Jõudu kaaskannatajad. Mul nüüd sai lõpuks viimane piisk Cantonist ning teen teema ära. Olen oma jõududega uurinud ja lugenud nende asjade kohta ning
tundub, et lihtne upgreid on võimalik paremaid elemente kasutades.
Lühidalt algselt mängisid nii, et poole volume pealt hakkasid uksepolstrid plärisema. Sellele sain rohtu helisummutusest ja asi läks paremaks. Enam
seda probleemi pole, et midagi pläriseks, kuid nüüd on teine küsimus.
Õigemini see on olnud algusest peale, lihtsalt nüüd tuleb tihemini ette. Ca kolmveerand võimsusega hakkavad elemendid üle taguma ja täit võimsust
keerata pole võimalik. Aga heli on lahja ja tuleb liiga vaikselt.
Kui vahetaks kõlarid tundlikemate vastu välja, siis peaks helirõhku ja valjudust rohkem olema- samas sellest võimendist 570w ja 10 kanalit ei loe
muhvigi välja peale selle, et suppar on kahe mähisega 2x100w 4oomi... Palju ta kanalisse annab ja millistel parameetritel on crossoverid ja filtrid.
Kas neid saab muuta ning kui saab, siis kuidas? iseenesest 200w rms suppar teeb juba väga head häält- miks see olemasolev ei tee ning kui sinna
orginaalkasti viskaks mingi mehisema kummilõdviku, siis kas saab parem või ei?
Olen ise ehitanud oma autodesse suppareid ja vahetanud kõlareid, pigitanud... ning mingisugust ettekujutust sellest teemast oman - samas nüüd 600 euri
eest elemente ei tahaks kohe tellima hakata. Eriti kui need ei pruugi olla teab, mis head ja kokku sobida.
Käisin Ghosti poistega ka rääkimas ning nende jutt oli lühike- kõik tühjaks ja uued jupid sisse- tööga sinna 1,5k kanti hinnalipikuga.
Mõtteid, ideid ning kas keegi on midagi juba ise teinud, et saab oma kõrvaga kuulata?
Internetis ringi tuuseldades komistasin selle teema otsa, võib-olla annab mõtteainet:
https://www.briskoda.net/forums/topic/407494-skoda-octavia-canton-subwoofer-upgrade/
Minu jaoks on see ebausutav, et Skoda audiosüsteem annab 570W välja. Nii palju kui mina seda Cantonit kuulanud olen, ei ole seal midagi head. Viimast
versiooni pole kuulanud.
Mul O2 on Alpine 10'' 150W RMS+ võimendi. See mängib iga kell paremini kõikidest nendest tehaste süsteemidest ja lahendus on selline nagu Kuuba oma
lingil viitas.
Samuti VW on Dynaudio ka 400W (golf) vaevalt nüüd Skoda oma parem kuidgi sellest on.
Kuid lahendus ei ole lihtne.
https://www.i-sotec.com/car-specific-sound-upgrades/skoda/1455/octavia-digital-verstaerker-set-470-watt?c=2296 - ma vahepeal
uurisin asja ning selline võimendi teeks asja paremaks, kuid säiliks kogu originaalsüsteemi hüved. Ka seal on 470W, kuid reaalselt RMS on 230W.
Mina ütleks nii, et kui sa lisad eraldi bassika sinna, siis saad kindlasti seda dünaamikat juurde. Kui sa tahad, aga kõvasti kuulata muusikat, siis
vana hea lahendus kõik kõlarid uued + korralik võimendi, tagab vajaliku tulemuse. Kui bassikat kohe ei lisa, siis mingi aeg ikka lisad.
O3 ma ei pannud meelega Cantoni süsteemi ja panin eraldi võimendi + kõik kõlarid uued. Mängib väga hästi ja võib ikka väga kõvaks keerata. Bassikas
võiks ju olla, kuid otseselt puudust ka ei tundud.
Kuuba lingi lugesin läbi ja sub ei olegi hetkel peamine. Probleem on selles, et kõlarid hakkavad enne üle taguma kui piisavalt valjuks läheb ning siis
ongi, et tahaks kõvemini, kuid hakkab üle taguma. Siis võtad bassi maha ja saad natuke lisa, kuid see on suht vähe ja kui kiirust on väga palju, siis
pole midagi kuulda. Või kui aknad lahti sõita, siis tuule vuhinaga on ka kõik väga vaikne. Ning kui lõpuks vaikseks keerata, siis peab jälle bassi
peale kruvima, sest siis on vähe seda... kui parema tundlikusega elemendid on, siis need mängivadki valjemini ja ei hakka üle taguma? Selles mõttes
oleks lihtne lahendus, kuid küsimus on selles, et kui esiustes hakkab kõik kõvemini mängima, siis kogu see cantoni dsp ja viivituste teema läheb
metsa... Siis peaks selle frondi pealt välja lülitama ja siis pole enam kogu sellest kompotist mingit pointi.
Uued kõllid ja võimud tuleks kindlasti parem, kuid seda rahaei tahaks sellesse autosse panna. Veel vähemalt
Tsitaat: |
Tsitaat: |
kas kõrvaarstist poleks abi?
noored mehed ei tohiks veel nii kurdid olla, et põhja keeratud volüümist väheks jääb.
Tsitaat: |
olen nüüd endale selle asja suht selgeks teinud guugli abiga ja mingisugune pilt on ees:
* keskkõlar on 90mm ning 25w ja 4 oomi, 250-10khz
* 4 tweetrit ustes on kõik 46mm 25w ning 4 oomi, 2-20khz
* esiustes on 168mm 100w ja 8 oomised midbassid, 60-5000hz
* tagaustes on 168mm 50w ja 4 oomised midbassid, 60-5000hz
* pagaasnikus siis 2 mähisega vuufer 168mm 200w 4 oomi (2x100w, 2x8oomi), 50-100hz
võimendi on 10 kanaliline ning 570w. sees siis dsp, eq, ajanihked ja laseb juba õigete lõikesagedustega signaali kõlaritesse. asub juhiistme all ja
multimeediast tuleb 2 optilist kaablit.
seega läheb väga keeruliseks siin midagi vahetada, sest selliste mõõtude ja andmetega väga saada midagi ei ole. kokkuvõttes paned teised elemendid,
siis ei ole sellest cantoni dsp-st midagi tolku ja kui see välja kukub, siis pole sellest võimendist ka enam midagi- paras välja praakida kõik ja
ikkagi uus lasta teha.
vähemalt on asi selge ning jääme bangi ootama
allikas briskodas omab ka juhtmete värvikoode jpm kasulikku kui ehituseks peaks minema
https://www.briskoda.net/forums/topic/348230-major-sound-system-upgrade/
Tsitaat: |
Kui uut Octaviat valisin, tegin esinduses proovikuulamist kõrgema varustusklassiga autoga, milles Canton. Kohe sai selgeks, et see on mõttetu
investeering, kuna sound täiesti olematu ja varustuses palju vidinaid, mis mulle ebaolulised.
Tellisin täiesti plank varustusklassi (Active) auto, eritellimusena lasin tehases lisada asjad, mis mulle on olulised (parkimisandurid, udutuled,
Bolero stereo, lapseistme ISOFIX kinnitus kõrvalistmel jms) ning arvestasin kohe alguses, et lasen ise eraldi soundsystemi ehitada.
Nii ka tegin:
1. Kohe ostu järel lasin Sõle Audiocitys 4 ust pigimatiga mürasummutuseks katta (3 kihti) ja kõik kõlarid välja vahetada German Maestro CS 6508
komplektide vastu http://www.audiocity.eu/autokolarid/1452-323 Maksma
läks see 880 EUR.
2. Aasta hiljem, kui raha oli juurde kogunenud, lasin Sõle Audiocitys paigaldada:
- Rockford Fosgate R600x5 võimendi https://www.audiocity.ee/rockford-fosgate-prime-r600x5.html
- Rockford Fosgate P3SD4-10 subwooferi https://www.audiocity.ee/rockford-fosgate-p3sd4-10.html
- heliisolatsiooni ka pakiruumi
- Octavia pakiruumi jaoks disainitud kasti tellisin Poolast http://sklep.basser.pl/en/fit-box-enclosure/501-skoda-octavia-3-fit-box-subwoofer-enclosure.html
See liigutus läks maksma 836 EUR + 257 + 90 EUR ehk kokku 1183 EUR
Kogu soundi arendus seega 2063 EUR
Kui vähegi heast helist lugu pead, soovitan sellise hinnaklassi kulutusega arvestada kohe Octavia ostmisel ning mitte raha raisata Cantonile.
Jagaks samuti muljeid Cantonist. Nimelt Kodiaq Cantoniga. Lühidalt kokkuvõttes, pettumus oli päris suur. Supakas teeb mingit kumisevat heli ning uste
kõlarite hääl päris plank või õhuke, ei käi eriti kokku see värk. Oleneb muidugi ka raadiojaamast, need kõlavad erinevalt. Erinevaid settinguid
proovitud, aga kõlarite hääl siiski õõnes. Passat b7 (-2014) VW Sound nimeline süsteem (300w võimendi, rohkem kõlareid standardist, hind alla 300
euro) teeb oluliselt mahlasemat ja jõudsamat häält. Seal oleks supakas lausa kirsiks olnud, aga üldiselt ei tundnudki puudust.
Ja nüüd siis 575w Canton, nagu läpaka kõlarid + kumin Sai nüüd Ravolaris
ustesse matid sisse ja tõesti natuke parem, ehk et uste arvel paranes terviku tunne. Samas pakuti lahkelt ka uksekõlarite asendamist Focali Expert
PS165V1 (80w RMS) vastu. Lugedes aga siin eelnevat juttu, siis lihtne asendamine kaotab muid süsteemi kasulikke omadusi? Eks sõidab ja kuulab natuke,
kas lepiks praegusega, aga tundub et suts oleks juurde vaja.
Heli algallikast sõltub ka ikkagi, nt spotifyst (appist ekraanil, mitte üle bluetoothi) on heli märgatavalt parem, kui raadiost. Pagasiruumi põhja pigimatitamine tegi bassi paremaks mõnevõrra (pidin menüüst vähemaks keerama). Aga jah, rohkem müdiseb kui mingit väga puhast bassi annab.
Minul kogemus Superbiga - tegin ustele ja tagaosale mürasummutuse ning selle tulemusel kadus plastiku "plärin" ning heli muutus tummisemaks, kuid
samas ka vaiksemaks, s.t. peab rohkem peale keerama. Mis ma veel avastasin - kui ekvalaiser on "Canton" reÅžiimis on minu auto heli vaiksem ning
kesisem kui nt. individuaalseadistust kasutada. Ei tea millest see tuleneb, aga nii on. Ega see Skoda Canton nüüd teab mis tipptase pole, kuid selle
raha eest mis lisaks küsiti teeb standardsüsteemist küll olulisemalt paremat heli. Olen kuulnud ka tuttava Kodiaqi Cantonit ning sealne subwoofer oli
küll mahlase ja sügava bassiga.
Nõustun timo99 väitega - raadiost kuulates on head heli tiba palju loota, endal toodab Spotify läbi Android Auto oluliselt paremat kõla (extreme
quality spotifys).
Mul ka Kodiaq`is Canton ja kui reguleerida juhi jaoks asi paika ja kuulata kaabliga kvaliteetset muusikat, siis paneb bass läbilöömata peeglid
värisema ja kõrged hakkavad kõrvale haiget tegema, kõvemaks kindlasti ei tahaks. Audi a4 b6 BOSEga olulist erinevust ei tunneta näiteks.
Teine äärmus on see, kui kuulad halva signaaliga raadiot ja on reguleeritud "kõigi jaoks meeldivaks" ja veel mõned sagedused timmimata, siis täielik
kräpp, aga see pole enam süsteemi viga tegelikult.
Lõppkokkuvõttes muidugi on ju tegemist laiatarbe süsteemiga, parema kõrvaga kriitikud leiavad palju vigu, see on täiesti normaalne.
Muidugi oleneb kuuldava kvaliteet ka sisendist. Võrdlesin aga VW odava süsteemiga, mis suutis uksekõlaritega hoopis meeldivama asjaliku tulemuse
tekitada, võrreldes nüüd Cantoniga. VW süsteem oli sellest isegi odavam, mitte mingi high-end lahendus.
Praegu Kodiaqis on reguleeritud Canton juhile, mitte "kõik" või "ees", bassid-kõrged-keskmised +9, supakas +6. Ebameeldiv on just see supaka
kõminalaadne hääl, mis vähegi kõvasti kuulamise puhul väsitab, samas kui jõulisusest jääb selgelt puudu. Vaiksemalt-normaalselt taustaks kuulates aga
selgelt plänn hääl, eriti kui supakat veel vähemaks võtta, mõjutab vist ka uksekõlareid. Paremast sisendist, nt sd-kaart, on küll parem jah. Enamasti
käib siiski raadio.
Teab nüüd keegi arvata või kinnitada, et uksekõlarite asendamine veits võimsamatega ei paranda asja? Äkki kõlarid ise ok, aga võimendi või kuskil
miskit muud pidurdab?
Subwoofrile on massi juurde vaja, et mürasagedusest lahti saada. Oma superbil katsin cantoni woofri plastseina pigimatiga.Tulemus, tuli rohkem peale keerata, samas mürasagedust jäi vähemaks ja bass muutus konkreetsemaks. Kahju et neil pole võimalik filtri abil läbi tarkvara sellega mängida.
Soovitan ka kastile massi lisada, endal tegi samuti bassi puhtamaks ja korpusest tingitud müra on vähem. Kodiaqil peaks seda kastipinda olema mehiselt arvestades, et asub varuratta kohal. Noor tehnik aitab (nt. leht STP Aero või Gold vms. bituumenilaadset)
Tänud, tundub hea mõte! ja ka lihtne teostada supaka kleepimist. Proovin mingi hetk ilmselt ära teha.
Aga endiselt see uste kõlarite asenduse mõttekus?
Tsitaat: |
Tõsi, ei olnud ammu neid +9 pealt vähemaks võtnud (va supakas). Nüüd proovisin, ja sama kuuldetugevuse jaoks tuli suts volume juurde keerata, tekib
natuke jõudu ka sisse, aga puudu jälle kõrgeid vms., mulje ikka veits planguvõitu. Soov ei ole tümakat kuulata, vaid tavalisel norm valjuduse juures
uksest natuke jõulisemat häält saada, kui need kõlarid seni teevad. Meenutuseks, et võrdlus ei käi high-end lahendusega, vaid VW Sound suhtes, mis on
ilma supakata, aga uksed teevad mõnusat tummist häält (lisaks ka kõrged ja keskmised olemas).
Seetõttu see uste kõlarite asendamise küsimus, kas prognoositavalt võiks võita või pigem mitte? Suuremaid ehitusi ei taha ette võtta, ustesse matid
juba said sisse. Võimalik, et tasub veel mõnda aega süsteemi sisse töötada.
Mul jälle nii et kesksagedused keskel, kõrged peaaegu põhjas, madalad ka peaaegu põhjas ja subwoofer natuke üle keskmise, woofer aitab natuke alumist otsa, põhitöö teevad ikka uksekõlarid.
Oma eelmist 2014 aasta B7 Passatit kokku pannes sai tellitud niinimetatud VW Sound (DynAudio´t ei raatsinud), arvates et see peaks olema samaväärne
Superb II tehasepoolse parima heliga (heli upgrade´i hinnaklass oli sama). Kuid VW Sound heli samaväärse radioolaga paaris oli pettumus, jäi sama
põlvkonna Superbile alla nii kõlapildilt kui häälestusvõimalustelt.
Hiljuti aega parajaks tehes istusin esinduses Cantoniga Superbi ja Karoqisse, vist tavaheliga Kodiaqi ning naaberpoes mõne Volksu sees. Eranditult
kõigil masinatel olid bassid ja kõik muu põhja keeratud. Et nagu päriselt nii kuulataksegi mussi vä?
Karoqi Canton oli pettumus ka peale igat moodi timmimist. Kuid suurim mureallikas on tehasest tulnud auto hõredad uksed, mida õnneks saab lasta
parandada. Superbi Cantoni heli sai päris viisakaks kruttida, sellel oli ka rohkem seadistusvõimalusi Karoqiga võrreldes. Kodiaqi puhul vaid nentisin,
et standardheli on vaesem kui praegusel standard Passatil ja negatiivse üllatusena olid ka Kodiaqil sarnaselt Karoqile uksed väga plastmassist.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kodiaqil see "woofer" ei ole mitte varuratta asemel vaid varuratta sees. Üsna väike plastmassist junn. Et võiks pigimatiga üle kleepida? Mul üks
leht vedelebki üle seda... Samas kui ei meeldi on seda väga halb kätte saada uuesti, et mitte õelda võimatu.
Proovisin hommikul sõites kõrgeid ja keskmisi erinevates variantides ca poole peal, aga siiski parem see heli ustest ei olnud võrreldes variandiga
kõik põhjas (supakas siiski 5-6). Cantoni surround on +2 peal, selle muutmine midagi juurde ei tundunud andvat. VW sound passsatil andis ustest küll
jõudsamat ja selgemat häält kui nüüd Kodiaq canton. Vahe on eriti raadio puhul. Sd kaardilt miskit kuulates on vahe väiksem.
Supakas istub jah üsna tihedalt seal varuratta sees, eks peab täpsemalt hindama. Alla ja peale saaks ikka midagi kleepida. Samas aktuaalsem oleks
ikkagi ustes hääl paremaks saada.
RS on supakas pakasniku nurgas ja kõlari hääl on mati taga.Ma ka kui auto sain vaatasin,et päris jube hääl.Aga siis uurisin ja raadiost saab vahetada veel 3 assja kuidas muusikat seada.Mina panin juhi peale selle ja tümps muutus hoopis paremaks.
Kui keegi soovib autos raadiot kuulates kontserdielamust saada, siis tuleb minna kas kontserdile või raadio stuudiosse.
Kõigepealt tuleb sisenev heli üle vaadata. Päris suur vahe on kasvõi selles, millist telefonimarki ja mudelit kasutada, kui heli jõuab raadiosse
telefoni kaudu. Vahe on ka selles, kas kasutada sinihammast või kaablit. Vahe on veel ka äppides, mille kaudu muusika raadiosse saadetakse.
Raadio Elmari natukene paremaks kuulamiseks käsi nagu ei tõuseks sadu eurosid välja käima. Reeglina kvaliteetsest sisendist tulev heli, millel on
eraldi äpis oma ekvalaiser, säästab kõrvu ja raha.
Sitast teatavasti saia ei saa ja autost kontserdisaali ka mitte.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Lasin teha heliisolatsiooni ja muusika muutus nauditavamaks. Ei saa aru sound setingutest nagu FRONT ja ALL nende kahe valikuga ei kannata küll miskit
kuulata.Kasutan DRIVER setingut ja vägagi rahul. Palju sõltub ka kuulatava muusika kvaliteedist. SD kaardilt kuulan vaid FLAC faile. Kas siin
kirjutajad kõik päris 900-1024bitratega muusikat kuulavad, kahtlen. MP3 on vahemikus 64-320kbps. Kui tahad kontsertelamust siis osta auto millel on
näiteks Bowers & Wilkins süsteem ja asi mutt...pole vaja midagi isoleerida ega modida...
Jah, front ja all tunduvad kehvad, võrreldes driver modega. Mina vähemalt kontserti taset ei oota, vaid võrdluses VW sound süsteemiga tahaks natuke järgi jõuda Cantoniga. Sama sisendiga (sd kaart) samu lugusid kuulates on Cantonil ikka miskit puudu, kõlab veidi tühjemalt-puisemalt. Suurem vahe on raadio puhul. Proovin vist esiuste kõlarite vahetuse ära, ja supparile matte kleepida ehk ka.
Tsitaat: |
Võib olla ka raadiote vahe.Mu autol BOLERO oma seal 3 varianti.Siis (Kõik,Juht .Ees).Ma valis juht asendi ja see tundub minu ja naisejaoks parim.Ja teine on pandud Rock.Muidugi siis ise veel fuhvrit timmitud ja soundi.Aga hea,et niisugunegi muss sees on Peamiselt kuulan raadiot ja seegi vaikselt taustaks mängib.Vahepeal muidugi tuleb tuju ka muud kuulata ja vähe ka vol anda.
Pole veel miskit teinud edasi. Supakat siiski ei hakanud mattidega mätsima. Soovitati hoopis vatiini sisse kleepida, nagu bassi kastides tehakse.
Võtsin supaka küljest, seal paistis kõrgete ribidega pind, et ei saa seda vatiini kleepida lahedalt. Nüüd ootavad pigimatid toas, et teen hoopis
varuratta aluse pleki sellega üle, ehk annab see veits tummisema "kasti" efekti. Kuna nüüd supakas ära võetud, kuulasin heli, ja see ikka täiega
köögiraadio hääl No ilmselt see supaka vooderdus ei tõota veel head
lahendust, tuleb vist proovida uksekõlarite vahetust järgmiseks.
Tsitaat: |
Tegin varuratta aluse "kausi" pigimatiga üle. Külgmiste vahtplastist hoiupaikade alla ei läinud, oleksid vist liiga kõrgele tõusnud. Vaid tagaluugi
poolse jupi võtsin ära ja luugi servani välja. Matt pigem õhuke, vist 1,6 või 1,8mm kui meeles. Igatahes tulemuseks on bass nüüd kõvasti mahlasem,
seda odavat-kerget-tühja kuminat (raadio puhul mõnel kanalil) enam pole. Muutus on kindlasti õiges suunas, ei julgenud sellist muutust lootagi Enne oli ustes pigimati+kärje moodi matiga ring tehtud, ja see andis üsna vähe
juurde. Pagassi põhja mati efekt on küll suurem. Muidugi mitte miski premium asi, aga heli toon on meeldivam, oleks nagu sügavust juures või kuidas
öelda. Igatahes money well spent, see 20-30 eurot.
Esiustes said Cantoni kõlarid vahetatud eespool mainitud Focali komplekti vastu vahepeal. Tulemuseks on muutus pigem väike, saundile jõudu juurde ei
tulnud, samas on veidi juures kõrgeid ja keskmisi, nii et heli on puhtam või laiema diapasooniga, pole enam nii tuim. Asi siis seegi. Uued kõlarid 80w
RMS ja peak 160w + tviiterid. Vanadel on kiri 80w (8 ohmi) ja tviiterid 25w (4,9 ohmi). Suured nii vanad kui uued kaaluvad 1 kg/tk. Uued aga 4
ohmised, kas see võiks mingit jama tekitada?
Kokkuvõttes oli kõige suurem mõju heli paranemisele pagassi pigimatil supaka all. Uste pigimati ring ja nüüd kõlarite vahetus olid vast sarnaselt
väikse mõjuga. Samas sai pagassi matt pandud pärast uste ringi, võimalik et ustes enne tehtud töö suurendas pagassi mati efekti.
Igatahes vaiksemalt mängides nii palju jõudu juurde ei tulnud kui oodanuks. Kuid mütakas siiski paranes ja lisandus ka selgust. Ega vist midagi
lihtsat enam proovida ei ole.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |