Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
jk

 postitati 07.11.06 08:44
Tsitaat:
Algselt postitas: stefan
Siia teemasse üks oluline täpsustus. Diiselmootoritel on PTC lisasoojendi, mis kasutab ise diiselkütust.

Väike täpsustus: PTC ei tööta diiselkütuse, vaid 12V peal - vt lähemalt http://www.beru.com/download/produkte/prospekt_ptc_d.pdf
Üldine põhimõte aga õige: kui PTC on tagant ära, ei koormata genekat nii palju ja kütusekulu peaks tõesti langema.
stefan

 postitati 07.11.06 08:31
Siia teemasse üks oluline täpsustus. Diiselmootoritel on PTC lisasoojendi, mis kasutab ise diiselkütust. Uuel Octavial, millel on kahepoolne kliimaseade, vajutades külmal ajal ECON reziimile - lülitatakse muuseas PTC lisasoojendi välja. Sellest see märkimisväärne kütusekulu langus. Kuid mootor ja salong siis loomulikult soojenevad hirmaeglaselt.
AzA

 postitati 09.03.06 13:26
mul on ka see nn kliima.
On nupp: ECON
Niikui ma seda pressin, kukub koha peal seistes küttekulu 0.7l/h pealt 0.5l/h peale.
Uurisin ja selgus, et see lülitab kliimaseadme tagant ära.

Pull on asjaolu, et kui pressida seda nuppu, mis hakkab esiklaase ja küljepeegleid puhuma, kustub ECON automaatselt ära ehk kliima lülitatakse sisse.

Misiganes number mul on reguleeritud, küttekulu ikka 0.7
Ehk siis kliima mootorit veab mootor ringi misiganes temperatuuril.

eee.... mulle tundub nii.
reFFLex

 postitati 06.03.06 09:15
Tsitaat:
Algselt postitas: cl
jah, kasutusjuhendit kasulik lugeda, minu octavia juhendis on igatahes kirjas et kondi töötamiseks on vaja:

+5 kraadi celsiuse järgi välistemperatuuri
auto mootor peab töötama
salongi ventilaator olema issse lülitatud

Nii nad ütlevad jah, et when nothing else helps - read the owners manual :P

Tuli tegelt omal ka meelde cl'i jutu peale, et manuaalis miskit selle alamtemperatuuri kohta oli öeldud.
See kliimaseade on minu jaoks üldse üks nati segane seadeldis - saan tema tööpõhimõttest hästi aru näiteks suvel, kui paned ta külma puhuma - siis imetakse/puhutakse soe õhk läbi aurusti, kus see maha jahutatakse ning samal ajal kondenseerub õhus sisalduv niiskus. Olen kunagi õppinud EPAs külmatehnikat ning sestap on mulle külmkappide hingeelu ja siseorganite tööpõhimõtted tuttavad.

Kui nüüd aga näiteks temperatuuriregulaator keerata üles 22 kraadi peale, siis suvel kuumaga puhutakse salongi jahedat, talvel külmaga suhteliselt kuuma õhku ning seda ka juhul, kui kliimaseade on sisse lülitatud (nojah - selge see, et kui õues on temp miinuses, siis aurusti ei tööta ning kliimaseadme seeshoidmisest tolku miskit pole). Kui aga õuetemperatuur on üle +5 kraadi, siis ikkagi toimub salongi soojendamine, mitte jahutamine. Igatahes kindel on see, et tegemist on kliimaseadme (nagu seda välja reklaamitakse), mitte konditsioneeriga ning salongi-/välistemperatuurist lähtuvalt see toimib.

Mind huvitab aga see, et kas salongi puhub kuumemat õhku siis, kui temperatuuriregulaator on punasesse keeratud ja kliimaseade välja lülitatud või siis kui kliima on sees. Peaks ju nagu kuumem olema, kuna aurusti töötamisel õhku jahutatakse. Kui teha loogiline järeldus manuaalis kirjutatust lähtuvalt, et alla 5 kraadi kliimaseade enam ei tööta, siis võib arvata, et see aurusti on võimeline umbes sellele temperatuurile (soojemat) õhku jahutama. Seda loomulikult ainult siis, kui õues mingit rämedat troopikat pole.

Samuti olen ma mõtisklenud selle üle, et tea, kas siis, kui kliima on sisse lülitatud, kuid temperatuur on reguleeritud 22 peale või soojemaks, autol küttekulu ka tõuseb. St siis ju ei saa salongis olles aru, kas kliima toodab külma või mitte ja kui ta ei tooda külma, siis võiks nagu arvata, et ta ei tarbi eriti voolu ka.

Kardan, et Auto100 spetsialistid nii peenetele küsimustele ei oska vastata. Kas sina oskad, morden, kuidagi kliimaseadmete tehnilist poolt kommenteerida?
cl

 postitati 05.03.06 21:45
jah, kasutusjuhendit kasulik lugeda, minu octavia juhendis on igatahes kirjas et kondi töötamiseks on vaja:

+5 kraadi celsiuse järgi välistemperatuuri
auto mootor peab töötama
salongi ventilaator olema issse lülitatud
wigry

 postitati 05.03.06 21:43
No konditsioneer töötab ikka Octavial ka külmaga. Seda kinnitab fakt, et ühe korra olen teinud 200 kilomeetrise väljasõidu, millest esimesed 100 sõitsin ilma konditsioneerita (tavaliselt kogu aeg konditsioneer sees). Tulemuseks olui see, et salongi õhuniiskus tõusis oluliselt ning kui auto oli -20 kradises külmas miskine 4 tundi seisnud ja hakkasime tagasi tulema, siis sadestus minu ja kaassõitja hingeõhk konkreetselt kõikidele klaasidele ja oli hetkega jääs. Seega see 100 kilomeetrit tagasiteed möödus siis sauanas olemisena, sest eesmärk oli klaasid seest poolt puhtaks saada.

Seega sõidan jätkuvalt pidevalt konditsioneeriga olenemata ilmast ning rohkem pole klaasid enam seest poolt jäässe läinud.

Siiski tagumisi aknaid jah suurema rahvaarvuga kuigi hästi puhtana hoida ei suuda.
Timur

 postitati 05.03.06 21:34
Skoda kohta ei ole uurinud aga paljudel masinatel ei hakka konditsioneer enne tööle kui välis temp on vähemalt +5*c.
reFFLex

 postitati 05.03.06 21:01
Mitu aega juba olen täheldanud häirivat tõsiasja, et kui tagumine rida on autos rahvast täis, siis isegi konditsioneeri abiga ei saa tagumisi külgmisi klaase udust/jääst puhtaks.

Deem... :mad:

Mõistatan siin omaette, et kas peabki nii olema seoses tõsiasjaga, et tagumisi klaase miski ei soojenda s.o soe tuul peale puhuma ei ulatu ning füüsika nõuab oma. Kui kahekesi rallime ja vähem niiskust toodame, siis olen nagu kondi abiga soovi korral saanud klaasid klaariks, pande aga kui peal on, siis ei saa hakkama.

Siit ka järgmine küsimus - millised on teiste konditsioneeriomanike vaatlustulemused talvisel ajal - kas saate soovi korral tagumised klaasid klaariks või ei? Kas peabki nii olema, või peaks antud teemal ka hoolduse-rahvaga rääkima?

Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 51.0% - SQL: 49.0%]