Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
diesel

 postitati 27.09.16 19:10
veel on võimalusi.
näiteks soojemad riided.
või talveks teine auto.
Enrico

 postitati 27.09.16 09:27
Pakun välja geniaalse idee - mine oma autoga ametlikku remonditöökkotta (see ei pea alati esindus olema)!
Nii saad oma mure palju rutem lahendatud.
Tommike

 postitati 27.09.16 08:59
Pole süvenenud probleemi, aga kuna nüüd oleks juba sooja vaja autos, siis palun endiselt abi. Kas antud masinal on elektrooniline või mehhaaniline süsteem, et temperatuuri sees reguleerida? (trossiga või elektriga klapi reguleeriine) Salongi puhub AINULT külma õhku. Ratas millega temperatuuri reguleerida ei muuda midagi. On kellelgi ideid mida mul teha oleks vaja?
Ranx

 postitati 02.08.16 17:15
No kui konditsioneeri/kliima sisse lülitab ,hakkab ju enamusel autodel kliima vent kohe tööle ,nii on vähemalt minu 3 sakslasel .
Allroadil oli selline juhus et kliima ventika mootor (radika ees),oli kinni jooksnud ,ning ei toiminud .
Tulemuseks oli see et rõhk kliima süsteemis tõusis 2 korda suuremaks ja külma et tulnud ,sõites isegi veidi tuli .
Ise hakkasin kah kõigepealt kahtlustama et gaasi vähe sees ,aga sellegi poolest tasub seda kontrollida ,pealegi ei maksa ju kliima täitmine suurt midagi (alates30.-)
urmas66

 postitati 02.08.16 14:14
Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
Kui ratas külma peal, siis juhitakse sisenev õhk radikast mööda.


See oli nii võibolla mõnel 60-ndate autol,aga tänapäeval sulgeb ventiil jahutusvedeliku voo läbi soendus radiaatori ja ei enamat.Konditsioneeri radikas on soojendus radika ees ja sealt tuleb õhk läbi sama kanali,selle vahega ,et seal õhku jahutatakse.
Surve kontroll süsteemis ei kesta üle 5min ja lahti pole midagi lammutada vaja.Kaks toru ühendatakse kiirühendusega külge ja kõik.
Ventilaatori töötamine ei ole konditsioneeri sisse lülitamisega üldjuhul ühelgi autol seotud va juhul,kui auto mootor üle kuumeneb,siis lülitub kont välja.
tnx

 postitati 01.08.16 09:46
Korraks kapott lahti teha ja vaadata, kas ventikas või kompressori sidur rakendub on igal juhul lihtsam, kui kellegi juurde minna :)
Kliimasüsteemil võib olla selline tarkus sees küll, et kui ventikas ei rakendu, siis ei puhu ka külma, sest miski ei jahuta ju freooni piisavalt ära. Väga vahet polegi, kas see tarkus tuleb rõhu mõõtmisest või ventika enese kontrollist.
Aga nagu hädaline vahepeal kirjutas, puhub sooja ka ilma kliimat kasutamata, ehk viga ei ole freoonis või selle puudumisest.
Kui vahel saab natuke aega sõita normaalselt, siis on tegu ilmselt elektrooniliselt juhitava kliimaplokiga ning sellega on laias laastus 2 varianti: pistad VCDS või esinduse arvuti sappa ja vaatad, mis ta endast arvab ning kas ta klappide liigutamise käskudele reageerib; või teise variandina lammutad keskkonsooli külgedelt polstreid maha ja piilud, kas paistab mõni murdunud detail vms.
Jahutusvedeliku tasemega seost ma ei usu, seda kasutatakse salongi kütmiseks, mitte jahutamiseks. Kui ratas külma peal, siis juhitakse sisenev õhk radikast mööda.
urmas66

 postitati 16.07.16 06:49
Tsitaat:
Algselt postitas: M.Jaaska
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
No ei ole ükski ventikas sellega seotud,et kliima külma ei tee.Ilmselgelt on sul freooni liiga vähe sees.Kui sa väidad,et vahel sõitma hakates natuke teeb ja siis enam mitte.Freoon läheb lihtsalt kuumenedes vedelast oleksust gaasiks ja andur lülitab süsteemi välja.Kliimatäitmisega tegeleb meil vist musttuhat asutust ja ka kõik esindused.Ei maksa see töö ülemäära palju,aga täitma peab õige koguseni ja see tavaliselt auto ninas oleval birkal kirjas.Õige lähenemine on nii,et olemasolev pumbatakse süsteemist välja ja siis õige kogus tagasi.Muidugi kannatab vahepeal ka lämmastiku ja värviga teha survetest,et miks freooni väheks jäänud on.Õli ei tohi ka unustada.


Pigem on ikka nii, et kompressor pumpab gaasi kokku ja kuumana eesmises radiaatoris jahutatakse seda u. 10C, misjärel muutub gaas vedelasse olekusse. Reguleerklapis reguleeritakse kogust, mis aurustisse suunatakse ja aurustis muutub vedel aine jälle gaasiks.

Ning ringlus hakkab otsast peal. Kui esimeses radiaatoris, ehk kondensaatoris jahtumist ei toimu, ei ole aurustis millegil aurustuda.


Sa nüüd võtsid kliima tööpõhimõtte täpselt ette,aga see on nii,kui on piisav ehk õige kogus freooni sees.Kui on vähe,ei teki enam seda protsessi ja andur lülitab kompressori välja.Muidu lõhkeks midagi ülesurve all,või kompressor jookseb kokku.Muidugi võib nii vanal auto olla ka aurusti filter kinni,aga siis ei tööta üldjuhul üldse.
Ma ei mõista,kas tõesti on raske minna kellegi juurede,kes kas või külmikuid remondib ja lasta surve süsteemis üle kontrollida.Selle järgi saab ajuba asja selgeks.
Kui kliima sisse lülitatud,siis peavad ühepoole frooni torud kapoti all kuumaks minema ja teise poole omad külmaks ja need üldjuhul seistes töötava mootoriga autol ka kaetud kondensaadiga.
Võimalik ka kliimajuhtploki viga.Kuna see ikka juba kallis töö ja mina laseks seda ainult spetsialistil uurida,siis freooni olemasolu või puudumine on ikkagi esimene asi,mis ära tuleb teha.Ja sellega saab väga palju külmaainega tegelevaid firmasid hakkama.Võtab aega 10min
r3del

 postitati 15.07.16 22:39
kontrolli jahutusvedeliku tase üle. Endal oli vanal autol jahutusvedeliku leke, kuid mootori temp püsis normaalsena. Alanenud jahutusvedeliku tõttu puhus vaid kuuma, aeg-ajalt viskas külma vahele.
Tommike

 postitati 15.07.16 18:28
Probleem pole siiski vaid kliimaga, kui kliima väljas siis on sama probleem, puhub vaid sooja õhku, reguleerimisel nupust (rattast) ei muutu midagi... Klapi reguleerimise mehhanism ütles üles? Sel autol on kas elektrooniline või mehhaaniline süsteem? Ehk on tross katki või oksüdeerunud miski?
M.Jaaska

 postitati 15.07.16 16:08
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
No ei ole ükski ventikas sellega seotud,et kliima külma ei tee.Ilmselgelt on sul freooni liiga vähe sees.Kui sa väidad,et vahel sõitma hakates natuke teeb ja siis enam mitte.Freoon läheb lihtsalt kuumenedes vedelast oleksust gaasiks ja andur lülitab süsteemi välja.Kliimatäitmisega tegeleb meil vist musttuhat asutust ja ka kõik esindused.Ei maksa see töö ülemäära palju,aga täitma peab õige koguseni ja see tavaliselt auto ninas oleval birkal kirjas.Õige lähenemine on nii,et olemasolev pumbatakse süsteemist välja ja siis õige kogus tagasi.Muidugi kannatab vahepeal ka lämmastiku ja värviga teha survetest,et miks freooni väheks jäänud on.Õli ei tohi ka unustada.


Pigem on ikka nii, et kompressor pumpab gaasi kokku ja kuumana eesmises radiaatoris jahutatakse seda u. 10C, misjärel muutub gaas vedelasse olekusse. Reguleerklapis reguleeritakse kogust, mis aurustisse suunatakse ja aurustis muutub vedel aine jälle gaasiks.

Ning ringlus hakkab otsast peal. Kui esimeses radiaatoris, ehk kondensaatoris jahtumist ei toimu, ei ole aurustis millegil aurustuda.
urmas66

 postitati 15.07.16 14:07
No ei ole ükski ventikas sellega seotud,et kliima külma ei tee.Ilmselgelt on sul freooni liiga vähe sees.Kui sa väidad,et vahel sõitma hakates natuke teeb ja siis enam mitte.Freoon läheb lihtsalt kuumenedes vedelast oleksust gaasiks ja andur lülitab süsteemi välja.Kliimatäitmisega tegeleb meil vist musttuhat asutust ja ka kõik esindused.Ei maksa see töö ülemäära palju,aga täitma peab õige koguseni ja see tavaliselt auto ninas oleval birkal kirjas.Õige lähenemine on nii,et olemasolev pumbatakse süsteemist välja ja siis õige kogus tagasi.Muidugi kannatab vahepeal ka lämmastiku ja värviga teha survetest,et miks freooni väheks jäänud on.Õli ei tohi ka unustada.
rain

 postitati 15.07.16 07:51
mootori ees on 2 radikat a 2 propellerit. keera salongis kõige külmema peale ning vaata, kas hakkab ringi käima või ei.

http://www.everythingmotoring.com/databasethumbs/vim_5_4002117__vimg1704257-1.jpg
Tommike

 postitati 14.07.16 20:44
Auto mootori ja veermiku probleemidega oskaksin tegeleda.. Vabandan, et ehk rumal küsimus, aga kus kohas see asub? Pean ma selleks kogu armatuuri lahti kiskuma?
rain

 postitati 14.07.16 20:39
Tsitaat:
Algselt postitas: Tommike
Tere!

Isend on mul Škoda Octavia 2003a, 1.9TD 66kW. Probleem siis nimelt selles, et tahaks suvel ikka ilma tuule kohinata ka sõita, salongi puhub kuuma õhku, temperatuuri reguleerida ei saa. Konditsioneeriga puhub veel kuumemat. Juhtub ka, et saab ligi 30-40km sõita nii, et puhub jahedat, kuid siis hakkab jälle kuuma puhuma. Oskab keegi ehk soovitada mida teha, või milles asi võib olla? Mootori temp on normis koguaeg, õhufilter vahetatud, salongiõhufilter vahetatud.


Ette tänades,

Tom.


vaata kas kliima ventikas käib ringi? lõhnab nagu selle kala olevat
Tommike

 postitati 14.07.16 20:13
Tere!

Isend on mul Škoda Octavia 2003a, 1.9TD 66kW. Probleem siis nimelt selles, et tahaks suvel ikka ilma tuulekohinata ka sõita, salongi puhub kuuma õhku, temperatuuri reguleerida ei saa. Konditsioneeriga puhub veel kuumemat. Juhtub ka, et saab ligi 30-40km sõita nii, et puhub jahedat, kuid siis hakkab jälle kuuma puhuma. Oskab keegi ehk soovitada mida teha, või milles asi võib olla? Mootori temp on normis koguaeg, õhufilter vahetatud, salongiõhufilter vahetatud.


Ette tänades,

Tom.

Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 53.8% - SQL: 46.2%]