Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: O1 helikvaliteedi upgrade (Vastuseid: 41 | Vaatamisi: 6610)
Valts
klubiliige

Avatar


Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci

postitati 26.09.06 08:23 Tsiteeri
O1 helikvaliteedi upgrade



Tere
Kuna O1 tehasepaigalduses kõlarid ei kannata mingit kriitikat, siis tekkis plaan midagi muuta. Kas keegi on oma massinaga miskit ette võtnud ja kuidas see on kajastunud helikvaliteedis. Käisin HIFI klubis luurel ja seal soovitati kohe uksed lahti lammutada ja ümber ehitada, kuid mul tekitab teatud tõrkeid garantii olemasolu veel mingi aastakese jagu.
Näitavad mulle veel ust (Auto 100 välisust), kui masinaga miskit juhtub!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 26.09.06 11:27 Tsiteeri


ise sai tehtud väikestviisi. uste müraisolatsioon ning uued kõllid (viimaste jaoks oleks siiski võimu kah vaja, kuna makk ei toida ära :P) Ma ei tea kuidas uuematel octaviatel on, aga 97 aasta octavial on tagumised kõlarid taga akna ääres oleva plastiku küljes, mis iseenesest on väga halb lahendus tehase poolt, kuna sinna ei saa üle 13cm kõlareid panna, ning samuti ei tule sellise konstruktsiooni tõttu sealt ka erilist häält. Tagumiste uste sees oleks igal juhul parem lahendus.
Garantii poole pealt ei oska öelda, aga kui oskuslikult kõik paigaldatud ning ise mingisuguseid jamasid ei tekida juurde, siis peaks vast garantii säilima...ja ega sa ju ei pea esindusele ütlema, et sa stereot oled näppinud ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lare
meeskond

Avatar


Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154

Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal

Auto: Scout

postitati 26.09.06 20:53 Tsiteeri


Enda masinal esikõlareid ja Blaupunkt subbari toru toidab Blaupunkt GTA 450 võimendi.Natuke paremaks sain vist.
Kodus paar lehte 3M 2mm pigimatti ootavad ka ukse sisse minemist.Muideks minu 2001 a. masinal on ukses poole vähem pigimatti,kui 1998 a. versioonil.
Kõlarid ja makk on tehaseoriginaalid.

Kahju ainult,et eelmises masinas olnud Alpine ERA G320 heliprotsessori turgu panin.:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 27.09.06 20:45 Tsiteeri


Ma kah imestasin, kui oma 97 aasta octavia uksepolstri maha võtsin, et päris palju 2mm pigimatti oli isegi ukse sees. aga noh...andis ikka veel juurde kah panna (4mm) ning kõlarite koha peale sai isegi 2 kihti :P
Aga imelik oli see, et juhiuks oli täiesti plank..polnud pigimati haisugi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 29.09.06 22:39 Tsiteeri


sellel on oma point, miks vähe matti pannakse.

nimelt pigimatt kaalub ikka sitaks. korralikult tehes saab ysna kiiresti auto saja kilo jagu raskemaks.

ehk siis, mina ei taha minna oma kärulga reisile, ustes teine mina kaasas, skoda tehas ei taha lisada oma kiirendus numbritele sekundeid tänu mingile müraisolatsioonile :D


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 30.09.06 06:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: AzA
sellel on oma point, miks vähe matti pannakse.

nimelt pigimatt kaalub ikka sitaks. korralikult tehes saab ysna kiiresti auto saja kilo jagu raskemaks.

ehk siis, mina ei taha minna oma kärulga reisile, ustes teine mina kaasas, skoda tehas ei taha lisada oma kiirendus numbritele sekundeid tänu mingile müraisolatsioonile :D

ega polegi vaja panna seda pigimatti sadade kilogrammide ulatuses...nii palju on pigimatti vaid luksusautodes. Aga uste müraisolatsioon võiks siiski veidike parem olla, kui juba "suhteliselt" korralikud kõlarid on tehase poolt. Ma usun, et ka uuel Octavial hakkab mingil hetkel uksepolster kuigipalju värisema, kui muusikat veidi kõvemini kuulata. Viltmatt uksepolstrile ei teeks autot s*ttagi raskemaks, aga hoiaks ära polstri plärinad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 30.09.06 20:10 Tsiteeri


muidugi hakkab värisema iga auto, isegi luksusauto :D

aga selle mati paneku koha pealt siiski vaidlen. pool m2 4mm matti kaalub ca 7kg - noh umbes. see on ka enamjaolt miinimum kogus per uks. võib ju ka 2mm panna ja ca pool võita, aga point on selles, et kui juba siis juba.

seega paljalt uksed on 25kg, arvestagem nüüd edasi ja vaatame millised on suuremad müraallikad - tulemüür, põhi (kardaanitunnel), rattakoopad.

ehk siis, asja üle jala tehes paneb 50kg matti sisse nii, et ei saa arugi :P ja olgem ausad 50kg lisakoormat keskmisele 80kw autole on mõnus lisakoorem.
Katseks võib pagassi visata paar kolm 20kg kotti liiva ja paari kuu jooksul vaadata, mis muutub :)
kui mina isiklikult viimati lapsele liivakasti k-rautast 4x20kg kohale vedasin, siis tundsin küll 103kw disla juures tuntavalt lisa koormat.
Proovige ära, 1 kott maksab mingi 60 eeku.

aga mida pigimatt teeb?
ta nimelt teeb vibreerivad pinnad raskemini vibreerivaks ehk suur effekt saadakse suurtelt pleki pindadelt nagu uksed jms. sellepärast ongi enamus audtodel lihtsalt keset ust paar riba 2mm veetud.

muide väga palju abi on ka vildist - too summutab kõrgemad helid :) aga ei kaalu midagi, ehk tagasilööke sisuliselt pole.

lõpetuseks, et auto kiirusomadused samaks jääksid on hoopis mõistlikum kinnitada korralikult igatsorti tolknevad juhtmed ja polstrid.

pigimatt on tore asi, aga tal on tõesti drawback seoses kütusekulu ja kiirendusega. neid mehi, kes arvasid, et ruutmeetri matiga teevad auto ära, aga vahtisid järelejäänud paari viilu peale esimest ust on nähtud ju kyll ja kyll :)

wygla: viltmatt ei hoia polstri plärisemist ära. seda teeb korralik polstri kinnitus + jälgi nüüd hoolega - polstrile pandud pigimatt ;) polstrile pandud matt annab palju juurde, aga siis tuleb hakata ka kinnitusi upgradema.

viltmatt ei luba sinuni kõrgemaid pirisemisi, muud ei miskit - ta vibreerib koos polstriga rõõmsalt kaasa. Miskit ta muidugi muudab ka vibratsiooni koha pealt, aga mitte märkimisväärselt.
Igatahes on vildi panek 5+ tegevus, sest ta ei kaalu miskit ja abi on kohe kindlasti mingil määral.

aap ja muide, inimesel on kohutav loll komme hakata pärast mingi segava faktori kõrvaldamist hakata kuulama muid faktoreid, mida enne ei täheldanud.
Näide on selline, et kui oled auto laiali kiskunud ja 100kg sisse pannud, siis paari päeva pärast matitad piilareid ja pole ime kui ka katust :)

ehk siis igasugune müra isoleerimine muutub kretinismiks lõpuks - jõudmine 100+ kg maile on väääga kerge tulema :D

been there, done that.


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 01.10.06 15:22 Tsiteeri


Ma jääksin siiski oma arvamuse juurde, et viltmatt ikka summutab ka kuigipalju naginaid ning plärinat kuna polster jääb jäigemalt hoidma ning kõikvõimalikud polstrialused nagisevad elemendid vastu vilti enam ei plärise. Ja miks muidu müraisolatsiooni tegevad firmad üleüldse panevad viltmatti polstritele, kui see summutab ainult kõrgemaid helisid. Esiustel pole näiteks tweeter üldse polstri all.
Aga üldiselt vahet pole...peaasi et inimene ise rahul on :) Minul igatahes ennem polster kuigipalju värises aga peale viltmatti on vaikus.
Ja see jutt on täitsa õige tegelikult, et kui tegema hakkad, siis tahad järjest rohkem teha. Mul jäi samuti 1 pakk pigimatti üle ja mõtlesin siis, et kui üle jäi, siis võiks pagassi kah üle tõmmata :P, aga õnneks ma müüsin selle paki ikka poodi tagasi!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 01.10.06 15:24 Tsiteeri


ja selle polstri kinnituse koha pealt veel nii palju, et isegi uutel autodel, millel on uued polstri kinnitused, pläriseb uksepolster. Aga peale isolatsiooni ning samade kinnitustega enam mitte. :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
AzA
huviline



Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205

Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia II 2.0 TDI

postitati 01.10.06 17:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Wygla
Ma jääksin siiski oma arvamuse juurde, et viltmatt ikka summutab ka kuigipalju naginaid ning plärinat kuna polster jääb jäigemalt hoidma ning kõikvõimalikud polstrialused nagisevad elemendid vastu vilti enam ei plärise. Ja miks muidu müraisolatsiooni tegevad firmad üleüldse panevad viltmatti polstritele, kui see summutab ainult kõrgemaid helisid. Esiustel pole näiteks tweeter üldse polstri all.


pidasin silmas müra koha pealt kõrgemaid helisid, mitte kõlaritest tulevaid.

iga piisk kulub marjaks ära - siililegi selge, tahtsin viidata ka pahupooltele. matitamine on terve teadus :)


hannes
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
creatores
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90

Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia I Kombi

postitati 10.10.07 18:11 Tsiteeri


O1 puhul väike lahendus nende tagumiste kõlarite asemele...

http://www.hot.ee/punapea86/k01.jpg

http://www.hot.ee/punapea86/k02.jpg

http://www.hot.ee/punapea86/k03.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 10.10.07 18:19 Tsiteeri


creatores mis firma elemendid?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 10.10.07 20:17 Tsiteeri


päris hea lahendus ;)
aga sellise lahenduse puhul oleks muidugi hea teha lisaks müraisolatsioon tagumisele osale, et tagaosa liialt plärisema ja värisema ei hakkaks :P ja et heli ikka rohkem sisse jääks, kui välja läheb :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 10.10.07 21:36 Tsiteeri


Ma eelistan lahendust kus bassi teeb supakas. See muidugi rohkem maitse asi.;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
creatores
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90

Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia I Kombi

postitati 14.10.07 08:10 Tsiteeri


No pole õrna aimugi mis elemendid need on, leidsin netist pildid selle kohta kuidas O1kombisse muusika saada. Paraku ka mina ei usu sellesse lahendusse. Subwoofer peax ikka eraldatud kastis olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Saunajumal
huviline



Registreerunud 02.06.07
Postitusi: 20

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia I 1,6

postitati 14.10.07 08:54 Tsiteeri


Kaks bassielementi lahtiselt mängimas olematute ja suvaliselt paigaldatud invertertorudega ei saa midagi head küll esitada. Aga disaini poolest on ilus, sümeetriline paigutus ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 14.10.07 09:49 Tsiteeri


kast kastiks, kuid pagass ise on juba üks paras kast :P
Mingit häält need elemendid kindlasti teevad. küsitavaks jääbki see, et ilmselt kinnises kastis teeksid nad veel paremat häält.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 14.10.07 19:22 Tsiteeri


Mingit häält nad kindlasti teevad.:D
Mul oli kunagi tööl kõlar magnetit pidi metallist kapi küljes ja ka tegi häält.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
creatores
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90

Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia I Kombi

postitati 15.10.07 20:48 Tsiteeri


Kui raatsiks kogu selle pagaasikatte aluse teha kõlarikastiks, siis ilmselt sound oleks ikka väga hea. Paraku minul on sellele ruumile praktilisemat kasutust, aga pean tunnistama, et väikese subwooferi ma sinna kuhugi ikkagi panen.... ilma selleta on sound selles autos ikka kohutav.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 16.10.07 19:34 Tsiteeri


Ma praegu üsna rahul oma masina heliga. Välja sai vahetatud kõik kõlarid, kõlari juhtmed ning lisatud supakas, 2 võimendit ja ports pigimatti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
creatores
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90

Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia I Kombi

postitati 17.10.07 00:37 Tsiteeri


mis kõlaritega sa esi-uste omad asendasid? Taga kõlarid ju ei saagi reaalselt mängida... nad ripuvad õhus.... ma olin päris hämmingus ja vaatasin seda lahendust suurte silmadega tükk aega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 17.10.07 07:43 Tsiteeri


Esi ustesse läksid DLS RS6-d http://www.noortehnik.ee/index.php?id=2&keel=ee&toode=720
Võimendiks Blaupunkt GTA 270 http://www.noortehnik.ee/index.php?id=2&keel=ee&toode=1080
Suurema paigaldussügavusega kõlareid ei saa kasutada ilma polstreid lõhkumatta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 17.10.07 14:39 Tsiteeri


tagumiste kõlarite süsteem täielik bullshit. aga ka sellest annab õige paigutuse jms asja saada. kusjuures mul oli tehaseseades (vist) taga veel niimoodi, et oli pandud koaksikaalkõlar ning ukse sees oli veel ka eraldi tweeter. ei saa aru, mis küll selle point olla võis neil :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
creatores
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.07
Postitusi: 90

Asukoht: Kernu
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia I Kombi

postitati 17.10.07 17:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Wygla
tagumiste kõlarite süsteem täielik bullshit. aga ka sellest annab õige paigutuse jms asja saada. kusjuures mul oli tehaseseades (vist) taga veel niimoodi, et oli pandud koaksikaalkõlar ning ukse sees oli veel ka eraldi tweeter. ei saa aru, mis küll selle point olla võis neil :D


see on see kõige kangem 8 kõlariga raadiovalmidus:) mul sama asi peal... kuidas sa need tagumised siis mängima said lõpux?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 17.10.07 19:07 Tsiteeri


üleüldse sai kah kõlarid välja vahetatud, müraisolatsioon, uued kõllid, võim, juhtmed. tagumistega on nii, et on samuti komponendid (ukse sees tweeter ja taga bassikas, küll ainult 13cm läbimõõduga). Universaalil peaks üldse teise süsteemiga taga olema (vähemalt Timuril oli). Aga selline kompode lahendus, et ukse sees tweeter ja tagai valjukas, ei ole hea lahenus, ehk et siis oleks pidanud taha panema koaksikaalkõlari ja ukse sisse mitte midagi.
Taga mängisid siis kõlarid täitsa pagassi, ehk et mõlemas ääres täiesti ratakoopasse, mis oli täiesti mõttetu. Sai siis ise tehtud mingisugune MDF rõngas kõlari ja selle plastiku vahele (kõlar, rõngas, salong). Natukene paremaks läks, aga vähe. Kuna pigimatti jäi üle (2mm ja 4mm), siis mõtlesin, et võiks ka tagaosa väheke sättida. Võtsin siis tagaosa lagedaks, panin nats isolatsiooni (väga minimaalselt) ning 2mm pigimatist tegin kõlaritele ümber nagu oma väikese kasti (sisse ja välja veel vilt). Muidugi puukasti see ei asenda, aga kuna polnud aega ja viitsimistki kaua tegeleda sellega, siis sai see "pornotuuning" pigimatiga ära tehtud. Ja ennäe imet: nüüd kuuleb isegi tagaistmel bassi :D. Heli on muidugi rohkem suunatud faderist ette, et heli parem oleks. Pagassis sai kastiriidega äär üle veel tõmmatud, nii et nüüd enam kõlareid pagasnikust näha ei ole, vaid need on täesti ära isoleeritud. Proovimise käigus avastasin veel ka selle, et kui kõlar oleks suunatud rohkem salongi poole (tagumine kõlariots rohkem üleval), siis oleks heli veelgi parem. Kuid sellise kaldega MDF-rõngaid polnud kohe käepärast võtta ja nii see jäigi.
Selline oli siis minu lugu tagakõlarite "pornotuuningust" :)
Kui viitsimist on, siis saab ka sitast saia teha!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 68.1% - SQL: 31.9%]