ustes teeb Cantoni paremaks.


rstdi - 16.10.19 10:04

Minumeelest ühe asja unustate te kõik ära.
Nimelt Canton ei suuda väga madalat mängida ehk kui on soov madalat heli saada juurde, siis tuleb igal juhul midagi muud mõelda välja.
Kõik mürasummutused jne parandavad asja, kuid teatud sagedused on kadunud ja see on nende tehaste süsteemide kõige suurem häda.


See päris asjalik näide kuidas teha lihtsalt:
https://www.briskoda.net/forums/topic/407494-skoda-octavia-canton-subwoofer-upgrade/?hl=%2Bcanton+%2Bupgrade#entry4695376


martinifoto - 26.03.20 06:50

Tsitaat:
Algselt postitas: vamps
T2pitahti tuleb kuidagi teistmoodi kirjutada, siis 6nnestub ka midagi postitada :)

Tohoh :o Kas see mingi hiljutine teema? Muide eurom2rgiga sama keiss.

Anyways. Ysna soiku j22nud teema, aga kerin korraks veel yles.

Eelmine auto oli 2015 O3 Combi, millel oli uuest peast esimese omaniku poolt tehtud korralik summutus (korraliku all pean silmas, et nii esi- kui tagauksed k2isid raskemalt, kapoti alt ei kuulnud 1.4 TSI 6mblemismasina sirinat ning pagasiluuk ei tulnud enam nii kergesti alla). Maanteel kannatas s6ita ning linnas tekkis tunne nagu polekski k6ige odavamas autos.

See l2heb nyyd v2ga maitsekysimuseks, aga mis paketti siis Ravolarist m6istlik oleks v6tta tehaseseades autole? Autoks on 2019 Leon ST Xcellence 2.0, millega aastas tuleb 20-30 000km, nendest 35% Tallinn-Tartu peal ja ylej22nud 65% Tallinnas sees liigeldes. Lamellid said ostetud meelega vaiksed. H2irib myra maanteel ja linnas, krobelisel teel, vibratsioon.

Vaadates Ravolari kirjeldusi erinevate pakettide kohta, siis kipun arvama, et Octavia oli tehtud k6ige kallima, 1150eur paketiga. Kas kellelgi on olnud kogemust k6igi kolme (440/890/1150eur) paketiga?


amylla - 16.05.20 22:14

Kui ma 2016 oma Octavia III audiot tuunisin, siis pakiruumi mahtu oluliselt vähendava eraldiseisva subwooferi kasti asemel tellisin Poolast pakiruumi küljel olevasse õnarusse sobituva spetsiaalse subwooferi kesta. http://sklep.basser.pl/en/fit-box-enclosures/501-skoda-octavia-3-fit-box-subwoofer-enclosure.html Paistab, et hetkel see firma toodet ei paku. Aga guugeldades leidsin, et saab ka mujalt https://www.amazon.co.uk/Inex-Octavia-Estate-Subwoofer-Enclosure/dp/B07912D7J4 Soovitan! :)
Oma autost on paar fotot siin: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0F532ODWIBhu7h


Renxx9 - 03.06.21 14:51

See teema on minujaoks nüüd lõppenud.
Kes endale head vaikset ja erksa minekuga pilli soovib, siis see on nüüd müügis:

https://www.auto24.ee/used/3532702

Heli sai välja võetud ja helisüsteem on täielikus tehaseseades. Teemasse ei lisanud, aga alla said ka mürasummutusega rehvid ja nendega sõites ei ole vahet, kas on krobeline asfalt, sile või on auklik teekate. Väga hea ja vaikne on sõita kõikides tingimustes.

Kuigi uuest autost siia teemat pole plaanis, siis aga ikkagi, mine tea mis mõte pähe võib veel tulla :)


Kuuba - 03.06.21 18:06

Ma pole mürasummutusega rehvidest midagi kuulnud. Äkki jagad infot, millega tegu?


Renxx9 - 04.06.21 09:53

Tsitaat:
Algselt postitas: Kuuba
Ma pole mürasummutusega rehvidest midagi kuulnud. Äkki jagad infot, millega tegu?


Kummaline, et enamus inimesi pole kuulnud ja kuni kevadeni ei teadnud ise ka sellest midagi.
Tegelikult toodavad vaiksemaid rehve juba pea kümme aastat paljud mainekamad rehvitootjat. Näiteks:

https://www.goodyear.eu/et_ee/consumer/why-goodyear/soundcomfort-technology.html


Ei hakka siin pikemalt enda loomingust jahuma, kuna olen VW foorumisse juba teema teinud.
Lugeda saab siit:

https://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php?f=77&t=157346


Kuuba - 04.06.21 11:04

Millise tootja mürasummutusega rehvi ise kasutasid?


Renxx9 - 04.06.21 11:07

No sellepärast VW teema oma eelmisesse postitusse lisasingi, et seal ju kõik vastused olemas :D

NoorTehnikust soetasin sama mati, mida kasutasin ka ustes ja igalpool mujal:

https://www.noortehnik.ee/munarestikujuline-summutusmaterjal-30mm/


Kuuba - 04.06.21 12:53

Ma mõtlesin, et sa ostsid mõne tootja poolt valmistatud silent rehvi. Et oskad kogemusi jagada.


Renxx9 - 04.06.21 16:27

A ei jah. Sain küsimusest teistmoodi aru. Vanainimese kiire elu ja seetõttu ka lugemisvõime taandunud selektiivsele instinktile.
Aga premium tootja rehvist sain inspiratsiooni ise katsetamiseks. Päris mürasummutusega tehaserehvi ei ole ise kasutanud. Kui nüüd teemat jätkata ja mõtlema hakata, siis tunduks päris huvitav tehase mürasummutusega rehvi kaal vs sama rehv ilma summutuseta. Ise kleepides sain 300 grammi rehvikohta kaalu juurde. Kiirendusel ja pidurdamisel vahet ei täheldanud, kütusekulu osas jään vastuse võlgu, kuna pole seda kunagi jälginud väga.


Puuriit - 09.06.21 15:48

Ma olen endiselt skeptiline selles osas. Siin üks kommertsteaduslik artikkel antud teemal - https://www.caranddriver.com/news/a15345724/tested-do-acoustically-insulated-tires-really-hush-road-noise/

Väidetavalt on vahe minimaalne. Endal autole otsisin selleks suveks spetsiaalselt vaiksemaid rehve ning leidsin kirjade järgi 67db veeremüraga Hankookid mis päriselt on ka vaiksed (võrreldes lärmavate Conti SC5-tega). Esiosast võttis märkimisväärselt maha veel logari tegemine (vibra + akustiline). Julgen väita, et ma poleks Contisid selle umbpoorsega oluliselt vaiksemaks saanud.


lauriojasoo - 10.06.21 06:44

Enda omal ka cont.sportcontact5-d all ja koopad tehtud, väljast poolt. Ja peab ütlema, et erilist vahet pole. Kuna rehvimüra on tõesti väga tugev, eriti siin Soomes kus on krobeline teekate.


Puuriit - 10.06.21 08:06

Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Enda omal ka cont.sportcontact5-d all ja koopad tehtud, väljast poolt. Ja peab ütlema, et erilist vahet pole. Kuna rehvimüra on tõesti väga tugev, eriti siin Soomes kus on krobeline teekate.


Kuidas ja mida sa tegid? Mina panin logarile mitte kerele, s.t. esimese kihina pigimatt alu kattega ja sinna otsa pehmem akustiline mis ühtlasi istub ka kere ja logari vahel ja ei lase seal tekkivaid helisid kontaktiga otse kereplekki kanda. Vahe oli märgatav. Tagaots jäi ikka karjuma, sest sama asja seal teha ei saa ja tuli piirduda salongi osaga.


lauriojasoo - 10.06.21 10:12

Tsitaat:
Algselt postitas: Puuriit
Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Enda omal ka cont.sportcontact5-d all ja koopad tehtud, väljast poolt. Ja peab ütlema, et erilist vahet pole. Kuna rehvimüra on tõesti väga tugev, eriti siin Soomes kus on krobeline teekate.


Kuidas ja mida sa tegid? Mina panin logarile mitte kerele, s.t. esimese kihina pigimatt alu kattega ja sinna otsa pehmem akustiline mis ühtlasi istub ka kere ja logari vahel ja ei lase seal tekkivaid helisid kontaktiga otse kereplekki kanda. Vahe oli märgatav. Tagaots jäi ikka karjuma, sest sama asja seal teha ei saa ja tuli piirduda salongi osaga.


Pigimatt kere külge ja mastiks peale. Logaritele pole veel midagi pannud aga tundub, et peaks mingi mati panema.


Puuriit - 10.06.21 11:51

Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Tsitaat:
Algselt postitas: Puuriit
Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Enda omal ka cont.sportcontact5-d all ja koopad tehtud, väljast poolt. Ja peab ütlema, et erilist vahet pole. Kuna rehvimüra on tõesti väga tugev, eriti siin Soomes kus on krobeline teekate.


Kuidas ja mida sa tegid? Mina panin logarile mitte kerele, s.t. esimese kihina pigimatt alu kattega ja sinna otsa pehmem akustiline mis ühtlasi istub ka kere ja logari vahel ja ei lase seal tekkivaid helisid kontaktiga otse kereplekki kanda. Vahe oli märgatav. Tagaots jäi ikka karjuma, sest sama asja seal teha ei saa ja tuli piirduda salongi osaga.


Pigimatt kere külge ja mastiks peale. Logaritele pole veel midagi pannud aga tundub, et peaks mingi mati panema.


Pasteedi logarid said lõpus sellised, Superbile läks analoogne kombo. Logari plastile esimene kiht SGM Onyx Prime ja sinna otsa SGM F-Isolon. Originaalis on sinna kleebitud lihtsalt paar villatükki.

https://www.upload.ee/thumb/13224074/Logar.jpg


lauriojasoo - 11.06.21 04:26

Pole sellisest firma toodangust kuulnudki, mis hinnaklass sellel on võrreldes stp v silent coat-ga.


Puuriit - 12.06.21 02:40

Tsitaat:
Algselt postitas: lauriojasoo
Pole sellisest firma toodangust kuulnudki, mis hinnaklass sellel on võrreldes stp v silent coat-ga.


STP-ga sarnaselt vene toodang, meil müüb nt. Audiocity ja Fixus (riiulikaup). Hinnaklass veidi soodsam kui STP (eriti kui sul Fixuses soodukas) ja kvaliteet pmst sama - Superbi tegin STP-ga ja Passati SGM-iga.

https://spb.sgm-techno.ru/tovarnye-znaki


Freddys - 23.10.21 16:45