Teema ülevaade |
jk
|
postitati 07.11.06 08:44 |
Tsitaat: | Algselt postitas: stefan
Siia teemasse üks oluline täpsustus. Diiselmootoritel on PTC lisasoojendi, mis kasutab ise diiselkütust. |
Väike täpsustus: PTC ei tööta diiselkütuse, vaid 12V peal - vt lähemalt http://www.beru.com/download/produkte/prospekt_ptc_d.pdf
Üldine põhimõte aga õige: kui PTC on tagant ära, ei koormata genekat nii palju ja kütusekulu peaks tõesti langema.
|
stefan
|
postitati 07.11.06 08:31 |
Siia teemasse üks oluline täpsustus. Diiselmootoritel on PTC lisasoojendi, mis kasutab ise diiselkütust. Uuel Octavial, millel on kahepoolne
kliimaseade, vajutades külmal ajal ECON reziimile - lülitatakse muuseas PTC lisasoojendi välja. Sellest see märkimisväärne kütusekulu langus. Kuid
mootor ja salong siis loomulikult soojenevad hirmaeglaselt.
|
AzA
|
postitati 09.03.06 13:26 |
mul on ka see nn kliima.
On nupp: ECON
Niikui ma seda pressin, kukub koha peal seistes küttekulu 0.7l/h pealt 0.5l/h peale.
Uurisin ja selgus, et see lülitab kliimaseadme tagant ära.
Pull on asjaolu, et kui pressida seda nuppu, mis hakkab esiklaase ja küljepeegleid puhuma, kustub ECON automaatselt ära ehk kliima lülitatakse
sisse.
Misiganes number mul on reguleeritud, küttekulu ikka 0.7
Ehk siis kliima mootorit veab mootor ringi misiganes temperatuuril.
eee.... mulle tundub nii.
|
reFFLex
|
postitati 06.03.06 09:15 |
Tsitaat: | Algselt postitas: cl
jah, kasutusjuhendit kasulik lugeda, minu octavia juhendis on igatahes kirjas et kondi töötamiseks on vaja:
+5 kraadi celsiuse järgi välistemperatuuri
auto mootor peab töötama
salongi ventilaator olema issse lülitatud |
Nii nad ütlevad jah, et when nothing else helps - read the owners manual
Tuli tegelt omal ka meelde cl'i jutu peale, et manuaalis miskit selle alamtemperatuuri kohta oli öeldud.
See kliimaseade on minu jaoks üldse üks nati segane seadeldis - saan tema tööpõhimõttest hästi aru näiteks suvel, kui paned ta külma puhuma - siis
imetakse/puhutakse soe õhk läbi aurusti, kus see maha jahutatakse ning samal ajal kondenseerub õhus sisalduv niiskus. Olen kunagi õppinud EPAs
külmatehnikat ning sestap on mulle külmkappide hingeelu ja siseorganite tööpõhimõtted tuttavad.
Kui nüüd aga näiteks temperatuuriregulaator keerata üles 22 kraadi peale, siis suvel kuumaga puhutakse salongi jahedat, talvel külmaga suhteliselt
kuuma õhku ning seda ka juhul, kui kliimaseade on sisse lülitatud (nojah - selge see, et kui õues on temp miinuses, siis aurusti ei tööta ning
kliimaseadme seeshoidmisest tolku miskit pole). Kui aga õuetemperatuur on üle +5 kraadi, siis ikkagi toimub salongi soojendamine, mitte jahutamine.
Igatahes kindel on see, et tegemist on kliimaseadme (nagu seda välja reklaamitakse), mitte konditsioneeriga ning salongi-/välistemperatuurist
lähtuvalt see toimib.
Mind huvitab aga see, et kas salongi puhub kuumemat õhku siis, kui temperatuuriregulaator on punasesse keeratud ja kliimaseade välja lülitatud või
siis kui kliima on sees. Peaks ju nagu kuumem olema, kuna aurusti töötamisel õhku jahutatakse. Kui teha loogiline järeldus manuaalis kirjutatust
lähtuvalt, et alla 5 kraadi kliimaseade enam ei tööta, siis võib arvata, et see aurusti on võimeline umbes sellele temperatuurile (soojemat) õhku
jahutama. Seda loomulikult ainult siis, kui õues mingit rämedat troopikat pole.
Samuti olen ma mõtisklenud selle üle, et tea, kas siis, kui kliima on sisse lülitatud, kuid temperatuur on reguleeritud 22 peale või soojemaks, autol
küttekulu ka tõuseb. St siis ju ei saa salongis olles aru, kas kliima toodab külma või mitte ja kui ta ei tooda külma, siis võiks nagu arvata, et ta
ei tarbi eriti voolu ka.
Kardan, et Auto100 spetsialistid nii peenetele küsimustele ei oska vastata. Kas sina oskad, morden, kuidagi kliimaseadmete tehnilist
poolt kommenteerida?
|
cl
|
postitati 05.03.06 21:45 |
jah, kasutusjuhendit kasulik lugeda, minu octavia juhendis on igatahes kirjas et kondi töötamiseks on vaja:
+5 kraadi celsiuse järgi välistemperatuuri
auto mootor peab töötama
salongi ventilaator olema issse lülitatud
|
wigry
|
postitati 05.03.06 21:43 |
No konditsioneer töötab ikka Octavial ka külmaga. Seda kinnitab fakt, et ühe korra olen teinud 200 kilomeetrise väljasõidu, millest esimesed 100
sõitsin ilma konditsioneerita (tavaliselt kogu aeg konditsioneer sees). Tulemuseks olui see, et salongi õhuniiskus tõusis oluliselt ning kui auto oli
-20 kradises külmas miskine 4 tundi seisnud ja hakkasime tagasi tulema, siis sadestus minu ja kaassõitja hingeõhk konkreetselt kõikidele klaasidele ja
oli hetkega jääs. Seega see 100 kilomeetrit tagasiteed möödus siis sauanas olemisena, sest eesmärk oli klaasid seest poolt puhtaks saada.
Seega sõidan jätkuvalt pidevalt konditsioneeriga olenemata ilmast ning rohkem pole klaasid enam seest poolt jäässe läinud.
Siiski tagumisi aknaid jah suurema rahvaarvuga kuigi hästi puhtana hoida ei suuda.
|
Timur
|
postitati 05.03.06 21:34 |
Skoda kohta ei ole uurinud aga paljudel masinatel ei hakka konditsioneer enne tööle kui välis temp on vähemalt +5*c.
|
reFFLex
|
postitati 05.03.06 21:01 |
Mitu aega juba olen täheldanud häirivat tõsiasja, et kui tagumine rida on autos rahvast täis, siis isegi konditsioneeri abiga ei saa tagumisi külgmisi
klaase udust/jääst puhtaks.
Deem...
Mõistatan siin omaette, et kas peabki nii olema seoses tõsiasjaga, et tagumisi klaase miski ei soojenda s.o soe tuul peale puhuma ei ulatu ning
füüsika nõuab oma. Kui kahekesi rallime ja vähem niiskust toodame, siis olen nagu kondi abiga soovi korral saanud klaasid klaariks, pande aga kui peal
on, siis ei saa hakkama.
Siit ka järgmine küsimus - millised on teiste konditsioneeriomanike vaatlustulemused talvisel ajal - kas saate soovi korral tagumised klaasid klaariks
või ei? Kas peabki nii olema, või peaks antud teemal ka hoolduse-rahvaga rääkima?
|
|