Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
moanspot

 postitati 05.02.06 20:40
Sai tibake Tallinnast väljas käidud. Õnneks trassil kütusekulu kõige hullem ei olegi. Rahulikumal sõidul jäi keskmiseks 6,4 l/100, tagasi tulles oli tee parem, liiklus tihedam ja möödasõite rohkem, siis jäi tulemuseks 7,3 l/100. Üks ots oli ~160 km.

Aga ehk saab asja lähiajal veel paremaks kui vajalikud värgid vahetatud.

Ahjaa, üsna lahe oli jälgida seda näidikut, mis prognoosib palju paagis oleva bensiiniga veel sõita saab. Kuna tundub, et just linnasõidul on kulu ekstra suurem süsteemi kergelt sassis oleku tõttu, siis pika sõidu lõpus oli järelejäänud kilometraaž suurem kui sõidu alguses :cool:
moanspot

 postitati 03.02.06 10:54
Tsitaat:
Algselt postitas: AzA
see 95 ja 98 vaheline erinevus, kui seda üldse on?

minul on siuhuke tunne, et nad toovad siia ainult ala 96 arvuga kytust ja lisanditega muudavad oktaani. Sõidan pidevalt kõüige tavalisema 95-ga nii 2 taktilise paadimootori kui ka 4 taktilise tsikliga. Viimasesse panin huvi pärast 98. Minek nats muutus, aga paari päeva pärast oli sama tagasi , mis enne. Lahtus ära?


eks see umbes nii on vist jah, n aasta eest, kui Statoil oma Ultima või asjaga turule tuli, siis oli see tegelikult ühe teatud Skandinaaviamaa liig pikalt seisnud strateegline varu, mida uuendati ja vana bensiin siin pärast lisanditega "vääristamist" maha müüdi.
AzA

 postitati 03.02.06 10:34
see 95 ja 98 vaheline erinevus, kui seda üldse on?

minul on siuhuke tunne, et nad toovad siia ainult ala 96 arvuga kytust ja lisanditega muudavad oktaani. Sõidan pidevalt kõüige tavalisema 95-ga nii 2 taktilise paadimootori kui ka 4 taktilise tsikliga. Viimasesse panin huvi pärast 98. Minek nats muutus, aga paari päeva pärast oli sama tagasi , mis enne. Lahtus ära?
wigry

 postitati 03.02.06 10:11
ahjaa, minu kütusekulu langus toimus koos aastavahetusega. Uuel aastal tangitud bensuga võtab auto vähem kütet ning seda on tõestanud sellel aastal kolmest paagitäiest kaks (üks paagitäis läks siis nende külmadega). Võimalik, et Neste on oma kütuse kvaliteeti parandanud (hakkasid ju miskised väävlireeglid sellest aastast kehtima)
Timur

 postitati 02.02.06 22:16
Kütuse kulu mõjutab ka selle kvaliteet. Sügisel tõusis mul vahepeal bensiisnikulu umbes liitri jagu ja mõne aja pärast oli jälle endine. Mis on huvitav on see, et kulu ja masina minek on ühesugune sõltumatta sellest kas võtan 95-te, NITRO-t või 98-t.
wigry

 postitati 02.02.06 21:20
Tundub, et kütusekulu mõjutab ka lihtsalt autoga sõitmine. Tänaseks sõidetud om Octaviaga 25000 km ning viimase 1500 kilomeetri jooksul on kütusekulu tuntavalt langenud. Ehk siis 23500 kilomeetri jooksul oli linnakulu stabiilselt 9.5 liitrit sajale, kuid täna tankides mahtus paaki 44.96 liitrit ning eelmisest tankimisest oli sõidetud 498.5 km ehk siis 9.02 liitrit sajale. Kõige huvitavam on see, et sõidustiili pole nagu muutnud ning mingit ökosõitu kah ei tee. Samas vahepeal oli see suur külm, siis oli kulu 10.3 l/100.

Nii et tundub, et auto mootor hakkab kah lõpuks saama sisse sõidetud.
Octavianus

 postitati 02.02.06 09:07
ma pean ennast siis eriti õnnelikuks pidama.
hetkel kompuutril ees 98 sõidutundi, nende keskmine on siis 5.9l/100km ning keskmine kiirus on 34km/h.
Kusjuures elan ja töötan Tlns-s...

Kuidas te nii madalad keskmised kiirused olete saavutanud:):o
indro

 postitati 01.02.06 14:42
Mul on küll 1.2 HTP (3 silindriline) mootoriga Fabia aga keskmine kütusekulu on 7,3L/100km. Seda siis kompuutri järgi ja viimase 3000km jooksul, keskmise kiirusega nats alla 40km/h. Ma ei tea paljud 1.2HTP mootoriga Fabia omanikud seda teevad aga mina sõidan ka linnas viienda käiguga, väike mootor ja pöörded suht kõrgel muidu.
moanspot

 postitati 01.02.06 13:57
Täiendus. Tegelikult ikka ei läinud kütusekulu näit hullemaks kui enne, paarkend kilti mööda linna kolistades andis tulemuseks 11,3. Nii et paar liitrit parem kui varem. Loodetavast tulevad jupid kiiresti ja saab kulu ikka alla 10 l ka talvperioodil linnasõidul.

Kurb küll see, et vahepeal vaja vähemalt üks kord Lõuna-Eesti ära käia, läheb kalliks kuram...
moanspot

 postitati 01.02.06 07:33
diagnostikas käidud. Selgus, et mingi valemiga oli bensiini sattunud paagi õhutuskanalisse, ja see ajab lambdaanduri ja masina "aju" lolliks.

Paraku aga vajalik filter, mis ära tuleb vahetada, on tellitav, mitte kohapeal, nii et peab ootama nädalakese.

Kuna masina aju resetiti ära, siis koju sõites näitas eile juba täitsa normaalset numbrit, nii 7-8 l/100. Aga see oli vaid hetkeline rõõm, täna hommikul näitas veel rohkem kui varem...

Ma loodan, et ainult kompuuter paneb segast, mitte reaalne kulu ei ole tõusnud...
Ints

 postitati 31.01.06 22:37
12l/100-le on ikka palju.Soovitn soojalt diagnostikast läbi käia,see ütleb kohe ära mis vga.Lambda anduridid on ennegi nöökinud.Ise toimin nagu lare- lasen autol nii kaua käia kuni põõrded alla kukkuvad ja ei mingit muret.Edu :D
lare

 postitati 31.01.06 17:57
Tsitaat:
Algselt postitas: cl
...ja külmaga kohapeal lasen käia max. 5sek ;)

terv,

kristjan

Ise lasen oma masinal tühikäigupöörded alla kukkuda,ennem kui stardin.Kunagi,kui ta just ostnud olin,siis paugust startides hakkas nagu jukerdama.

Aga 1.4 Fabia ei tohiks küll mingi valemiga 12l/100-le võtta.Endal ka talvel kuskil 10-11l vahel 100-le.
moanspot

 postitati 31.01.06 09:09
Tsitaat:
Algselt postitas: cl
tere,

Õhufilter vaheta ära - kui on pikalt vahetamata, see võib aidata küll ja pole teab mis suur kulu. Sõiduautol jämedalt iga 20tkm järgi võiks vahetada, aga eks see oleneb autost ja keskkonnast kus sõidetakse.

Kirjutad, et lasid autol 10-15 min kohapeal tiksuda külmade ilmadega, no külma mootoriga võib selline tiksumine iseenesest juba pool liitrit bensu kulutada meetritki liikumata. Su linnasõidu keskmine kiirus pole kah teab mis suur, ilmselt istud palju ummikutes, seal jällegi kulub bensiin kohapel mootori käimashoidmisele ja 1. käiguga töristamisele.

Mul 1.8 bensukas võtab külma mootoriga kohapel käies ikka julgelt 2+L/tunnis, soojalt 0,9L/tunnis (eks tal on võib-bolla rohkem seadmeid ringi ajada kah kui sinu autol). reaalne keskmine kulu on linnas u. 10-11L/100km, aga keskmine kiirus on sinuomast oluliselt suurem ~23...25km/h st ummikuid väldin ja külmaga kohapeal lasen käia max. 5sek ;)

terv,

kristjan


õhufiltri vahetus on plaanis ära teha jah. Kohapeal seistes kompuuter näitab alguses 1,2-1,3 l/h, hiljem läheb 1,1 l peale. Nii et seal väga hull kulu ei tohiks tulla. 14 l sajale on ikka liig 1,4 mootori kohta, isegi talvel.
cl

 postitati 31.01.06 08:35
tere,

Õhufilter vaheta ära - kui on pikalt vahetamata, see võib aidata küll ja pole teab mis suur kulu. Sõiduautol jämedalt iga 20tkm järgi võiks vahetada, aga eks see oleneb autost ja keskkonnast kus sõidetakse.

Kirjutad, et lasid autol 10-15 min kohapeal tiksuda külmade ilmadega, no külma mootoriga võib selline tiksumine iseenesest juba pool liitrit bensu kulutada meetritki liikumata. Su linnasõidu keskmine kiirus pole kah teab mis suur, ilmselt istud palju ummikutes, seal jällegi kulub bensiin kohapel mootori käimashoidmisele ja 1. käiguga töristamisele.

Mul 1.8 bensukas võtab külma mootoriga kohapel käies ikka julgelt 2+L/tunnis, soojalt 0,9L/tunnis (eks tal on võib-bolla rohkem seadmeid ringi ajada kah kui sinu autol). reaalne keskmine kulu on linnas u. 10-11L/100km, aga keskmine kiirus on sinuomast oluliselt suurem ~23...25km/h st ummikuid väldin ja külmaga kohapeal lasen käia max. 5sek ;)

terv,

kristjan
wigry

 postitati 30.01.06 22:29
Isiklikult arvan, et lambda võib täitsa olla sellise probleemi põhjustajaks. Lambdaandur on siis vidin, mis jälgib heitgaase ning tema andmete alusel korrigeeritakse siis mootori tööd, et heitgaasid oleksid optimaalsed. Kui nnüüd lambda annab vigaseid mõõtmistulemusi, korrigeeritakse ka mootoritööd valesti ning sealt hakkavadki tulema suured kütusekulud ja võimsuse kaod.

Diagnostikasse soovitan ikka minna, sest jah äärmisel juhul kaotad paarsada krooni kuid see-eest on sul võimalik saada täpne diagnoos, milline komponent mootorist ei toimi ideaalselt.
moanspot

 postitati 30.01.06 21:48
Esialgsed vaatlused annavad tulemuseks (auto on Fabia Combi 2001 a, 1,4 55 kw) liiga suure kütusekulu.

Hetkel küll praktiliselt ainult linnasõit, suht lühikesed otsad korraga (<10 km) ja külm aeg ka olnud (kuigi 10-15 min selle suure külmaga ikka lasin enne sõitu tiksuda), kuid siiski: 12-14 liitrit 100 kilomeetri kohta on ju liiga suur. Seda näitu näitab nii kompuuter kui tankimise järgi arvutamine (küll poole paagi täitmise järgi arvutatud mitte täis paaki nulli ligi sõites).

Natuke sobrasin netis, kuid kuna ise eriti mootori inimene ei ole, siis ei oska hinnata mis ja kus. Peamiselt räägitakse õhufiltrist, küünaldest ja mingist lambda andurist. Viimase puhul ma isegi ei kujuta ette, mis see olla võiks. ;)

Väga vihane gaasivajuta nagu pole, samas tavapärasel töö - kodu marsruudil keskmine kiirus jääb sinna 17-19 km/h kanti, nii et ega liiklus just liiga sujuv ka pole, nii et kiirendamist on ikka. Samas kui mõnel rahulikumal lõigukesel saab stabiilselt veid alla 60 Km/h sõita, näitab kompuuter kütusekuluks üsna mõistliku 5-6 l/km.

Aga päris normaalne see kesmine kulu ikka ei tundu... kas diagnostikasse minekust oleks abi? Saab sealt mingi vastusse, mis asjasse selgust tooks, või mõttetu aja/raha kulu? See ju küünalde olukorda vms ei näita...

Kõik soovitused on oodatud :cool:

Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 68.6% - SQL: 31.4%]