Teema ülevaade |
Wygla
|
postitati 21.12.09 12:21 |
Sain siis lõpuks oma hoovastiku kokku tagasi (tükk tegemist oli, et õieti kokku saada, sest algselt mälu järgi pannes ei tahtnud üle mootori see
hoovastik minna ja panin valesti . Lõpuks sai aga õieti kokku. Määrdeks
panin vahele Addinoli kõrgsurvemäärde (tavotipotskus) mis peaks kannatama ka -30 kraadist külma.
Ja nüüd tulemus...
...Ma poleks uskunudki, et kojamehed niiii kiiresti võivad üle klaasi joosta . Parem kui uus arvan ma . Loodan, et nüüd pole ka külmakraadiga rohkem muret (ptüi-ptüi-ptüi 3 korda üle
õla). Puhastamine ja õige määrdega määrimine annab ikka tohutult juurde. Kõik, kes antud probleemiga hädas või mitteveelhädas, võiksid kasvõi
profülaktika mõttes asja ära teha, kui tundub, et kojamees natukenegi laisema moega
|
Wygla
|
postitati 20.12.09 18:06 |
audiklubi foorumit sobrades jäi silma, et seal, kuhu see võll sisse käib, peaks olema ka mingi peenike tihend. Ühelt poolt ma mingisuguse
tihendisarnase asja leidsin, teisel pool polnud sellest haisugi. Ilmselt peaks seal ikkagi midagi olema, muidu läheb mustus ja laga vahele. Eks homme
Forsist küsin, kuigi kas selliseid asju üldse leidub
|
Wygla
|
postitati 20.12.09 08:39 |
Just proovisin. Tundus, et käib nagu kellavärk .
Aga lihtsalt täna polnud ka sellist krõbedat pakast (-11...-12), et selles mõttes läks katse natuke vett vedama . Eks ma veel uurin-puurin homseni natuke. Kõige õigema pildi saab ikka siis,
kui kojamees küljes.
|
diesel
|
postitati 20.12.09 08:36 |
võiksin kihla vedada, et tühi mootor käis sul nigu kellavärk. anna edusammudest teada.
|
Wygla
|
postitati 19.12.09 18:43 |
Kakkusin täna hoovastiku maha. Üks võll tuli kergelt välja, kuid oli roostene ja sellise vee moodi ollusega koos, mis suuremate miinuskraadidega võib
jupsida küll. Samas hoovastik väga raskelt ei liikunud iseenesest. Teine võll liikus sisemises asendis normaalselt, aga välja peksin ja kangutasin
seda tükk aega. Vaatan esmaspäeval paremat määret (-30 kraadi - arvatavasti mingisugune tavotilaadne laagrimääre), määrin ära ja kokku tagasi.
Täna jätsin kojameeste mootori õue, lootuses, et tuleb natukene külma kaa, et siis hommikul proovida, mis see mootor ilma ühegi ühenduslülita teeb.
Võimalik, et on viga ka mootoris: mootoris mingi määre ära hangunud vms (mootoriehitus minu jaoks tiba keerulisem, et mida/millega seal määrida ja
puhastada). Samas mootor töötab vaikselt, ega urise. Aga -15 kraadiga ja rohkem oli kojamees nagu tigu. -10 päeva peale hakkas enamvähem normaalselt
liikutama kojamehi, kuigi 100% rahul sellega siiski polnud.
Lootus jääb, et viga oli hoovastikus ning saab määrdega korda. Kui ka mootor külmaga kinni poob, siis on natuke halvem.
|
maena
|
postitati 19.12.09 09:07 |
täpselt sama jama ... ning kahjuks puudub garaaž, kus saaks lahti võtta ning muret uurida.
|
Wygla
|
postitati 15.12.09 07:43 |
Praeguste pakastega ilmnes siis samuti analoogne probleem. Kojamees veereb üle klaasi nagu tigu. Tõmbasin kojamehed üles asendisse ning ka siis käima
pannes liiguvad teised väga aeglaselt. Kiiremat astet ei jaksanud täna üldse mitte kiiresti vedada. Üleeile -2 kraadiga sai veel autot ruttu pestud
enne suurt külma ning ööseks ikka garaaži aetud peale pesu. Järgmisel hommikul (eile) hakkaski pull pihta. Täna hommikul veel hullem. Kas tegi vesi
külmudes liiga või on samuti kinni jäämas asi? Enne külmasid polnud mingit probleemi ning töötas nagu kellavärk. Proovisin ka analoogset Toledot eile
külmaga ning sellel pühkis kojamees nigu nalja üle klaasi. Kas tuleb ette võtta hoovastiku lahtivõtmine? Ja kui, millist määret kasutada? Vasemääre
vist suht mõttetu?! Samas valge määre jääb äkki liiga paks ja külmaga raske liigutada?
Kõiksugu nõuanded oodatud
|
Olle
|
postitati 29.07.07 15:42 |
Nüüdseks kojamehed töötavad ja zipperil on õigus- kate tuleb tõepoolest ülespoole tõmmates ära. See oli selle jandi juures kõige
lihtsam osa. Edasi läks ainult hullemaks. Kõigepealt murdus toru küllest katki see alumiiniumilaadsest materjalist hoovastiku ots, kus sees kojamehe
võll pöörleb. See sai väikese poldiga uuesti ühendatud. Võll oli tõesti kõvasti kinni, torutangidega pidi ikka kõvasti seda murima enne , kui liikuma
hakkas. Siis sai detailid puhastatud määritud ja kokku pandud.Parempoolse kojamehe varre kinni keeramisel murdus koonuse otsas olev keermestatud osa.
Uuesti auto pealt hoovastik maha, puurisin võlli otsast augu ette ja hakkasin sinna keeret ajama, aga loomulikult murdus keermepuur sinna auku katki.
Lõpuks mingi ime läbi sain selle tönga august kätte ja selle ava ära keermestada. Lõpuks jäi juhipoolset vart hoidma M8 keermega mutter ja teist M4
keermega kruvi. Kartsin küll, et see kruvi ei tõmba vart võlli peale piisavalt kõvasti kinni ja võll hakkab üle libisema, aga kuiva klaasi peal
liigutas kojameest ilusti. Vihmaga ei tohiks probleeme tekkida, sest siis ju lihtsam liigutada. Kokkuvõtteks kulus kogu selle jandi peale 4h ja
tohutult närvirakke.
|
Valts
|
postitati 28.07.07 15:15 |
Tsitaat: | Algselt postitas: morden
Mehed. Jutt ei maksa midagi. Tuleb aga kohale minnes paluda meistril kaasa tulla ja teha üks kiire ja õpetlik proovisõit. Pirni tänaval on vähemalt
üks "lamav ment" millest üle sõites võib nii mõndagi kuulda. Kui see ei aita, siis seal lähedal on üks päris korralike aukudega väike tänav mille
peal saab kah igast helisid välja võluda. |
käidud ja proovitud, teravamat auku vaja, kuhu ratas järsemalt sisse kukuks.
ei viitsi sinna mendi peale oma sildu jätta
|
diesel
|
postitati 27.07.07 11:14 |
tuttav teema.
see plast on tüüblitega kinni. no need ümargused jullad on tüüblipead. sõrg alla ja tüübel lahti ja siis riba ka väikse vaevaga eraldub. ma praegu ei
viitsi täpselt vaatama minna a ta on klaasi poolt ka natsa kuskil serva all.
mordenil võib tuline õigus olla, vaidlema ei julge hakata, aga minu aastakäigu traktoritel on hoovastikus konfliktis kaks erinevat metalli. üks vist
tsink (või tsingiga kaetud) ja teine mingi muu. ja sääl tegu inseneride lapsusega, kuna nende materjalide vahel hakkab keemia tööle ja pisuke
elektrolüüs ilmselt näkitseb kurja teha.
tegu tüüpveaga ja jääb igavesti korduma, kuni üht komponenti millegi sobivama vasta välja ei vaheta.
jutt siis sellest puksist kus kojamehe vart kandev polt sees pöörleb.
lahenduseks on asja lahtivõtmine, hoolikas haljaks harjamine ja määrimine (minu traktoril sai pronksmääret pandud). siis kokku tagasi ja käib jälle
pikalt.
ma väga umbes pakun, et nii 150 tkm kestab iga sekkumise järel.
ja käega kaasa aitamine on tegelikult abiks küll. vähemalt oma kogemusele tuginedes võin väita, et nii umbes 5 minti vihma käes seismist ja hoovale
hoo andmist, hakkab asi jälle libedalt käima ja saab järgmise vihmani hakkama.
samas mootor on pisut nõrk küll ja korraliku pidurdamise pääle põleb neid sagedaste maha (mul on õnneks vedanud ja kasutan endiselt originaali). seega
mootoril endal vägistada lasta ei tasu. või siis kasutage harva intervalli, saab vaeseke vahepeal jahtuda.
a lohutuseks võin öelda, et asja remo on ise nokitsedes ka alla tunni ajane ettevõtmine ja konti ei murra ja spetsriistu ei nõua.
|
zipper
|
postitati 27.07.07 07:27 |
Golf4 tuli see plastkate akna küljest ülespoole tõstes ära. Seal oli soon all ääres. Ehk O1-l on sarnane lahendus...
|
morden
|
postitati 26.07.07 20:30 |
Mehed. Jutt ei maksa midagi. Tuleb aga kohale minnes paluda meistril kaasa tulla ja teha üks kiire ja õpetlik proovisõit. Pirni tänaval on vähemalt
üks "lamav ment" millest üle sõites võib nii mõndagi kuulda. Kui see ei aita, siis seal lähedal on üks päris korralike aukudega väike tänav mille
peal saab kah igast helisid välja võluda. See selleks.
Octavia I on tõesti probleem kojamehe süsteemiga. ( õnneks või kahjuks pole ta ainukene mark millel on samas kohas jama) Kojameeste hoovastik on
alumiiniumist ja ühendatud omavahel plast/kapron puksidega. Mingil ajahetkel hakkavad need kinnijääma. See koormab siis aga mootorikest mis üsna
kiirelt peale seda lõpetab töölepingu. Samas ei pruugi seda takistust igal hetkel olla ja seega võib ta mingil hetkel märkamatuks jääda ja järgmisel
hetkel ilmuda. Nimesid nimetamata, aga teatud prantsuse margil tuli esmalt vahetada hoovastik ja siis kui mootorikene igavesele tudile suundus siis
see järgi. kumbki neist polnud odav ja üks kahest tuli kliendil omataskust kinni maksta. parimal juhul maksis klient ühekorra, viletsmal juhul läks
üritus karuselli. nii enam vähem aastase intervalliga vahetati kogu komplekt välja. et siis kevadel mootor ja sügisel hoovastik.
|
Valts
|
postitati 26.07.07 19:23 |
Mul oli ka samasugune probleem, kurtsin siis seda a100-s ja seal tuvastati, et kõik on korras. Järgmine päev (lugege homme siis) rämedas paduvihmas
andis asi täiega otsad, enam ka käega hoo andmine ei aidanud. Mis muud,
kirjutasin siis a100 hooldusmeestele kurja kirja (e-kirja, muidu oleksingi vist ootama jäänud). Võeti järgmine päev kohe jutule, vaadati, et
kojameeste mootor õhtal (PS! tüüpviga, räägivad teadjamad inimesed) Vahetati garantii korras õnneks välja.
Krt, ei saa ma sellest hoolduse poliitikast seal üldse aru garantiilise auto puhul. Kui katkist juppi ikka ei ole, siis häda ei suudeta tuvastada.
Sama on mul esisillas, kuskil 13000 peal tuli mingi kolks sisse, trammiteest või mõnest järsemast august üle kulgemisel on seda kuulda (ilmselt mingi
puks), aga hoolduste käigus ja ka vahel ma alati mainin seda, kuid ei leita üles. (juba üle 65 tkm maha vuratud masinal) olen juba ka vastuvõtu
meistrile otse näkku ka irvitanud, et ega te seda ilmselt enne garantii lõppu üles ei leia ka!
|
Wygla
|
postitati 26.07.07 18:18 |
seatiklubis on mõnedel toledo omanikel olnud sama probleem, mis on tulenenud sellest, et mingisugused hoovastiku puksid kinni. võtad maha, puhastad
ära, määret vahale ja nagu uus
siin ka teema, kust saad lähemalt lugeda:
http://seatclub.car.ee/viewtopic.php?t=860
|
wigry
|
postitati 26.07.07 18:04 |
Mul eelmisel autol oli hoopis selline probleem, et mutter, mis hoidis hoovastikku mootori küljes, oli veidi lahti tulnud ja mootori pöörlemine ei
kandunud enam hoovastikule edasi ning seega kojamehed lakkasid töötamast. Aga arvatavasti on Skodal ikka see ülekanne natuke lollikindlamalt tehtud,
kui lihtsalt mutri alla keeratud hoovastik
|
Olle
|
postitati 26.07.07 15:45 |
Lugu selline, et kojamehed töötavad ainult siis, kui neid käega kaasa aitad- mootor ei jõua vedada. Oleks vaja hoovastik maha võtta ja viga kindleks
teha, aga ei pääse sinna ligi. Nimelt ei saa kätte seda plast katet, mis on mootoriruumi ja esiklaasi vahel. Mootori poolne serv on lahti, aga klaasi
juurest on kusagilt kinni ja lahti ei saa. Ehk oskab keegi mind aidata.
|
|