Tere,
Kuhu soovitate viia 5 a vanune Octavia Tallinnas või Tallinna lähedal hooldusesse, va Skoda ametlikud esindused?
Kas eellistada originaal varuosi või muid?
Mina käin oma 5+ aasta vanuse octaviaga Laagri esinduses.
Regulaarne hooldus pole teab mis kolossaalne väljaminek ametlikus teeninduses ning säilib ka näiteks kere garantii.
Varuosadega on nii ja naa. Ma ise eelistan võimaluse originaal varusosi. Kuigi hind võib tunduda krõbedam, siis mu enda tunnetus on, et kestavad ka
paremini ehk kokkuvõttes võib isegi odavam tulla, kuna hoiad töö raha pealt pikemas perspektiivis hoopis kokku (ei pea juppi nii tihti vahetama).
Samas mõne jupi puhul võib A osa olla lihtsalt nii mõtetult palju kallim ja B kvaliteet praktiliselt originaaliga sarnane, eks see sõltub juba
konkreetsest varuosast.
Kui aga väga karta ametlikku skoda esindust, siis ilmselt saad oma tööd tehtud nii autohooldus.ee, forss.ee või vaikewolkar.weebly.com kaudu.
Soovitan võtta erinevatest kohtadest hinnapakkumisi. Nii ametlikest esindustest Laagris, Paldiski maanteel või Möllerautost ning kõrvale siis
alternatiivsetest kohtadest - siis on ilmselt kergem otsustada.
PS! Skoda klubilistele on esinduses ka päris hea soodustus
Ma olen ka alati Laagrit eelistanud, hooldused ja pudipadi. Aga nüüd kui keskmised ja suuremad tööd ees siis hinnapakkumine oli väga kirves. Kõikidest tuntumatest mittemargiesinduse töökodaddest pea 1000 € kallimalt.
Mina olen teinud selliselt:
hooldused esinduses
remontinud vajadusel mujal, sest hinnavahe oli viimane kord pidurite puhul 3x, kuigi asjad on samad.
Samas näiteks mõni olulisem töö (ketivahetus) lasin teha esinduses kui oli eripakkumine -25% 5a+ masinatele.
Originaalosad tagavad 2a garantii ehk mõne tööpuhul tasub see ära.
Keragarantii väga oluline O2 puhul, täna saan just masina kätte ainult kapott ja katust ei värvitud (2011a masin siis).
Tsitaat: |
Mul ilmselt ootab ees esimeste klotside või ketaste vahetus. Pidurdades teevad häält. Lisaks on ilmselt pidurisadul lahtine. Pidurdades konarlikul
teel tuleb kolin sisse. Eelmise aasta detsembris väidetavalt vaadati sama muret aga nüüd uuesti tagasi.
Masinal siis 70k km ees. Ilmselt tuleks kah võtta pakkumine nii esindusest kui ka mujalt korralikust kohast.
Tsitaat: |
Sai Flamekos ära käidud, vist tegid soovitud asjad ära, vähemalt piduri kmplkti paistavad vahetatud, muus osas karule kõhtu ei näe. Jutt ei olnud nii
mesine nagu esinduses, aga vähemalt konkreetne. Hinnavahe 1,8 kordne - ei tahaks uskuda, et esinduses 1,8 korda parem on tulemus.
Minu teada Lätis keelati see esinduses hooldamist garantii ajal ära, konkurentsi piiramine vms, st mitte ei keelatud vaid garantii kehtib jätkuvalt
kui teed plaanilist hooldust väljaspool margiesindust Eestis võiks ka selle keegi käsile ettevõta ja tuua esinudsed oma hinnapoliitikaga maa peale
tagasi.
Ei ole küll otseselt Skodaga seotud aga näide läti ja eesti esinduste hindade vahe on korralik.
Tuttav võttis oma KIA-le 120 000 hoolduse pakkumise meie esindusest - 470€ ning Valmierast 270€ Ehk on konkurents seal neid hindu normaalsena
hoidnud
Päris sama puuga margiesindust ja suvalist teist töökoda võrrelda ei saa, s.t. margiesindused peavad teoorias tagama kõrgema kvaliteedi, teostama kõik
tööd vastavalt tootja ette määratud normidele, kasutama nõuetele vastavat tehnikat, koolitama personali (ka tehases) jne jne. Mitte-margiesindusel
jääb kogu see jant ära ning isegi kui nad kasutavad originaalosasid, on nende ülejäänud kulubaas tõenäoliselt oluliselt väiksem.
Endal on näide Volvo XC60 100000km hooldusega (õli, filter, kütusefilter, õhufilter):
Info-Auto: 400€
Inchcape (mitteametlik Volvo hooldus): 260€
Veremon: 170€
Ise valisin lõpuks viimase, sest mehed teavad ja tunnevad seda marki autosid läbi ja lõhki (aastatepikkuse margilojaalse töökogemuse vili). IA-s on
see tavahooldus mudugi ebavajalike kellade ja viledega üles paisutatud (pesu + tarkvarauuendused + asenusauto)
Ega see asi nüüd ikka nii mustvalge ka ei ole.Lõin huvi pärast KIA Valmiera lahti ja leidsin seal lukksepa tööpakkumise palgaga alates 700 euri.Kui
meie mingi esindus paneks üles töökuulutuse sellise numbriga siis mõjuks see pigem naljanumbrina.Ma ei jaksaks sellise rahaga ei autot osta ega ka
kuskil Lätis hooldamas käia.See on sama nagu odava alkoga Lätis ,kes lähedal see käib .Tõstke käsi kes teist on sellise palga eest nõus tööd tegema
,sest see algpalk siiski kirjeldab olukorda piisavalt hästi.
Paraku on uute autode remondil siiski piisavalt palju eritööriistu kasutusel,mille soetamine väikestel tegijatel käib üle jõu,suuremad tegijad kes
spetsialiseeruvad kindlatele markidele kindlasti soetavad ka neid.Esindus ei saa ühegi töö kohta öelda et me ei saa seda teha ,sest meil puuduvad
eritööriistad,iga teine suva kontor võib teha asju puhta entusiasmi peal aga mitte esindus.
Teine asi on veel maksude teema,kuskil netis on makstud tööjõu maksude tabel autoremondi ettevõtete kohta ja kui Tallinna ettevõte maksab makse poole
vähem kui Ida- Viru ettevõte siis on ka seal mõtlemiskoht ,sest me kõik tahame sõita laudsiledal ja talvel ka puhtaks lükatud teel jne edasi aga see
ja veel palju asju tuleb meie maksudest.Mul omalgi sõber kes tahab kõike riigilt ämbriga saada aga makse pole teelusika jagugi maksnud.
Just oli ühe tuttava autoga lugu kus suva aga mitte odav kontor ei saanud just eritööriistade puudumise ja nende kasutusoskuste pärast remondiga
hakkama ,entusiasmi ja tahtmist jagus aga peremehel sai aeg ja energia otsa,lõpuks lasi ikka auto esinduses korda teha. Ääremärkusena ütlen veel ,et
ma ei ole mitte ühte päeva mitte üheski margiesinduses töötanud.
Tsitaat: |
Kes on nõus vabatahtlikult teiste tehtud tõõdele andma garantii?
Kas see peaks niimoodi välja nägema ,et keegi kuskil riisub hoolduste tegemiste pealt koore ja kui auto katki siis saadetakse inimene tipa-tapa
esindusse ,las remondivad ise oma müüdud risu.
Tegelikkuses pole ju vaja üldse esinduse uksi kulutada ,mitte keegi püssi ähvardusel sinna ei saada,enamus sõidab ilma remondita garantiiaja ja
pealegi,igaüks võib ju omal naha järgi proovida,äkki veab.See on peaaegu sama kui osta autolaenuga suht uus auto ja mitte teha kaskot,sest sealt tuleb
suur sääst ju.Inimesed sõidavad aastakümneid ja midagi ei juhtu.
Kodiaqil 5 tuhande pärast 60K hooldus ja puht huvi pärast küsin võrdleva pakkumise siit ja sealtpoolt piiri. Lõuna eestist pole minek kauge ja
sobivusel käib ära. eks annan teada
eelmise Octavia ja nüüd ka Kodiaqi siiani kõik hooldused eesti esinduses tehtud ning rahas pole niivõrd otseselt küsimus. Küll aga tuleb aja jooksul
igasugu teenuseid juurde, millest keelduda ei saavat (salongifilter iga 15000 jne) . siis saab teada, kas see peetimine igal pool ühesugune
Minu jutt siis ikka ametlikest esindustest eestis ja lätis
Kui rääkida pelgalt õli ja filtri vahetusest, siis oleksi nagu medal ainult ühe poolega.
Süübides ja teades natuke telgitaguseid, siis esinduses pakutakse sulle ikkagi rohkem..
* arvutiga diagnostika
* tarkvara uuendused
* tehase know-how järgi mingite detailide kontroll või lisakontroll
* tehase poolsed tagasikutsumisega seotud asjaolud
* spetsiaalse väljaõppega ja tehase toega meeskond
Jah, on olemas mõned, kuid siiski väga üksikud, mitte margiesinduse remondiettevõtted, kellel on klientuur, mille abiga nähakse üldse võimalust teha
investeeringud töökoja köögipoolele.
Alustades näiteks spets rakistest lõpetades tarkvaraliste süsteemidega.
Soomes on asi nii,et tava hooldust või tehad kus tahad.Ja paljudel on ka elektrooniline hooltusraamatu võimalus.Aga kui asi puutub karantii asju siis selleks on ainult esindus.Kui mujal lasta kaob automaatselt karantii autol.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Maanteel siis jah arusaadav.
Aga eks see nii ongi, mõni sõidab muretult palju palju, mõne teine remondib ja kirub.
skoda octavia 55tuhat hooldus ees,kuna veel aastake gar. siis tuleb esinduses teha..hinnaks öeldi 425+/- päris kirves ikka
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
55tuhat jah ,lihtsalt õlivahetus ja 60k hooldus tehti samal ajal, läks vähemalt nii nagu lubati ...428euri sh pesu kah odav küll pole a mis hädaga ikka teha
paberil terve list mis vahetati jne...ainus mida ma välja ei loe on käigukasti õli/hooldus(tavaline manuaal) ja seda ka ei tea kas miskit tarkvara
värskendust kah tehti
Manuaalkastil polegi õlivahetust ette nähtud hoolduse käigus. Tehase käsul tehtavad tarkvarauuendused ei kajastugi kliendi arvetel.
Tsitaat: |
Mida sa jahud 428 euri on palju ja nä nä näää. Pane se arve siia ülesse ja siis teised ka näevad mida seal selle raha eest tehti.
DSG käigukasti õli peab vahetama 40 000 km järgi, isegi kui esindus seda ütleb et pole vaja teha. Mina olen koheselt peale garantiid ainult Forss ´i
külastanud, 120 000 km pakkumised võtsin Skoda Tallinn, Autoasi ja Forssist, Forss sai 425 ga hakkama, ; autoasi + 100 ja esindus + 200 €
Tsitaat: |
Kas hoolduse käigus auto veakoode ka loetakse või tehakse seda ainult siis kui mingi kaebus on?
EDIT: selgus, et jah - veakoode korralise teeninduse käigus ei loeta. Ainult siis kui klient kurdab midagi.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Rumal küsimus, aga küsin siiski
Kas kuskil on võimalik leida näiteks VIN-koodi alusel, mis intervalliga Skoda Superb peab korralist hooldust läbima vastavalt läbitud läbisõidule ning
mis töid selle raames teostatakse ?
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do
Tehke võhikule selgeks. Masin on 2018, ette on tiksunud 100K. Kas korralises hoolduses PEAB käima esinduses või võin vaadata ka näiteks Forss poole ? Mida ma kaotan kui korralise hoolduse teen esinduse asemel näiteks Forsis ?
Seadusest tulenevalt ei tohi esindused nõuda sõiduki hooldamist nende esinduses.
Kui tehasegarantii enam ei kehti, siis tee, mis tahad.
Kui sõidukil on kehtiv garantii, siis võid samuti kodus õli vahetada aga
auto omanikul tuleb alati tõestada dokumentaalselt, et kõik hooldused on eelnevalt teostatud vastavalt tootjatehase soovitustele ja kasutatud on
tootjatehase standarditele vastavaid varuosasid ja vedelikke.
Varuosade puhul on vajalik omada ka varuosade sertifikaate, tõendamaks antud toote standarditele vastavust.
Kui tekib mingi rike. (Näiteks mootor jookseb kokku.) siis aetakse näpuga järge ja kui oled kasvõi suvalise tihendi pannud ilma sertifikaadita, siis
maksad ise remondi.
Vana uudis juba aga
FORSS saab täita digitaalset hooldusraamatut kui ka kere garantiiga hakkama, tuleb lihtsalt vastav teenus tellida , korra aastas kontroll ja
keregarantii kehtib edasi.
Kui kahe hoolduse vahel tuleb läbisõit suurem kui 15000 siis mis garantiist saab. Järjekord umbes 3 nädalt ja läheb ilmselt 100 km üle.
Kuni 1000km üle ei tohiks garantii seisukohast mingeid probleeme tekitada.
Tsitaat: |